9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door rino »

piet b schreef:13. VISUALS : LATER WITH… JOOLS HOLLAND
Geen idee welke nummers we te horen en te zien kregen? Daar zaten namelijk enkele minder bekende en/of verrassende dingen bij...

Ook wij hebben ons trouwens goed geamuseerd vrijdagavond. We streden lange tijd mee voor een top 5 plaats maar moesten uiteindelijk toch tevreden zijn met een zevende plaats.
De gewone rondes met puur herkennen van muziekfragmenten ging ons traditioneel heel wat beter af dan de rondes waar ook theorie bij te pas kwam. Of hoezen :evil: , die herkennen wij dus niet of nauwelijks.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door SepPuKu »

Alweer een leuke quizavond beleefd. Knappe organisatie, in de multimedia was duidelijk veel werk gestoken.

Proficiat aan de ploegen voor ons :app: - telkens een sterk team met een sterke invaller... ja dan voel je de bui al hangen :wink:

Het enige minpunt vond ik persoonlijk de Classical Bums. Daar waar in de rest van de quiz een flater links of rechts misschien niet zó veel uitmaakt, is het in die reeks wel effe anders. Eigenlijk hangen er van amper 5 nummers zo maar eventjes 30 punten af, voor hetzelfde geld is het de ronde die alles bepaalt (gelukkig was het nu niet echt het geval, tenzij misschien voor Tequila?)

Een suggestie: koppel titel aan uitvoerder en zet deze duo's op resp. 3-2-1 punten. Op die manier kan je er 10 vragen i.p.v. 5 en weegt een misser links of rechts niet zo veel door.

Enfin, het weerhoudt me niet om deze quiz met stip in mijn agenda van volgend jaar te plaatsen hoor :nono: :thumb2:
Gebruikersavatar
Guess Who s Ozzy
Popstar
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 13:38
Locatie: Aarsele / Guess Who

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door Guess Who s Ozzy »

Ter verduidelijking aangaande de JH special: dit was een soort replacer voor onze traditionele 200x ronde omdat we willen afstappen van rondes rond één bepaalde tijdsperiode (wat volgens ons pas éénzijdig is!), en anderzijds om geen verwijt te krijgen dat er geen/te weinig recente muziek in de kwis stak! Ben dus helemaal niet akkoord met de opmerking dat dit "een wel heel recente reeks was met enkel jonge honden en dat heel wat kwissers zo buitenspel werden gezet". De reeks werd heel omzichtig samengesteld om verschillende generaties van artiesten aan bod te laten komen. Acts zoals Primal Scream, Flaming Lips, Christy Moore, Divine Comedy, Cat Power en Jarvis Cocker draaien intusen 10 of 20 jaar mee, en hun smoelwerk en/of sound moet bij vele muziekliefhebbers ondertussen toch gekend zijn. In de categorie "recente sterren" noteer ik o.a. Jose Gonzalez, Amy Winehouse, Just Jack en Damien Rice die toch met elkaar gemeen hebben dat ze één of meerdere StuBru-Donna-Radio1 hits van formaat hebben gescoord, dus alweer, van enig buitenspel is hier weinig sprake. En ja, verschil moet er zijn, dus we hebben de alternatieve jongelui de kans gegeven om te scoren door het herkennen van een klein aantal 'echte jonge honden' die het aan het maken zijn zoals The Young Knives, Klaxons, The View en Mr Hudson & The Library, en de oudste hond van allen, de onvolprezen Seasick Steve!

Op eenvoudig verzoek, de volledige JH setlist:


1. Primal Scream & Alison Mosshart (aka W van The Kills) - Suicide Sally & Johnny Guitar
2. The Young Knives - Weekends and Bleak Days (Hot Summer)
3. José Gonzalez - Heartbeats
4. The Strokes - Heart in a Cage
5. Cat Power - The Greatest
6. The Divine Comedy - To Die a Virgin
7. The Flaming Lips - War Pigs
8. The Raconteurs - Broken Boy Soldier
9. John Legend - Save Room
10. Amy Winehouse - Tears Dry on Their Own
11. The View - Wasted Little DJ’s
12. Damien Rice - Coconut Skins
13. Kasabian - Shoot the Runner
14. Just Jack - Writers Block
15. Jarvis Cocker - Don’t Let Him Waste Your Time
16. Razorlight - Before I Fall to Pieces
17. Christy Moore - Wise and Holy Woman
18. Klaxons - Gravity’s Rainbow
19. Mr Hudson & The Library - Too Little Too Late
20. Seasick Steve - Dog House Boogie
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door Tonyvdb »

Ozzy :headbang:
skyhook1
Roadie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 04 okt 2007, 07:19
Locatie: Nevele

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door skyhook1 »

Leuke quiz ,iets minder mijn ding ( collega's Dirk ,Wassie en 'n klaarkijkende Debs deden het leeuwendeel van het werk) .
Man man wat een locatie , daar kunnen velen maar van dromen .Prachtige theorie ronde en dito platenfirma-blunders ronde.
In de presentatie moet menig uurtje zijn gekropen :thumb1:
Wel in de rendez vous ronde allemaal Belgische groepen ingevuld :banghead: (niet goed geluisterd vrees ik aangezien hier nog niets is over gezegd) = brainstormen over :Welke Belg klinkt als Nick Cave ,het heeft wel wat... :think:

En bij de linke(n)ronde duurde het ook een tijdje eer onze euro viel...
Volgend jaar komen we zeker terug, kunnen hier nog een paar plaatjes hoger eindigen..

[quote][/quote]Subtiel, maar zéér efficiënt en amusant was de afteller op het scherm, die tijdens de twee rokerspauze (5:00 minuten) en de middenpauze (20:00 minuten) aangaf hoeveel er nog restte… Bij 0:00 ging er een indrukwekke(re)nd geluid door de zaal tot aan de ingang buiten, zodat iedereen vlug weer bij de zaak was, en er geen tijd verloren ging. Knap uitgewerkt, en voor extra knipoog zorgde ook het allerlaatste fragment van de quiz, dat precies dat wekkergeluid als intro scheen te hebben (neen, het was niet “Time” van Pink Floyd, maar het hilarische “Mama oh mama” van Egbert Douwe…) Leuk gevonden!


BTW Hoe komen jullie aan dat digitaal aftellertje ,heb me al suf gezocht op 't net.
Kan iemand van de Guess Who ? me helpen ?
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door piet b »

Even met Koen, de regie-hero gecheckt, over die afteller. Blijkt iets heel ingewikkeld te zijn wat mijn (niet-bestaand) technisch brein ver te boven gaat, sorry.
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door piet b »

International schreef:
Rubby schreef:Zonet mijnen prijs uit zijn plastiekje gehaald: Queens of the stone age : era vulgaris 2Cd tour edition.
Wat blijkt mooi doosje maar geen inhoud :amazed:
ik dacht nog mooie prijs voor onze 14de plaats, hij blijft maar liggen op de prijzentafel, zou de anderen dat dan al geweten hebben :? , maar neen hij is mooi in plastiek verpakt :banghead: toch wel een beetje een teleurstelling na toch een leuke quizavond
Dat kunnen we zo niet laten, Rudy!
Je hoort nog wel van ons! Don't call us, we'll call you. :oops:
Ruddy, dit wordt rechtgezet. Bij mijn weten tekenen we beiden present op de kwis van volgende week in Hansbeke. Komt in orde aldaar.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door Rubby »

piet b schreef:
International schreef:
Rubby schreef:Zonet mijnen prijs uit zijn plastiekje gehaald: Queens of the stone age : era vulgaris 2Cd tour edition.
Wat blijkt mooi doosje maar geen inhoud :amazed:
ik dacht nog mooie prijs voor onze 14de plaats, hij blijft maar liggen op de prijzentafel, zou de anderen dat dan al geweten hebben :? , maar neen hij is mooi in plastiek verpakt :banghead: toch wel een beetje een teleurstelling na toch een leuke quizavond
Dat kunnen we zo niet laten, Rudy!
Je hoort nog wel van ons! Don't call us, we'll call you. :oops:
Ruddy, dit wordt rechtgezet. Bij mijn weten tekenen we beiden present op de kwis van volgende week in Hansbeke. Komt in orde aldaar.
Fantastisch ( hoefde niet hoor :oops: ) ik zal alvast mijn leeg doosje meebrengen die dag :P
Plaats reactie