N9 Muziekquiz Eeklo

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

N9 Muziekquiz Eeklo

Bericht door Tonyvdb »

Zoals al gezegd bij de aankondigingen : een beetje een 'rare' quiz ... en zo bleek ook weer gisteravond ...

De quiz begon om 20u45, niet omdat een ploeg te laat was, maar omdat de presentator (waarvan wij verdenken dat hij zichzelf graag bezig hoort) maar bleef inleidingen aan elkaar praten ...
De eerste ronde (en de later op de avond aan bod komende) clipsronde waren een maat voor niets : 29 spotgemakkelijke fragmenten en 1 potenbreker(tje) (Tim Curry) en de helft van de zaal met 59 of 60 op 60 : niet echt een probleem wat mij betreft, ware het niet dat elk fragment vééééééééééééééél te lang werd gespeeld en onze praatgrage presentateur tussen elk nummer een meninkje spuide ... :x
Dan kwam een You Tube-ronde, met oa twee 'hilarische' fragmenten, die, gok ik, niemand wist ...
Het beloofde een memorabele avond te gaan worden.

Maar vanaf dan beterde het fel, wat ons betreft toch : een aardige linksronde (dat drie nummers op Tour Of Duty 4 staan, is wel een redelijk van de pot gerukte link), een dito theorie-ronde en een 'op welk album staat dit nummer'-ronde met eindelijk eens een nummer van één van mijn favoriete platen ooit (Veedon Fleece van Van Morrison) :thumb1: ; de beste ronde was misschien wel een stevige, gevarieerde alfabet-ronde ergens halverwege de quiz ...

We eindigden tweede, een stek waarmee we heel blij zijn, omdat er toch niets te doen was aan het winnend gelegenheidscollectief maar vooral omdat we (alweer) voor de Scary Monsters eindigden :evil: :wink:
De winnaar dus was een supercomplementair gelegenheidsteam from hell, met als speerpunt Polkaheer-Marc, maar ook de wat onbekende en dus onbeminde KUB (van Orde vd Wett. Strijkstok) en Spider Murphy en een wat oudere quizzer, die ik niet direct kon plaatsen...
Sterk mannen :thumb2:

Dit herinner ik mij qua uitslag :

1. Fortis Shuffle
2. JPJ&SG
3. Rechte Bananen
4. Scary Monsters
5. een plaatselijk team, dacht ik
en verder oa : De Hollies, Guess Who en Koerier en de Vleesklakken :P
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

ik kon er helaas niet bijzijn gisteravond; had al het gevoel dat het wat drukker ging zijn en effectief nog patientjes gehad om resp. 22u30, 23u15 en 1u15.... Ik ben al van 7 uur op deze ochtend en zat met spanning op de commentaren van de quiz te wachten (ik wilde onze Polkaheer niet direkt uit zijn bed bellen)...

Die praatgrage presentator, was dat zo in de stijl van Luc (Xenos) De Puydt uit Evergem, of ietske minder/meer?????

Ik heb dus begrepen, dat de muziek op N9, sinds de "niet te doene" kwissen van de afgelopen jaren, wel degelijk is aangepast naar een "open" kwis voor iedereen???

Ik ben toch wel geïnteresseerd naar de fragmenten; kan er iemand die posten?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

peegee schreef: Ik ben toch wel geïnteresseerd naar de fragmenten; kan er iemand die posten?
ik denk dat de organisator/samensteller die wel zal kunnen e-mailen : op het forum zullen ze niet te vinden zijn, vrees ik ...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Hans Verloy en Filip Daelman ook van de partij, hoor ik nu juist. Bij wie speelden jullie mee?
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

peegee schreef:Hans Verloy en Filip Daelman ook van de partij, hoor ik nu juist. Bij wie speelden jullie mee?
"The Holly's" :wink:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Eerste 2 uur van de quiz waren vervelend
Drie kwartier te laat begonnen, dan een ellenlange poepsimpele eerste ronde (veel te lange fragmenten, met hier en daar maxi single met nog langere intro's) met zogenaamde one-hit wonders.
Er zaten er hier en daar een paar echte tussen maar de meesten hadden meerdere hits met als uitschieter Snap!

Eens nagekeken Snap ! haalde 13 maal de ultratop en liefst 10 keer parkeerde de groep hun singles in de TOP 10.
een Ten-hit wonder dus :lol:

Hetgeen de presentator erbij zwansde hield meestal geen steek, ofwel gaf hij foute randinfo, situeerde het fragment in het verkeerde tijdsperk enz....

Daarna beterde het wel
Eerst met hilarische you tube clips waar het accent hoofdzakelijk op het humoristisch karakter eerder dan op het muzikale lag.
Niettemin goed gelachen.

en verder rondes met meer uitdagende fragmenten.
Tussendoor was er nog een speciale prijs te verdienen.
De ploeg die het meeste dikke negers kon herkennen zou beloond worden met een prachtige prijs.
Na een schiftingsvraag (hoeveel weegt Solomon Burke?) mochten wij de prijs, een brievenbus, gaan afhalen.
Ik stel voor dat iedereen stante pede een briefje stuurt naar onzen Danny zodat de kwaliteit van dit hebbeding getest kan worden. :P

Proficiat aan de Fortis shufflers voor hun duidelijke overwinning. :app:
Maar ik vermoed dat de aandelen van de N9-quiz toch ook een serieuze duik gaan maken bij een aantal ploegen.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Hectische avond: pas om 18u15 op het werk in Londerzeel kunnen vertrekken om 10 minuten later te constateren dat reeds vanaf het knooppunt A12-Strombeek-Bever de ganse Ring vastzat. Heb dan wat alternatieve wegen genomen en zo toch relatief snel op de E 40 terechtgekomen, die -jawel- ook vastzat. Een ommetje maken via Merelbeke bij een klant van wie er nog materiaal in mijn koffer lag, zat er niet meer in, want onze [KUB] was in Gentbrugge op mij aan het wachten. Uiteindelijk met een meer dan lege maag aangekomen in Eeklo om 20.08 u, om daar dan nog 40 minuten te zitten niksen! Ik kon verdorie nog een driegangenmenu op restaurant gaan eten in die tijd. :banghead:
Ik was dan maar van gedacht dat ik tijdens de pauze wel ergens een frituur zou vinden, maar aan het tempo van die eerste reeks, had ik het vermoeden dat ik eerder op zoek zou moeten gaan naar een nachtwinkel.
Gelukkig kwam de quiz na de eerste pauze (en een medium met stoofvleessaus, mayo en een curryworst) op dreef.

Uiteraard was in onze ploeg de Polkaheer outstanding. In voorgaand mailverkeer met KUB, had ik al gezegd dat mijn rol eerder beperkt ging blijven tot invullen van de drankbonnetjes, waarop Kurt dan antwoordde dat hij ging dicteren wat ik moest opschrijven. Gelukkig hadden Kurt en ikzelf een uitgebreidere rol, en scoorde iedereen aan tafel een mooi aantal tafelsolo's. Ook onze 4de man, Marc van striphandel Kiekeboe in Gent (verder ken ik hem niet en weet ik niet of hij vaak aan quizzen deelneemt), kwam op de juiste momenten met rake antwoorden. In vergelijking met de Fortistop, was onze ploeg gigantisch complementair. Misschien zelfs de meest complementaire formatie waarin ik ooit in mijn jonge muziekquizcarrière gespeeld heb. :thumb2:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Spider Murphy schreef:
Ik kon verdorie nog een driegangenmenu op restaurant gaan eten in die tijd. :banghead:

Ook onze 4de man, Marc van striphandel Kiekeboe in Gent (verder ken ik hem niet en weet ik niet of hij vaak aan quizzen deelneemt
Die driegangen-menu gaan Marc (Polkaheer) en ik volgende week uitproberen in Eeklo, in een chique restaurant, met de bonnen die we gewonnen hebben op de kwis in Waarschoot.... :wink:

Marc van Kiekeboe kwist, naar mijn weten, enkel op de N9-kwis...
Onze Marc (Polkaheer) geeft met schaamte :oops: toe, dat hij hem maar liefst 2 x heeft overruled, oa bij de titel van het Van Morrison-album....

en dan nog even dit: wat is internet toch een leuk medium; onze Polkaheer heeft het weliswaar niet direkt tot zijn beschikking, maar kan indirekt via mij toch eens leuk met jullie gaan kwissen, Spider... :wink:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: N9 Muziekquiz Eeklo

Bericht door One good reason »

Tonyvdb schreef:Zoals al gezegd bij de aankondigingen : een beetje een 'rare' quiz ... en zo bleek ook weer gisteravond ...

De quiz begon om 20u45, niet omdat een ploeg te laat was, maar omdat de presentator (waarvan wij verdenken dat hij zichzelf graag bezig hoort) maar bleef inleidingen aan elkaar praten ...
Ik wilde me eerst nog bij één of andere ploeg als gelegenheidsspeler aanbieden. Er was toch nog keuze genoeg, zo te lezen op het forum.
Tot het allerlaatste moment nog getwijfeld, maar als ik de reactie(s) lees, dan heb ik toch de goede keuze gemaakt.
Als deze quiz om 20:45hr :? begon, dan ben ik benieuwd hoe laat dit eindigde.
Als ik daarna nog van Eeklo naar het "hoge Noorden" terug zou moeten rijden ... :wink:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: N9 Muziekquiz Eeklo

Bericht door peegee »

One good reason schreef:Als deze quiz om 20:45hr :? begon, dan ben ik benieuwd hoe laat dit eindigde.
Als ik daarna nog van Eeklo naar het "hoge Noorden" terug zou moeten rijden ... :wink:
moet ge vroeg thuis zijn voor uw schoonheidslaapje??? :wink:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: N9 Muziekquiz Eeklo

Bericht door One good reason »

peegee schreef:
One good reason schreef:Als deze quiz om 20:45hr :? begon, dan ben ik benieuwd hoe laat dit eindigde.
Als ik daarna nog van Eeklo naar het "hoge Noorden" terug zou moeten rijden ... :wink:
moet ge vroeg thuis zijn voor uw schoonheidslaapje??? :wink:
:rofl2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: N9 Muziekquiz Eeklo

Bericht door Tonyvdb »

One good reason schreef:Als deze quiz om 20:45hr :? begon, dan ben ik benieuwd hoe laat dit eindigde.
dat viel uiteindelijk nog mee, ik schat dat wij zo rond 0u45 het pand verlieten ...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: N9 Muziekquiz Eeklo

Bericht door peegee »

Tonyvdb schreef:
One good reason schreef:Als deze quiz om 20:45hr :? begon, dan ben ik benieuwd hoe laat dit eindigde.
dat viel uiteindelijk nog mee, ik schat dat wij zo rond 0u45 het pand verlieten ...
Geen afterparty dit keer, Tony? :?
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

vinceluka schreef:Eerste 2 uur van de quiz waren vervelend
Drie kwartier te laat begonnen, dan een ellenlange poepsimpele eerste ronde

...

Hetgeen de presentator erbij zwansde hield meestal geen steek, ofwel gaf hij foute randinfo, situeerde het fragment in het verkeerde tijdsperk enz....

Daarna beterde het wel
...

verder rondes met meer uitdagende fragmenten.
...

Kan me vinden in de analyses van Vinceluka en Tony. De presentator lijkt me een sympathieke jongen, maar iemand moet er hem toch op wijzen dat hij niet altijd zo fantastisch goed bezig is als hij zelf schijnt te denken. Ietsjes bondiger zou geen kwaad kunnen en, om nog maar iets te noemen: als bassist en fan van Madrugada is het leuk om een baslijntje van die groep te spelen, maar je moet je toch es afvragen of daar een quizvraag van te maken is. Veel goede antwoorden gezien?

Anderzijds: inderdaad, toch ook wel rondes met uitdagende fragmenten en prima muziek. Dat blijft voor mij toch het belangrijkste en ik kom volgend jaar dan ook terug.

Dank ook aan reservespeler Bart die het uitstekend deed, waardoor we als trio (basisspelers Eddy en Paul hadden andere bezigheden) buiten onze verwachtingen nog het podium haalden.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:als bassist en fan van Madrugada is het leuk om een baslijntje van die groep te spelen, maar je moet je toch es afvragen of daar een quizvraag van te maken is. Veel goede antwoorden gezien?.
ja, die hadden wij :P
straight banana schreef: Dank ook aan reservespeler Bart die het uitstekend deed, waardoor we als trio (basisspelers Eddy en Paul hadden andere bezigheden) buiten onze verwachtingen nog het podium haalden.
inderdaad knap, met een volwaardig/-tallig team hadden jullie ons waarschijnlijk wel geklopt, maar misschien ook niet :wink:
Plaats reactie