Nijdropquiz 30 september 2016

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Nijdropquiz 30 september 2016

Bericht door aLEEce in chains »

:clap: Oei, we zijn al dinsdag en hebben nog geen bespreking van de quiz van afgelopen vrijdag. Ik zal maar van wal steken met mijn bevindingen en hoop dat de organisatie hier nog de playlist en een eventuele anaLEEse post.

De zaal zat opnieuw goed vol en de verwachtingen waren hooggespannen. Reeds in de aanloop naar de quiz en de daarbij gespeelde nummers, hadden wij al de bedenking dat het beeld nogal veel haperde en helaas moest de organisatie bij de start van de quiz aangeven dat hun pc met de quiz het begeven had en dat met een back-up versie op een vermoedelijk minder zware pc gewerkt moest worden. Een nachtmerrie voor elke organisator en ik zag dat de spanning bij bepaalde personen van de organisatie begrijpelijk te snijden was. Uiteindelijk vond ik de technische problemen nog wel redelijk meevallen en hebben we alle begrip voor dit euvel.

Inhoudelijk vond ik de quiz enorm pittig (en naar mijn gevoel pittiger dan de voorgaande editie) met oa Napalm Death, Godflesh en Vomito Negro. Er werd zoals vorig jaar met beeld gewerkt en er waren tips te zien op het scherm, maar veelal had ik het gevoel dat de tips eerder een bevestiging waren van een antwoord dat we wisten ipv een aanleiding tot het raden van de uitvoerder of de titel (misschien was dit bij andere spelers anders).

Soms moesten we wel zoeken naar de link tussen het nummer en de themarondes (als ik me niet vergis in de ronde wreed accident een nummer met een message to my girlfriend of zoiets), aan de andere kant waren er ook wel leuk vondsten, bv. de maat is vol ronde, waarbij er telkens een uitvoerder gevraagd werd met een letter A, B,... in de uitvoerder, verwijzende naar de cupmaten bij een vrouw.

We hadden het geluk met Marc B. aan te treden dus eindigden we boven onze stand (en staken we enkele grotere goden voorbij). We konden in het begin even aanklampen bij Wag Team, maar moesten op het einde ook nog Sympathie vur de Paris Hilton Lookalikes voor laten gaan. Proficiat aan deze teams want hun resultaat was outstanding :clap:

Al bij al een leuke avond gehad, waarbij ik zeker uitkijk naar de playlist, want net als vorig jaar heb ik wel muziek gehoord die ik wil ontdekken :handgestures-thumbupright: .

Hopelijk is de organisatie niet ontmoedigd door de technische problemen en komt er een (iets makkelijker) derde editie.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Nijdropquiz 30 september 2016

Bericht door vinceluka »

aLEEce in chains schreef: Hopelijk is de organisatie niet ontmoedigd door de technische problemen en komt er een (iets makkelijker) derde editie.
Die gemakkelijke editie is er al geweest dan, want vorig jaar was het de derde editie :think:

Als je met beelden werkt is een betrouwbare back-up een must natuurlijk.
Moet stressy geweest zijn voor organisatie maar uiteindelijk goed opgelost door te heropstarten toen het blokkeerde.
Zoals steeds zat het goed in elkaar met enkele toffe thema's (cluedo bvb) en ook de strijd voor de winst was spannend van begin tot eind.
Nijdrop blijft een persoonlijke favoriet en ik hoop dat we hier jaarlijks mogen terugkomen.
Thx aan Roob om onze Kub perfect te vervangen en enkele van de keukengeheimen van JPJ&SG prijs te geven. ;)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: Nijdropquiz 30 september 2016

Bericht door Bosloof »

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun deelname :clap:

Met 16 negatieve solo's kunnen we hardop zeggen dat we onze moeilijkste editie hadden, hoewel we hem zelf als minder zwaar ervaarden. Waarschijnlijk heeft het te maken met onze muzieksmaak die zich in andere segmenten situeert dan de doorsnee muziekliefhebber, waarbij we uiteraard niemand willen schofferen.
Bovendien wordt er sowieso muziek uit het rijke fuif- en concertverleden van Nijdrop in verwerkt.

Of de meesten onder jullie op dit soort quizzen zitten te wachten is dan maar de vraag...
In ieder geval hopen we dat jullie, ondanks de moeilijkheidsgraad en onvoorzien technisch probleem (nog steeds een raadsel), toch nog een aangename avond hebben gehad.

Legende kleuranalyse:
Rood 0
Blauw -10%
Purper -30%
Geel -50%
Groen +50%
Oranje +90%

REEKS 1
Afbeelding

Deze reeks was meteen een harde dobber zoals blijkt uit de analyse:
And Also The Trees: WAG Team deed een goede poging met Strangetown i.p.v. Shaletown, helaas volledige Negatieve Solo

Drake: heel veel onvolledige titel ‘Hold on’ gelezen

GODFLESH geraden door Knelpuntbananen, WAG Team en One Eyed Jack’s,
Crush My Soul: niemand kende de titelsong en dus Negatieve Solo

Sangue di Beirona: veel goede pogingen maar helaas Negatieve Solo

Different Fountains was ook geen succes (wel heel veel The Fountains gezien) en dus een Negatieve Solo
Circles: Vlassenbroek 2000, Kwistvanniks en 4 sleepless…

Heel veel ‘Anyway The Wind Blows’ voor Deus’ Theme from Turnpike gelezen

REEKS 2
Afbeelding

Raveland: Tequila Overdrive en No One Knows

The Revels uit ‘Pulp Fiction’ bleek te moeilijk, Negatieve Solo

Ook Ambulance LTD. was een brug te ver, Negatieve Solo
Heavy lifting: Beatle juice en Vrienden van Wobbie Rilliams

waarschijnlijk hadden door de tip veel ploegen Napalm Death,
maar het nummer Plague Rages was wel een Negatieve Solo

REEKS 3
Afbeelding

Heel veel Just Go (For it) gelezen bij Kim Wilde

!!! herkenden meer ploegen dan gehoopt,
maar de titel Pardon My Freedom liet geen belletje rinkelen, Negatieve Solo

SOLO WAG Team voor The Fauns (die ene letter zien we door de vingers) met Seven Hours :music-rockout:

Cold Water Flat (broer van Buffalo Tom): Knelpuntbananen, 4 sleepless… en Blitzkrieg Bop
Virus Road: Negatieve Solo

Malaria!: Knelpuntbananen en Tequila Overdrive,
Ondanks dat ze het minstens 6 keer zongen had niemand de juiste titel Your Turn To Run, Negatieve Solo

REEKS 4
Afbeelding

SOLO Rimer London: een tweede op rij voor WAG Team
Love Dagger: WAG Team en Vlassenbroek 2000

Revolver (en niet Ride zoals velen dachten): Knelpuntbananen, No One Knows en WAG Team

REEKS 5
Afbeelding

Wet Blanket: Negatieve Solo

SOLO Suuns: Goedkoop Zat In't Halve Maantje :music-rockout:

Girl's Best Friend: Negatieve Solo

Skateaway: Sympathie Vur Paris Hilton, Vlassenbroek 2000, 4 Sleepless... en Daisy Bell & The Wurlitzer Groupies

Gotsome: Terjoden5, Starbuk & Apollo, 4 Sleepless... en Dites Oui A La Vie

REEKS 6
Afbeelding

Gazelle Twin: Amorce, Knelpuntbananen, Kwistvanniks en One Eyed Jack's
Anti Body: Negatieve Solo

Vroom Vroom: Negatieve Solo

REEKS 7
Afbeelding

Vomito Negro: Sympathie Vur Paris Hilton, Tequila Overdrive, 4 Sleepless... en WAG Team
No Hope No Fear: veel No Fear en zelfs No Fun No Fear of No Smoke No Fear, maar niemand had eigenlijk het volledig juist, Negatieve Solo

Greenskeepers: Kwistvanniks en 3 Pilskes en Nen IceTea
Lotion: Tequila Overdrive, Goedkoop Zat In't Halve Maantje en De Vervangers

Kleenex: Bruce Horny en Knelpuntbananen
SOLO Beri Beri voor Tequila Overdrive :music-rockout:

NIET VERWACHT: 6 ploegen die Soap&Skin kennen :handgestures-thumbupright:

REEKS 8
Afbeelding

Met Young Magic probeerden we niche-muziek onder de aandacht te brengen, helaas wel een Negatieve Solo

Third Uncle: Sympathie Vur Paris Hilton, 4 Sleepless..., Tequila Overdrive en WAG Team

The Heart Throbs: Sympathie Vur Paris Hilton, Starbuk & Apollo, Tequila Overdrive en WAG Team

REEKS 9
Afbeelding

Chelsea Wolfe: Knelpuntbananen, Lou, BC Klet en Nine Inch Snails
SOLO Carrion Flowers voor Nine Inch Snails :music-rockout:

Bimbo Jet: Sympathie Vur Paris Hilton, Bruce Horny en Tequila Overdrive
WAG Team heeft hier uitvoerder en songtitel omgewisseld
Snerinckx
Popstar
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 18:32

Re: Nijdropquiz 30 september 2016

Bericht door Snerinckx »

Is het mogelijk om ook eens de uitslag te posten ?

Door het late einduur zijn wij direct na het laatste fragment vertrokken. Waardoor we dus nog steeds niet weten op welke plaats we geeindigd zijn.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: Nijdropquiz 30 september 2016

Bericht door Bosloof »

Jullie zullen merken dat de scores hier en daar wat veranderd zijn. Dat heeft te maken met het feit dat we bij de analyse gemerkt hebben dat sommige ploegen onterecht wat punten te weinig kregen, maar soms ook wat te veel. Hoewel dit geen aardschokken teweegbrengt, maar juist is juist. Hieronder dus de enige juiste einduitslag:

01 WAG Team 310
02 Sympathy for Paris Hilton 308
03 4 sLEEpless Horsemen ... 303
04 Tequila Overdrive 296
05 Bruce Horny 285
06 Vlassenbroek 2000 277
07 De Knelpuntbananen 270
08 Starbuk & Apollo 265
09 Goedkoop Zat in't Halve Maantje 260
10 Beatle Juice 232
11 Men In Black 229
12 Pretty Paracetamol 225
13 Metea 219
14 Vrienden van Wobbie Rilliams 217
15 Daisy Bell & The Wurlitzers 215
16 No One Knows 211
17 Yankee Hotel Foxtrot 210
18 Blitzkrieg Bop 206
19 De Vervangers 205
20 Nine Inch Snails 204
21 #NDRP 203
22 KIPZ 201
23 Sonic Invasion 193
24 BC KLet 193
25 LOU 185
26 Amorce 181
27 Kick Nave & The Sad Beeds 171
28 Kwistvanniks 163
29 One Eyed Jack's 153
30 Terjoden06 146
31 3 Pilskes & Nen Ice Tea 129
32 Terjoden04 127
33 2 Promille 119
34 Dites Oui à La Vie 118
35 Terjode05 112
36 Toondoof en Apart 108
37 Cheers 86
38 Necrofielen Tegen Crematie 81
39 Terjoden07 72
Plaats reactie