9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

progres68
Lead Singer
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 15 dec 2014, 18:28

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door progres68 »

Tonyvdb schreef:zo dat was het : volgend jaar maken we zeker weer een Stardust Popquiz, nummer tien, en zullen we proberen minstens even goed te doen.
Roob en ik hebben al een paar puntjes besproken waar het nog iets beter kan : we zien het heel erg zitten !

bedankt iedereen om mee te quizzen, bedankt voor de vele positieve comments, face to face, via e-mail of hier op het forum (vooral dat stukje dat onze quiz als 'norm' mocht gezien worden, heeft mij een hele namiddag op een soort wolkje gezet :D ).
Laat ik je dan maar even terug met beide voeten op de grond zetten: ikzelf en met name ook Ivo en Patrick (tequila) waren teleurgesteld over de quiz.

Even verduidelijken: ik keek echt heel erg uit naar jullie quiz, temeer omdat de vorige edities bijna altijd tiptop in orde waren. Nu was er ook niks mis met de prima omkadering, eten en drinken, ontvangst, prijzentafel etc...
Maar waar het mij vooral om gaat in een muziekquiz is de inhoud: ik wil vooral goede muziek horen, en dat was in deze editie totaal niet het geval. Jullie hebben je quiz zodanig opgerekt dat hij geen eigen smoel meer heeft en da's verdomd jammer. Het mag nog een mirakel genoemd worden dat we als vierde geëindigd zijn, maar dat is vooral de verdienste van gastspeler Danny. Gelukkig was er nog Omer om alles weg te spoelen en de avond snel te vergeten. Vooraleer er weer iemand uit zijn krammen schiet: tijdens de (rook)pauzes hoorde ik van andere prominente quizzers dezelfde 'feel'.
Kortom ik had jullie graag overgoten met een blik superlatieven, helaas, het zal voor de tiende editie zijn hopelijk. Om met een positieve noot te eindigen: de theorie vond ik vaak heel goed gevonden, vooral die 'bomen/hout' reeks.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

oei da's jammer : een quiz maken met hoofdzakelijk of uitsluitend alternatieve muziek, interesseert ons niet, Roob en ik horen veel dingen graag, ook dingen die bij de smaakpolitie niet door de beugel kunnen, en wij trekken ons dat niet aan.

volgend jaar mag je terug een quiz verwachten in dezelfde lijn : veel genres en stijlen met een lichte nadruk op het alternatieve werk : zoals hij ook al was in de laatste paar edities voor de 5 jaars- break.

Heb geen probleem met jullie mening, vind het wel jammer dat jullie het geen goede quiz vonden. Je zet het hier rechtstreeks op het forum, dus van hypocrisie kan ik je alvast niet verdenken.

Maar - ik denk dat ik voor Roob mag spreken - wij zijn het helemaal oneens dat de quiz geen eigen smoel heeft en dat er geen goede muziek te horen was ; ik hoor ook niet alles graag wat gevraagd werd - het meeste wel eigenlijk - maar moét dat? Niet vergeten dat niet iedereen hetzelfde graag hoort en nummers die jij slecht vindt, door anderen misschien wel als absolute top ervaren worden, en vice versa natuurlijk.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Jorgen VG »

Awel... Ik heb zowel dingen gehoord die ik fantastisch vind als dingen die ik absoluut niet graag hoor.

Gevarieerd dus.
Gebruikersavatar
Wuk Est
Lead Singer
Berichten: 241
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:19
Locatie: A Tribe Called: "Wuk Est?"

Re: 9e Stardust Popquiz 6 mei 2016 Bissegem

Bericht door Wuk Est »

In 5 jaar is er eigenlijk weinig verandert, misschien de zaal nog het meest.

Ik vind de Stardustquiz eveneens een soort referentie. Een vlekkeloos georganiseerde quiz met een breed palet muziekflarden en zonder al te veel fietjefatjerie. De No-ronde vonden wij geniaal in al zijn eenvoud.

Over smaken kunnen we oeverloos palaveren maar per ronde & over de gehele quiz werd de verdeling fragmenten per genre/decennium/... altijd wel goed in de gaten gehouden.
Die hoeven niet altijd ons ding te zijn, als ik goede muziek wil horen luister ik wel naar één van mijn Spotify-lijsten (waarmee ik niet wil gezegd hebben dat er geen goede muziek in zat, integendeel).

Van een quiz verwacht ik echter dat we onze gezamenlijke muziekkennis op enkele bladen mogen skribbelen en dan zien hoe zwaar die kennis weegt tegenover de andere teams. In het Stardustverhaal is dat dus bijzonder licht :cry: :lol: .

Volgend jaar komen we zeker terug, al was het maar om het vervolg van die strips te bemachtigen. :handgestures-thumbupright:
“Who put the ram in the rama lama ding dong?”
Plaats reactie