zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door progres »

peegee schreef:Onze samenstelling is bekend, wij quizzen onder devolgende naam:

"Een Polkaheer, een Kiekenfretter, een Rapenbrader en een Kaaskop"

Tot de 11e,

Peter
bij deze Peter,

1 tequila overdrive
2 willy jr en de knelpuntklup
3 would-be monkees
4 de rechte bananen
5 een polkaheer, een kiekenfretter, een rapenbrader en een kaaskop
6 tony servi big band
7 sympathie vur den duvel
8 men in black
9 sticky fingers
10 fabkwiskasfour
11 ABoriginals
12 Iets met rijst
13 Jan Piet Joris en Sam Gooris
14 ?
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door progres »

ziezo,

de quiz is vanmiddag ingeblikt. de fragmenten duren ongeveer 50 à 60 seconden.

en deze drie antwoorden passeren in de loop van de quiz
Berlin, Chaos UK en Johnny Dowd
uiteraard vermeld ik die de avond zelf ook nog eens (voor de niet-forumgangers)

we hopen nu nog een op een paar inschrijvingen.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door progres »

progres schreef:ziezo,

de quiz is vanmiddag ingeblikt. de fragmenten duren ongeveer 50 à 60 seconden.

en deze drie antwoorden passeren in de loop van de quiz
Berlin, Chaos UK en Johnny Dowd
uiteraard vermeld ik die de avond zelf ook nog eens (voor de niet-forumgangers)

we hopen nu nog een op een paar inschrijvingen.
ook nog vermelden dat de titel bijna altijd in het fragment zal zitten
goed luisteren dus.

enige pronostiekjes zijn ook welkom
ik tip voor mijn top drie op (willekeurige volgorde) stickie fingers, polkaheer en would-be monkees
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Tonyvdb »

deze quiz verdient meer ploegen ... jammer ...
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door progres »

Tonyvdb schreef:deze quiz verdient meer ploegen ... jammer ...
ik weet het Tony, jij behoort tot het kleine kransje die hard fans.
helaas kiezen nog al teveel ploegen die hier niet zouden afgaan voor het makkelijkere werk
niks aan te doen, vrees ik.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door kasenco »

progres schreef:
Tonyvdb schreef:deze quiz verdient meer ploegen ... jammer ...
ik weet het Tony, jij behoort tot het kleine kransje die hard fans.
helaas kiezen nog al teveel ploegen die hier niet zouden afgaan voor het makkelijkere werk
niks aan te doen, vrees ik.
ja, 42 ploegen in Deinze dezelfde dag.....
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door peegee »

en er is blijkbaar ook een muziekquiz in Wiekevorst die avond; keuze te over....

Deinze is voor ons heel dichtbij, maar we hebben toch voor de uwe gekozen, Filip
GG
Lead Singer
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:32

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door GG »

kasenco schreef:
progres schreef:
Tonyvdb schreef:deze quiz verdient meer ploegen ... jammer ...
ik weet het Tony, jij behoort tot het kleine kransje die hard fans.
helaas kiezen nog al teveel ploegen die hier niet zouden afgaan voor het makkelijkere werk
niks aan te doen, vrees ik.
ja, 42 ploegen in Deinze dezelfde dag.....
In Deinze zijn het vooral gelegenheidsploegen uit de streek. Ik heb ook gekeken voor een ploeg voor uw quiz, maar diegene die vrij waren die dag waren vooral onze hitquizzers en die opteerden voor Deinze. Wij zijn zeker niet bang voor een moeilijke quiz (doen oa mee aan Sticky fingers quiz, rechte bananen enz). Als we niet deelnemen aan een quiz is het meestal omdat we niet aan een volledige ploeg geraken.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door progres »

zowaar nog een inschrijving bij. Je kan nog altijd inschrijven via dit forum tot zaterdagmiddag.
s'avonds kan je je ook nog aanbieden maar kom dan op tijd. Ik heb 18 pakketjes met invulbladen voorzien.
nog een paar opmerkingen
we voorzien geen hapjes, wie honger heeft: er is een pittazaak vlakbij het kompas die pas sluit rond 3u. Er zal zeker duvel op de kaart staan, drankjes aan jeugdhuisprijzen
het eerste fragment weerklinkt om 20u15 en het laatste (hopelijk) rond 24u
er is één (rook)pauze voorzien na ronde vijf
er is voldoende parkeermogelijkheid in de slachthuislaan en er is ook een kleine parking in een zijstraat van de driekoningenstraat op een paar honderd meter van het kompas (komende van de markt is dat het straatje links inslaan recht tegenover die pittazaak)
wie toch problemen ondervindt om er op tijd te geraken, bel naar 0475/850980
in het slechtste geval kunnen we mogelijk een aantal gemiste intro's nog eens laten horen voor die laatkomers.
zaterdagnamiddag haal ik de laatste cd's voor de prijzenpot, dankzij onze sponsors en eigen middelen ziet er die weer riant uit

1 tequila overdrive
2 willy jr en de knelpuntklup
3 would-be monkees
4 de rechte bananen
5 een polkaheer, een kiekenfretter, een rapenbrader en een kaaskop
6 tony servi big band
7 sympathie vur den duvel
8 men in black
9 sticky fingers
10 fabkwiskasfour
11 ABoriginals
12 Iets met rijst
13 Jan Piet Joris en Sam Gooris
14 de vier koningen

tot zaterdag voor the battles of the best!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door SepPuKu »

progres schreef:we voorzien geen hapjes, wie honger heeft: er is een pittazaak vlakbij het kompas die pas sluit rond 3u.
Vorig jaar reeds verkend met de Bananen en goed bevonden :dance: Er dwarrelden toen ook nog enkele Scheln Espe binnen... tiens nu ik er aan denk, ze zijn toch niet ziek of zo... :think:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Schalckske »

SepPuKu schreef:
progres schreef:we voorzien geen hapjes, wie honger heeft: er is een pittazaak vlakbij het kompas die pas sluit rond 3u.
Vorig jaar reeds verkend met de Bananen en goed bevonden :dance: Er dwarrelden toen ook nog enkele Scheln Espe binnen... tiens nu ik er aan denk, ze zijn toch niet ziek of zo... :think:
Wij hebben deze quiz, met spijt in het hart (echt waar, want we amuseerden ons vorig jaar fantastisch daar in St-Niklaas), afgezegd om naar Deinze te gaan.

Ook op die quiz amuseerden we ons heel erg, die is net iets meer ons ding, en ligt op een kwartiertje rijden van huis. Erg jammer van de overlap, anders waren we gewoon terug van de partij.

Die pittazaak is idd een aanrader trouwens. En als ik me niet vergis, was er in een zijstraatje nog een frituur ook. Eigenlijk is het gaan muziekquizzen gewoon een excuus om eens lekker vettig te gaan eten, als ik het zo bedenk :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Tonyvdb »

volgend jaar toch proberen deze Deinze-quiz te vermijden, Filip ...

Anders had je morgen 'garantie' 20-25 ploegen gehad ...
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Schalckske »

Tonyvdb schreef:volgend jaar toch proberen deze Deinze-quiz te vermijden, Filip ...

Anders had je morgen 'garantie' 20-25 ploegen gehad ...
Ik denk dat het tegenwoordig ontzettend moeilijk is om nog een quiz te organiseren in een vrij weekend. Er vallen bijna altijd (en zeker de zaterdag, wat ik de beste quizdag van het weekend vind, persoonlijk) twee of zelfs nog meer quizzen op één dag.

In ons geval had Filip de pech dat de overlap gebeurde met een quiz die we ook kenden. Had hier een quiz tegenover gestaan die we nooit speelden, zaten we gewoon in St-Niklaas. Maar ik denk dat het als organisator onmogelijk is geworden om nog een dag voor uzelf en uzelf alleen te vinden.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Tonyvdb »

een quiz MOET toch ook niet op een zaterdag van 20u tot middernacht zijn, in mijn geval liever niet zelfs ... ik moet elke zaterdagavond kiezen uit twee of meer dingen en soms 'pijnlijke' keuzes maken.

Vrijdagavond is even goed en waarom niet op zondagnamiddag?
(wel checken of er geen wielerklassiekers gereden worden dan)
Dan mag het zelfs al wat uitlopen ...

Of een zondagavond en dan misschien een uurtje of twee zelfs vroeger beginnen, zodat iedereen buiten is om 22u30-23u?
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: zesde eigenzinnige muziekquiz zaterdag 11 april

Bericht door Schalckske »

Tonyvdb schreef:een quiz MOET toch ook niet op een zaterdag van 20u tot middernacht zijn, in mijn geval liever niet zelfs ... ik moet elke zaterdagavond kiezen uit twee of meer dingen en soms 'pijnlijke' keuzes maken.

Vrijdagavond is even goed en waarom niet op zondagnamiddag?
(wel checken of er geen wielerklassiekers gereden worden dan)
Dan mag het zelfs al wat uitlopen ...

Of een zondagavond en dan misschien een uurtje of twee zelfs vroeger beginnen, zodat iedereen buiten is om 22u30-23u?
Dat van de zaterdag was enkel mijn persoonlijke mening hé, uiteraard MOET dat niet, het past voor mij gewoon het beste, maar wie ben ik uiteindelijk :wink: .

Je geeft idd een aantal alternatieven om overlap te vermijden, al vermoed ik dat niet veel voordeel gehaald wordt qua aantal inschrijvingen voor quizzen op zondag. Tenzij als, zoals bij jouw quiz, de maandag een algemene verlofdag is. Al richt Filip zich niet echt op gelegenheidsploegen, dus mss dat het in zijn geval wel voor een aantal extra circuitploegen kan zorgen.

Wat de vrijdagavond betreft, spreek ik uit persoonlijk aanvoelen. Er zijn quizzen die wij heel erg graag spelen, ongeacht de afstand. Bissegem of Zandvoorde zijn in dat opzicht zeker goed te doen voor ons, maar pakweg Merksem, Vilvoorde, Boechout of Itegem zijn voor ons (en veel anderen) al gauw meer dan een uur rijden. Als dat de vrijdag valt, zit je eerst en vooral met het probleem dat bepaalde mensen nog van hun werk moeten komen en nog gauw iets moeten eten (als daar al tijd voor is). Bovendien moet je rekening houden met het feit dat je voor dergelijke quizzen over de ring van Brussel of Antwerpen moet, wat ook niet altijd even vlot gaat. (Wij gaan er prat op nooit te laat te komen, en dat willen we zo houden :mrgreen: , dus dat betekent eigenlijk gewoon: nog vroeger aanzetten...). Dat zijn allemaal dingen die we de zaterdag niet, of in veel mindere mate ervaren.

Hiermee wil ik geen pleidooi houden TEGEN quizzen op vrijdagavond, integendeel. Ik wil enkel maar schetsen waarom ik, praktisch gezien, de zaterdag een betere dag vind. Ik denk dat wij al naar genoeg "vrijdagavondquizzen" geweest zijn om weer te geven dat we daar niet kieskeurig in zijn, alleen gaat het organisatorisch soms wat moeilijker. Bij jou is dat dan weer de zaterdag. Goed doen voor iedereen zal nooit lukken...

Maar om nu, tot slot ( :mrgreen: ) terug te gaan naar de oorspronkelijke discussie. Ik ben ook van mening dat deze quiz veel meer ploegen verdient. Hij zat goed in elkaar, was bij vlagen origineel, en ik hoorde veel muziek die in mijn smaak viel. Maar ik denk dat, als er overlap is, de makkelijkere quiz altijd behoorlijk wat ploegen gaat afsnoepen. En ik ben gewoon van mening dat overlap vermijden tegenwoordig bijzonder moeilijk is, daar blijf ik bij. Wij hadden eigenlijk ontzettend veel geluk met onze quiz, op dat gebied. (nogmaals een bedankingswoordje voor de mensen van Waarschoot trouwens :wink: )
Plaats reactie