MUZIEKKWIS HET ANTWOORD ROESELARE 14-07-2008

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

MUZIEKKWIS HET ANTWOORD ROESELARE 14-07-2008

Bericht door peegee »

Hallo,

Voor de afwezigen: jullie hadden ongelijk.

Een heel tof concept; elke 2e maandag van de maand doet dit clubje een kwis (algemeen), behalve de 2e maandag van juli, dan is het een muziekkwis!! Dus er moet gewacht worden tot volgend jaar juli om hier nog eens van te kunnen proeven.

We kwamen binnen en moesten elk een kaart uit een kaartspel trekken en zo werden we door het lot ingedeeld in een gelegenheidsploegje....

Ikzelf had de eer om te mogen samenkwissen met Buddy 59, Phon en Jo De Proft. Die laatste heeft de organisatie nog even uit de brand geholpen met een cd-speler, die hij meehad, want die van de organisatie begon op een bepaald moment zijn (overhitte) eigen leventje te lijden....

Er werden enkel uitvoerende artiesten gevraagd, alles gegoten in themarondes, die op volgorde werden afgespeeld volgens de keuze van de verschillende tafels; dus elke tafel mocht op zijn beurt een ronde kiezen uit de thema's... Wat betreft die uitvoerende artiesten:dat was voor ons een ideaal voorproefje voor de kwis van Bellem dag op dag één maand na deze generale repetitie....

De ploeg 'tafel 1' met Marc Buysse (onze Polkaheer) en Tony (JPJ&SG) won met een kleine straatlengte voor op 'tafel 4' met oa Seppuku.. Wij eindigden derdes....; ik vond het enkel spijtig van de laatste 2 rondes (keuze van de kwismaster), dat is iets dat we toch wel wat teveel terugzien in kwissen, nl. vlaamse dijenkletsers; ik denk dat, op 1 ploeg na, niemand hierop punten heeft laten liggen, dus eigenlijk overbodig...

Voor de rest geen opmerkingen: een tof concept en waarom niet: efkes doordeweeks en dan nog in een periode dat er geen muziekkwissen op de kalender staan; het blijkt toch, dat er heel wat kwissers wat graag ook nu nog kwissen; heeft er iemand zin om eind van de maand een huiskamerkwis te doen???? Ik heb er misschien nog wel eentje liggen... Of, zoals al bij mij gebeurd is: iedereen pakt zijn deel mee; elke deelnemer neemt 10 fragmenten mee... Laat maar weten wie geinterreseerd is...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ook ik vond het een geslaagde kwisavond en heb me ook prima geamuseerd met gelegenheidsploegmaats Vlassenbroek2000 en Francis.
Proficiat aan de winnaars van tafel 1, met naast Tony en de Polkaheer ook nog Mario en Mardes (bekend van dat andere quizforum) van Het Antwoord.

Die 2 Vlaamse rondes waren er, ook voor mij, zeker één te veel. Het kostte ons zelfs nog 1 plaats (of waren het er zelfs 2?).

Het zaaltje was goed gevuld vooral dankzij de vele muziekquizzers, waarvoor dank. Ik telde het gisteren eens na, er speelden (slechts) 12 leden van Het Antwoord mee.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: MUZIEKKWIS HET ANTWOORD ROESELARE 14-07-2008

Bericht door rino »

peegee schreef: De ploeg 'tafel 1' met Marc Buysse (onze Polkaheer) en Tony (JPJ&SG) won met een kleine straatlengte voor op 'tafel 4' met oa Seppuku
Met naast SepPuKu ook nog Baaigones, Vinceluka en Marx van Het Antwoord. Van een superteam gesproken.
Gebruikersavatar
francis
Roadie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:38
Locatie: Maarkedal

Bericht door francis »

Ook van mijn kant dank aan Rino en Vlassenbroek2000 voor de erg aangename quizavond. Goeie ambiance in de zaal, en veel gelachen (een beetje twijfelend Sparklehorse opgeschreven en tegen elkaar gezegd: volgens mij hebben ze de verkeerde naam Sparklehouse in gedachten, wellicht verkeerd gedownload... :? ).
Mijn meerwaarde in ons trio was zeer beperkt. Ik stond met open mond te kijken naar de kennis en vooral de snelheid van mijn twee geroutineerde medespelers en ik heb dan ook vooral heel veel zitten knikken. Maar allez, 'k Was wel content met The Wolfgang Press!
De twee afsluitende schlagerrondes zorgden wel voor ambiance, maar waren echt niet mijn ding. Ze maakten me vooral nieuwsgierig naar de overige drie rondes die wegens tijdsgebrek niet aan bod gekomen zijn, maar er ook wel intrigerend uitzagen.
Enfin, ondanks de technische storingen in het begin toch een dikke proficiat aan de organisatie en bedankt voor de erg leuke avond!
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Kan hier ook beamen dat het om een prettige en plezante avond ging met Rino en Francis in het team. Helaas moest onze 4e man al om 21u vertrekken, zodat we bijna 3/4 quiz met ons gedrieën moesten afwerken.

Laatste rondes waren inderdaad wat te veel van het goede, had persoonlijk meer interesse in de overige 3 (niet gespeelde) rondes.
Plaats reactie