9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door tequila »

Alweer een uitstekende editie van deze muziekquiz. Dankzij gastspelers Peter (beautifulfreak) en Pieter-Jan (phon) de vierde plaats behaald.
Een quiz met zeer gemakkelijke fragmenten tot zeer moeilijke over alle genres heen. Zoals het moet dus. :thumb2:

Ondanks de voor ons toch wel grote afstand komen we hier elk jaar met plezier spelen en volgend jaar zullen we er ook weer bij zijn.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door vinceluka »

Inderdaad 9de editie was opnieuw van uitstekende makelij.

De winnaar van vorig jaar 'Sympathie vur den Duvel' strikte Kubb als 4de man.
En dan wisten wij al voor aanvang van de quiz dat het heel moeilijk zou zijn om die mannen te kloppen.
Das ook gebleken want ze waren een maatje te groot.
Ze stonden van begin tot einde op kop en wonnen oververdiend. Proficiat :app:

Halverwege de quiz focusten we ons op de 2de plaats.
Waar we tot het einde van de quiz een mooie strijd leverden met Polkaheer & Co
Eveneens gevoelig versterkt met Soprano-Banaan Kuiifje.
Bij de laatste break stonden we nog ex-aequo maar uiteindelijke moesten we ook hen laten gaan in de eindspurt.

Tequila behaalde ook een enorm knap resultaat
Ze schoten als kometen uit de startblokken
met onder meer een hele hoge topscore in de stilaan klassieke 'Classical Bums' ronde

1. Sympathie vur den duvel 312
2. Polkaheer & Co 305
3. Scary Monsters 300
4. Tequila Overdrive 294
.....

De structuur van de quiz was erg gelijkaardig aan die van vorig jaar
(Classical Bum, Zigzag, RIP-theorie, .....)
onder het motto never change winning ideas :thumb2:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door Tonyvdb »

TOPquiz, een paar echt goede rondes, proficiat mannen !!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door Devils answer »

Ja… Ons ligt deze quiz traditioneel wel, maar ik vind het persoonlijk nooit een makkelijke. Dit jaar lag de lat misschien zelfs nog wat hoger dan anders. Heel veel hits of weggevers zaten er ook nu niet in…
De Guess Who-quiz staat er inmiddels al om bekend zeker geen hitquiz te zijn, maar voor de liefhebbers van wat pittiger breinbrekers is dat eens een verademing tussen de opgaven van lichter kaliber. Op één week tijd hebben we zo toch twee zeer uiteenlopende genres genoten (en gewonnen ook nog :shock: ).

Organisatorisch zit het allemaal zeer goed in elkaar, daar in Gavere, in die gedroomde multimediale zaal Racing. Guess Who kent de valkuilen en weet die dan ook jaar na jaar te vermijden.

Zoals steeds werd het zweten voor de typische formule om in drie stappen vijf “classic albums” te herkennen (sliert songtekst openingstrack (voor 3 punten), beschrijving (voor 2 punten) en geluidsfragment openingstrack (voor 1 punt). En ja, hier stagneerden alle favorieten een beetje, terwijl Tequila Overdrive (en ik dacht ook Rock Monsieur?) er een gouden zaak mee deden. De tussenstand met Tequila Overdrive op kop beloofde daardoor zelfs (eventjes maar :twisted: ) een verrassend verloop van de avond...

Ook de linkronde was niet makkelijk, en soms wat vergezocht, maar toch briljant in elkaar gestoken.

Persoonlijk vond ik de videoreeks (met geluid) wel redelijk eenzijdig: artiesten herkennen die optraden bij Jools Holland. Het werd een zeer recente reeks, waar we enkel de uitvoerders moesten opschrijven. Voor wie de "golf jonge honden" niet meer zo volgt wel leuk om naar te kijken, maar ik denk dat heel wat quizzers zich hier even buitenspel gezet voelden… Enfin, er was geen echte reeks “2008” in de geluidsfragmenten apart, dus dat kan compenseren in vergelijking met andere quizzen (waar dat vaak wel het geval is). Als ik me niet vergis waren het vorige editie precies allemaal de jongere quizzers die wat meer “idle time” kregen om de oudere pophelden te bewonderen (Top of the Pops-archiefopnamen?), terwijl de oldieskenners toen mochten opschrijven… :)

Subtiel, maar zéér efficiënt en amusant was de afteller op het scherm, die tijdens de twee rokerspauze (5:00 minuten) en de middenpauze (20:00 minuten) aangaf hoeveel er nog restte… Bij 0:00 ging er een indrukwekke(re)nd geluid door de zaal tot aan de ingang buiten, zodat iedereen vlug weer bij de zaak was, en er geen tijd verloren ging. Knap uitgewerkt, en voor extra knipoog zorgde ook het allerlaatste fragment van de quiz, dat precies dat wekkergeluid als intro scheen te hebben (neen, het was niet “Time” van Pink Floyd, maar het hilarische “Mama oh mama” van Egbert Douwe…) Leuk gevonden! :thumb2:

In tussenpozen tijdens de fragmenten had Guess Who ook steeds wat ludieke foto’s of clips op het scherm voorzien, die wel iets met het thema hadden te maken, maar niets met de muziek of de quiz zelf. Als was het een extraatje voor wie er wat bij zat voor spek en bonen bij sommige opgaven. Ons is het “in het heetst van de strijd” wat ontgaan, en da’s eigenlijk wel jammer voor de bedenkers en uitwerkers van deze multimediashow in de marge. Respect alleszins voor zoveel voorbereidend werk bovenop het quizgedeelte ! :app:

Blij dat we Tony's pronostiek toch nog goed konden "invullen" ... :dance:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door Devils answer »

Dzju, mijn nota's met de eindstand daar op tafel laten liggen...

Meer cijfersdetails zullen dus van International (Guess Who's forumlid) moeten komen, vrees ik.

En die ging nog wat "napraten" in de plaatselijke bruine kroeg " 't Buitenland", zoals zijn forumnaam past.
Hopelijk werd hij "aan de (promille)grenspost" op weg naar huis niet tegengehouden...
Laatst gewijzigd door Devils answer op zo 14 dec 2008, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door DVNO »

Enorm originele en perfect georganiseerde quiz: toffe rondes, prachtig uitgewerkte beelden die dankzij het groot scherm overal in de zaal zonder bril te lezen waren. En niet te vergeten: knappe bediening! :thumb1:
Enig minpuntje op de spijzenkaart vonden wij uiteraard het ontbreken van een sappige sandwich mee espe.

Ondanks dit alles totaal ons ding niet! Misschien iets voor binnen een jaar of 20 :) Voor de pauze viel het nog mee en zaten we nog mee in het peloton, na de pauze zakte het wat weg (understatement of the year :roll: )

Ook bedankt aan Rubby van Testedoene om zijn muziekquiz-busje voor de tweede week op rij van stal te halen en vooral om er vier varkens in te dulden. :)
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door piet b »

Dank voor de positieve kritieken. Voor onze jubileum-editie van volgend jaar (zaterdag 19 december 2009 normaliter) zullen we nog eens extra ons best doen. Al denk ik niet dat we al ooit zoveel werk gestoken hebben in een quiz als in deze van 2008. Ook na de quiz veel positieve reacties gekregen, zelfs van gelegenheidsgroepen die het weliswaar een zware brok vonden maar zich toch geamuseerd hadden.
Volledige uitslag volgt zeer binnenkort en later op de week zal de kwis ook op dit forum gepubliceerd worden.
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door International »

Devil's answer schreef:Dzju, mijn nota's met de eindstand daar op tafel laten liggen...

Meer cijfersdetails zullen dus van International (Guess Who's forumlid) moeten komen, vrees ik.

En die ging nog wat "napraten" in de plaatselijke bruine kroeg " 't Buitenland", zoals zijn forumnaam past.
Hopelijk werd hij "aan de grens" op weg naar huis niet tegengehouden...

Tja, het napraten heb ik maar wijselijk zo gelaten, gezien de autorit die erna kwam. :(
Alle quizgegevens volgen nog, zoals Piet beloofde.
Ik wou ook de quizzers danken met hun positieve kritieken. Het doet deugd na al dat werk zo gehonoreerd te worden.
Maar het geheim van een goede quiz zit niet alleen in de inspanningen van de samenstellers, maar ook (en even belangrijk) is het werk van de technische ploeg en van de jonge goden en deernen van de bediening en de toog.
En juist door de vlekkeloze samenwerking met de Wanhoop kan onze quiz in zo'n leuke sfeer doorgaan. Nogmaals dank vanwege Guess Who!
Een goede tip voor quizploegen die het ook eens willen proberen: werk voor de logistiek samen met een goede vereniging.
En we tellen al af voor onze jubileumeditie! :banana: :banana: :banana:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door Rubby »

Zonet mijnen prijs uit zijn plastiekje gehaald: Queens of the stone age : era vulgaris 2Cd tour edition.
Wat blijkt mooi doosje maar geen inhoud :amazed:
ik dacht nog mooie prijs voor onze 14de plaats, hij blijft maar liggen op de prijzentafel, zou de anderen dat dan al geweten hebben :? , maar neen hij is mooi in plastiek verpakt :banghead: toch wel een beetje een teleurstelling na toch een leuke quizavond
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door International »

Rubby schreef:Zonet mijnen prijs uit zijn plastiekje gehaald: Queens of the stone age : era vulgaris 2Cd tour edition.
Wat blijkt mooi doosje maar geen inhoud :amazed:
ik dacht nog mooie prijs voor onze 14de plaats, hij blijft maar liggen op de prijzentafel, zou de anderen dat dan al geweten hebben :? , maar neen hij is mooi in plastiek verpakt :banghead: toch wel een beetje een teleurstelling na toch een leuke quizavond
Dat kunnen we zo niet laten, Rudy!
Je hoort nog wel van ons! Don't call us, we'll call you. :oops:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door peegee »

Ik ben het helemaal eens met alles wat hierboven werd vermeld. Proficiat mannen van Guess Who. :app: :app: :app:

Enig puntje dat voor verbetering vatbaar is (geen kritiek, maar misschien een tip voor volgende editie), was hetgeen er ook na de quiz door verschillenden werd vermeld: een duidelijk verschil in moeilijkheidsgraad voor en na de pauze.
Misschien zoeken naar een evenwicht makkelijk/moeilijk binnen de rondes? Nu, voor mij (ons) gaf dat geen problemen, dit maakte het voor de onderlinge "strijd" tussen de verschillende ploegen een heel stuk spannender dan in die quizzen waar het 3 rondes voor het einde al vastligt, wie er gewonnen heeft en dat er dan ook geen verschuivingen meer mogelijk zijn.....
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door gekookte espe »

Gerookt'espe schreef:Enorm originele en perfect georganiseerde quiz: toffe rondes, prachtig uitgewerkte beelden die dankzij het groot scherm overal in de zaal zonder bril te lezen waren. En niet te vergeten: knappe bediening! :thumb1:
Enig minpuntje op de spijzenkaart vonden wij uiteraard het ontbreken van een sappige sandwich mee espe.

Ondanks dit alles totaal ons ding niet! Misschien iets voor binnen een jaar of 20 :) Voor de pauze viel het nog mee en zaten we nog mee in het peloton, na de pauze zakte het wat weg (understatement of the year :roll: )

Ook bedankt aan Rubby van Testedoene om zijn muziekquiz-busje voor de tweede week op rij van stal te halen en vooral om er vier varkens in te dulden. :)

Een beetje verstrooid wel af en toe :D

Qua organisatie neigde deze quiz naar perfectie idd, de man achter de pc die zorgde voor de beelden op het scherm (en tevens het lief van de verstrooide serveuse) had er echt wel zijn werk van gemaakt. Makkelijk mee te volgen aan welk fragment we zaten, tussenstand die goed mee te volgen was, en dan die klok tijdens de pauzes. Lovely!

Tot zover al het goede.

En de quiz zelf: totaaaaal mijn ding niet. Tevreden met de uitslag (boven mijn vooropgesteld doel geëindigd), maar die gevraagde fragmenten :( Eerste 2 rondes viel het mee, vanaf dan is het downhill gegaan. Maar kan wel begrijpen dat de topploegen dit een topquiz vonden. Vlekkeloze organisatie, enkel de fragmenten lagen me niet.

En merci aan Rubby voor het busje opnieuw vol te stouwen met dit jong gespuis :wink:
(Moest hij ne worstelaar zijn, ik zou zijn bijnaam al kennen: Rudy "The Busdriveeeeeeerrrrrr" Lieveeeeens!" )
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door piet b »

Sorry Rubby voor het ontbreken van de CD's in de Queens of the Stone Age box ; we zijn daar toch blijkbaar zelf in de luren gelegd (getuige het feit dat de CD nog in plastiek zat). Zoals Hendrik ook al aangaf, we zorgen voor een alternatief.
De volledige uitslag, inclusief de punten uitgesplitst per ronde, staan inmiddels online op http://www.wanhoop.be
Trouwens, in het Buitenland is er wel degelijk nog een tijdlang nagekaart ; jammer genoeg zonder Hendrik maar ik denk dat hij al genoeg ge-Valeird was.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door Rubby »

piet b schreef:Sorry Rubby voor het ontbreken van de CD's in de Queens of the Stone Age box ; we zijn daar toch blijkbaar zelf in de luren gelegd (getuige het feit dat de CD nog in plastiek zat). Zoals Hendrik ook al aangaf, we zorgen voor een alternatief.
No problem gasten, ik heb Hendrik al een berichtje gestuurd.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 9e Guess Who?-Popquiz Gavere 12 december 2008

Bericht door Rubby »

svendmae schreef:Ook bedankt aan Rubby van Testedoene om zijn muziekquiz-busje voor de tweede week op rij van stal te halen en vooral om er vier varkens in te dulden. :)
En merci aan Rubby voor het busje opnieuw vol te stouwen met dit jong gespuis :wink:
(Moest hij ne worstelaar zijn, ik zou zijn bijnaam al kennen: Rudy "The Busdriveeeeeeerrrrrr" Lieveeeeens!" ) [/quote]

Graag gedaan gasten, als we toch naar dezelfde quiz moeten, en ik heb plaats in mijnen bus , ge moet maar iets laten weten.
voor het worstelgala zal je echter beter voor de echte lijnbus kiezen :thumb2: :P
Plaats reactie