Individuele Muziekquiz Frans Joos, 27.09.2008 Bornem

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Moeilijkheidsgraad idd. perfect ingeschat + gespreid door Frans :app:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Frans schreef:Reeks 4 :
4 12 Uitvoerder The Black Sorrows 2 (MARC VERMEIREN, RINO DEKEYSER)
Dit zal een foutje zijn, vrees ik (mijn naam bedoel ik, niet die van marc) :wink: . Ik kan me niet herinneren The Black Sorrows genoteerd te hebben zaterdag.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Frans schreef:Reeks 5 :
5 20 Titel Slow Show 2 (RINO DEKEYSER, PIETER-JAN MALFAIT)
5 20 Uitvoerder The National 9
Dit klopt dan weer wel. :)
Een beetje eerherstel wat mij betreft, hier. Op de '3 Sopranos' quiz in juni had ik titel v/h nummer van The National ("Fake Empire") namelijk niet, zelfs de uitvoerder kwam toen maar net op tijd. :oops:
Laatst gewijzigd door rino op di 30 sep 2008, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: Gemakkelijkste vraag van de quiz was blijkbaar ... Bob Dylan :P , die had iedereen behalve één
En zeggen dat ik onderweg naar Bornem nog geluisterd heb naar "Highway 61 Revisited", ik moet het nummer in kwestie "Ballad Of A Thin Man" dus gehoord hebben in de auto en toch heb ik het op de quiz niet herkend. :banghead:

Inderdaad, schitterend en interessant werk, Frans. :thumb2:
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Hulde aan Frans voor de schitterende quiz en aan alle deelnemers.

Bij aanvang had ik op een top 25 plaats gehoopt (na drie rondes zat het erin), maar uiteindelijk 31ste. Toch wel wat ontgoocheld, maar tegelijk verbaasd over de kennis van de andere aanwezigen :shock: en de voetjes op de grond: mijn kennis tot pakweg 1987 is miniem en voor de rest kan ik ook nog heel wat ontdekken!

Hopelijk is het volgend jaar weer van dattum. Aan Roberto en Buddy die een individuele hitquiz willen samenstellen: doen, maar laat die dan aub niet samenvallen met de individuele quiz die winnaar Marc :bow: eventueel zou organiseren.

En zoals Frans al zei de avond zelve: schitterende plaat: Sparky's Dream van Teenage Fanclub. Verbaasd zie ik dat het me nog bijna een solo opleverde ook...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

dendaffe schreef: En zoals Frans al zei de avond zelve: schitterende plaat: Sparky's Dream van Teenage Fanclub. Verbaasd zie ik dat het me nog bijna een solo opleverde ook...
had 'm bijna, maar ging voor 'Neil Jung', staat ook op 'Grand Prix', jammer ...
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Ik heb ook echt genoten van deze quiz, heeft natuurlijk de maken dat de gevraagde muziek praktisch volledig beantwoorde aan mijn eigen smaak (ook de nummers die ik niet kende over het algemeen). Ik had niet echt ambitie dus ben ik wel tevreden met mijn 28ste plaats. Op de eventuele volgende editie van dit evenement zal ik zeker niet ontbreken.

En dikke proficiat voor de feilloze organisatie, de perfecte klank en deze uitgebreide analyse. :thumb1:
Gebruikersavatar
WimW
Superstar
Berichten: 814
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Herenthout, Knelpuntklup

Bericht door WimW »

Ik sluit me volledig aan bij al de positieve reacties. :app:
Ik heb me goed geamuseerd en zal er bij een volgende editie weer bij zijn.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

Tonyvdb schreef:Gemakkelijkste vraag van de quiz was blijkbaar ... Bob Dylan :P , die had iedereen behalve één
En ik was die ene deze keer niet :lol:
Gebruikersavatar
WimW
Superstar
Berichten: 814
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Herenthout, Knelpuntklup

Bericht door WimW »

Frans schreef:Reeks 5 :

55 12 Uitvoerder Mary Margaret O'Hara 2 (MARC VERMEIREN, WIM WOUTERS)
Hier moet ik Frans efkes corrigeren, ik denk niet dat ik die Margaret ken en heb ze bijgevolg dus ook niet opgeschreven.
1 solo meer voor Marc V :)
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Bericht door tequila »

Frans schreef:Reeks 2 :

2 20 Uitvoerder Fatboy Slim 0 (QUIZMASTERSOLO)
Erg dat ik als Kraftwerk-liefhebber dat niet had. :oops: Ik heb het singletje zelfs thuis liggen, maar om één of andere reden is dat nog niet op mijn draaitafel geraakt.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

dendaffe schreef: Aan Roberto en Buddy die een individuele hitquiz willen samenstellen: doen, maar laat die dan aub niet samenvallen met de individuele quiz die winnaar Marc :bow: eventueel zou organiseren.
Dat is nog minstens 12 maanden in de toekomst, maar Danny en ik laten nog zeker iets weten en zullen in overleg met Marc de datum(s) bekijken.
Ik zou het quizlokaal ook willen inrichten met individuele lessenaars (zoals vroeger op school) om er toch iets origineels mee aan te vangen :wink:
Maar dat het een leuke pop- en hitkwis zal worden, staat nu al vast ... :lol:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik denk niet dat het nodig is, maar doe het maar uit alle veiligheid; als ik mij niet vergis zat er nu ook al een jaar of 2 tussen de 2 individuele muziekquizzen; even naar de lopende agenda gebeld: 16 september 2006 (cfr EmBee)
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Bericht door Joe Roxy »

het was een zeer leuke quiz. Ook leuk om dan toch iets beter de andere quizzers te leren kennen.

Ik ben zeer tevreden met men resultaat. Ik had ook gehoopt op de top 25, maar net er uit met toch een mooi resultaat. Waar ik op moest scoren , daar heb ik dan op gescoort.
Van de quiz heb ik ook wel genoten, al was het soms wachten tot bijna men geboortejaar ('83) om toe te slaan.
Allezis ik vond leuk quizzen, en individueel , ik vind het soms zijn charme hebben. Ik heb het al al eens gedaan in Nijlen. Op een quiz van Marc Vermeiren. Zo massochistisch was dat nog niet.

Ik hoop er volgend jaar bij te zijn. Misschien breng ik dan wel vrouwelijk gezelschap mee, dat dan mogelijk wel de jongste is van de hoop. Allezins ze heeft toch samen met mij de smaak te pakken van het quizzen.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

WimW schreef:Ik sluit me volledig aan bij al de positieve reacties. :app:
Ik heb me goed geamuseerd en zal er bij een volgende editie weer bij zijn.

Ik was er niet, maar als ik de playlists overloop...
wow!

Er zitten overigens nogal wat nummers in waarvan ik van plan was om ze in de volgende Bananen- quiz te stoppen.
Plaats reactie