Popquizmarathon Gent, zo 08/05/2016

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Popquizmarathon Gent, zo 08/05/2016

Bericht door SpeedKing »

Eerlijk gezegd: ik vond het comfortabel quizzen met de slechts 42 ploegen voor deze editie. Overal plaats, en alles keurig op tijd. Waar wij kwamen, begon alles stipt (of zelfs voor) op tijd. En de rondjes hielden zich netjes aan de tijdsspanne van 20 minuten: zo kon je zelfs aansluitende rondes makkelijk spelen, ook al lagen ze wat verder uit elkaar. En deze keer konden we zelfs de antwoorden turven. Om toch de ingebakken nonchalance van deze marathon te respecteren: de stickertjes om op de antwoordkaart te kleven waren ze deze keer wel vergeten.

Dit keer traden we aan met vierde man Filip Eggermont (van Abeelken en vele andere guest spots), en dat bleek al snel een voltreffer te zijn. In de rondes waar het op aankwam, vulde Filip net die gaatjes met tafelsolo's die we anders blank moesten laten. Binnen dit concept kan dit wel tellen natuurlijk.

We speelden:
* Alternative Connection: qua muziekkeuze viel het wel mee qua alternativiteit, de rondenaam sloeg eerder op het feit dat we twee bands hoorden met een gemeenschappelijk bandlid. De bands vond ik best haalbaar, alleen de songkeuzes vond ik hier aan de moeilijke kant. Filip diste het mooie tweespan The Knife / Godspeed You Black Emperor op in deze ronde, of je moest The Misfits aan Danzig koppelen, etc... Maar bij pakweg een Faith No More dan nét dat bandje van Mike Patton ophoesten uit het rijtje van vele van zijn experimenten, mét titel en al, dat ging me dan weer mijn petje te boven. Was het Mr. Bungle, Fantômas, Tomahawk of nog een andere, mét titel... phew, not easy.Leuk was eens dat we 2 keer 10 fragmenten moesten koppelen. Even dacht ik dat het de hele avond op die manier ging zijn (had wel gemogen voor mij), maar in de laatste blokken viel dit concept bij ons dan weg. Sowieso een ronde waar we boven de 10 fouten gingen, dus die zou van geen tel zijn.

* (Geen) Dubbele Titels: een zeer haalbare allround ronde waarbij je eerst een nummer kreeg van een band, en vervolgens 10 bands die ook een nummer hadden met dezelfde titel. Geen dubbele titels dus. Maar wel leuk gevonden. Bijvoorbeeld: we hoorden Demi Lovato met Let It Go, en kregen dan nog eens James Bay met Hold Back Te River (maar die ook een nummer Let It Go heeft). En zo moesten we ook aan de slag met Bon Jovi's Have A Nice Day (omdat we eerder al It's My Life kregen), met Ilse Delange, ... etc...
Hier misten we enkel de uitvoerder van Walk On Water, wat Causes bleek te zijn, die we moesten koppelen aan Land Of The Living van Milk Inc.

* Stad/Land: idem als vorige ronde - een echt haalbaar allroundersniveau. 10 fragmenten waarin een land voorkwam, en 10 fragmenten waarin een stad uit dat land voortkwam. En dat moest je ook weer koppelen. Om maar het betere werk aan te stippen: zo moest je Mexico van Zangeres Zonder Naam koppelen aan Loco In Acapulco van The Four Tops of Back In The USSR van The Beatles aan Leningrad van Billy Joel (zo uit mijn recente From Russia With Love-quiz gegrepen!). We gingen hier foutloos, met als grote verschilmaker Brasil van de Vengaboys. Een oud-Espe in je team en het is altijd carnaval!

* In Concert: bleken we plots maar met 2 ploegen te zitten in De Roerkuip, niemand zag het raden naar legendarische concertopnames zitten blijkbaar. We kregen hier ook een blad met feitjes over de concertopnames (geen trivia, maar to-the-pointe vragen toch vond ik), die we ook al weer moesten koppelen. Onze Jorg was hier de grote voortrekker en moest alleen even vloeken bij Sam Cooke's Twisting The Night Away, waar hij Dancing The Night Away had van gemaakt. Maar verder was hij outstanding op Use Me van Bill Withers en andere Bob Dylans (Lay Lady Lay...). Ook qua recenter werk werd een bruggetje gemaakt tussen Jay Z en The Roots - voer voor Sven en Filip, en ik mocht de kers op de kers zetten met Rock And Roll All Nite van Kiss. Teamwork op zijn best! 2 foutjes, het andere was een onzekerheid over een titel van James Brown (wij dachten Please Please Please, maar dat is deel van een medley op die live-plaat - vermoedelijk was het gewoon ook een ander nummer van de plaat).

* Happy Hipster: van mezelf wist ik al dat ik verre van een hipster ben, maar nu weten alle Locos het - we hebben toch nog wat meer baard en kortere broekspijpen nodig om het 10s hipsterwerk te scoren. Overigens hier gewoon een ronde uitvoerder en titel, zonder koppelingen. Hier op uitvoerder spelen met een linkje naar theorie ware hier zeker comfortabeler geweest. Rampzalige ronde waarbij we vermoedelijk niet eens de helft van de punten scoorden. Voor mezelf zou het een dikke 0 geweest zijn, ik tastte volledig in het, euh, Duyster en was al klaar om de Switch te maken naar....

* Riffs: de ronde waar ik meest naar uitgekeken had, en ze bracht in grote lijn waar ik op gehoopt had - ja, riffs uit rockklassiekers. Een raketronde met 50 pure gitaarriedels (sporadisch een flardje zang van een luttele seconde). Toch moesten we 5 missers optekenen, niet toevallig wanneer het recentere pad werd betreden van dingen die ik zelf niet als grootmeesterschap in het snarenplukken beschouw. Nog altijd geen enkele quiz meegemaakt die oog heeft voor de vlaag aan recente classic rock bands: ik wacht vol ongeduld op een een +2000 Happy Classic Rock ronde ;). Pakweg een Ocean Colour Scene, Kings Of Leon of Sonic Youth, daar herken ik de geïsoleerde riffs niet van. Maar wel van een Dr Feelgood (Milk & Alcohol), Rush (Spirit Of Radio), Edgar Winter Group (Frankenstein)...

We wisten gaandeweg dat we goed tot zeer goed bezig waren, maar tegen de monstercoalite van Martha ft. Filip van PHLAL (twee oud-winnaars die samenspannen, ga er maar aan staan als subtopper) konden we zelfs in topvorm niet op. Maar die 2e overwinning voor Los Locos, die komt er ooit nog wel eens... Dat hebben we contractueel vastgelegd met Filip Eggermont, die als druk bezet gastspeler nu van ons is voor de Popquizmarathons!

Topavond in immer fijn gezelschap, leuke en minder leuke muziekjes, de serveuses staan weer een half jaar op ons netvlies gebrand en de stoofvleessaus was toch nét iets te duur. Dát onthouden we van deze editie. Op naar de volgende!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Popquizmarathon Gent, zo 08/05/2016

Bericht door RutgerG »

Heel leuke editie! De timing was inderdaad perfect, ook wij hebben 5 quizzen kunnen spelen zonder dat we ons hebben moeten haasten.

Heeft er iemand zicht op de einduitslag? Wij zijn blijven plakken op het terras van de trollenkelder na de laatste quiz en hebben dus de uitslag niet gehoord.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Popquizmarathon Gent, zo 08/05/2016

Bericht door bart depauw »

piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: Popquizmarathon Gent, zo 08/05/2016

Bericht door piet b »

Speciaal voor Ludo : de Riffs Ronde antwoorden

1) Cream 26) Bloc Party
2) Herman Brood (& His Wild Romance) 27) Dr. Feelgood
3) Muddy Waters 28) Manic Street Preachers
4) Tom Petty 29) Focus
5) AC/DC 30) Lynyrd Skynyrd
6) Eagels 31) Ocean Colour Scene
7) Heart 32) Eddie Cochran
8) Link Wray 33) Fleetwood Mac
9) Kings Of Leon 34) John "Cougar" Mellencamp
10) Thin Lizzy 35) Slayer
11) Black Keys, the 36) Sonic Youth
12) Chuck Berry 37) Jet
13) Iron Maiden 38) Soundgarden
14) Shadows, the 39) Faces
15) Steppenwolf 40) Neil Young
16) Edgar Winter Group, the 41) INXS
17) Black Rebel Motorcycle Club 42) Living Colour
18) Deep Purple 43) Jimi Hendrix
19) Cribs, the 44) Pearl Jam
20) Free 45) Ozzy Osbourne
21) Television 46) Smiths, the
22) Prodigy, the 47) Queens Of The Stone Age
23) Sex Pistols 48) Metallica
24) T. Rex 49) Primal Scream
25) Rush 50) Arctic Monkeys
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Popquizmarathon Gent, zo 08/05/2016

Bericht door SpeedKing »

Bedankt Piet! Was die Black Rebel Motorcycle Club waar ik niet kon opkomen. Kan weer rustig slapen nu, was er al de hele tijd over aan het tobben.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Popquizmarathon Gent, zo 08/05/2016

Bericht door RutgerG »

Weet er iemand de playlist van de Happy Hipster-ronde? We hebben daar de antwoorden niet kunnen afwachten, maar ik ben er wel benieuwd naar.
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: Popquizmarathon Gent, zo 08/05/2016

Bericht door piet b »

Here you go, Rutger :

1) Andy Burrows Keep On Moving On
2) Beach House Space Song
3) Future Islands Seasons (Waiting On You)
4) Tennis My Better Self
5) Unknown Mortal Orchestra Necessary Evil
6) Kurt Vile Pretty Pimpin'
7) Modest Mouse The Best Room
8) St. Vincent Prince Johnny
9) Balthazar Bunker
10) Lucius Born Again Teen
11) Cage The Elephant Too Late To Say Goodbye
12) DIIV Dopamine
13) Tame Impala Let It Happen
14) Kooks, the Bad Habit
15) San Cisco Awkward
16) TV On The Radio Happy Idiot
17) Best Coast In My Eyes
18) Nothing But Thieves Wake Up Call
19) Foals My Number
20) Maccabees, the Pelican
21) Two Door Cinema Club Something Good Can Work
22) Palma Violets Best Of Friends
23) DMA's Feels Like 37
24) Circa Waves T-Shirt Weather
25) Chromeo Jealous (I Ain't With It)
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Popquizmarathon Gent, zo 08/05/2016

Bericht door gekookte espe »

:)
Bijlagen
aA19GP2_700b.jpg
aA19GP2_700b.jpg (113.54 KiB) 3931 keer bekeken
Plaats reactie