1e Verdi Hitquiz - Café Verdi Kortrijk - 29-12-08

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 1e Verdi Hitquiz - Café Verdi Kortrijk - 29-12-08

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:Van 2 tot 5 jan. trek ik er met vrouw en kind een weekendje op uit naar Centerparcs in Frankrijk ... en neem ik de antwoordbladen van dit quizje mee en worden volgende week dan nog eventuele solo's en bizarre en grappige antwoorden gepost !
oei , het forum valt drie dagen op zijn gat :rofl2:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1e Verdi Hitquiz - Café Verdi Kortrijk - 29-12-08

Bericht door SepPuKu »

Tony, 10 dagen na datum alsnog mijn reactie (toch hoog tijd dat ik thuis internet neem :roll: )

Vond de quiz best aangenaam maar o.w.v. het (weliswaar aangekondigde) hitgehalte ook niet meer dan dat. Voor een cafequiz hoeft het uiteraard niet meer te zijn (en was de quiz zelfs nog te proper afgewerkt :wink: ) maar er een uur voor rijden... ik houd het in beraad voor de volgende keer (als ik uberhaupt nog mag komen :mrgreen: ).

Ik speel jaarlijks enkele cafequizkes maar dan korter bij de deur, met het gedacht van een pint te drinken en ondertussen nog een quizke mee te pikken. Wat je dáár soms hoort en ziet, het is een deel van onze cultuur die niet mag verloren gaan... :dance:

Je richt je uiteraard op de doelgroep die je zelf wenst te bereiken en dat hoeven niet noodzakelijk forumgangers te zijn. Anderzijds denk ik: vorig jaar was het eerder voor routiniers, dit jaar voor de 'fun'-quizzers... waarom geen fifty-fifty (the best of both worlds, zoals R.P. het verwoordde) :?:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 1e Verdi Hitquiz - Café Verdi Kortrijk - 29-12-08

Bericht door rino »

SepPuKu schreef: Voor een cafequiz hoeft het uiteraard niet meer te zijn, maar er een uur voor rijden... ik houd het in beraad voor de volgende keer
Kan ik best begrijpen. Het was nu eenmaal niet de topquiz die het vorig jaar in de Kikker wel was. Ik heb het geluk niet zo ver te moeten rijden (20 minuten zonder verloren rijden :P ), anders zou ik wellicht ook thuisblijven. Nu, dat het een hitquiz met nogal wat feestnummers zou worden, konden we al raden aan de hand van Tony's aankondiging.
Ik heb me goed geamuseerd, zowel tijdens als na de quiz (de après quiz met Vinceluka, Phon en Tony is daar niet vreemd aan). Voor mij is de quiz dus zeker voor herhaling vatbaar, al zou ik natuurlijk een quiz als die van vorig jaar prefereren.
Verder wil ik zeker ook nog Arthritic Monkees feliciteren met hun afgetekende zege. Ons 'superploegje' eindigde (als ik me niet vergis net als vorig jaar) op respectabele afstand tweede.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 1e Verdi Hitquiz - Café Verdi Kortrijk - 29-12-08

Bericht door rino »

Ondertussen wel kunnen kennismaken met het uitgebreide gamma aan dranken van de Verdi.
Chauffeur zijnde dacht ik het (naast het occasionele pintje) bij cola te houden. Tot bleek dat de cola op was, dan maar overgeschakeld op fanta. Toen die op zijn beurt ook op was, dan maar een spa'tje besteld. Maar, guess what, één rondje later bleek er ook geen spa meer te zijn, maar geen nood er was wel nog perrier. :laughing:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Verdi Hitquiz - Café Verdi Kortrijk - 29-12-08

Bericht door Tonyvdb »

nu pas de reactie van SepPuKu en Rino gelezen, was aan mijn aandacht ontsnapt, excuus ...

Ik kan jullie best begrijpen, ik vond het ZELF vorig jaar ook een veel betere quiz, maar daar denken de meeste andere aanwezigen wel anders over, vorig jaar was een buitenbeentje, een soort mini-Stardust, zoals al gezegd, de quizzen daarvoor waren allemaal beetje zoals nu laatst ...
Ik kan vorig jaar inderdaad wel trachten iets meer 'best of both worlds' te benaderen, maar deze quiz was in den beginne een muziekquiz voor niet-muziekquizzers en zal ook zo blijven ...

Voor het 'betere' werk verwijs ik je graag naar beide Stardust Popquizzen in Bissegem (eentje op 31 mei en eentje ergens in november) : :thumb1:

PS : ik ben (nog) niet gekomen aan de analyse van de antwoorden, had in Centerparcs andere katjes te geselen ...
Plaats reactie