RUE DE LA MOER - 12/09/2008

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

RUE DE LA MOER - 12/09/2008

Bericht door peegee »

Het was een aangename quiz met wel nogal veel weggevers. Zeker goed voor "instappende teams".

Ik had onze vaste ploeg zeker een pak kunnen aansterken, maar heb mij opgeofferd voor 2 collega's (VETS), die al maanden vroegen om eens aan een muziekquiz mee te kunnen doen.

Ik heb mij in onze ploeg (VETS) wel kunnen bewijzen, omdat het dus blijkbaar voor "gewone muziekliefhebbers" zoals mijn beide collega's en 1 partner véél te moeilijk was; het was eens tof om in een team zelf het meeste te weten in tegenstelling tot spelen met een (bijna) alleswetende Polkaheer. Die heeft dan wel weer mijn aangevende rol gemist...

Zojuist even uitgerekend met Marc B (Polkaheer); als ik bij Polkaheer en co mee had gedaan in plaats van Marc S, die we dan effectief hadden thuis gelaten, had ik 9 punten aangebracht en Marc S 1 die ik niet had aangebracht; dat waren 402 ipv 394 punten; eigenlijk onze vaste stek van Poulidor, dus


EEN DIKKE PROFICIAT AAN STARBUK EN APOLLO, het is jullie van harte gegund !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :thumb1: :app: :app: :app:

Ook Arthritic Monkees (met Luk den Duvel als troef) met hun 2e plaats en verder Testedoene, Rock Monsieur (aangesterkt met Hendrik De Rycke) en Jartazi aka the Holly's :app: :app: :app:

Wat de quiz zelf betreft enkele minpuntjes, helaas. Het geluid, de presentator, die telkens als een schoolmeester moest roepen "kan het wat stiller", de nogal klein uitgevallen borrelhapjes, zeker als je in alle haast direkt van je werk zonder te eten naar een quiz moet racen.... Positief was dan wel de borrelhapjes die al klaarstonden bij het binnenkomen.

Onze webmaster (eLMO) liet mij niet weten, dat hij een ritje had aangeboden gekregen, dus heb ik daar daarstraks nog een kwartiertje naar hem lopen zoeken.....
overdrive
Roadie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 mei 2008, 19:45

Bericht door overdrive »

Alhoewel het niet echt mijn ding was, is deze eerste Rue de la Moer voor de meeste ploegen wel een aangename kwis geweest denk ik. (Jammer inderdaad van het iets mindere geluid en de rumoerige zaal waardoor meermaals om stilte moest gevraagd worden.
Dikke proficiat aan Starbuck & Apollo en natuurlijk ook de rest van de top... vooral ook aan de Arthritic Monkeys! de overwinning zat erin ;) Testedoene ook regelmatig op kop, Rock Monsieur hetzelfde, en gelijk geëindigede Polkaheer en Co met De Holly's = buddy & gkoppen (ex-Jartazi's) + Sepuku & Hans (Fab4)
VJ Tony
Roadie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 03:01

Rue de La Moer Muziekquiz 12/09/08

Bericht door VJ Tony »

Bedankt aan alle deelnemers, helpers en sympathisanten,
onze intentie was inderdaad een publiek aan te spreken dat geen 'typische' muziekquizzenploeg is. Voor deze mensen was het ,denken we, een aangename kennismaking.
Dit is ook onze eerste organisatie in dit circuit. En vanzelfsprekend zijn er makkelijk een aantal beginnersfouten te vinden. Maar laten we wel wezen, indien u een fijne avond hebt gehad, dan zijn wij al lang tevreden.
Niet alle organisatie moeten uit hetzelfde vaatje tappen, niet?
Op naar een volgende versie? :?:
Rue de La Moer, Bellem
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Leuke 'instap'-quiz, veel weggevers en veel hits, met toch een niet gering aantal stevige kuitenbijters die het verschil konden maken...
De (kleine) schoonheidsfoutjes (paar inhoudelijke twistappels, genre 'Zeven dagen lang' vs. 'Wat zullen we drinken?', beetje lang uitgelopen (tombola) en zo) gaan er wel uit ...
Proficiat aan de organisatoren !

Een eerste, echte (we wonnen al eens in Koksijde in deze opstelling, maar toen was enkel Testedoene, die toen ex aequo won, de enige 'bekende' tegenstander) overwinning met mijn 'reserve-ploeg' (in de betekenis van : als JPJ&SG niet speelt, speel ik met hen) Starbuk & Apollo, in de opstelling Rino+Johan+Dirk 'Kwistedadde'+mezelf, waar altijd wel iemand raad weet met elk fragment : mochten we elke week met dit uiterst complementair kwartet op de boer gaan, we zouden m.i. de topplaatsen aan één rijgen ...

Proficiat en merci ook aan de andere ploegen, die ons het vuur aan de schenen legden : Holly's, Arthritic Monkees, Testedoene, Rock Monsieur et les autres
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Al bij al leuke avond beleefd, weliswaar met een dubbel gevoel. De keuze voor een groot deel hits is logisch en het maakte dat het lekker spannend bleef met een 6 à 7-tal ploegen die tot op het laatst aanspraak maakten voor de oppergaai. De kleine jump van Starbuck+ ('+' d.w.z. getuned met turbo injectie en automatische versnellingsbak :wink: ) in de voorlaatste(?) ronde zorgde voor de kleine maar verdiende kloof :app:

Wel jammer dat uiteindelijk de povere geluidskwaliteit nog de voornaamste scherprechter was, het duurde zelfs bij sommige weggevers tot op het einde eer de frank viel, zo tussen 2 basklanken door :twisted: . En soms viel em helemaal niet, het geeft het gevoel dat je veel te veel laat liggen :cry: Het zou weinig of niets aan de eindstand veranderd hebben maar iedere ploeg zou alvast enkele puntjes meer hebben en daarbij een beter gevoel.

Verder nog wat schaven aan de lange wachttijd tot de prijsdeling (waarom bv. zo lang wachten om de tombola te laten beginnen, tegen dan lag de eindstand ongetwijfeld al klaar?), half drie in mijnen tram is toch wat laat.

Voor de duidelijkheid: ik wil met deze opmerkingen niets afdingen op de samenstelling van de quiz hoor. De playlist vond ik best geslaagd, ik kijk al uit naar de volgende in het muziekquizmekka genaamd Bellem :thumb1:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Nog een kleine tip voor de toekomst: graag na elke ronde de scores afroepen; van het scherm aflezen is een onmogelijke taak...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Veel heb ik daar niet aan toe te voegen. Voor een eersteling niet slecht, met wat beginners/schoonheidsfouten inderdaad. Anders een goede instaphitquiz voor een ruim publiek.

Wie de lat liever hoger ziet liggen, gaat beter elders, maar als die-hard-quizzer kan het geen kwaad om af en toe de sfeer te proeven tussen quizploegen voor wie nog oprecht blij zijn met een gescoord punt op de uitvoerder van "The Final Countdown"...

Zoals Rubby reeds voorspelde lag het genre ergens tussen de schoolquiz in Bellem (daar iets meer Stubru en alternatief tussen de hits) en de tentquiz in hetzelfde muziekquiz-epicentrum van Vlaanderen (daar iets minder euh... hits tussen de foute muziek :wink: ).

Mijn aantreden bij de Arthritic Monkees is best meegevallen. Het is steeds meegenomen om de keukengeheimen van concurrenten te leren kennen voor een volgende confrontatie met mijn eigen ploeg... :twisted:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Devil's answer schreef:Veel heb ik daar niet aan toe te voegen. Voor een eersteling niet slecht, met wat beginners/schoonheidsfouten inderdaad. Anders een goede instaphitquiz voor een ruim publiek.

Wie de lat liever hoger ziet liggen, gaat beter elders, maar als die-hard-quizzer kan het geen kwaad om af en toe de sfeer te proeven tussen quizploegen voor wie nog oprecht blij zijn met een gescoord punt op de uitvoerder van "The Final Countdown"...

Zoals Rubby reeds voorspelde lag het genre ergens tussen de schoolquiz in Bellem (daar iets meer Stubru en alternatief tussen de hits) en de tentquiz in hetzelfde muziekquiz-epicentrum van Vlaanderen (daar iets minder euh... hits tussen de foute muziek :wink: ).

Mijn aantreden bij de Arthritic Monkees is best meegevallen. Het is steeds meegenomen om de keukengeheimen van concurrenten te leren kennen voor een volgende confrontatie met mijn eigen ploeg... :twisted:
keukengeheimen? Concurrenten haha
Bedankt nog eens, Luk voor de mooie bijdrage aan onze bijna-overwinning
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

bart depauw schreef:
Devil's answer schreef:Veel heb ik daar niet aan toe te voegen. Voor een eersteling niet slecht, met wat beginners/schoonheidsfouten inderdaad. Anders een goede instaphitquiz voor een ruim publiek.

Wie de lat liever hoger ziet liggen, gaat beter elders, maar als die-hard-quizzer kan het geen kwaad om af en toe de sfeer te proeven tussen quizploegen voor wie nog oprecht blij zijn met een gescoord punt op de uitvoerder van "The Final Countdown"...

Zoals Rubby reeds voorspelde lag het genre ergens tussen de schoolquiz in Bellem (daar iets meer Stubru en alternatief tussen de hits) en de tentquiz in hetzelfde muziekquiz-epicentrum van Vlaanderen (daar iets minder euh... hits tussen de foute muziek :wink: ).

Mijn aantreden bij de Arthritic Monkees is best meegevallen. Het is steeds meegenomen om de keukengeheimen van concurrenten te leren kennen voor een volgende confrontatie met mijn eigen ploeg... :twisted:
keukengeheimen? Concurrenten haha
Bedankt nog eens, Luk voor de mooie bijdrage aan onze bijna-overwinning
Wanneer hebben jullie nog eens een 4e man nodig? :rofl: :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
VJ Tony
Roadie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 03:01

Officiële uitslag quiz Rue de La Moer

Bericht door VJ Tony »

Nog in extremis,
de top 25 van de quiz van vrijdag jongstleden :
1 Starbuck & Apollo 403 85,7%
2 Arthritic Monkeys 401 85,3%
3 Testedoene 400 85,1%
4 Rock Monsieur 397 84,5%
5 The Holly's 394 83,8%
5 Polkaheer … & Strop 394 83,8%
7 Steve MC Queen 393 83,6%
8 Spek & Bonen 384 81,7%
9 De B4's 381 81,1%
10 De G4's 362 77,0%
11 VETS 357 76,0%
12 Boufe ton étoile 349 74,3%
13 The Tabloids 345 73,4%
14 De Scheldevissers 341 72,6%
15 d'Euzren Veurzen 329 70,0%
16 De Hijsberen 325 69,1%
17 De Buize 322 68,5%
18 De Rode Lantaarn 317 67,4%
19 The Small Faces 313 66,6%
20 De Cisso Bikers 310 66,0%
21 4 Schellen Hespe 302 64,3%
22 De Familie Doorzon 301 64,0%
23 Wel Jong niet Hetero 292 62,1%
24 Rasberry Quartet 286 60,9%
25 Ruiselede 2 274 58,3%
Rue de La Moer, Bellem
Jean Pierre
Roadie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 18:40

bedankt

Bericht door Jean Pierre »

Bedankt aan iedereen voor zijn deelname.
:app: :app: :app:

Van kritiek kunnen we leren en we zullen trachten deze "jeugdzonden" in de toekomst te vermijden. :wink: :wink:

Het was onze bedoeling om het amusant te maken voor iedereen. Volgens de reacties die we mochten ontvangen (zowel mondeling als schriftelijk), zijn we daar goed ingeslaagd. :lol: :lol:

We zullen ons best doen om er volgend jaar een schitterende tweede editie van te maken. :twisted: :twisted: :twisted:

TEVENS EEN DIKKE MERCI AAN ALLE INWONERS VAN ONZE WIJK. WE WAREN MET ONGEVEER 30 WERKERS DE AVOND ZELF. SCHITTEREND. :thumb2: :thumb2: :thumb2: Sommige organisaties moeten het jammer genoeg met veel minder doen.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Nog even een tip om bijkomende kritiek te ontlopen bij volgende editie: de foto's leken bij elke reeks perfect te kaderen in het "thema". Leuk uitgewerkt de hele quiz door, dachten we (of was dat geheel toeval?). En orgineel voor een quiz! Mooi mooi ! Totdaar de positieve kritiek echter.
De verwarring was daarom echter groot bij de laatste reeks...

Wat hadden Frank Zappa, Steve Winwood en Bo Diddley met een kanaal of een rivier te maken?
Het verleidde sommigen om Steve Winwood voor Roger "Waters" te aanzien, en den Bo voor "Muddy Waters". Geen idee wat Frank Zappa dan moest voorstellen... De "Riviermodders of Invention" was zijn misschien zijn begeleidingsgroep?

Enfin, niet enkel aan onze tafel verwarring troef!
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Bericht door Maledictus I »

Volgens mij zijn de links met water:
- Bo Diddley is geboren niet ver van de Mississippi
- Steve Winwood heeft nog in de band van Muddy Waters gespeeld
- Frank Zappa and the Mothers worden bezongen in 'Smoke on the water'
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Maledictus I schreef:Volgens mij zijn de links met water:
- Bo Diddley is geboren niet ver van de Mississippi
- Steve Winwood heeft nog in de band van Muddy Waters gespeeld
- Frank Zappa and the Mothers worden bezongen in 'Smoke on the water'
Zo kun je alles linken met water hé, iedereen is wel niet ver van de zee of een rivier geboren ... :D
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tot nu toe beperkten onze overwinnigen zich tot locale quizjes ergens in een verre uithoek van West-Vlaanderen, een uithoek waar de GPS van de topteams zich niet aan waagt.
Needless to say dat onze zege vrijdag enorm veel deugd deed. Weliswaar deden verre van alle topploegen mee, maar in het verleden was er altijd wel één of ander team dat nog nét iets beter deed dan wij.
Daar is de inbreng van supersub TonyVdb natuurlijk niet vreemd aan. De opstelling van vorige vrijdag is uiterst complementair. Jammer dat Dirk Kwistedadde zijn bril vergeten was, foto's van jaren '60 groepen (The Troggs bvb) hadden ons anders nog wel wat puntjes opgeleverd.

Vooraf vreesden we al voor de beoogde top 5 plaats toen we zagen dat er 5 foto's per ronde gevraagd werden én er bovendien ook nog een video-ronde op het programma stond. Foto's zijn altijd al ons zwak punt geweest, gelukkig bleken ze niet al te moeilijk. En zowal de Facteur, als Tony als ikzelf bekijken nooit clips. Gelukkig konden we hier de schade nog beperken dankzij Dirk en ook dankzij het feit dat er nogal wat TV-optredens getoond werden waar iedereen niet anders kon doen dan gokken op de titel. Wat is het nut eigenlijk van dergelijke clips?

Het begon echter niet al te goed voor ons, na een barslechte countryronde stonden we na ronde 3 pas tiende. Daarna herpakten we ons echter wonderwel, en konden we ronde na ronde een paar plaatsjes stijgen. Toen we na de voorlaatste ronde 5 punten voorsprong hadden, waanden we ons al zegezeker.
De laatste ronde maakten we echter 6 foutjes, terwijl de Monkees slechts 1 foutje meenden te hebben gemaakt. En dan overrulede ik de Facteur nog in die laatste ronde toen hij opperde dat het wel eens niet Mouth & MacNeal kon zijn maar wel Big Mouth & Little Eve. Gelukkig hadden wij uiteindelijk maar 5 foutjes en de Monkees 2, waardoor die langverwachte zege ons niet meer ontglipte.
Plaats reactie