1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door DVNO »

Aan alle deelnemers, hartelijk dank om mijn solo-avontuur mogelijk te maken. Voor sommigen was het waarschijnlijk een harde dobber, voor anderen minder. Ik kan maar zeggen dat ie met veel goesting en liefde gemaakt was. Hopelijk heeft iedereen hier of daar een persoonlijk favorietje horen passeren.
Daarnaast nog iets wat ik gisteren vergeten ben: mijn eeuwig respect en dank voor de vrijwilligers die de quiz mogelijk maakten: mijn collega's en vrienden van de jury en mijn goede vrienden van de Landelijke Gilde Bellem die de catering verzorgden!!!

Ik heb 2 zaken waar ik mee in mijn maag zit:
1) Het avondlange gevecht met het geluid, waarvoor mijn excuses. Na duizenden probeersels klonk deze opstelling 's namiddags het best. De test gebeurde natuurlijk in een zaal die niet gevuld was met volk.
2) Het feit dat de quiz een aantal % moeilijker was dan wat ik verwacht had. Ik had graag het middenveld nog iets meer punten zien halen, dat is een werkpunt naar een eventuele toekomst en een bewijs dat het inderdaad niet zo makkelijk is om zonder klankbord -en dus helemaal alleen- de moeilijkheid van bepaalde zaken in te schatten.

Hieronder alvast de eindscore (op 380 punten), proficiat aan de winnaars!!!
01. Martha Wainwrong ain't right 321 (84,50%) :clap: :clap: :clap:
02. Bruce Horny & The Rest 309 (81,30%) :clap: :clap:
03. Paris Hilton Lookalikes 305 (80,30%) :clap:
04. Los Locos 298 (78,40%)
05. The Holly's 292 (76,80%)
06. Vlassenbroek 2000 291 (76,60%)
07. The 4 sLEEpless Horsemen of the Apocalypse 275 (72,40%)
08. Stimpy's 266 (70,00%)
09. Rock Monsieur 258 (67,90%)
10. Abeelken 254 (66,80%)
11. Goedkoop Zat in't Halve Maantje 250 (65,80%)
12. Disorder 242 (63,70%)
13. No ID 238 (62,60%)
14. Testedoene 238 (62,60%)
15. Spek en Bonen 236 (62,10%)
16. The Donkeys 231 (60,80%)
17. Silly Wommers 230 (60,50%)
18. My Dying Pride 229 (60,30%)
19. Green Onions 219 (57,60%)
20. De Knaspers 211 (55,50%)
21. City Trash 207 (54,50%)
22. Tyto Alba 120 (31,60%)


Later deze week volgt dan nog de analyse
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door SpeedKing »

Denk dat Dimitri niet te veel moet tobben, maar het siert hem dat hij zijn quiz nu al beter wil maken. Maar zelf kan ik me geen enkele eersteling herinneren die zo vakkundig alle valkuilen van een debuutquiz heeft ontweken. Het regelrechtste schot in de roos ever qua eerste quiz, wat mij betreft. De voorspelers hadden dat correct ingeschat, kan alleen maar beamen wat zij poneerden vooraf.

50% -2000 en 50% +2000 was al de eerste goeie move, en alhoewel ik zelf op +2000 geen 10 punten had gescoord, stoorde ik me niet aan die veelheid aan muziek die me niet ligt (qua donderen en Keulen kende ik allicht een zelfde ervaring als Dimi bij mij). Nu moet ik ook wel zeggen dat gastspeler Luk dat natuurlijk allemaal keurig opving. Zonder tuimelen we zeker 5-6 plaatsen naar beneden, als het niet meer is.

Maar door alles keurig te verhaspelen in mixronden en halve themarondes, werd ik nooit blootgesteld aan een vloed aan nummer die ik van haar noch pluimen ken. Als dat in 1 ronde geduwd wordt, zit je daar wel eens 15 minuten te poepgaaien.

Meer nog, in de quiz zaten dan nog eens enkele zeer goeie vondsten, zoals de piramideronde met de steeds langere bandnamen met A. Onze Jeroen had dat vooraf al gezien, en zo konden we al meteen Ash oprakelen, hoewel we het nummer an sich niet hadden herkend. En het moet gezegd, het liep verder wel gesmeerd aan onze tafel. De voorzetten kwamen van alle kanten, en Luk kopte toch heel wat keurig binnen. Een paar keer raakten we in een paar stappen bij het goeie antwoord, en dat was wel bevorderlijk voor de sfeer. Zelf de blunders binnen de perken kunnen houden, hoewel Brighton Rock van Queen met toch als een rots op de maag ligt. En de Inspiral Carpets draaiden we op mijn aangeven in de soep (van de Soup Dragons).

Als er dan in die +2000 vloed toch eens iets passeert dat je meug is (Rival Sons), of als er in je genre dan toch eens een niet afgezaagd nummer wordt opgediept (Starlight van Accept), dan ben ik al lang tevreden, want op sommige quizzen is er helemaal niets om eens op te veren.

Denk dat qua moeilijkheidsgraad de albumronde mss aan de zware kant was (de nummerkeuze, wow!), en heel af en toe passeerde iets waar we zelfs met zijn 4'en (en mijn tafelgenoten gisteren kennen wel wat) nog nooit van hadden gehoord. Als die er uit gaan, is het probleem opgelost denk ik.

Geluid: ja, was zeer dof, en ik ken het probleem: perfect in een lege zaal, en des avonds slaat dat plots helemaal om. De ervaring leert me toch dat je dat met die installatie in die akoestiek niet goed krijgt. Mijn eerste gedacht was: iets minder bass, wat meer treble, maar weet niet of dat daar allemaal te regelen viel.

Onze Jeroen komt hier niet veel piepen op het forum, maar was nu al enthousiast over deelname volgend jaar. Ik zie dat ook al gigantisch zitten, dus zet ons er maar al op voor de volgende editie. En Luk mag gerust weer aanschuiven - never change a (op drie ploegen na) winning team!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
patje wablieft
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:18

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door patje wablieft »

Ik speelde nog eens mee met My Dying Pride en ik moet zeggen dat ik me best wel geamuseerd hebt.

Moeilijk, best wel ... maar niet storend moeilijk .. Hier en daar wisten we wel iets :)

Geluid was echt wel jammer. Mud en Thomas Dolby niet herkennen is enkel en alleen daar aan te danken (denk ik dan maar)

Variatie genoeg al kreeg het alternatieve gitaargeweld wel vrij veel plaats.

Algemene opmerking : op deze quiz en andere die ik speelde merk ik dat er heel weinig Nederlandstalig wordt gevraagd. Is daar een speciale reden voor ?
Gebruikersavatar
Knasperken
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:42

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door Knasperken »

Een dikke pluim ook voor het vlotte verloop van de kwis, niet in het minst door het uitdelen van de antwoorden na iedere ronde, waardoor de quiz op een treffelijk uur ten einde was, ondanks 2 pauzes. Ook om over na te denken voor andere organisatoren.
Mrs. Bollock
Backing Vocal
Berichten: 60
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 19:46
Locatie: Lokeren

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door Mrs. Bollock »

Ik sluit me aan bij teamgenoot Patrick. Moeilijk, maar niet storend. Je ging niet met een slecht gevoel naar huis.
Sven was een prima aanvuller, want dance-toestanden is echt ons ding niet.
Leuke dingen horen passeren (Rival Sons, Cold War Kids, ...).
Puike prestatie om dit alleen klaar te spelen!
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door RutgerG »

Zeer leuke quiz :handgestures-thumbupright: die ik helaas niet in ideale omstandigheden meemaakte. Ik was net enkele uren terug van een reis naar Berlijn, en omdat mijn oren behoorlijk toe zaten door het dalen met het vliegtuig (heb ik altijd veel last van), miste ik heel wat nummers die ik in andere omstandigheden wel zou moeten hebben. Dat de muziek ook nog eens vrij dof klonk en dat wij ver van de boxen zaten hielp ook niet, maar daar kan de organisator weinig aan doen.

Na de eerste pauze stond de muziek iets luider en waren mijn oren al weer wat 'geopend', maar in het eerste blok miste ik tot mijn eigenste frustraties toch enkele zaken 'in mijn winkel'. Zo rateerde ik zelfs de hiphopklassieker Jurassic 5 - Concrete Schoolyard en kon ik de titel van het Joy Division-fragment niet ontwaren.

Ik schoof aan bij Abeelken voor deze quiz en ik heb me goed geamuseerd, sympathieke ploeg :).

De leukste rondes vond ik persoonlijk de rondes met tipbladen (mythologie, foto's van bekende personen, albumhoezen...). De muziekkeuze met weinig aandacht voor radiohits en meer aandacht voor het alternatievere werk kon ik persoonlijk wel smaken.

Volgend jaar probeer ik opnieuw aanwezig te zijn.
Proficiat aan Martha Wainwrong :clap:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door Rubby »

Ik sluit mij aan bij de meeste commentaren.
Quiz zat prima in elkaar :clap:
Geluid was niet ok :cry:
Op één of andere manier totaal ons ding niet zaterdag, wel goede dingen gehoord en verschillende zaken waar we steeds maar fout zaten :oops: . Toch ook wel het gevoel dat het hardere werk soms de overhand nam en ook wel veel CD tracks gehoord :think:
Blijkbaar bij Testedoene een ontbrekend iets, die keuze van Dimitri :D
Het voorspelen van een quiz blijft moeilijk als referentie.
De voorspelers waren niet de minste, ik zou hier zelf solo volledig de mist in gegaan zijn.
Persoonlijk was het veel te moeilijk voor mij.
Mss moet er ook eens een quiz voorgespeeld worden door mindere goden :think: ;)
Als ik lees waarover er soms gediscussieerd bij andere besprekingen (zie nu ook de quiz in Zottegem) , vraag ik mij echt af of ik nog wel iets weet en of er daar nog plezier aan is :?

Maar :clap: voor de quiz en organisatie , alles verliep vlot en we konden te voet of met de fiets komen :banana-dance:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door aLEEce in chains »

Ik keek vol verwachtingen uit naar de eerste worp van DVNO en hij heeft me niet ontgoocheld. Aangezien hij vaak bij ons aansluit, wisten we iets beter wat te verwachten. Al zat daar ook onze valkuil. Hetgeen Dimi voor ons sprokkelt op andere quizzen, lieten wij dus die avond wel liggen. Van Ty Segall en zo, heb ik wel al gehoord, maar dat is mijne bak niet en wordt op andere quizzen dus door Dimi eruit gehaald. Anyway, zoals hiervoor al gesteld zat het geluid de eerste ronde niet zo goed, maar dat werd voor ons vanaf ronde 2 toch vrij goed hersteld. Ik meen me te herinneren dat dit in het verleden ook al een probleem was bij de quizzen die Rudy daar georganiseerd heeft.

Ik had iets meer eurodance verwacht, al zijn we daar ook geen krak in. Voor de rest leuke rondes en leuke deuntjes. Misschien wel wat te moeilijke hoezenronde. Met een Red Fang kan je me altijd plezieren :handgestures-thumbupright: en zowaar een nummer van Iron Maiden uit Brave New World waarvan ik de titel dan nog liet liggen ook. Toen Speedking aftoetsend vroeg of het Wickerman was, heb ik toch wel gevloekt. Quiz vloog voorbij en dat is altijd een goed teken.

Wij zijn klaar voor editie 2 ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door DVNO »

Daar gaat ie met de analyse!
Eerst even zeggen dat de volledige quiz 'opgehangen' was aan het thema Geschiedenis (van Bing Bang to nu)

RONDE 1: Prehistorie
01. (1971) - T-rex (22) - Get it on (22)
02. (2009) - Mumford and sons (22) - Roll away your stone (3)
03. (2007) - Interpol (17) - Mammoth (8)
04. (1988) - Nick Cave & The Bad Seeds (19) - The Mercy seat (17)
05. (1970) - The Move (9) - Brontosaurus (17)
06. (2014) - Kygo feat. Conrad (19) - Firestone (19)
07. (1979) - Joy Division (17) - Ice age (14)
08. (1975) - Mud (16) - L'L'Lucy (14)
09. (1998) - Jurassic 5 (4) - Concrete Schoolyard (1)
10. (2009) - Red Fang (3) - Prehistoric dog (5)
11. (1994) - Primal Scream (20) - Rocks (20)
12. (2010) - Totally Enormous Extinct Dinosaurs (4) - Garden (3)
13. (2005) - The Shapeshifters (6) - Back to basics (16)
14. (1970) - Hotlegs (11) - Neanderthal man (13)
15. (2005) - Queens of the Stone Age (22) - Little Sister (22)

Analyse:
02. T => The Donkeys, 4SHOTA, Vlassenbroek2000
09. U => 4SHOTA, Paris Hilton Lookalikes, Green Onions, Disorder ; T => Zaalsolo voor Paris Hilton Lookalikes
10. U => Rock Monsieur, 4SHOTA, Green Onions
12. U => Silly Wommers, Los Locos, Paris Hilton Lookalikes, Bruce Horny & The Rest; T => Paris Hilton Lookalikes, Silly Wommers, Bruce Horny & The Rest

De titel weglaten bij 03 maakte het plots veel moeilijker, enorm veel The Cave gelezen (wat een goede gok is uiteraard)
09 was het moeilijkste fragment, 12 het op 1 na moeilijkste.

Hoogste score: 25/30 Bruce Horny & The Rest
Gemiddelde score: 19/30
Laatst gewijzigd door DVNO op di 27 sep 2016, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door DVNO »

Er waren naast 7 themarondes ook 5 mixrondes: telkens 10 fragmenten uit de volgende themas: 60's - 70's - 80's - 90's - 00-04 - 05-09 - 10's - Jaartal - Time - Eenheid van Tijd. Gevolgd door 5 fragmenten die verbonden waren via een link.

RONDE 2 - Mixronde 1
01.(70's) - Chicory Tip (18) - Son of my father (22)
02 (10's) - Rival Sons (5) - Pressure & Time (1)
03 (90's) - Placebo (22) - Pure Morning (18)
04 (Jaartal) - The Who (10) - 1921 (4)
05 (Time) - The Subways (13) - We don't need money to have a good time (19)
06 (80's) - The Alan Parsons Project (13) - Mammagamma (11)
07 (00-04) - Audio Bullys (16) - We don't care (15)
08 (05-09) - Emiliana Torini (21) - Jungle drum (22)
09 (Eenh.) - Soulwax (20) - Any minute now (18)
10 (60's) - The Sonics (13) - Have Love, Will travel (9)

LEADERS OF THE PACK
11 (1996) - Mr. President (18) - Coco Jamboo (21)
12 (1997) - De Bossen (12) - Speed Queen (17)
13 (1964) - Sam the Sham & The Pharaohs (18) - Wooly Bully (21)
14 (2005) - Âme (3) - Rej (3)
15 (1976) - Stevie Wonder (22) - Sir Duke (20)

Analyse:
02. T => Zaalsolo voor Los Locos
04. T => Rock Monsieur, Martha Wainwrong ain't right, Paris Hilton Lookalikes, Disorder
14. U => 4SHOTA, Paris Hilton Lookalikes, Bruce Horny & The Rest ; T => 4SHOTA, Paris Hilton Lookalikes, Bruce Horny & The Rest

Ik wist dat Rival Sons een moeilijke ging worden maar ik vind het een goed nummer, tevens ook titelnummer van een album
Het jaartal was geen makkie, staat nochtans op de iconische plaat Tommy. Al zou ik zelf ook moeten graven hebben
Dat fragment 14 niet makkelijk is, had ik ook al op voorhand ingeschat maar het is gewoon een enorm goed nummer.
Stevie Wonder vulde iedereen blindelings op het blad in. #padamtoesj#

Hoogste score: 28/30 Paris Hilton Lookalikes
Gemiddelde score: 20/30
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door Keiem »

Jammer, voor ons zat er meer in bij ronde 1. Joy Division, LLLucy en nog wat titels die andere ploegen wel hadden, hoorden wij totaal niet. Zelden zo'n slechte klank gehoord als in die eerste ronde. Ik moet wel zeggen dat het vanaf ronde twee een wereld van verschil was. Alle fouten die we vanaf dan maakten waren gewoon dommigheid van onze kant. :mrgreen:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door SpeedKing »

DVNO schreef: 10. (2009) - Red Fang (3) - Prehistoric dog (5)
30
Dimi, wie waren de derde Red Fang'ers? Wij hadden 'm, T4Shota en?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Wilcoow
Lead Singer
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 20:00
Locatie: Moregem / Green Onions

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door Wilcoow »

Wij hadden Red Fang maar niet Jurassic 5 dus denk dat Dimi zich daar miskeken heeft.
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door DVNO »

Keiem schreef: Zelden zo'n slechte klank gehoord als in die eerste ronde.
Ook niet op het toilet? :lol: Nee, zoals al gezegd, mea culpa, mea culpa. Als er nog een tweede editie komt, wordt de eerste basisvoorwaarde: beschikbaarheid van andere zaal.
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1e No Milk Today Muziekquiz 24-09-2016, Bellem

Bericht door DVNO »

Wilcoow schreef:Wij hadden Red Fang maar niet Jurassic 5 dus denk dat Dimi zich daar miskeken heeft.
Jullie hadden ze allebei :)
SpeedKing schreef: Dimi, wie waren de derde Red Fang'ers? Wij hadden 'm, T4Shota en?
Tot mijn grote spijt moet ik melden dat jullie hem niet hadden. Om één of andere duistere reden noteerden jullie "New Fang" ipv Red Fang.
Zoals hierboven al gezegd had Green Onions hem wel.
Plaats reactie