2e NESCIO muziekquiz

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

vinceluka schreef:Baardegems dialect heeft niet iedereen onder de knie. Bij Bots dacht ik aan een wreed accident bvb. :lol:
Op dat zinnetje doelde ik vooral toen ik het bij de inleiding had over sommige fragmenten die er bij waren gesleurd. Wou een rond aantal bekomen en ik dacht dat niemand echt zijn voordeel zou doen met het kunnen vertalen van de veel te korte zin 'Xink bots gaga'.

Bij veel van de geselecteerde uitvoerders uit die reeks heb ik bewust makkelijkere fragmenten gezocht, om het voordeel van het dialect minder te laten spelen. Anderzijds zit je dan wel vrijwel voor niets te speuren, als 3/4 van de antwoorden rechtstreeks haalbaar zijn... :doh:
vinceluka schreef: De snelle 1-2-3 ronde was wat mij betreft en ik denk ook van mijn tafelgenoten de topronde, qua spelplezier de leukste ronde in ieder geval.
Daar konden wel een aantal extra fragmenten beantwoord worden, was het niet door toedoen van de tip dan wel door het feit dat de antwoorden alfabetisch gerangschikt stonden. :thumb1:
Daarom stond die reeks op het einde gepland, was zelf best tevreden over de 'oogst' van een heel jaar triootjes sprokkelen. Kon het mij echter weeral niet laten om er 10 te behouden, daarom een snelle trioronde van gemaakt en daarom dan weer alfabetisch geplaatst (om het toch weer wat haalbaarder te maken). En dan maar bang afwachten of de tips een beetje aanslaan, had de intentie om ze bij de inleiding nog even te overlopen en nog wat kleine hintjes bij te geven (vb. 'van voor naar achter..., we weten allemaal wel hoe het verder gaat...') maar niet meer aan gedacht.
vinceluka schreef: - Variatie oud/nieuw moeilijk/makkelijk in de quiz. Eerlijk gezegd ook een beetje het gevoel gehad dat er geen gebrek was aan supermoeilijke en supermakkelijke fragmenten maar wel aan de zogenaamde tussenmoot.
Das subjectief uiteraard en op zich zou dat geen kritiek mogen zijn want iedereen doet zijn eigen goesting, maar doordat het een stokpaardje van Johan is om een zo perfect mogelijke quiz qua evenwicht en variatie te maken kan het dan weer wel.
Anders ook, geen problemen mee :wink: Het is echter net omwille van die drang dat de tussenmoot wat afgezwakt werd: ik wou meer gemakkelijke maar ook voldoende moeilijke behouden, dan moet de middenmoot wel wat inboeten. Maar gelukkig is er een positieve kant aan het op voorhand inschatten van de moeilijkheid: meten is weten. Ik merk dat mijn opzet om voldoende makkelijke en moeilijke op te nemen ook door het publiek opgemerkt werd. Echter, dat opzet was op zich blijkbaar niet helemaal juist (mij leek het een goede zet om zowel bovenaan als onderaan zijn effect te hebben), ik ben zeker dat ik dit nu weer ten goede kan bijsturen.
vinceluka schreef: Mika, Prince, Katrina & Waves, UB40, Roisin Murphy, Tatu, Snap, Kate Nash, dEUS .... allemaal fragmenten die door (bijna) gans de zal correct werden beantwoord. Dus deze fragmenten zorgen dus ook niet voor een concurrentiestrijd bij de ploegen uit de staart van de rangschikking.
Hier sluit ik me niet helemaal bij aan, Vince. Je kan vermoeden dat bv. Roisin Murphy door vrijwel iedereen gekend is maar zeker ben je daar niet van. Als je wil uitsluiten dat er fragmenten inzitten die iedereen kent, moet je alle vermoedelijke weggevers vermijden - je hebt nu eenmaal geen glazen bol - en zal bv. de staartploeg onmiddellijk in problemen komen (ik zou dan Carly Simon, Aretha Franklin, The White Stripes, Matia Bazar, Abba, Focus, Air, ... ook schrappen als zijnde vermoede full-houses terwijl ze toch telkens enkele malen gemist werden en onderaan dus voor schifting zorgden). Moet het nakijken maar de punten van de staartploeg worden m.i. vrijwel uitsluitend behaald op dergelijke fragmenten. En het zou me verwonderen als topploegen hier last van hebben, ze kunnen dan even langer nadenken aan het vorige moeilijke fragment.
vinceluka schreef: 8ste plaats als eindresultaat.
Toch mooi tussen al dat geweld. Maar ja als je het gevoel hebt dat er veel meer inzat, is dat een magere troost zekers... :makeup:
Laatst gewijzigd door SepPuKu op di 24 jun 2008, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Ondertussen zijn er nog reeksen geëvalueerd, zie vorige pagina's voor de aangepaste posts. Enkel de trioreeks heb ik gisteravond niet meer rondgekregen...
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

't Was voor mij de laatste quiz van het seizoen. Helaas kunnen we de verplaatsing naar Peegee's quiz niet maken wegens dorpsfeesten in ons achterste (meer bepaald in het dorp waar onze opperkoerier en chauffeur Jef woont, Reet). :roll:

Als Nescio volgend jaar weer op de kalender staat, zijn we er graag terug bij... Ik vond de quiz leuk, lastig maar niet té (de songfestivalronde en instrumentalronde bleken voor ons goed mee te vallen, al was mijn bijdrage daar zeer miniem of quasi nihil, maar mijn straffe ploegmaten kicken daar blijkbaar op :bow: , ieder zijn ding hé :oops: . Van mij had die ene reeks niet geschrapt moeten worden: alle ploegen hadden de verplaatsing toch gemaakt en dat kwartiertje of halfuurtje had er nog wel bijgekund...

Een dikke :headbang: :app: :bow: overigens voor alle organisatoren: het was een bangelijk seizoen met (naar mijn gevoel) voor elk wat wils. Hopelijk volgend seizoen nog van dat (als ik de aankondigingen al lees, zullen we ons weer wekelijks wel ergens kunnen gaan uitleven...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Ha, volk uit de 'anale driehoek' Kontich-Reet-Aar(t)selaar dus...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef: Rupert Hine (9) - The set up (23)
The Presets (0) - My people (0)
Paul Revere & the Raiders (14) - Let me (23)
The Blow Monkeys (16) - Wildflower (10)
The Christians (22) - Forgotten town (15)
Donna Hightower (12) - If you hold my hand (21)
COD (1) - In the bottle (4)
Gallagher & Lyle (14) - Heart on my sleeve (20)
Raspberries (8 ) - Go all the way (8 )
Om u eens een idee te geven met wat ik bedoel dat JPJ&SG grote gapende gaten heeft in zijn kennis van 'oudere dingen (incl. 80s) die voor de meeste andere ploegen makkelijk zijn' : alle bovenstaande hadden we mis. Flirtations was de enige die ik kon invullen, al de rest ging de mist in, en van de meeste nummers zelfs nog nooit gehoord ... normaal is het % van die 'oldies-missers' zo erg niet, verre van zelfs soms, gelukkig ... maar deze specifieke ronde (de twohitwonderronde was eigenlijk zelfs niet veel beter) was echt een nachtmerrie voor ons en we rateerden dan nog eens Rilo Kiley op de koop toe ... :roll:
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

SepPuKu schreef:Ha, volk uit de 'anale driehoek' Kontich-Reet-Aar(t)selaar dus...
Inderdaad: Jef uit Reet en ik uit Kontich. Chance dat er nog twee van Boom bij zijn, anders zouden we onze naam moeten veranderen in The Four Assholes, De anale driehoek, Ass4, Sympathie vur 't fronske of zoiets... :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

peegee schreef:
Spider Murphy schreef:
SepPuKu schreef:
...The Freestylers - hadden het over Massage pour la nuit :shock: :wink: - )
...

...toen Danny mij het blad gaf en "Passager de la nuit" zei, had ik "Massage de la nuit" verstaan en het ook zo opgeschreven...

Maar het levert wel een leuke blooper op
Waar het hart van vol is.....

Onze Polkaheer heeft dat ooit op een kwis in Evergem gedaan; Voor de grootste hit van de Gang of Four schreef hij "I love a girl in uniform"... :-)

Ilsa, She Wolf of the SS. :mrgreen:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:
SepPuKu schreef: Rupert Hine (9) - The set up (23)
The Presets (0) - My people (0)
Paul Revere & the Raiders (14) - Let me (23)
The Blow Monkeys (16) - Wildflower (10)
The Christians (22) - Forgotten town (15)
Donna Hightower (12) - If you hold my hand (21)
COD (1) - In the bottle (4)
Gallagher & Lyle (14) - Heart on my sleeve (20)
Raspberries (8 ) - Go all the way (8 )
Om u eens een idee te geven met wat ik bedoel dat JPJ&SG grote gapende gaten heeft in zijn kennis van 'oudere dingen (incl. 80s) die voor de meeste andere ploegen makkelijk zijn' : alle bovenstaande hadden we mis. Flirtations was de enige die ik kon invullen, al de rest ging de mist in, en van de meeste nummers zelfs nog nooit gehoord ... normaal is het % van die 'oldies-missers' zo erg niet, verre van zelfs soms, gelukkig ... maar deze specifieke ronde (de twohitwonderronde was eigenlijk zelfs niet veel beter) was echt een nachtmerrie voor ons en we rateerden dan nog eens Rilo Kiley op de koop toe ... :roll:
Als ik het me nog goed herinner dan scoorden wij op die fragmenten 12/18. Inderdaad een enorme kloof op één ronde.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Tonyvdb schreef:
SepPuKu schreef: Rupert Hine (9) - The set up (23)
The Presets (0) - My people (0)
Paul Revere & the Raiders (14) - Let me (23)
The Blow Monkeys (16) - Wildflower (10)
The Christians (22) - Forgotten town (15)
Donna Hightower (12) - If you hold my hand (21)
COD (1) - In the bottle (4)
Gallagher & Lyle (14) - Heart on my sleeve (20)
Raspberries (8 ) - Go all the way (8 )
Voor goed geoliede ploegen met affiniteit voor oldies zijn Paul Revere, Donna Hightower en Gallagher & Lyle 'hapklare brokken', ik schatte die inderdaad in als haalbaar voor 10 ploegen of meer. Zelf zou ik ook kraken in mijn voegen als ik dergelijke zaken voorgeschoteld krijg hoor, ik vind het leuk om die vijver een beetje te verkennen maar het zal steeds met wisselend succes blijven.

The Blow Monkeys, Neon Judgement, The Christians... waren dan het tegengewicht voor deze oldies in de 'middenmoot' + Rilo Kiley voor het recentere. Deze bleken allemaal geschikte keuzes, vind ik. O.w.v. de weggevers Air Traffic, Kate Nash, Delavega, Duffy dacht ik dan tegengewicht te geven met The Presets en Teitur (en COD in de 80s). Aangezien ze echter een brug te ver waren, hadden de liefhebbers van 2000+ er uiteindelijk ook niets aan :banghead: Dus in die reeks is de kritiek zeker al terecht dat uitbalanceren van de middenmoters (t.t.z. ook opnemen voor 2000+) een betere strategie was...
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

in verband met ploegen die te laat komen, heb ik altijd een ideetje in het achterhoofd (nog niet moeten gebruiken)

missen die ploegen in kwestie de eerste reeks, zou ik ze - mits toestemming van de zaal - evenveel punten geven als de minst goed scorende ploeg van die eerste reeks. alzo hebben ze niet al te veel achterstand

me dunkt gaat iedereen daarmee akkoord.

overigens heb ik me daar zaterdag niet druk over gemaakt, kan altijd gebeuren.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

Ik zou, in zulke gevallen, de antwoorden even achterwege houden en die ploeg laten inhalen tijdens de (eerste) pauze. En daarna pas antwoorden en punten van ronde 1 bekendmaken... enfin, tot hiertoe zijn wij dit euvel bespaard gebleven. Maar als wij een te laat komen... graag deze oplossing ! 8)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

ik heb het idee van progress al eens in een quiz zien gebruiken (wat een zin, sorry hoor): effectief de punten van de laagstscorende ploeg... Voor een ploeg die meespeelt in de hoogste regionen kan dat toch fataal zijn; ik ga ervanuit, dat bij ons iedereen effectief op tijd is, want bij ons zal het voorstel van Big Banana ook niet kunnen, wegens het audio-visuele aspect en de pauzefilmpjes liggen ook al halsreikend te wachten op jullie...

Dus advies: gewoon iets vroeger vertrekken, zodanig dat jullie mooi op tijd zijn en dan hopen dat de techniek ons niet in de steek laat (oei, dit is tarten van het lot...), dan kunnen we op tijd beginnen en eindigen, amen :twisted:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

peegee schreef: ...en dan hopen dat de techniek ons niet in de steek laat... :twisted:
Peegee begint 'em te nijpen :agree: :grin:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

yep 8)

maar alles begint wel zo'n beetje in zijn plooi te vallen; eindelijk Jo aan de lijn gehad; hij komt de schermen opzetten donderdag of vrijdag en beloofde mij zelfs 6 tot 8 schermen in plaats van de mij oorspronkelijk beloofde 3 stuks... tof, hè!?

De fragmenten zijn intussen bij mijn webmaster, die voor de logistieke ondersteuning van de quiz gaat zorgen; ik ben deze namiddag de hoofdprijs voor de tombola (ja, zowaar, wij verlagen ons voor de eerste x in de geschiedenis van onze kwis ook aan een tombola, om eindelijk uit de kosten te geraken...) gaan kopen, mijn teksten gisteren volledig in orde gezet....

Wel nog veel te doen, maar als ik het einde van de week haal, dan haal ik het wel (fingers crossed)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

peegee schreef:ik heb het idee van progress al eens in een quiz zien gebruiken (wat een zin, sorry hoor): effectief de punten van de laagstscorende ploeg... Voor een ploeg die meespeelt in de hoogste regionen kan dat toch fataal zijn;
Ik dacht dat wij dit ooit eens gedaan hebben een aantal jaren terug. :roll:
Plaats reactie