2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Stiffmeister
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 sep 2007, 15:59

2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door Stiffmeister »

1. Bruce Horny & The Rest / met vijf straatlengtes voorsprong
2. Would-Be Monkees
3. Stimpy's

Twee bedrijven die miljoenen / miljarden omzet draaien en dan het schouwspel van gisteren afleveren.
Dat haalt in mij het allerslechtste naar boven (en dus heb ik mij maar mee misdragen).

Vlug vlug-werk. Ongeïnspireerd. Slordig. Onvoorbereid.
Tal van praktische mankementen slash fouten.
En een presentator + enkele zaalgeiten om misselijk van te worden - zeker met de frietvetgeur die in de loop van de avond almaar indringender werd.

Paradoxaal genoeg wel veel plezier gehad aan tafel.
En nogal wat gegeten en gedronken; moge dat geld dan nog goed terechtkomen.

Wellicht niet tot op een volgende editie.
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door RutgerG »

Dit was voor mij een eerste kennismaking met het filmquizcircuit. Ik vond wel dat er vrij veel muziek in zat om een filmquiz te zijn, soms waren er zelfs fragmenten te horen. Gelukkig waren er veel antwoorden op die vervelende muziekvragen op het scherm te zien tijdens het filmfragment.

Thx ook aan de presentator die telkens verduidelijkte wat gezocht werd, want mijn analfabete teamgenoot had moeite om de termen 'uitvoerder', 'titel' en 'film' (voor de gelegenheid als 'fim' geschreven) uit elkaar te houden.
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door RutgerG »

Even serieus

Faut le faire: de quiz aankondigen als een muziekquiz, en dan gewoon iets afleveren dat het midden houdt tussen een filmquiz en een muziekquiz. Hoe kan je er als organisatie van uitgaan dat elke muziekquizzer/muziekliefhebber ook een filmkenner/filmliefhebber is? 99,9% van de muziek die gemaakt wordt heeft helemaal niks met film te maken. De helft van de zaal (ondergetekende incluis) zat gewoon de hele avond met zijn vingers te draaien. Bitter weinig recente muziek ook. De jaren '80 liefhebbers konden hun hart uitvoerig ophalen.

Voor filmliefhebbers was dit wellicht, los van de erg onprofessionele aanpak, best een leuke quiz. Helaas voor de organisatie en veel deelnemers zaten er zo gemiddeld maar 1 a 2 aan een tafel.

Om toch positief te eindigen:
Hartelijk dank voor het vragen naar mijn favoriete film aller tijden, Control. Met Sam Riley wist ik zowaar een filmvraag die de rest van mijn team niet wist, een unicum.
De prijzen waren weer ongezien top, en het is bewonderenswaardig dat het hele media-markt team zich inzet voor een goed doel. We hebben dan ook bovengemiddeld veel gegeten en gedronken, met ietwat 'gepimpte' antwoordbladeren tot gevolg. :D
Laatst gewijzigd door RutgerG op vr 11 nov 2016, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door aLEEce in chains »

Na vorig jaar wist ik dat deze quiz voornamelijk gericht was om het goede doel te steunen en ik kwam dus met plezier en zonder verwachtingen terug. Bepaalde punten werden duidelijk aangepakt door de organisatie en dat is altijd positief.

Om het in - en + uit te drukken:

Pluspunten:
- Wij vonden de bediening itt Stiffmeister wel goed. We hebben veel gelachen met de organisatoren en zij waren duidelijk in voor een grap links of rechts. Medewerker van Mediamarkt of niet, zij doen dat belangeloos dus :clap:
- De zaal was zeer goed en het geluid viel beter mee dan gedacht (had wat schrik dat het plafond een boosdoener ging zijn, maar dat viel goed mee)
- Voor iedereen prijs. Mijn dochters zijn zeer content met de cd van de kampioenen
- Een prijzentafel om u tegen te zeggen. We wisten bij het bekijken van de bladen dat Bruce de oppergaai ging halen, nog voor dat er een noot gespeeld werd. Ik ben vooral tevreden dat een ploeg als de Stimpy's eens met een mooie prijs naar huis mogen gaan, want hoe je het draait of keert, op een doorsneequiz moeten ploegen zoals Stimpy's, Los Locos, My Dying Pride en andere subtoppers zoals wij het quasi altijd met de tweede of derde garnituur van de prijzentafel doen.

Minpunten:
- Wij zijn geen filmkenners, dus dan heb je het vlug vlaggen. En regisseurs van videoclips blijkt een wel zeer blinde vlek te zijn (en maar blijven gokken op Anton Corbijn :mrgreen: )
- Het enthousiasme van de presentator was ons vorig jaar al bijgebleven en helaas was het dit jaar ook wel van datte. Less is more. Het steeds herhalen wat gezocht moest worden, zorgde ervoor dat de quiz trager verliep.
- Tombolalotjes laten trekken door de deelnemers in de zaal. De kale man (semi-BV als ik me niet vergis) op het laatst zat gewoon in de zak met nummers te kijken en haalde (al dan niet omdat hij het zag - ik wil hem nog het voordeel van de twijfel geven) dan nog zijn winnend lotje boven. Als dat om een sonostoestel gaat, vind ik dat nogal tricky.

Komen we terug, natuurlijk wel. Een organisatie voor een goed doel steunen we met plezier. Liefst iets meer muziek en minder theorievragen zoals films en regisseur.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door RutgerG »

aLEEce in chains schreef: - Wij vonden de bediening itt Stiffmeister wel goed. We hebben veel gelachen met de organisatoren en zij waren duidelijk in voor een grap links of rechts.
Met de bediening vond ik ook niks mis. Waar ik me wel erg aan stoorde was de manier waarop de tombolaloten verkocht werden. Toen ze rond kwamen zei ik dat ik 1 lot wou kopen (omdat ik nog net 3 euro zitten had, nadat ik al 30 euro neergeteld had voor inschrijving en drankkaart). I.p.v. dat de vrouw in kwestie die er mee rondkwam dat appeciëerde, kreeg ik nog net geen verwijten naar mijn hoofd geslingerd omdat ik 'maar' 1 lot van €3 kocht.
Ik heb gisteren letterlijk de helft van mijn weekbudget als student uitgegeven op de quiz, omdat het voor een goed doel was. Dan is het toch niet echt leuk om zo behandeld te worden. Ik hoorde in de pauze dat dat niet alleen bij mij het geval was, ook aan een andere tafel ging ze (ook vorig jaar) zo te werk, waardoor er mensen als reactie gewoon geen enkel lot kochten.
busty springfield
Roadie
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 22 jul 2015, 20:57
Locatie: Dentergem ** Busty Springfield ** Busty Crimson

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door busty springfield »

RutgerG schreef:
aLEEce in chains schreef: - Wij vonden de bediening itt Stiffmeister wel goed. We hebben veel gelachen met de organisatoren en zij waren duidelijk in voor een grap links of rechts.
Met de bediening vond ik ook niks mis. Waar ik me wel erg aan stoorde was de manier waarop de tombolaloten verkocht werden. Toen ze rond kwamen zei ik dat ik 1 lot wou kopen (omdat ik nog net 3 euro zitten had, nadat ik al 30 euro neergeteld had voor inschrijving en drankkaart). I.p.v. dat de vrouw in kwestie die er mee rondkwam dat appeciëerde, kreeg ik nog net geen verwijten naar mijn hoofd geslingerd omdat ik 'maar' 1 lot van €3 kocht.
Ik heb gisteren letterlijk de helft van mijn weekbudget als student uitgegeven op de quiz, omdat het voor een goed doel was. Dan is het toch niet echt leuk om zo behandeld te worden. Ik hoorde in de pauze dat dat niet alleen bij mij het geval was, ook aan een andere tafel ging ze (ook vorig jaar) zo te werk, waardoor er mensen als reactie gewoon geen enkel lot kochten.
Was nochtans niet nodig want onze tafel kocht voor net geen 50 euro aan loten. Ik vond de insteek van de quiz best wel ok, echter, voor iemand als ik die jarenlang zonder TV door het leven ging en ook nu nauwelijks TV of film kijkt, een bij voorbaat verloren gevecht. :silent:
Soit, af en toe eens uit die comfort zone stappen kan geen kwaad. ;)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door peegee »

Bij ons was het gevoel juist voordat de quiz begon echt van "dit is een verloren zaak" én: "appeltje eitje voor Bruce&Co"; géén van ons 4 heeft affiniteit met films. Dan maar ons gedacht op nul gezet en ons vooral fixeren op de muziekfragmenten.
Door de moeilijkheidsgraad te verhogen heeft vooral onze Marc genoten van de quiz !!!
Verder vrees ik dat de organisatie hierdoor de gelegenheidsploegen wel wat schrik ingejaagd heeft voor een volgende editie.
Wij vonden de bediening in orde. Soms inderdaad was de manier waarop men de bitterballen en tombola-lotjes aanprees wat te opdringerig, maar soit, dat drukte de pret niet. Op het moment, dat madam liet weten, dat er nog iemand "slechts" één kaartje wilde kopen is onze Marc direct rechtgesprongen en riep: "dat ben ik" ;-)

Over de quiz (buiten de té hoge film-insteek) niks dan lof: in vergelijking met de eerste editie: geluid dit keer perfect in orde, mooie beelden, betere prijsverdeling, toffe medewerkers (allemaal vrijwillig meegehelpen: chapeau) :clap: :clap:

Volgende keer zijn we (als onze agenda dit toelaat en als de opbrengst terug voor een goed doel is) terug van de partij !!!

Ik ben benieuwd wat dan de insteek is en misschien ook beter terug niet verklappen???? (of toch?)
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door DVNO »

Ook hier een beetje dezelfde grieven als bovenstaande posts en helaas met zeer veel spijt ook dezelfde grieven als vorig jaar. Er is niet zo veel uit de fouten geleerd dus.
Bij deze nog maar eens een aantal opbouwende kritieken.

- Kondig je quiz correct aan: dit was geen uitgesproken muziekquiz maar een combinatie van film- en muziekquiz. De insteek mag van mijn part zelfs behouden blijven, want zeer veel goeie muziek in films veelal. Maar laat er niet zoveel punten van afhangen.

- Wees consequent en correct! Je kan niet enerzijds Axel F en Beverly Hills Cop goedkeuren (terwijl er duidelijk naar de FILMtitel gevraagd wordt) en dan anderzijds eisen dat mensen Despicable Me 2 invullen en daarbij Despicable Me 1 afkeuren wegens 'juist is juist'.
Ik herinner me ook de vraag over Dream Girls. Er werd een fragment getoond met daarin Jennifer Hudson en Jamie Foxx. De vraag was: geef acteur, zangeres en filmtitel. Bij het overlopen van de antwoorden bleek dat je Beyonce moest invullen bij zangeres, ondanks dat ze niet (naar mijn weten toch niet) in het fragment voorkwam. Dit terwijl Jennifer Hudson, ook een zangeres, wel in het clipje te zien was? :shock: :?

- De antwoordbladen waren al een pak beter dan vorig jaar. Er stond nu duidelijk aangeduid waar je iets moest noteren en waar niet. Maar wees ook daar consequent. Bij acteur/filmtitel/artiest moest je niet de zingende artiest in het vakje uitvoerder maar in de kolom 'extra vraag?' Terwijl bij alle andere vragen de zingende artiest wel in de kolom Uitvoerder moest ingevuld worden.

- Deze is misschien wel de belangrijkste en gericht aan Mediamarkt: DUMP SONOS ALS PARTNER!!! Dan zijn we meteen van die presentator verlost. Met zijn oeverloze gezwets vertraagt hij de quiz enorm. Resultaat: geen vaart in je quiz en het gros van de deelnemers die het tegen de laatste rondes op zijn heupen krijgt. Laat die uitleg toch achterwege, je kan 50 fragmenten meer vragen en nog om 11u30 eindigen. En vooral, er zal meer tempo in je quiz zitten.

- Laat nooit deelnemers aan een tombola zelf de lotjes trekken. Dat leidt enkel tot van die kutsituaties als bij de laatste hoofdprijs. De zaal was akelig stil toen bleek dat de persoon die het lotje trok, zichzelf eruit lootte. :lol:

- Mijn laatste is niet specifiek gericht op deze quiz maar gewoon een algemene bedenking. Ik hoorde de presentator verschillende malen stellen: net op tijd gestopt dj Hans! Hans werd hierbij gefeliciteerd omdat hij het gevraagde muziekfragment had stopgezet net voor het begin van het refrein.
Waarom is dit net op tijd gestopt? Ik zou zeggen juist te vroeg gestopt. Er zaten voldoende moeilijke liedjes in de quiz om het verschil op die manier te laten maken. Dus wat heeft een gelegenheidsploeg er nu aan om het refrein en daarmee ook de titel van het liedje niet te horen. Meestal is dit trouwens ook het meest herkenbare en leukste deel van een liedje. De quiz wordt er ook niet leuker op.



Ik eindig altijd graag met een positieve noot:
- De locatie was (los van het parkeerprobleem maar daar kunnen jullie niet aan doen) ideaal. Zeer mooie zaal en zeer mooi geluid.
- Mooi multimediaal in elkaar gestoken quiz. Groot scherm, begeleidende filmpjes, snelle verbetering en mooie weergave van de score.
- Vlotte en vriendelijke bediening. (Alleen de fantaatjes waren wat aan de kleine kant: €2 voor 15cl vind ik er wat over)
- Alles voor het goede doel, chapeau!!!


Proficiat aan alle winnaars, Bruce Horny voorop met een dijk van een prestatie.
Hierbij toch nog de kanttekening dat ik graag mijn deelneming uitspreek aan alle winnaars die als prijs een collectorseditie kregen van het album Lulu van Metallica en Lou Reed. Dan doe je eens je best, krijg je het slechtste album van de laatste 5 jaar als beloning! :lol: :shifty:
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door tony servi »

Maar wat zou Sonos, en vooral zijn "engineer van de Play, de zoon van George "de vijfde Beatle" Martin, ervan vinden dat de helft van de fragmenten in 128 kbit werd afgespeeld? Precies gedownload van Napster of Audiogalaxy in 2001.
Stiffmeister
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 sep 2007, 15:59

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door Stiffmeister »

tony servi schreef:Maar wat zou Sonos, en vooral zijn "engineer van de Play, de zoon van George "de vijfde Beatle" Martin, ervan vinden dat de helft van de fragmenten in 128 kbit werd afgespeeld? Precies gedownload van Napster of Audiogalaxy in 2001.
Jullie werden al na de eerste helft van de quiz 'gedeleted' dus jullie mening of opmerkingen spelen geen rol. :D ;)
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door Spider Murphy »

DVNO schreef:
Proficiat aan alle winnaars, Bruce Horny voorop met een dijk van een prestatie.
Hierbij toch nog de kanttekening dat ik graag mijn deelneming uitspreek aan alle winnaars die als prijs een collectorseditie kregen van het album Lulu van Metallica en Lou Reed. Dan doe je eens je best, krijg je het slechtste album van de laatste 5 jaar als beloning! :lol: :shifty:
Bedankt aan Filip van Rock Monsieur dat hij dat Collectors Item wou omruilen voor zijn gewonnen Spotify Code. Alleen is de code helaas niet geldig als je ze invoert :cry: Zal de organisator maar eens contacteren.
Cpt. Bollock
Lead Singer
Berichten: 175
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 20:50
Locatie: Lokeren

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door Cpt. Bollock »

aLEEce in chains schreef: My Dying Pride en andere subtoppers
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dat is de beste die ik al lang gehoord heb. Dit is een teken van veel goede wil en een ongezonde dosis optimisme. :P

Een middenmoter als er mama's en papa's meedoen, staartploeg als er enkel circuitploegen meedoen lijkt me juister. Zelfkennis is ... ;-)
Gebruikersavatar
prca
Fan
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 10:24
Locatie: 9000

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door prca »

Na jaren afwezigheid, heb ik toch deelgenomen als 'back-up' in een team.

Al bij al een leuke ervaring MAAR met enkel en alleen met filmmuziek, wat te stereotiep... zeker als je 10 rondes moet spelen.
Uiteindelijk in de top 20 geëindigd, was er iemand mee met kennis van de tv-series, was de top 10 zeker haalbaar.

Goed :D als tijdens de eerste pauze iedereen op hun smartphone alle songs van James Bond aan het zoeken was.
gusthepolarbear
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 12:05

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door gusthepolarbear »

Dank u aLEEce in chains.

als je als 'subtopper' al eens de kans krijgt om op het podium te geraken,
wat niet zo evident is tussen al die topploegen en allianties,
dan is de sonos kwis hier zeker geen slechte plaats voor.
we hadden er ons al bij neergelegd, dat bij de laatste tussenstand,
het gat met het podium onoverbrugbaar leek en een spotifyabonnement, of erger, ons lot ging zijn.
we hadden duidelijk geen rekening gehouden met een sterke eindsprint
waardoor we in extremis nog over de paris hilton lookalikes springen richting 3de plaats.

we weten allemaal hoeveel werk het vraagt en hoeveel volk er nodig is
om een kwis uit de grond te stampen en vervolgens in goede banen te leiden
en dan heb ik daar geen probleem mee om iedereen z'n 15 minutes of fame te gunnen.
dat de ene daar beter mee kan omgaan dan de andere was donderdag duidelijk.
bepaalde grenzen kwamen gevaarlijk dichtbij. waarschijnlijk het gevolg van één of andere assertiviteitscursus.
gelukkig was de bediening wel in goede vorm om ons op tijd en stond te voorzien van pils, tripel en veels te kleine frisdranken.

hebben ze geleerd uit de kritiek van verleden jaar?
ik denk het. de kwis verliep minder chaotisch en was moeilijker dan vorig jaar
en iedereen ging deze keer met een prijs naar huis
maar misschien kan de organisatie dit jaar toch eens de moeite doen om ten minste
de uitslag en het opgehaalde bedrag op het forum te posten. als wederdienst. zou dat niet mooi zijn?

de formule die ze hanteren is er eentje die ons wel ligt.
als er een volgende editie komt gaan we daar waarschijnlijk gewoon terug bij zijn
want we hebben ons geamuseerd en de tekortkomingen bedekken we graag met de mantel der liefde
aangezien het voor het goede doel is en iedereen zich belangenloos inzet.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 2de Sonos Muziek Quiz - Ledeberg - 10 november 2016

Bericht door Rock Monsieur »

Spider Murphy schreef:
DVNO schreef:
Proficiat aan alle winnaars, Bruce Horny voorop met een dijk van een prestatie.
Hierbij toch nog de kanttekening dat ik graag mijn deelneming uitspreek aan alle winnaars die als prijs een collectorseditie kregen van het album Lulu van Metallica en Lou Reed. Dan doe je eens je best, krijg je het slechtste album van de laatste 5 jaar als beloning! :lol: :shifty:
Bedankt aan Filip van Rock Monsieur dat hij dat Collectors Item wou omruilen voor zijn gewonnen Spotify Code. Alleen is de code helaas niet geldig als je ze invoert :cry: Zal de organisator maar eens contacteren.
Oeps ... Dan zijn we beiden 'gerold' blijkbaar :-)
Was trouwens niet evident om na de quiz nog een km te stappen tot ik mijn auto terug vond. De regen liet een aantal sporen na op de collectors edition.
Plaats reactie