1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Devils answer »

Ik vind/vond het ook doodzonde dat de prachtig opgebouwde geheime GSM-ronde niet ten volle kon gesmaakt worden.
Dat was toch fantastisch gevonden!

Voor wie er niet bij was: het was een van de zogenaamde "flyer"-rondes, waarbij de flyer een tip inhield. Iedere ploeg had er eentje op tafel en onder andere wij staarden ons suf aan de fotomontages van artiesten en bekende figuren, en keken niet naar de tekst en de contactgegevens die wel elke flyer moeten sieren...

In die bewuste reeks (neutraal "flyerreeks" genoemd) werd afgetrapt met het Undertonesnummer "You've got my number (why don't you use it)". Daarna Kenny G, Robin S en Boney M als uitvoerders (GSM), en daarna per fragment een getal uit het GSM-nummer van Vincent (in de juiste volgorde)...
Als laatste nummer de vermomde oproep in de titel : "Call me" van Blondie...

De hele vondst ging niet de mist in in de verwarring rond de hier ook toch moeilijke opgaven, want iemand van JPJ&PG sms-te net op tijd, en won daarmee een fles champagne.

Op het moment zelf waren wij te murw geslagen om helemaal te beseffen waarom het ging, want anders had ik hier wel harder om geapplaudisseerd. Niet meteen voor de winnaar, wel voor de bedenker van dit subliems...
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door tequila »

En gisteren in Engsbergen (Tessenderlo) was het dus zover: men speelde de track van Paranoid Polaroids en verwachtte als antwoord The Paranoiacs! :roll:
kasenco schreef:En, last but not least, op Belpop 1988 werden de nummers van Paranoiacs en Paranoid Polaroids onderling verwisseld.....
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Tonyvdb »

tequila schreef:En gisteren in Engsbergen (Tessenderlo) was het dus zover: men speelde de track van Paranoid Polaroids en verwachtte als antwoord The Paranoiacs! :roll:
kasenco schreef:En, last but not least, op Belpop 1988 werden de nummers van Paranoiacs en Paranoid Polaroids onderling verwisseld.....
Jaja, heb ook die Bel80-reeks en dat was mij ook al opgevallen, als ik mij goed herinner heeft Luc in zijn laatste Kas & co-quiz de Paranoid Polaroids gevraagd ... benieuwd of er ook Paranoiacs tussen stonden :roll:

Tequila, hoe heeft de jury in Tessennderlo dit aangepakt?
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door tequila »

Men heeft dit uiteraard na de klachten aanvaard. Blijkbaar waren er maar twee teams die het antwoord juist hadden.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Devils answer »

tequila schreef:En gisteren in Engsbergen (Tessenderlo) was het dus zover: men speelde de track van Paranoid Polaroids en verwachtte als antwoord The Paranoiacs! :roll:
kasenco schreef:En, last but not least, op Belpop 1988 werden de nummers van Paranoiacs en Paranoid Polaroids onderling verwisseld.....
Niemand voelt zich tot hiertoe geroepen om die quiz te bespreken? Hoe was het daar voor de rest? Liefst in een nieuwe thread, liefst, uiteraard...
(Gewoon curieus, hé...)
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door marc »

Overigens, Vincent, nog eens bedankt voor het prachtige It's a beautiful day today van Moby Grape :thumb1:
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Joe Roxy »

vinceluka schreef:
rino schreef:
vinceluka schreef: Whatever you want from life 0
17 2004 Voicst 0
Een mij totaal onbekend nummer (ik was blijkbaar niet de enige :wink: ), maar wat blijkt: ik heb het nummer toch wel ergens op een verzamelcd staan, zeker. Heb het beluisterd, en het klinkt verdomd goed. Thanks, Vincent. :thumb1:
Erg catchy nummer inderdaad
Maar totaal onbekend zo te zien
blijkbaar ook geen gamers in de zaal want de song is prominent aanwezig in de game
'Fifa World Cup 2006'

Hun 2de CD 'A tale of two devils' (2008) schijnt ook heel goed te zijn
maar heb die nog niet kunnen beluisteren.
Voor mij toch wel een bekend nummer. Stond eerst op een Oor(gasm) Verzamelcdtje. Voicst heb ik 2 maal in België gezien. Eenmaal Met nog 2 andere Nederlandse bands. (Solex en The Sheer) The Sheer heeft ook een minihitje gescoort op Stu Bru. Voicst was indertijd ook een paar maal te horen in het alternatieve avondprogramma Radar. Daar stond Voicst ook nog in het voorprogramma van The Posies.

Riton met dat bepaald nummer staat op Switch 10. Voor mij is Riton vooral bekend van het coversingletje 'Killin an arab" Mocht in Nederland zelfs niet meer gespeeld worden door de moord op Theo van Gogh en 9-11
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Tonyvdb »

snel even dit : ik nam van de prijzentafel Doe Maar - Hees Van Ahoy mee ... nu is dit een dubbelCD en ontbreekt de eerste CD (in de plaats zit 'The Essential Everly Brothers') ...

Iemand die CD1 van 'Hees van AHoy' over heeft (en een lege doos van Everly Bros.)?
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:snel even dit : ik nam van de prijzentafel Doe Maar - Hees Van Ahoy mee ... nu is dit een dubbelCD en ontbreekt de eerste CD (in de plaats zit 'The Essential Everly Brothers') ...

Iemand die CD1 van 'Hees van AHoy' over heeft (en een lege doos van Everly Bros.)?
'k zou eens polsen bij de kornuiten genaamd Jan, Piet en Joris :laughing:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1ste SCARY MONKEY Muziekquiz Zaterdag 17 januari 2009

Bericht door Tonyvdb »

vinceluka schreef:
Tonyvdb schreef:snel even dit : ik nam van de prijzentafel Doe Maar - Hees Van Ahoy mee ... nu is dit een dubbelCD en ontbreekt de eerste CD (in de plaats zit 'The Essential Everly Brothers') ...

Iemand die CD1 van 'Hees van AHoy' over heeft (en een lege doos van Everly Bros.)?
'k zou eens polsen bij de kornuiten genaamd Jan, Piet en Joris :laughing:
Zou in theorie kunnen, maar wanneer zouden ze dat gedaan hebben? Ze zijn niet meer in mijn auto geweest sindsdien ...

Zeg, geen probleem hoor, je weet nooit dat iemand hier per ongeluk met hetzelfde 'probleem' zit ...
Plaats reactie