2e NESCIO muziekquiz

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Big Banana schreef: Mario = "Straight" Banana (voor zover wij dat kunnen checken 8) )
Big Banana = ...euh BIG ! :?
I know pertang, blijkbaar iets te onoplettend gereplyed... :doh:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef:Het begon allemaal veelbelovend, maar - het zal wel aan ons liggen - wij hoorden hoe meer de quiz vorderde, meer en meer nummers die we nog nooit gehoord hadden en ook veel uitvoerders waar we nog nooit van gehoord hadden.
Elke quiz mis ik een 'kenner van oude muziek' in onze ploeg maar nog nooit miste ik die zo erg als gisteravond, en ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht van deze quiz, waar ik vorig jaar zo lyrisch over was ...
De weggevers situeerden zich ook alleen maar in het recentere werk, of heb ik hier een verkeerde indruk?
Ik was niet op de quiz maar van wat ik opving heerste bij een bepaalde ploeg... (en de meesten zullen wel kunnen raden welke ploeg dat was :D ) ook het gevoel uit de eerste zin... dwz veel totaal onbekende namen... maar dan wel bij de recente muziek!

(Sorry aan mijn quizmakkers dat ik even ongevraagd uit de biecht klap obv hun mails over de quiz en grofweg samenvat.)

Kortom, blijkbaar een erg moeilijke quiz bij oud én nieuw werk? Maar al die nullen bij de scores per fragment zullen wel wat overdreven zijn, zeker? :roll:

Het concept van ronde 6 (antwoorden die een dialoog vormen in een dialectachtige spreektaal) is na het debuut enkele jaren geleden op Kempense algemene kennis-quizzen en uitzwermingen naar algemene kennis-quizzen in andere landsdelen nu blijkbaar ook door muziekquizopstellers gerecupereerd... dat kan erg leuk zijn als het goed gedaan is en er geen onmogelijke vragen moeten bijgehaald moeten worden om het verhaal te doen kloppen. (Waarmee ik niet insinueer dat dat hier zo was; ik heb maar diagonaal gekeken.)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Lars schreef: Ik was niet op de quiz maar van wat ik opving heerste bij een bepaalde ploeg... (en de meesten zullen wel kunnen raden welke ploeg dat was :D ) ook het gevoel uit de eerste zin... dwz veel totaal onbekende namen... maar dan wel bij de recente muziek!
Nuancering bij mijn eigen post :oops:

Ik ga ervanuit dat de meeste namen die de ploeg in kwestie (m.a.w. Clement etc) niets zeiden recent waren, maar misschien ben ik daar verkeerd in en zaten er óók oude fragmenten in van namen die hen totaal onbekend waren... Ik heb de fragmenten immers zelf niet gehoord. :roll:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Ik zie nu bij de juiste oplossingen toch ook heel veel erg bekende namen, hoor, en ook veel iets minder bekende namen met doenbare nummers.

Maar het lijkt me toch dat de moeilijkheid lag bij een aantal obscure namen en bij obscure nummers van semi-bekende namen, en niet bij het minder evidente werk van bekende namen?

Soit, nu heb ik echt genoeg geleuterd over een quiz waar ik niet was. :lol:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Ik probeer me (ook) zo weinig mogelijk te moeien in bespreking van een quiz waar ik zelf niet bij was, maar zelden heb ik het gevoel van spijt zo sterk voelen opborrelen bij het overlopen van de antwoorden.
Meer nog: de vondsten in de opgaven alleen lijken me redelijk onuitgegeven spitsvondig en interessant/in het muziekquizcircuit...

En ja, de knuppel in het hoenderhok gooiend: die eurosongronde was, samen met heel wat andere die uit een zwaarder vaatje tapten, toch óók schitterend?

Geen idee waar we met Sympathie vur den Duvel in de eindstand zouden zijn uitgekomen, maar ik denk dat ik (wellicht ook namens mijn teamgenoten) mag stellen: "we zouden ons hebben geamuseerd".

Seppuku-nstenaar en co, respect!

:thumb1:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Lars schreef:Ik zie nu bij de juiste oplossingen toch ook heel veel erg bekende namen, hoor, en ook veel iets minder bekende namen met doenbare nummers.

Maar het lijkt me toch dat de moeilijkheid lag bij een aantal obscure namen en bij obscure nummers van semi-bekende namen, en niet bij het minder evidente werk van bekende namen?

Soit, nu heb ik echt genoeg geleuterd over een quiz waar ik niet was. :lol:
Alleszins begrijp ik wat je bedoelt, Lars. Er zijn verschillende manieren om een fragment moeilijker te maken: ofwel maak je de uitvoerder moeilijker maar neem je wel zijn gekendste (of enig gekend) nummer, ofwel neem je gekende uitvoerders met een minder evident nummer. Dat tweede doe ik misschien iets minder (hoewel als er eens vlug doorfiets The Clash, Chicago, Siouxsie, ZZ Top, Deep Purple, The Jam, Severine, Dana, Pierre Rapsat, Unkle, Manfred Mann (Sweat pea), Common, The Coral, Edwyn Collins, F.R. David, Fool's Garden, Sonic Youth, Neon Judgement, Millionaire, Enya, King Crimson, Doobie Brothers, ...) Ultra-moeilijk is dan een niet echt gekende uitvoerder met een - zelfs voor die uitvoerder - minder gekende hit. Doe ik in principe enkel als ik er eentje écht graag inheb...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Devil's answer schreef:
Meer nog: de vondsten in de opgaven alleen lijken me redelijk onuitgegeven spitsvondig en interessant/in het muziekquizcircuit...
Bedankt voor de appreciatie. Ik moet nog wat leren doseren maar ik hoop toch steeds dat de linkskes als een meerwaarde worden ervaren (toch bij minstens een deel van de aanwezigen). Als ik de enige was, zou ik ze er ook niet blijven instoppen... :banghead:
Devil's answer schreef: ... zelden heb ik het gevoel van spijt zo sterk voelen opborrelen bij het overlopen van de antwoorden.... Geen idee waar we met Sympathie vur den Duvel in de eindstand zouden zijn uitgekomen, maar ik denk dat ik (wellicht ook namens mijn teamgenoten) mag stellen: "we zouden ons hebben geamuseerd".
Tot volgend jaar, zou ik zeggen :wink:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Scores ronde 3 en ronde 4 zijn aangepast (zie vorige pagina's). Morgen meer...
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

SepPuKu schreef:Ronde 5 (instrumentals, leek me op voorhand sowieso al de moeilijkste ronde en het niet kunnen weggeven van de titel doet daar ook geen goed aan).

Art Of Noise (0) - Paranoimia (0)
Ron Grainer (0) - Tales of the unexpected (0)
PPK (0) - ResuRection (0)
Van McCoy (& Soul City Symphony) (0) - The hustle (0)
Unkle (0) - Chemistry (0)
Kat Mandu (0) - The break (0)
Wim Mertens (0) - Close cover (0)
Dario G (0) - Carnaval de Paris (0)
Manfred Mann's Earth Band (0) - Sweet pea (0)
Jean Michel Jarre (0) - Magnetic fields (0)
Djuma Soundsystem (0) - Les djinns (0)
The Upsetters (0) - Return of Django (0)
Crash Course In Science (0) - Crashing song (0)
Marco Bailey (0) - Sniff (0)
The Duke of Burlington (0) - Flash (0)
Focus (0) - Hocus pocus (0)
Samim (0) - Heater (0)
Future World Orchestra (0) - Roulette (0)
Santo & Johnny (0) - Sleepwalk (0)
Da Hool (0) - Meet her at the love parade (0)
het nummer dat je gevraagd heb van focus .. was dat niet house of the king ipv hocus pocus ? dacht het wel ...
in ieder geval .. wij vonden het een gevarieerde kwis , en wetende dat wij niet vies zijn van een rondje eurosong en dergelijke , heben we een leuke avond beleefd.
de vraag ivm of je zou wachten op een andere minder gekende ploeg was geen persoonlijke aanval hé makker , maar misschien wel iets te bruusk gesteld .. aangezien wij met koerier zelf al is 2 x te laat aankwamen door file leed e.d. ( jammer voor ons .. 2 x niet gewacht dus steeds volledige ronde achterstand )
persoonlijk tracht ik niet langer te wachten dan een extra kwartier , als er nog 1 ploeg moet komen. ( een ploeg in deze situatie zal zelf wel begrijpen hoop ik dat men een volle zaal niet kan laten wachten ) ook al is het maar een kwartiertje ... dit kan veel teweeg brengen voor verdere tijdsindeling van je kwis.
het siert je eigenlijk wel dus , blijft enkel jammer dat je je kwis hierdoor diende in te korten ...ook al is het maar 1 reeks , er zal ook wel genoeg tijd ingekropen zijn bij het opstelllen daarvan. en
maar nogmaals , en misschien had ik die vraag zo niet mogen opstellen in mijn vorige antwoord , ieder doet zijn ding op zijn kwis ..basta !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

celtic601 schreef:
SepPuKu schreef:Ronde 5 (instrumentals, leek me op voorhand sowieso al de moeilijkste ronde en het niet kunnen weggeven van de titel doet daar ook geen goed aan).

Art Of Noise (0) - Paranoimia (0)
Ron Grainer (0) - Tales of the unexpected (0)
PPK (0) - ResuRection (0)
Van McCoy (& Soul City Symphony) (0) - The hustle (0)
Unkle (0) - Chemistry (0)
Kat Mandu (0) - The break (0)
Wim Mertens (0) - Close cover (0)
Dario G (0) - Carnaval de Paris (0)
Manfred Mann's Earth Band (0) - Sweet pea (0)
Jean Michel Jarre (0) - Magnetic fields (0)
Djuma Soundsystem (0) - Les djinns (0)
The Upsetters (0) - Return of Django (0)
Crash Course In Science (0) - Crashing song (0)
Marco Bailey (0) - Sniff (0)
The Duke of Burlington (0) - Flash (0)
Focus (0) - Hocus pocus (0)
Samim (0) - Heater (0)
Future World Orchestra (0) - Roulette (0)
Santo & Johnny (0) - Sleepwalk (0)
Da Hool (0) - Meet her at the love parade (0)
het nummer dat je gevraagd heb van focus .. was dat niet house of the king ipv hocus pocus ? dacht het wel ... (zeker dadde)

"House of the king" it was !
En Close cover is eigenlijk van SOFT VERDICT... niet ???
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

SepPuKu schreef:
MAXIMUM: 29/30 (The Freestylers - hadden het over Massage pour la nuit :shock: :wink: - )
GEMIDDELDE: 24
Nja, dat is mijn fout eigenlijk. Normaal hadden we die juist. Danny liet mij alle Franse dingen opschrijven, maar ik was op dat moment meer met Nederland - Rusland bezig, en toen Danny mij het blad gaf en "Passager de la nuit" zei, had ik "Massage de la nuit" verstaan en het ook zo opgeschreven. :oops: Sorry Danny :oops: :banghead: :banghead: :oops:


Maar het levert wel een leuke blooper op
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Spider Murphy schreef:
SepPuKu schreef:
MAXIMUM: 29/30 (The Freestylers - hadden het over Massage pour la nuit :shock: :wink: - )
GEMIDDELDE: 24
Nja, dat is mijn fout eigenlijk. Normaal hadden we die juist. Danny liet mij alle Franse dingen opschrijven, maar ik was op dat moment meer met Nederland - Rusland bezig, en toen Danny mij het blad gaf en "Passager de la nuit" zei, had ik "Massage de la nuit" verstaan en het ook zo opgeschreven. :oops: Sorry Danny :oops: :banghead: :banghead: :oops:


Maar het levert wel een leuke blooper op
Waar het hart van vol is.....

Onze Polkaheer heeft dat ooit op een kwis in Evergem gedaan; Voor de grootste hit van de Gang of Four schreef hij "I love a girl in uniform"... :-)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

celtic601 schreef: de vraag ivm of je zou wachten op een andere minder gekende ploeg was geen persoonlijke aanval hé makker , maar misschien wel iets te bruusk gesteld ..
Tja en ik reageer daar dan ook wat heftiger op. Terwijl we beiden ondertussen wel weten dat het forum op dat gebied 'tricky' is hee :? Maar da's ook allemaal rap weer rechtgezet... :makeup:
celtic601 schreef: het nummer dat je gevraagd heb van focus .. was dat niet house of the king ipv hocus pocus ? dacht het wel ...
Klopt, heb iets eerder al gepost dat de correcties hier niet zijn doorgevoerd maar ik had moeten beseffen dat niet iedereen alle berichten grondig zit te lezen. Focus was wel stoem, heb beide hits de hele tijd in mijn kladversie van die reeks laten staan en pas op het laatste moment de knoop doorgehakt. Het antwoord had ik duidelijk niet ten goede aangepast... :banghead:


Om verdere misverstanden daaromtrent hopelijk te vermijden: EEN HANDVOL ANTWOORDEN IS NIET (HELEMAAL) CORRECT. DE AANPASSINGEN VAN HET LAATSTE MOMENT ZIJN IN DE LIJST MET ANTWOORDEN NIET DOORGEVOERD, SORRY VOOR DE VERWARRING.

Hopelijk valt dit nu voldoende op 8)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

SepPuKu schreef:Suske & Wiske
Barrabas (0) - On the road again (0)
C. Jerome (0) - C'est moi (0)
King Crimson (0) - 21st century schizoid man (0)
Leuk trio !

Barrabas, met een quasi vergeten disco/pop-hitje uit de jaren 1980... Ik weet niet of ik dat zonder de Sus-en-Wis-link nog zou weten, maar mét die link zeker wel.

Voor het machtige "21st century schizoid man" was een link uiteraard niet nodig. 8)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Eindelijk eens tijd om ook een reactie te geven.

Goede quiz met toch een aantal schitterende vondsten.
De dialect ronde bvb. maar ook bij ons werden er weinig tot geen antwoorden bijgevonden door het tipblad en het Baardegems dialect heeft niet iedereen onder de knie. Bij Bots dacht ik aan een wreed accident bvb. :lol:
De snelle 1-2-3 ronde was wat mij betreft en ik denk ook van mijn tafelgenoten de topronde, qua spelplezier de leukste ronde in ieder geval.
Daar konden wel een aantal extra fragmenten beantwoord worden, was het niet door toedoen van de tip dan wel door het feit dat de antwoorden alfabetisch gerangschikt stonden. :thumb1:

- Crap en Trash mogen natuurlijk gevraagd worden maar dan heb ik liever dat Spider Murphy aan onze tafel zit :lol:.
- Te laat komen Starbuk. Er werd verwittigd en het was een geval van heirkracht, dus volkomen terecht gewacht.
Misschien een stom en onhaalbaar idee maar een vertraging van de quiz en daaruitvolgende schrapping van een ronde kan misschien vermeden worden door de te laat komende ploeg de gemiste ronde te laten spelen in de pauze (Ploeg mag dan uiteraard pas binnengelaten worden bij het begin van een nieuwe ronde zodat ze geen antwoorden opvangen).
- Variatie oud/nieuw moeilijk/makkelijk in de quiz. Eerlijk gezegd ook een beetje het gevoel gehad dat er geen gebrek was aan supermoeilijke en supermakkelijke fragmenten maar wel aan de zogenaamde tussenmoot.
Das subjectief uiteraard en op zich zou dat geen kritiek mogen zijn want iedereen doet zijn eigen goesting, maar doordat het een stokpaardje van Johan is om een zo perfect mogelijke quiz qua evenwicht en variatie te maken kan het dan weer wel.
Mika, Prince, Katrina & Waves, UB40, Roisin Murphy, Tatu, Snap, Kate Nash, dEUS .... allemaal fragmenten die door (bijna) gans de zal correct werden beantwoord. Dus deze fragmenten zorgen dus ook niet voor een concurrentiestrijd bij de ploegen uit de staart van de rangschikking.

Onze eigen prestatie had 2 gezichten.
Deel voor de pauze niet zo goed bezig en heel veel laten liggen met als dieptepunt de instrumentals waar we op zijn minst 10 punten hebben laten liggen. Gevolg een plaats rond stek 15 en ver onder de verwachtingen.
Deel na de pauze hebben we ons herpakt en hebben we de achtervolging ingezet met een 8ste plaats als eindresultaat.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Plaats reactie