Muziekquiz 3 Sopranos - Dilbeek - 14/06/2008

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Grappig eigenlijk wel achteraf: de volgende "anekdote":

Bij aankomst in onze ploeg gepolst naar de vlotte rit naar de quizzaal: "ja, maar de wegbeschrijving hadden ze er wel mogen bij vermelden dat je na het oversteken van de Ninoofse Steenweg een verkeersbord
moest trotseren...":

Afbeelding

Symbolischer kon dit voorteken niet zijn...

We waren dus gewaarschuwd!

:twisted:
Laatst gewijzigd door Devils answer op zo 15 jun 2008, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

straight banana schreef:
kuifje schreef:Nachtje doorgedaan... Hieronder reeds de solo's, of bijna solo's.
De fragmenten die meer dan 5x werden geraden staan niet vermeld.

REEKS 1
1. BOB SEEGER & THE SILVER BULLET BAND : You’ll accomp’ny me
2. ELAXTRAFION : Zephyr
Naam zanger : IAN McCULLOCH
3. ROB HOEKE RHYTHM & BLUES GROUP : When people talk
4. STAPLE SINGERS : I’ll take you there
5. IDEAL : Monotonie

...

* Rob Hoeke Rhythm & Blues group : when people talk (quizmaster solo)
* Ideal : Fab 4 Polkaheer, Jartazi, JanPietJoris..., Tequila, Willy Jr

...


Eén van de leuke dingen aan muziekquizzen is dat je soms door een fragment Proustgewijs terug in de tijd terug gekatapulteerd wordt.
Dit was er zo eentje: ik had dit zo'n kwarteeuw geleden op een cassettebandje maar had het sindsdien niet meer gehoord.
Iets minder leuk was dat de naam van het groepje me niet meer wou te binnen schieten. :roll:
Ha, Ed, bij mij krek hetzelfde verhaal. Kon het deuntje meezingen, maar de uitvoerder.... :banghead:

En nog straffer: Tuesday Afternoon, iets waarvan me ik al jaren afvroeg wie dat zong. Scandinavisch, dat wist ik, maar wie??? Omdat ik het zo'n mooi nummer vind, wilde ik zelfs op dit forum al eens een oproep doen om te uitvoerder te vinden. Enfin, dat is nu niet meer nodig. Waarvoor dank aan de Soprano's (en dat geldt ook voor de grote Laura Nyro vanzelfsprekend)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Stonecake haalde de eindversie van de laatste Stardustquiz niet (in duo met Tuesday afternoon van Moody Blues) ...

En, Straight Banana, dank voor de bemoedigende woorden : we waren er eerlijk gezegd een beetje de kop van in : zo slecht gespeeld zeg, er moet nog altijd leergeld betaald worden bij JPJ&SG ... echt wel extreem heel veel dingen die we wisten of konden weten, kwamen door één of andere reden niet op het blad terecht ...
Ben wel aangenaam verrast dat we veel voorkomen in de solo- en duo & co.-lijstjes (en dan kon ik nog niet op 'Paintbox' komen : ik vulde 'Julia Dream' in, geloof ik, een andere song van die CD die ik nochtans goed ken (Relics))
Hét bewijs dat we altijd punten verliezen op wat voor de meeste andere ploegen 'weggevers' zijn ...

Anyway, (meer dan) genoeg over onszelf ... :P
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

marc schreef: Ha, Ed, bij mij krek hetzelfde verhaal. Kon het deuntje meezingen, maar de uitvoerder.... :banghead:

En nog straffer: Tuesday Afternoon, iets waarvan me ik al jaren afvroeg wie dat zong. Scandinavisch, dat wist ik, maar wie??? Omdat ik het zo'n mooi nummer vind, wilde ik zelfs op dit forum al eens een oproep doen om te uitvoerder te vinden. Enfin, dat is nu niet meer nodig. Waarvoor dank aan de Soprano's (en dat geldt ook voor de grote Laura Nyro vanzelfsprekend)
Marc, Ed="Big Banana" (heeft iets te maken met mijn volume...)
De energieke banaan met spontaan rondslingerende arm is "straight" (enfin, dat denken we toch...) 8)
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

kuifje schreef:Ik kan toch wel kwijt dat we héél wat tijd hebben ingestoken in de voorbereiding. Tijdens die vergaderingen lieten we onze fragmenten onderling aan mekaar horen, om ze dan op mekaar af te stemmen.
Kings of Tomorrow, Bad Manners, Ween, Fluke, Stonecake, Catherine Wheel, om er nog maar een paar te noemen, waren fragmenten van mijn collega-sopranos. Wel, die antwoorden had ik binnen de 5 sec., zowel titel als uitv., zonder hiermee te willen "stoeffen". Maar aangezien ik die zo snel al wist, dacht ik dat die fragmenten al zeker snor zaten voor het overgrote deel van de zaal, en dan heb ik nog wat zitten aanvullen met moeilijker fragmenten, en daar is het waarschijnlijk meer dan fout gelopen. En als ik dan nu bekijk dat juist op die fragmenten (zie hierboven) er nauwelijks 5 goeie antw. waren, dan heb ik méér dan een foute inschatting gemaakt.
Anderzijds net hetzelfde : mijn 2 andere Sopranos herkenden meteen enkele nummers van mezelf, bv. My Morning Jacket met 'golden' en Tom Kimmel met 'That's freedom'... deze bleken achteraf ook solo's in te houden... dus net waar we dachten dat het oké zat, bleken we achteraf al op een zijspoor te zitten.
...
Blijkbaar werkt het niet om met een te hechte groep (lees: zelfde muzieksmaak) een haalbare quiz in elkaar te steken. Ik heb veel respect voor organisatoren, zeker van een eerste quiz, maar ergens bevestigt deze nieuweling de tendens van het steeds moeilijker worden van de quizzen bij de fans van de zogenaamde "meerwaarde" (geen hits, veel LP-tracks, obligate theoriereeksen..). Ik dacht terug aan de kritiek van Progres op de recentste quiz van Kasenco: als zijn quizniveau werd gelanceerd door een nieuwe organisatie, zou die in de grond geboord worden. Kuifje en de zijnen blijken op het forum geliefd genoeg te zijn om deze "eer" niet te krijgen, maar de forumlezers die hen niet kennen, zullen vermoedelijk een "freaky" idee van hen hebben, vrees ik. Het leek gisteren wel alsof "redelijk veel airplay gehad" een taboe was bij de opstelling...

Dat onze soms als smalend "hitquizploegje" geduid team desondanks goed scoorde (tot onze eigen verbazing zelfs tot halfweg net voor de latere winnaars tussengeklasseerd, en onderweg wat solo's scorend ook nog :shock: ) en pas in de laatste rechte lijn een podiumplaats moest afstaan aan de Rechte Bananen doet mij daar geen andere mening over krijgen.

Als zelfs gereputeerde "rankingploegen" niet de helft halen, zegt dat genoeg.
Maar ik denk dat de 3 Soprano's het dus ook wel door hebben: dit was dus niet de bedoeling.

Laat de wegbeschrijving volgend jaar iets duidelijker zijn, of haal dat verkeersbord daar weg! Figuurlijk ook in de quizopgaven!
(zie mijn anekdote hier ergens boven)
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Luc, meeste fragmenten zaten rond de 50 à 55 sec., en zelfs een paar over de minuut...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

kuifje schreef:Luc, meeste fragmenten zaten rond de 50 à 55 sec., en zelfs een paar over de minuut...
Zal wel zo zijn dan, maar ik voelde dat anders aan, waarschijnlijk wegens de moeilijkheidsgraad..... en de stress die daarmee gepaard gaat :wink:
Gordon Gekko
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 sep 2007, 17:34

Bericht door Gordon Gekko »

Devil's answer schreef:
kuifje schreef:Ik kan toch wel kwijt dat we héél wat tijd hebben ingestoken in de voorbereiding. Tijdens die vergaderingen lieten we onze fragmenten onderling aan mekaar horen, om ze dan op mekaar af te stemmen.
Kings of Tomorrow, Bad Manners, Ween, Fluke, Stonecake, Catherine Wheel, om er nog maar een paar te noemen, waren fragmenten van mijn collega-sopranos. Wel, die antwoorden had ik binnen de 5 sec., zowel titel als uitv., zonder hiermee te willen "stoeffen". Maar aangezien ik die zo snel al wist, dacht ik dat die fragmenten al zeker snor zaten voor het overgrote deel van de zaal, en dan heb ik nog wat zitten aanvullen met moeilijker fragmenten, en daar is het waarschijnlijk meer dan fout gelopen. En als ik dan nu bekijk dat juist op die fragmenten (zie hierboven) er nauwelijks 5 goeie antw. waren, dan heb ik méér dan een foute inschatting gemaakt.
Anderzijds net hetzelfde : mijn 2 andere Sopranos herkenden meteen enkele nummers van mezelf, bv. My Morning Jacket met 'golden' en Tom Kimmel met 'That's freedom'... deze bleken achteraf ook solo's in te houden... dus net waar we dachten dat het oké zat, bleken we achteraf al op een zijspoor te zitten.
...
Blijkbaar werkt het niet om met een te hechte groep (lees: zelfde muzieksmaak) een haalbare quiz in elkaar te steken. Ik heb veel respect voor organisatoren, zeker van een eerste quiz, maar ergens bevestigt deze nieuweling de tendens van het steeds moeilijker worden van de quizzen bij de fans van de zogenaamde "meerwaarde" (geen hits, veel LP-tracks, obligate theoriereeksen..). Ik dacht terug aan de kritiek van Progres op de recentste quiz van Kasenco: als zijn quizniveau werd gelanceerd door een nieuwe organisatie, zou die in de grond geboord worden. Kuifje en de zijnen blijken op het forum geliefd genoeg te zijn om deze "eer" niet te krijgen, maar de forumlezers die hen niet kennen, zullen vermoedelijk een "freaky" idee van hen hebben, vrees ik. Het leek gisteren wel alsof "redelijk veel airplay gehad" een taboe was bij de opstelling...

Dat onze soms als smalend "hitquizploegje" geduid team desondanks goed scoorde (tot onze eigen verbazing zelfs tot halfweg net voor de latere winnaars tussengeklasseerd, en onderweg wat solo's scorend ook nog :shock: ) en pas in de laatste rechte lijn een podiumplaats moest afstaan aan de Rechte Bananen doet mij daar geen andere mening over krijgen.

Als zelfs gereputeerde "rankingploegen" niet de helft halen, zegt dat genoeg.
Maar ik denk dat de 3 Soprano's het dus ook wel door hebben: dit was dus niet de bedoeling.

Laat de wegbeschrijving volgend jaar iets duidelijker zijn, of haal dat verkeersbord daar weg! Figuurlijk ook in de quizopgaven!
(zie mijn anekdote hier ergens boven)
goeie kwis, maar alweder rotslechte "dance"-muziekvragen
net zoals een groep als "the offspring" punk-muziek maakt voor johnny's is de dance-muziek in dit soort kwissen altijd bestemd voor degene die er niks van afkennen (lees de stu bru liefhebbers), daar irriteer ik me al jaren mateloos aan.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Bericht door kuifje »

Kuifje en de zijnen blijken op het forum geliefd genoeg te zijn om deze "eer" niet te krijgen
Oké, ik schiet best wel op met een aantal mensen in het circuit, maar dat wil daarom niet zeggen dat ze hun ongezouten mening niet mogen geven. En ik zal ze nadien ook niet met een "scheef" gezicht bekijken, zo zit ik niet in mekaar.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

kuifje schreef:Luc, meeste fragmenten zaten rond de 50 à 55 sec., en zelfs een paar over de minuut...
Ik denk dat het met zo'n genre/moeilijkheidsgraad (niet-hits dus) wel een aantal ploegen over de 50 % had geholpen door de muziek niet net voor de titel weg te draaien. Dat was soms erg frustrerend.
Voor ons had het ook wat punten gescheeld, in elk geval...

In een zogenaamde "hitquiz" heb je daar geen excuses, hé, maar gisteren kon het een groot ervaringsverschil gemaakt hebben.

Desnoods dus deel van de intro skippen en duidelijk refrein of achteloos titel laten "passeren" aan ieders oor zou geen overbodige luxe zijn geweest.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

kuifje schreef:
Kuifje en de zijnen blijken op het forum geliefd genoeg te zijn om deze "eer" niet te krijgen
Oké, ik schiet best wel op met een aantal mensen in het circuit, maar dat wil daarom niet zeggen dat ze hun ongezouten mening niet mogen geven. En ik zal ze nadien ook niet met een "scheef" gezicht bekijken, zo zit ik niet in mekaar.
Ik bedoel vooral dat een totaal onbekende ploeg met zo'n eersteling niet zo'n begrijpend/geduldige reacties zou hebben gekregen. Al denk ik dat er niet zo'n "nieuwe" ploeg bestaat die pakweg drie vierden van jullie fragmenten zou kénnen... Want ze zouden WINNEN !!!
:twisted:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

bevriend of bekend of onbekend, ik denk niet dat dat veel uitmaakt, waarom kappen of schelden, Kuifje en zijn trawanten weten volgens mij heus wel waar het schoentje knelde gisteren, hij heeft het hier trouwens al min of meer uitgelegd hé.

Volgens mij wordt dat volgend jaar een topquiz !
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

kuifje schreef:REEKS 11
1. DEAD CAN DANCE – The summoning ot the muse


...


* Titel Dead Can Dance : niemand

Ik hield het op "Hosanna in den Hoge", maar 't was blijkbaar niet juist. :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

kasenco schreef:
kuifje schreef:REEKS 10

* titel Cabaret Voltaire : solo voor Kas & co
heb het ooit op mijn quiz gevraagd en toen was het een quizmastersolo over heel de lijn, was dus enigszins te verwachten, een van 'my all time favorites' !

Heb me nog niet zo lang geleden een best of van hen aangeschaft waar dit opstaat.

Maar de titel ontsnapte me.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

kuifje schreef:Ik kan toch wel kwijt dat we héél wat tijd hebben ingestoken in de voorbereiding. Tijdens die vergaderingen lieten we onze fragmenten onderling aan mekaar horen, om ze dan op mekaar af te stemmen.
Kings of Tomorrow, Bad Manners, Ween, Fluke, Stonecake, Catherine Wheel, om er nog maar een paar te noemen, waren fragmenten van mijn collega-sopranos. Wel, die antwoorden had ik binnen de 5 sec., zowel titel als uitv., zonder hiermee te willen "stoeffen". Maar aangezien ik die zo snel al wist, dacht ik dat die fragmenten al zeker snor zaten voor het overgrote deel van de zaal, en dan heb ik nog wat zitten aanvullen met moeilijker fragmenten, en daar is het waarschijnlijk meer dan fout gelopen. En als ik dan nu bekijk dat juist op die fragmenten (zie hierboven) er nauwelijks 5 goeie antw. waren, dan heb ik méér dan een foute inschatting gemaakt.
Anderzijds net hetzelfde : mijn 2 andere Sopranos herkenden meteen enkele nummers van mezelf, bv. My Morning Jacket met 'golden' en Tom Kimmel met 'That's freedom'... deze bleken achteraf ook solo's in te houden... dus net waar we dachten dat het oké zat, bleken we achteraf al op een zijspoor te zitten.
So, blame it on me, want ik wil mijn 2 andere Sopranos toch wel in bescherming nemen, aangezien zij mij voor mijn fragmenten volledig carte blanche hadden gegeven.
Luc, Kings of Tomorrow heeft trouwens nog zelf in jouw quiz gezeten een aantal jaar terug... maar blijkbaar zat hij nu ook al te ver weg voor jullie. Bdw, jouw 80s zijn dan voor mij aartsmoeilijk... dan is het voor mij ook altijd de schade beperken in de 1ste reeksen. Dus blijkbaar hebben we interesses in de 80s die haaks op mekaar staan, maar dat neemt niet weg dat ik elk jaar reikhalzend uitkijk naar jouw quiz.
Het kan niet genoeg gezegd worden: iedere kwis heeft zijn eigen identiteit. Dat betekent ook ,dat het niet tof zou zijn als je kwis volgend jaar zijn eigenheid verliest, kuifje, enkel en alleen omdat je hem wil afstemmen op het deelnemend veld.... Niet doen dus. Ik moet wel toegeven, dat onze kwis ieder jaar anders is, of vergis ik mij? Ik hoop dat een ieder kan genieten van onze smaak, alhoewel ik gemerkt heb, dat die niet kan gegoten worden in slechts 120 fragmenten......
Ik kan toch wel kwijt dat we héél wat tijd hebben ingestoken in de voorbereiding.
Dat kan meer dan de helft van de deelnemers (zij die er zelf nooit 1 in elkaar staken) zich niet voorstellen en dat zijn vaak ook de mensen, die de meeste kritiek spuien, helaas....
Plaats reactie