Fab4-muziekquiz - 13 september 2008 - Itegem

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Fab4-muziekquiz - 13 september 2008 - Itegem

Bericht door Devils answer »

De uitslag (op 330):

1. Silent Dolphins 273
2. Polkaheer, Kiekenfretter, Rapenbrader en Kaaskop 254
3. Sympathie vur den Duvel 250
4. De Holly's 245
5. De Rechte Bananen 244
6. Kas & co 243
7. Koerier 239
8. Vindikooks 238
9. Fanfare Heilige Familie 237
Gang of four 237

Pittige muziekquiz die ikzelf graag lust (ook al zijn er genre bij waarvan ik niet hou, maar de uitdaging doet het hem wel), maar niet iedereen binnen mijn team denkt daar hetzelfde over.

Goeie organisatie, puike feedback op puntenklachten.

Zowel Kas & co als wijzelf niet in klassieke opstelling aanwezig, en eerstgenoemde zelfs met de jongste speler van de avond aan boord (opvolging verzekerd, Luc?). Wij zelfs niet (voltallig) tijdig aanwezig... :cry:

"4 Schelln Espe" maar met drie man (39 % van de punten, proportioneel theoretisch dus niet gebuisd!), maar verrassende eindspurt in de Hot-reeks (21/30), terwijl de helft van de ploegen daarbij minder scoorde.
Het siert hen dat zij doorzetten, en deelnemen aan een ver afgelegen quiz waarvoor heel wat in de "ranking" hoger geklasseerde ploegen bedanken.
Eigenlijk gaat dat respect ook uit naar alle andere ploegen die hier buiten de top 10 eindigden...
Testedoene, Radio Apollo, Willy jr & knelpuntklub, Diamond Dogs, Men in black, Tequila overdrive, Corsica, Captain Sensible, Pretty Paracetemol, Frans Ferdinand & zijn hofdames, Joe Roxy & Hete Hangijzers en De Maltesers.

Volledige uitslag volgt wel nog van organisatie, voor zover hij er nog niet staat, want vanavond heb ik qua snelheid niet enkel in het wegverkeer een probleem...
;-)
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Heel toffe quiz,

persoonlijke pro's:

- een streepje metal (ook al kon ik er weer geen bal van antwoorden :D) vind ik altijd amusant
- uitdelen van de oplossingen op papier, vlak na het afgeven van het antwoordblad
- de soep was heerlijk, daarom dat er ook 12 kommen aan onze tafel werden geserveerd :oops:
- duidelijke foto's als opgave, het is eens iets anders dan blokjes


persoonlijke contra's:

- het gemis van onze vierde (sterksten) man die ons serieus wat punten opgeleverd zou hebben; een 26/30 in de Hot ronde achtte ik niet onmogelijk in voltallige opstelling
- wie heeft de cd van Borknagar voor mijn neus mee naar huis genomen?! :cry: Niet getreurd, we hebben nog de cd van Steps!


We komen in elk geval terug! Proficiat aan de winnaars en alle achtervolgers. En nogmaals dank aan Luc voor de bemoedigende woorden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

een schelle espe schreef:Heel toffe quiz,

persoonlijke pro's:

- een streepje metal (ook al kon ik er weer geen bal van antwoorden :D) vind ik altijd amusant
- uitdelen van de oplossingen op papier, vlak na het afgeven van het antwoordblad
- de soep was heerlijk, daarom dat er ook 12 kommen aan onze tafel werden geserveerd :oops:
- duidelijke foto's als opgave, het is eens iets anders dan blokjes


persoonlijke contra's:

- het gemis van onze vierde (sterksten) man die ons serieus wat punten opgeleverd zou hebben; een 26/30 in de Hot ronde achtte ik niet onmogelijk in voltallige opstelling
- wie heeft de cd van Borknagar voor mijn neus mee naar huis genomen?! :cry: Niet getreurd, we hebben nog de cd van Steps!


We komen in elk geval terug! Proficiat aan de winnaars en alle achtervolgers. En nogmaals dank aan Luc voor de bemoedigende woorden.

Vond dit persoonlijk ook een erg goede quiz. Qua organisatie zo goed als feilloos denk ik. Goed geluid (wij zaten achteraan, dichter bij de toog dan ons kon je niet zitten denk ik: arm uitsteken en papierke afgeven, prachtig :D ) en we konden niet zeggen dat we paar opgaves niet wisten omwille van het geluid.
Vond het vooral ENORM goed dat ze bladen met oplossingen gaven na iedere ronde. Spaar je enorm veel tijd mee uit, en is handig voor achteraf nieuwe liedjes down te loaden die we nog niet kenden, of nog niet staan hadden. Zouden ze in meer quizzen moeten doen (<= HINT HINT)

En ook kwam een zekere Nele De Cat telkens onze bladen ophalen. Zelden was een tombela-lootje kopen zo schoon.

En als laatste: respect om er Queen - Innuendo in te steken, een persoonlijke favoriet van ondergetekende. :bow:



Nadelen:

- Op de cd van Steps staat "5,6,7,8" niet :roll:
- In "4 schelln espe" staat geen "h" of "n" in "espe" :P


Proficiat aan de winnaars, en aan Fab4 voor het organiseren voor deze quiz zoals ze zouden moeten zijn (mss iets makkelijker, maar das dan voor onszelf dat we spreken)

En merci Luc voor de bemoedigende woorden :wink:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

svendmae schreef:En ook kwam een zekere Nele De Cat telkens onze bladen ophalen. Zelden was een tombela-lootje kopen zo schoon.
Nele! Hoe kon ik haar vergeten? :shock:

Noot aan Hans: het kan goed zijn dat ze 40 fotos staan heeft op Facebook, maar dan moet het profiel wel openbaar zijn natuurlijk ... :P
Afbeelding
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

een schelle espe schreef:- wie heeft de cd van Borknagar voor mijn neus mee naar huis genomen?! :cry:
Sorry, dat was onze Rapenbrader (aka Maledictus I)....

En euh, ja, proficiat aan de winnaars, the Silent Dolphins :thumb1: :app: :thumb1: :app: :thumb1: :app: :thumb1: :app:
en bedankt aan Luk om ons te "helpen" (file?, hebben wij dan vermoedelijk een beschermengeltje, die ons door heel Antwerpen geleid heeft met wel 100 stoplichten, om ons toch maar van het laatste stuk autostrade af te houden?)
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

Allereerst dank aan Ricardo om mij naar deze quiz te hebben gelokt met zijn "4 goede redenen", verstuurd per mail :lol:
Dit was de eerste quiz van het seizoen voor mij en dit lijkt nu al moeilijk te evenaren, maar je weet natuurlijk nooit.
Het was ook m'n eerste deelname met "The Holly's" en een 4e positie op zo'n quiz is lekker meegenomen :wink: Vooral dankzij de andere ploegmaten. Ik moest me beperken tot de "plattere" en meer recentere hits, maar kon ook gemakkelijk mee met de rest. Vond wel dat de quiz moeilijker werd na de 6de ronde en ook minder gebalanceerd, qua muziekgenres dan toch.
Dat de antwoorden op papier werden uitgedeeld (hierboven ook al vermeld) aan tafel, na elke ronde, vond ik ook zeer origineel en tof.
De "groenen" onder jullie zullen papierverspilling waarschijnlijk afkeuren, maar 't was toch leuk.
De puntentelling ging vlot en alles liep eigenlijk goed gesmeerd. Ook een pluim voor de presentator, die duidelijk en vrij beschaafd door de microfoon sprak.
Helaas kon hij het niet laten een west-vlaams accent los te laten op het publiek tijdens het vernoemen van "4 schelle espe" :wink:
De tombola was - naar m'n eigen mening - iets te langdradig, maar zulks vertier hoort er nu eenmaal bij zekers? Dat het niet te laat werd (00:30hr) is ook lekker meegenomen, zeker als men van verre moet komen. Ik kan dus enkel besluiten dat dit een zeer aangename kennismaking was met deze quiz, het nieuwe team "The Holly's" :bow: en dat dit uiteraard voor herhaling vatbaar is. Den deze doet volgend jaar zeker terug mee :wink:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

dank aan allen voor de positieve reacties

sorry voor de tombola die wat langdradig was maar
steun voor de muziekquizkalender was de enige reden om de tombola te doen
ik geef die nu al 12 jaar belangeloos uit en hoop toch dat er veel mensen gebruik van maken

en ook weeral dit jaar
sorry voor de horror van ricardo
maar waar het hart van vol is ...

hopelijk vonden jullie de muziek goed en daar gaat het om

uitslag en rest volgen vandaag nog ( hoop ik )

proficiat trouwens aan silent dolphins met een puike overwinning
proficiat aan al onze helpers
proficiat aan alle ploegen om deel te nemen en ons de kans te geven om onze quiz te organiseren
dank aan tmf, stubru, inbev, sonybmg en vum om de tombola mogelijk te maken
dank aan la soupe voor de soep
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

einduitslag op 330

1 silent dolphins 273
2 polkaheer en co 254
3 sympathie vur den duvel 250
4 the holly's 245
5 de rechte bananen 244
6 kas & co 243
7 koerier 239
8 vindikooks 238
9 fanfare heilige familie 237
10 gang of 4 237
11 testedoene 213
12 radio apollo 200
13 willy jr & knelpuntclup 197
14 diamond dogs 194
15 men in black 190
16 tequila overdrive 187
17 corsica 185
18 captain sensible 177
19 pretty paracetamol 173
20 franz ferdinand & hofdames 166
21 joe roxy & hete hangijzers 133
22 de maltesers 128
23 4 schelle espe 118
24 careful with that sex eugene 46
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

ik ben benieuwd naar de gevraagde fragmenten, Rik !

Kun je deze posten ofwel mailen : tony.vandenbogaerde@pandora.be
(indien mogelijk, ge moet geen 'toeren' doen hé)

Sorry dat we niet konden komen, we quizten echter des namiddags al in een JH in Lauwe (alwaar Goote en mezelf de vloer aanveegden met Roob en Baaigones 8) ) en 's avonds moesten we (weliswaar op café op Belgacom TV) onze favoriete roodhemden aanmoedigen op Standard, tevergeefs jammer genoeg, maar we laten het niet aan ons hart komen ... :cry:

een groet
T
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

Tonyvdb schreef:ik ben benieuwd naar de gevraagde fragmenten, Rik !

Kun je deze posten ofwel mailen : tony.vandenbogaerde@pandora.be


Sorry dat we niet konden komen, we quizten echter des namiddags al in een JH in Lauwe (alwaar Goote en mezelf de vloer aanveegden met Roob en Baaigones 8) ) en 's avonds moesten we (weliswaar op café op Belgacom TV) onze favoriete roodhemden aanmoedigen op Standard, tevergeefs jammer genoeg, maar we laten het niet aan ons hart komen ... :cry:

een groet
T
alle antwoorden en solo's volgen
inderdaad jammer dat jullie er niet bij waren
ik ben altijd benieuwd of die of die, dat of dat kent
( als je begrijpt wat ik bedoel )
je zal dadelijk merken wat je hebt gemist

en ja, jammer dat kortijk verloor :cry:
niet dat ik voor kortrijk ben maar tegen ... :twisted:
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

ronde 1 mixronde 1


gilber o sullivan matrimony
cygnus x positron
quizmastersolo :oops:
ray, goodman & brown special lady
radio 4 party crashers
little peggy march i will follow him
planet funk chase the sun
phil collins i wish it would rain down
mailer mackkenzie band red rover
velen schreven hier ccr als uitvoerder
lydz 3 days awake ook 3 tage wach was ok
loz netto's bazar fadeaway
malcolm roberts love is all
sita happy
prince the morning papers
yazoo state farm
de titel was een quizmastersolo velen schreven hier tevergeefs go

foto's pink floyd en hadise

opmerking
rik zijn horror :evil:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

zoals steeds volgens ons Koerier 1 van de betere kwissen in het milieu.
lekker binnenkomen in een zaal waar de nieuwe Metallica uit de boxen klinkt ... LEKKERRRRRRRR !!! om niet te zwijgen over laatste reeks .. de nieuwe AC DC... GODDELIJK !!!
vlot verlopende kwis , gevarieerd en tja ... zoals we in feite elk jaar eigenlijk gewoon zijn .
ik snap het nog steeds niet dat hier maar een 20tal ploegen aanwezig zijn ???
proficiat trouwens aan de dolfijnen ... uiterst sterk gescoord !
wij met onze 7 de plaats uiterst tevreden , als je ziet wat voor kanonnen we achter ons laten ...idd deze kwis ligt ons wel , daarom denk ik ook dat dit een uiterst gebalanceerde kwis is .
tombola was ook leuk :yummy: als ik had geweten van deze mooie deerne , had ik wel een euro of 10 meer meegebracht voor lootjes :tongue:
goeie zet van ricardo & hans !!!!!

in ieder geval ...zoals een wereldberoemd Oostenrijks acteur en gouverneur ooit zei .... WE'LL BE BACK !!!

we love that horror :headbang:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Net als de voorbije edities een kwis die ons collectief goed ligt; wanneer de moelijke fragmenten zich situeren in de commerciele hoek lukt het ons beter om deze op te diepen dan wanneer het eerder uit het alternatieve aanbod komt. (al hebben we ook daar gisteren toch nog wat fragmenten uit onze herinneringskerker kunnen halen).

Jammer dat we "het bierkaartje" niet ontdekten; anders hadden we een foutloze laatste ronde kunnen afleggen. Ook al was ik zeker dat het niet 'Vid Spilum Endalaust' was toch maar dit neergepend bij gebrek aan beter alternatief. Fout dus...

Jammer dat sommige ploegen een belangrijke vierde schakel ontbraken; dit zou het aan de top zeker harder gemaakt hebben. Langs de andere kant zijn we uiteraard blij dat we 'm ook dit jaar konden winnen.

Zeker geen eenvoudige kwis; uit de jaren zestig en zeventig lukte het me zelfs bij de 'easy' fragmenten niet altijd om er een gepaste titel of uitvoerder bij te bedenken (gelukkig zijn we met vier in een groep).

De horror Hans lag dan weer wel in m'n herinneringsveld (Company B, Animotion... heb ze indertijd kapot gedraaid).

Dankjewel Rik en Hans voor een leuke aftrap van het seizoen; dat het een mooi mag worden :thumb2:

By the way... ik denk dat ik m'n lotto een keer ga laten invullen door Jef; wat die in de loop der jaren al aan tombola prijzen heeft weggekaapt is niet te omvatten.
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Zoals steeds bij Fab4 een quiz die we weer met veel plezier gespeeld hebben. Moeilijk? Ja, maar tedoene. Eigenlijk nog nooit zo veel en lang moeten nadenken op een quiz om dan toch met de juiste (of ook vaak verkeerde) antwoorden te komen. Hopelijk staat de quiz volgend jaar weer op de kalender.

En die kalenders, Rik: ik denk dat die hun nut wel bewijzen (voor ons toch): op forums al dit kun je alles wel prima opvolgen en er achteraf nog wat over kwijt, maar 't blijft altijd gemakkelijk als je op een quiz bent of op café zit en je afspraken wil maken voor volgende quizzen of andere uitspattingen dat je zo'n kalendertje uit je portefeuille kan halen. We hebben er met veel plezier tombolalotjes voor gekocht (de Jef was alvast content met zijn drie prijzen :oops: ).

Prima initiatief om de juiste antwoorden op papier uit te delen.
Laatst gewijzigd door dendaffe op zo 14 sep 2008, 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

ricardofab4 schreef:ronde 1 mixronde 1


gilber o sullivan matrimony
cygnus x positron
quizmastersolo :oops:
ray, goodman & brown special lady
radio 4 party crashers
little peggy march i will follow him
planet funk chase the sun
phil collins i wish it would rain down
mailer mackkenzie band red rover
velen schreven hier ccr als uitvoerder
lydz 3 days awake ook 3 tage wach was ok
loz netto's bazar fadeaway
malcolm roberts love is all
sita happy
prince the morning papers
yazoo state farm
de titel was een quizmastersolo velen schreven hier tevergeefs go

foto's pink floyd en hadise

opmerking
rik zijn horror :evil:
Rik, toch wel benieuwd naar een aantal score's hier ?
Radio 4 ?
Mailer MacKenzie Band ?
Loz Netto's Bazar ?

(enkel die laatste konden we dankzij Phil juist neerpennen)
Plaats reactie