1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Sixtieskid
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 16 jan 2020, 17:38

1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Sixtieskid »

Beste deelnemers aan de eerste Yesterday oldiesquiz voor duo's in Zottegem op 7 mei

In de eerste plaats heel erg bedankt allemaal om mee te spelen, zeker ook aan de lokale teams die het gewaagd hebben om mee te doen aan een quiz die je op zijn minst 'pittig' mag noemen ;) .

Uiteraard krijgen we graag commentaar van jullie, maar we vinden zelf al dat de moeilijkheidsgraad toch wat te hoog lag. Zoals gezegd op de quiz zelf: af en toe een QMS is geen ramp, maar te veel is trop. Mocht er een nieuwe editie komen, dan beloven we nu al een forse aanpassing!

Hierbij alvast de uitslag van 1 tot 17, de bespreking per ronde hoop ik in de loop van volgende week rond te krijgen. Opmerking: het duo LIeven en Danny had een terechte opmerking gemaakt, waardoor ze op het blad twee punten bijkregen, maar die aanpassing was niet in de digitale uitslag verwerkt: daardoor winnen ze uiteindelijk een plaatsje :P .

1 Peter Van Oproy - Jörgen Van Geffen 238 :clap: :clap: :clap:
2 Michel Verfaillie - Marc Buysse 234 :clap: :clap:
3 Filip Eggermont - Luk De Ceukelaire 229 :clap:
4 Danny Van Mele - Luc Vereecken 221
5 Dirk Verhulst - Peter Janssens 213
6 Dimitri Labiau - Danny Premereur 201
7 Johan Decleir - Rino Dekeyser 190
8 Frans Joos - Pol De Rick 183
9 André Vermeulen - Jef Wijckmans 180
10 Lieven Plasmans - Danny Van Broeck 179
11 Hugo De Clercq - Luc Vandorpe 178
12 Marc Verstraaten - Philippe Warnant 175
13 Jempi Laevaert - Yves Vandezande 171
14 Tinne Cools - Hans Verloy 165
15 Marc Claeys - Dirk Vandenbossche 110 (en winnaar van de extra prijs voor lokale teams! :handgestures-thumbupright: )
16 Sarah Moerenhout - Eddy Moerenhout 96
17 Ronny Hantson - Ron Van Der Steen 38
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door PaulMcCartney »

Ik denk dat niemand van de aanwezige duo's hier durft te reageren uit respect voor Johan, dus bijt ik maar de spits af. De vraag van de quizmaster voor de quiz begon was terecht. Hoe moeten we dit brouwsel noemen. Een pittige hitquiz zoals ik verwacht had was het totaal niet. En toen ik gisteren op Facebook naar de clip van Pendulum aan het zoeken was, viel het mij binnen: 'De Johan Persijn Horror Show'.

Nu klinkt dit negatiever dan bedoeld, maar diegene die ooit aanwezig waren op een Fab4 quiz herinnert zich waarschijnlijk de horrorfragmenten van de samenstellers en vooral die van ex-quizcollega Rik omdat zijn favoriete fragmenten (=horror fragment) door vele ploegen als 'nog nooit gehoord' bestempeld werden. En daar sluit deze quiz een beetje bij aan.

En dat was mijn gevoel gisteren: een aaneenschakeling van favoriete fragmenten gekoppeld aan ver gezochte fragmenten die in een thema moesten passen. Mijn kennis van de jaren 60 is vrij beperkt, maar de jaren 70 liggen mij meestal wel op een quiz. Verbaasd was ik dat ik 95% van die jaren 70 fragmenten nog nooit gehoord had.

Heb ik mij dan niet geamuseerd gisteren? Jawel, om van de ene kant de verbaasde gezichten te zien tijdens de quiz en er kwamen best wel zeer leuke fragmenten voorbij.

Een volgende editie? Ja graag, maar wanneer de huidige keuze 50% van de quiz bepalen en de andere 50% iets toegankelijker (lees: meer populaire) fragmenten bevatten, dan kom ik met plezier terug.

En om te sluiten: "It's a beautiful day' van Pendulum is een prachtschijf en het was ook een zeer mooie zaterdag.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door kasenco »

Ik kan me wel vinden in de commentaar van Hans, maar de enorm veel Belpopfragmenten maakten mijn dag goed! We hadden wel niet door dat de ‘Va Bene’ ronde uitsluitend uit Belgische en Nederlandse fragmenten bestond. Anders had ik nooit Procol Harum geschreven bij The Vipers…. 😂
Break_on_thru
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 mei 2022, 08:53

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Break_on_thru »

Liever een quiz met de Beau Brummels en The Vogues dan een hitquiz.
Heb wel Timeseller en 2000 lightyears gerateerd, maar dat heb je met
platen die al 50 jaar in de platenkast staan stof te vergaren.
Voor mij hoeft de moeilijkheidsgraad niet naar beneden, al stonden we
niet bepaald vooraan in de rangschikking.
Gebruikersavatar
Cz-2mX
Lead Singer
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 17:58
Locatie: Where The Wild Things Are: Scary Monsters

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Cz-2mX »

Na de eerste ronde zaterdag dachten teamgenoot Dimitri en ik “dit wordt een namiddagje hardnekkig aanklampen in dit gezelschap”, maar we bleken zowaar vijfde te staan. Ook de volgende rondes bevatten een ruime portie ‘wiewasdanuweeral’-, wawasdanuweeral’- en ‘nóóit maar dan ook nóóit (van) gehoord’-momenten - maar wel heel veel mooie nummers gehoord.

Ook als algemene quizzer krijg je al eens een eerste editie van een quiz voorgeschoteld die veel moeilijker blijkt uit te vallen dan bedoeld en / of vooropgesteld. Na een volgende, bijgestelde editie vinden de oudstrijders van die eerste dan - niet zonder enige nostalgie én niet zonder trots dat ze er die eerste keer ook bij waren - dat die tweede editie er eigenlijk toch maar wat slapjes bijhing en een stuk minder uitdagend was dan de dan al legendarische eersteling.

Laten we het erop houden dat dit een verkennende opmaat was naar een volgende uitgave waar dan vast iets meer darlings gekilld en wat meer rustpunten ingebouwd zullen worden. Wie al eens zelf een quiz opstelt die wat buiten de vaak platgetreden platen treedt, weet en aanvaardt dat dat nu eenmaal geen evidente evenwichtsoefening is.

Dus: carry on! - ook de titel van het zaterdag gevraagde Irish Coffeenummer (ik herkende de groep maar kende het nummer niet). Toenmalig gitarist Jean Van der Schueren speelt nog steeds akoestische gitaar - cf. ook de solo op ‘Carry On’ - en treedt nog op, maar is vooral al jaren een gewaardeerd organisator van jazzconcerten in de Denderstreek (www.jazzmadd.be).

En ook razend benieuwd wat nu het maximum te behalen puntenaantal was. :D
"Scary monsters, super creeps / Keeps me running, running scared" D. Bowie
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Jorgen VG »

Break_on_thru schreef: di 10 mei 2022, 09:02 Liever een quiz met de Beau Brummels en The Vogues dan een hitquiz.
Laat dit nu net twee fragmenten zijn die wel een hit waren :lol:

Wel, het is dan toch een (vermeende) hitquizzer die 50% van het winnende duo bevolkte.
Dat er na zoveel jaar nog altijd geprobeerd wordt om een wig te drijven tussen genres door "de smaakpolitie" ... maar het is je vergeven, omdat het je eerste post is. (jammer dat je zo gesteld bent op anonimiteit en privacy; anders konden we eens oeverloos lullen over wat wel en wat niet tot de betere muziek hoort ;) )

Ook Peter en ik zaten perplex na de eerste ronde en voelden ons terug groentjes in het circuit die "dachten iets van muziek te kennen", maar meteen weer met de voetjes op de grond gebracht werden. Groot was dan ook onze verbazing dat we bij de eerste tussenstand zowaar bovenaan stonden. Een pluim voor de fantastische keuzes die gemaakt werden door de quizmasters, maar van mij hadden deze ook over vijf a tien quizzen verdeeld mogen worden om plaats te maken voor wat meer instant (of wat latere) herkenning. In ieder geval zeer benieuwd wat we volgend jaar voorgeschoteld krijgen.
Sixtieskid
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 16 jan 2020, 17:38

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Sixtieskid »

Tussen de commentaren door (die dus ergens tussen 'horror' en 'een pluim' schommelen :)), al even de uitslag van de eerste ronde. Tussen haakjes dus het correcte aantal antwoorden, met waar nodig een sterretje voor nabespreking...

RONDE 1 - ACROSS THE UNIVERSE:

A VISIT TO A SAD PLANET (QMS*) - LEONARD NIMOY (2*)
SPACE AGE LOVE SONG (6) - A FLOCK OF SEAGULLS (12)
LINES (1*) - PLANETS (1*)
FRED VOM JUPITER (14) - DIE DORAUS & DIE MARINAS (13)
SPACEMAN (15) - (HARRY) NILSSON (9)
TELSTAR (17) - SPOTNICKS (1*)
WHERE'S CAPTAIN KIRK? (6) - SPIZZENERGI (6)
I MARRIED A MONSTER FROM OUTER SPACE (4) - JOHN COOPER CLARKE (3*)
MARTIAN HOP (4) - RAN-DELLS (1*)
UNDER THE MILKY WAY (16) - CHURCH (14)
HEAVEN AND HELL (QMS*) - VANGELIS (5)
I DON'T MIND (IF THE SPUTNIK LANDS) (12) - DIRK BLANCHART (12)
MR. SPACEMAN (16) - BYRDS (14)
AFTER THE STORM (1*) - ANDROMEDA (QMS*)
I'M THE URBAN SPACEMAN (15) - BONZO DOG DOO DAH BAND (12)
TOTAL ECLIPSE (QMS*) - KLAUS NOMI (3*)
CALLING OCCUPANTS OF INTERPLANETARY CRAFT (11) - KLAATU (6)
2000 LIGHT YEARS FROM HOME (6) - ROLLING STONES (6) (hier veel Pink Floyd gelezen...)

* A visit to a sad planet is een gesproken woord-single uit 1967 met de stem van Leonard Nimoy, Dr. Spock dus,
veel William Shatner en/of Star Trek gelezen. Bubbling under bij Billboard. De uitvoerder werd door twee duo's gevonden:
Labiau-Premereur en Cools-Verloy :clap: :clap:

* Lines van de groep Planets leverde een dubbele solo op voor De Clercq - Vandorpe :clap: :clap: :clap:

* Telstar had iedereen goed, maar de angel zat in de groepsnaam, want binnen dit thema passen de mannen in de ruimtevaartpakken én de naam van de band beter: alleen Verfaillie - Buysse hadden door dat het wel om de Spotnicks moest gaan :clap: :clap: :clap:

*John Cooper Clarke: bonus voor Labiau - Premereur, Joos- De Rick en Decleir - Dekeyser :clap:

*Martian Hop ging nog, maar de naam van de groep was alweer goed voor een zaalsolo: alleen Laevaert - Vandezande kenden The Ran-Dells :clap: :clap: :clap:

*Vijf duo's herkenden de sound van Vangelis, maar niemand wist hoe de tune van de fabuleuze TV-serie Cosmos met professor Carl Sagan heette: Heaven and hell dus...

*Eén van die vermaledijde persoonlijke favorieten (die we een volgende keer dus wat beperkter zullen houden ;) ) was de groep Andromeda, verwijzend naar de Andromeda-nevel, goed voor een tipnotering bij Veronica in 1972. Enkel Verstraaten - Warnant haalden de titel eruit: After the storm :clap: :clap: :clap:

*Ook onbekend: Total Eclipse met de stem van de Duitse contra-tenor Klaus Nomi, bekend bij Eggermont - De Ceukelaire, Plasmans - Van Broeck en Verfaillie - Buysse :clap:
Sixtieskid
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 16 jan 2020, 17:38

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Sixtieskid »

RONDE 2 - MIXRONDE 1:

WEREWOLF (QMS) - FRANTICS (QMS)
ENGLISH COUNTRY GARDEN (15) - JIMMIE RODGERS (3*)
CAN'T YOU HEAR MY HEARTBEAT(15) - GOLDIE & THE GINGERBREADS (3*)
TIME SELLER (7) - SPENCER DAVIS GROUP (7)
NOBODY KNOWS IT (11) - PLASTIC PENNY (QMS*)
WHAT'S GOOD ABOUT GOODBYE MY LOVE (3*) - FLIRTATIONS (2*)
HOTEL ROOM (1*) - EDGAR BROUGHTON BAND (1*)
D'YER MAKER (10) - LED ZEPPELIN (11)
CHILD OF THE UNIVERSE (6) - BARCLAY JAMES HARVEST (6)
ALLA FIERA DELL'EST (3*) - ANGELO BRANDUARDI (13)
QUESTIONINGLY (QMS) - RAMONES (11)
LYDIA D'ILE D'YEU (9) - KRIS DE BRUYNE (15)
DON'T TRY TO CURE YOURSELF (14) - THEY MUST BE RUSSIANS (2*)
THEME FROM CHEERS (WHERE EVERYBODY KNOWS YOUR NAME) (9) - GARY PORTNOY (6)
DUCK FOR THE OYSTER (QMS) - MALCOLM MCLAREN (8)
WOOD BEEZ (10) - SCRITTI POLITTI (13)
GABRIELLE (9) - PAUL ROLAND (QMS)
STREET TUFF (7) - REBEL MC & DOUBLE TROUBLE (7)

* Redelijk wat QMS in deze eerste mixronde, waarbij helaas ook de groep die met Nobody knows it de titel helemaal waarmaakte ;) : Plastic Penny dus, met de opvolger van Everything I am

* Jimmie Rodgers: bekend bij Joos - De Rick, De Clercq - Vandorpe en Verstraaten - Warnant :clap:

- Goldie & The Gingerbreads: ook drie goede antwoorden: Verhulst - Janssens, Joos - De Rick en Verstraaten - Warnant :clap:

- What's good about goodbye my love: Verhulst - Janssens, Vermeulen - Wijckmans en Claeys - Vandenbossche :clap:
en de groep Flirtations: Vermeulen - Wijckmans en Claeys - Vandenbossche :clap: :clap:

* Hotel room van The Edgar Broughton Band: dubbele zaalsolo voor Van Oproy - Van Geffen :clap: :clap: :clap:

* De originele Italiaanse titel van Highdown Fair (Angelo Branduardi) is Alla Fiera Dell'Est: Labiau - Premereur, Verhulst - Janssens en Vermeulen - Wijckmans :clap:

* Dat komt ervan met al dat oorlogvoeren: je doet allerlei vieze ziektes op, Don't try to cure yourself is daarbij een goede raad van They Must Be Russians: Van Mele - Vereecken en Verfaillie - Buysse weten er alles van :) :clap: :clap:
Sixtieskid
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 16 jan 2020, 17:38

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Sixtieskid »

RONDE 3 - VA BENE*

DOE MAAR NET ALSOF (16) - PETER (KOELEWIJN) & ZIJN ROCKETS (15)
GRAVEYARD SHUFFLE (1*) - RED ZEBRA (2*)
FLINK ZIJN (14) - ROBERT LONG (14)
LONG CIGARETTE (6) - HUBBLE BUBBLE (1*)
FERNANDO, ALFREDO & JOSE (SANTA DOMINGO) (15) - RIA VALK (6)
FASTER THAN THE RAIN (4) - JONES (1*)
VENDOR (QMS*) - ALEXANDER CURLY (6)
NO OTHER MAN (11) - CLEE'S FIVE (11)
WASMASJIEN (15) - TRAFASSI (15)
EVVIVA IL PAPA (3*) - HUGO RASPOET (7)
THE SMILE (12) - BRAINBOX (8)
DE STINKENDE REGEN (1*) - BERT DE CONINCK & JEAN ROUSSEAU (3*)
HIGH UNDER THE MOON (16) - TAMBOURINE (7)
REFLECTIONS OF CHARLY BROWN (3*) - VIPERS (3*)
LUCHTKASTELEN (10) - TON LEBBINK (2*)
WE GOTTA STOP (15) - LILIANE (SAINT-PIERRE) (13)
THE VANILLA QUEEN (5) - GOLDEN EARRING (9)
LOVE, LOVE, LOVE (12) - MACHINES (3*)

* Niet iedereen was meteen mee met het thema: de BENE sloeg uiteraard op de lage landen... :D

* Eén QMS maar in deze reeks: Vendor van Alexander Curly, veel Zilverdaal gelezen...

* Red Zebra wisten enkel Van Mele - Vereecken en Decleir - Dekeyser :clap: :clap: , Van Mele - Vereecken wisten als enigen ook de titel: Graveyard shuffle :clap: :clap: :clap:

* Uitvoerders van Long cigarette: Hubble Bubble: zaalsolo voor Van Mele - Vereecken :clap: :clap: :clap:

* Faster than the rain was nog net te doen, de groep (The Jones) was iets anders: solo voor Eggermont - De Ceukelaire :clap: :clap: :clap:

* Het protestlied van Hugo Raspoet tegen de schijnheiligheid van Rome heette Evviva Il Papa: Van Mele - Vereecken, Plasmans - Van Broeck en Verfaillie - Buysse :clap:

* Bert De Coninck & Jean Rousseau werden correct ingevuld door Labiau - Premereur, Van Oproy - Van Geffen en Plasmans - Van Broeck :clap: ,
de titel (De stinkende regen) enkel door Van Oproy - Van Geffen :clap: :clap: :clap:

* Reflections of Charly Brown van The Vipers was telkens goed voor deze drie duo's: Labiau - Premereur, Van Oproy - Van Geffen en Plasmans - Van Broeck :clap:

* Ton Lebbink, die van de Luchtkastelen, enkel genoteerd door: Eggermont- De Ceukelaire en Van Mele - Vereecken :clap: :clap:

* En ten slotte voor deze reeks: The Machines (Love, love, love): Van Mele - Vereecken, Decleir - Dekeyser en Claeys - Vandenbossche :clap:
Laatst gewijzigd door Sixtieskid op wo 11 mei 2022, 18:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Break_on_thru
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 mei 2022, 08:53

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Break_on_thru »

Om de anonimiteit en privacy te bevorderen wordt er aan gedacht om volgend
jaar te werken met groepsnamen i.p.v. deelnemersnamen.
iniden u er niet onmiddellijk een vindt, mag ik "de moraalridders" suggereren?
Sixtieskid
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 16 jan 2020, 17:38

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Sixtieskid »

RONDE 4 - TEN LITTLE INDIANS:

INDIAN SUMMER (10) - DREAM ACADEMY (1*)
KEEM-O-SABE (10) - ELECTRIC INDIAN (10)
INDIAN UPRISING (5) - GARNETS (7)
INDIAN HABITS (11) - BABE (8)
POCAHONTAS (10) - NEIL YOUNG (16)
GERONIMO(4) - SHADOWS (17)
INDIAN PIPE (10) - AMSTERDAM (8)
KOYAANISQATSI (11) - PHILIP GLASS (11)
THE LAST APACHE (5) - BOLLAND & BOLLAND (11)
TEN LITTLE INDIANS (10) - YARDBIRDS (3*)
WIGWAM (10) - SARAGOSSA BAND (QMS*)
DON'T GO NEAR THE INDIANS (7) - REX ALLEN (1*)
KOMM IN MEINEN WIGWAM (16) - HEINO (8)
SWIMMING HORSES (3*) - SIOUXSIE (SIOUX) & THE BANSHEES (14)
HEYA (13) - J.J. LIGHT (3*)
CHEROKEE (4) - EUROPE (8)
INDIAN LAKE (3*) - COWSILLS (3*)
L'ETE INDIEN (17) - JOE DASSIN (17)

* Ronde met 1 QMS: Wigwam van Bob Dylan werd behoorlijk verkracht door de Saragossa Band: goed voor één keer en dan nooit meer :P . Anderzijds was er in deze ronde ook een maximum voor Joe Dassin en L'Eté Indien...

* Het begon ook met een Indian summer, maar alleen Van Oproy - Van Geffen wisten dat het een bescheiden hit was voor The Dream Academy :clap: :clap: :clap:

* Ten little indians was een weggever als titel, maar de groep bleek taaier: The Yardbirds, gevonden door: Van Oproy - Van Geffen, Verstraaten - Warnant en Claeys - Vandenbossche :clap:

* Dat Rex Allen Don't go near the indians zong leverde Verstraaten - Warnant een zaalsolo op... :clap: :clap: :clap:

* Dat het om Sioux (Sioux) & The Banshees ging was voor vrijwel iedereen duidelijk, maar de titel was moeilijker: Swimming horses: Labiau - Premereur, Decleir - Dekeyser en Verfaillie - Buysse :clap:

* Heya is een Indian chant van J.J. Light, afkomstig van de Navajo's en lid van Sir Douglas Quintet. Geweten door: Verhulst - Janssens, Vermeulen - Wijckmans en Verfaillie - Buysse :clap:

* Van Oproy - Van Geffen, Verfaillie - Buysse en De Clercq - Vandorpe kenden die heerlijke zomerhit van The Cowsills: Indian Lake :clap:
Laatst gewijzigd door Sixtieskid op wo 11 mei 2022, 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Sixtieskid
One Hit Wonder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 16 jan 2020, 17:38

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Sixtieskid »

RONDE 5 - MIXRONDE 2

GREEN LEAVES OF SUMMER (12) - BROTHERS FOUR (10)
OVER SUZANNE (8) - TOMMY BRUCE (& THE BRUISERS) (QMS*)
JUST A LITTLE (16) - BEAU BRUMMELS (7)
STRANGE MYSTERIOUS SOUNDS (QMS) - SPIKE DRIVERS (QMS)
EVA (9) - BOUDEWIJN DE GROOT (17)
TEAR DROP CITY (2*) - MONKEES (13)
NINE BY NINE (13) - JOHN DUMMER'S FAMOUS MUSIC BAND (12)
FREE FOUR (11) - PINK FLOYD (12)
MARLENE (14) - KEVIN COYNE (13)
I AIN'T GONNA STAND FOR THIS NO MORE (9) - ACE (2*)
PINBALL (6) - BRIAN PROTHEROE (5)
LA DANSE DU TEMPS (QMS) - GUY BEART (2*)
AIN'T GOT A MINUTE TO LOOSE (9) - ROUSERS (QMS)
SUSPICION (16) - TOY (16)
THE GHOST IN YOU (4) - PSYCHEDELIC FURS (11)
WINDSWEPT (3*) - BRYAN FERRY (10)
THE MEETING PLACE (QMS) - XTC (5)
CRACKITY JONES (QMS) - PIXIES (5)

* Ronde met nogal wat QMS: ik had gehoopt dat de speciale stem van Tommy Bruce (& The Bruisers) hem zou verraden, maar de zanger van hits als Ain't misbehavin' werd niet gevonden. Favoriet van de legendarische producer Joe Meek en intussen ook van mezelf: de bezwerende song Strange Mysterious Sounds van The Spike Drivers: zeker het ontdekken waard!! Het werk van Guy Béart (La danse du temps) en de Nederlandse Rousers zijn duidelijk niet bekend en zelfs de prachtige platen van XTC (Skylarking met daarop The meeting place) en Pixies scoren niet (Crackity Jones is van Doolittle). :cry:

* Tear drop city is lang niet de grootste, maar wel een leuke hit van The Monkees, vonden (hopelijk ;) ) ook Laevaert - Vandezande en Verstraaten - Warnant :clap: :clap:

* I ain't gonna stand for this no more is van de mannen van How long: Ace: Laevaert - Vandezande en Verfaillie - Buysse :clap: :clap:

* Guy Beart zelf werd wel gevonden door twee duo's: Labiau - Premereur en Verfaillie - Buysse :clap: :clap:

* Blijkbaar niet zo makkelijk: de single van grote held Bryan Ferry uit 1985 (Windswept): Eggermont - De Ceukelaire, Decleir - Dekeyser en De Clercq - Vandorpe :clap:

Zo, we zijn halfweg, de rest volgt zodra mogelijk...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Jorgen VG »

Sixtieskid schreef: di 10 mei 2022, 23:45 RONDE 4 - TEN LITTLE INDIANS:


* Het begon ook met een Indian summer, maar alleen Labiau - Premereur wisten dat het een bescheiden hit was voor The Dream Academy :clap: :clap: :clap:

Hey Johan; kan je nakijken aub ? Ik ben er zeker van dat ik de Dream Academy ook herkende.
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Luk »

Sixtieskid schreef: di 10 mei 2022, 23:24
* Faster than the rain was nog net te doen, de groep (The Jones) was iets anders: solo voor Labiau - Premereur :clap: :clap: :clap:
Johan, ook ik heb namens Eggermont-De Ceukelaire "The Jones" genoteerd hier, nog net voor de bel "The Chrome" duidelijk geschrapt en vervangen...
Gebruikersavatar
Cz-2mX
Lead Singer
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 17:58
Locatie: Where The Wild Things Are: Scary Monsters

Re: 1ste Yesterday Oldies Quiz 7 mei 2022

Bericht door Cz-2mX »

In beide bovenstaande gevallen werd de zaalsolo inderdaad ten onrechte aan ons toegekend. Dat geldt ook voor ‘Don't go near the Indians’ van Rex Allen in ronde 4.

Vermoedens dat Johan hiermee gemeentegenoten zou hebben willen bevoordelen, zijn hoogstwaarschijnlijk helemaal uit de lucht gegrepen. :D
"Scary monsters, super creeps / Keeps me running, running scared" D. Bowie
Plaats reactie