4/1/2009: 22e echte bossche popquiz Den Bosch: fantiestasch

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

4/1/2009: 22e echte bossche popquiz Den Bosch: fantiestasch

Bericht door peegee »

Hallo allemaal,

Ludwig moest thuis blijven wegens gezondheidsproblemen, maar omdat de kwis vorig jaar zo tof was, zijn ondergetekende samen met Marc Buysse, Danny Van Mele (Buddy 59) aangevuld met een echte hollander (Tijs) gaan kwissen in zaal W2 (tegenover de Verkade koekjesfabriek) in 's Hertogenbosch (Den Bosch) in Nederland. En dit onder de naam "Sherlock Homeless"
Een supermoeilijke kwis, maar met een ZEER hoog entertainmentgehalte.

Er deden in totaal 33 teams van 4 mensen mee; in Nederland opvalland meer vrouwvolk in de popquizzen dan bij ons in Vlaanderen. Er waren 4 reeksen, en we begonnen héél magertjes (na reeks 1 stonden we op de 6e plaats) Na 2 reeksen, dus halfweg, waren we al opgeklommen naar de 3e plaats op slechts 2 puntjes van de nummers 1 en 2...
Ondanks een aantal typische nederlandse rondes is het ons uiteindelijk gelukt om de 1e plaats te behalen!! 2e belgische ploeg: "prins laurent", beter bekend als "de vrienden van de jury", op een 9e plaats; ze waren al weg vóór het uitdelen van de prijzenpakketten, spijtig, want er zat het één en ander moois tussen.....

Als ik ze van Maarten Van Hooft, de samensteller krijg doorgestuurd, zal ik de verschillende (schitterend gevonden) reeksen hieronder posten...

Peegee
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Re: 4/1/2009: 22e echte bossche popquiz Den Bosch: fantiestasch

Bericht door JVdP »

Wel, in tegenstelling tot verleden jaar waren wij dit jaar heel wat minder enthousiast over deze quiz, ik durf zelfs zeggen de slechtste van de vijf of zes keer dat we deelgenomen hebben. Verleden jaar konden de aartsmoeilijke vragen nog gecompenseerd worden door het hoog spelgehalte, dit jaar was het, op een paar knappe rondes na, verveling en ergernis troef. 6 x een insect koppelen aan een artiest (gewoon gevonden via Wikipedia), 12 x onnozele waar- of nietwaar verhaaltjes, 6 x totaal van de pot gerukte new-folk artiesten (uitvoerder èn titel) 15x songtitel en uitvoerder via een song chart (bediscussieerbaar tot en met, ook al gewoon van het net geplukt), 6 x een videoclip van verwachtte artiesten in de W2 (amper gehoord van de artiest, laat staan dat we het nummer konden kennen), een doctor bibber die we verleden jaar op een andere quiz al speelden met (op twee na) identiek dezelfde nummers, een verdienste van de "nieuwe" quizopsteller die ook de finaleronde in mekaar heeft gebokst: een dictee (op 30 punten?) van groepsnamen gepresenteerd door zijn kennis Philip freriks. Dan vergeet ik nog dat er een aantal typisch Nederlandse actua linken inzaten (op 4 punten), zonder Nederlander in de ploeg niet te doen. Als er dan nog geen gehoor gegeven wordt aan onze vriendelijk geformuleerde klacht (Roy Orbison's nummer was 'She's a Mystery to Me' en niet 'Mystery Girl', dat is de titel van de LP) is voor ons het spelplezier over.
Uiteraard zaten er ook zeer goede vondsten in, de rokers-opening (Algemeen rookverbod in Nederlandse horeca), de videotrip door NewYork, de Lego hoezen...maar in vergelijking met de voorbije jaren te mager om van een geslaagde editie te kunnen spreken... volgens ons.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 4/1/2009: 22e echte bossche popquiz Den Bosch: fantiestasch

Bericht door peegee »

Antwoord van organisator/samensteller Maarten Van Hooft op jouw reactie, JvdP:

"Wij steken ontzettend veel tijd in de quiz en om dan in enkele regels je werk op dusdanige wijze bekritiseerd zien worden is niet prettig"
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Re: 4/1/2009: 22e echte bossche popquiz Den Bosch: fantiestasch

Bericht door JVdP »

peegee schreef:Antwoord van organisator/samensteller Maarten Van Hooft op jouw reactie, JvdP:

"Wij steken ontzettend veel tijd in de quiz en om dan in enkele regels je werk op dusdanige wijze bekritiseerd zien worden is niet prettig"
Tja, dat neem ik aan. Ik zou ook liever mijn lovende bespreking van verleden jaar hier herhalen, maar dan doen we onze mening oneer aan. Respect voor Maarten en zijn team voor de tijd die ze erin gestoken hebben, maar eerlijk is eerlijk en het is uiteraard onze 'beperkte' mening.
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Re: 4/1/2009: 22e echte bossche popquiz Den Bosch: fantiestasch

Bericht door JVdP »

Eerlijk is eerlijk (sic); ook de ronde met vinyl op 75 toeren (waar hoor je dat nog) was knap gevonden. Genoeg om volgend jaar terug te komen...als we nog mogen uiteraard....
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 4/1/2009: 22e echte bossche popquiz Den Bosch: fantiestasch

Bericht door bart depauw »

JVdP schreef:Eerlijk is eerlijk (sic); ook de ronde met vinyl op 75 toeren (waar hoor je dat nog) was knap gevonden. Genoeg om volgend jaar terug te komen...als we nog mogen uiteraard....
75 toeren? 't is waarschijnlijk zó dat de new beat in de jaren 40 is uitgevonden :laughing:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 4/1/2009: 22e echte bossche popquiz Den Bosch: fantiestasch

Bericht door peegee »

Op die 78-toeren-ronde scoorden we niet zo goed, maar we vonden het toppie !!!

Hier nog iets dat ik via mail doorgestuurd kreeg:

"antwoord voor op forum aan prins laurent:

Uiteraard staat het prins laurent vrij om volgend jaar weer mee te doen. Maar ook dan zullen er weer waar/niet waar vragen inzitten, 'nieuwe' genres als new-folk behandeld worden en zal ook het poppodium waar het gehouden wordt onder de aandacht gebracht worden met verwachtte artiesten. Tevens bestaat er de kans dat we dingen bedenken die ook elders bedacht zijn, en dat er dus 'gedubbeld' wordt. En wederom zullen er discutabele vragen zijn. De formule van de quiz is immers al jaren dezelfde. Wie weet scoort Prins Laurent een volgende keer beter en is dan ook de editie beter te pruimen...

groet,
Maarten"
3S1965
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 12:36
Locatie: Mol

Re: 4/1/2009: 22e echte bossche popquiz Den Bosch: fantiestasch

Bericht door 3S1965 »

Erg flauw Maarten, je reactie, net alsof wij slechte verliezers zijn.
Maar een serieuze muziekquiz, waarbij het soms gaat om slechts enkele punten,
laten beslissen door een "gokronde" is wel erg beneden peil. Dat heeft niets met parate muziekkennis te zien, of dacht je van wel?

Grt en tot volgend jaar,

Dries
Vrienden van de Jury
Plaats reactie