Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Bericht door SpeedKing »

Ik moet zeggen: verrassing alom naarmate de quiz op gang trok, want ik vond 'm behoorlijk anders uitwaaieren dan verleden jaar. Ik had de indruk dat de klassieke pop/rock behoorlijk ingeleverd had ten voordele van een scheut hippere / dansbare stuff. Persoonlijk niet in mijn voordeel, maar met Tom en Bert in de rangen werd dat goed opgevangen.

De oersmaak van Eddy bleef wel overeind: voze groezelige punk - wave - rock - metal ;). Helaas bleek ik gisteren op mijn eigen terrein niet echt in vorm, daar waar ik het bij Pet Shop Boys wél bij het rechte eind had, maar me gewillig liet overrulen. Sorry, team, maar minstens 5-6 fragmenten die ik toch tot parate kennis zou moeten kunnen rekenen gemist: Eluveitie, Van Canto, etc... niet 100% mijn meug maar wel bekend in het genre, en nog zo wel een paar dingen. En eigenlijk 2 namen die in mijn hoofd zijn gepasseerd maar totaal niet tot aan de inkt van de style geraakten. (Ervaringsdeskundige?) Luk wreef het er op de terugweg nog even in, en wist dat te wijten aan 'oud worden' ;).

Quiz was een pak moeilijker, en ik vrees te moeilijk voor de lokale ploegen. Verleden jaar was ie dan weer te makkelijk voor de gelegenheidsploegen allicht. Denk dat de slinger best wat meer terug naar het midden slaat volgend jaar, of de uitverkoop zal moeilijk te bestendigen vallen vrees ik in Dentergem.

Ik hou wel van de 'hoek af' van Eddy, beetje dezelfde hoek als die van Maledictus die er ook mee weg komt, en mijn oordeel ligt dan uiteindelijk toch gelijklopend met verleden jaar. Onze gelegenheidsman Yves hunkerde echter naar vorige editie. Bij de toppers die met me carpoolden hoorde ik positieve geluiden: moeilijk, raar, bizar, maar toch top gebracht. En dat was het ook wel: mooi afgelijnde thema's met veel goed beeldmateriaal, en af en toe een foto die je tot (zeer haalbare) rode draden moest leiden (op maar 2 punten - zo hoort het met rode draden!).

Vooral ook een aangename kennismaking met Stiffmeister, die meer dan zijn werk deed in het team. Bovendien een bekende van onze Bert, maar dat wist ik niet, en zij vormden een mooie tandem waarbij ik af en toe bijsprong met wat hardere fragmenten (Annihilator, Accept, ...). Maar tegelijk ook maar had kunnen doen. De 5 persoonlijk gerateerde punten liggen toch beetje op mijn maag.

Keurig afgeklokt binnen tijd ook, volgend jaar zijn we er weer bij op een of andere bizarre datum en uur, en dat mag gerust weer met Stiffmeister! Maar ook nog eens een pure punk/rock/metalworp van Eddy zou ik uiteraard toejuichen.

Het klassement maakte wat rare bokkensprongen en haasje overs, waarbij Paris Hilton een blitzstart namen, Would-Be Monkeers vervolgens bijbeende, en Paris Hilton op het einde van de meet toch de beste spurtersbenen bleek te hebben. 't Zal genetisch zijn.

Zelf maakten we ook ergens een bokkensprong in het klassement (gelukkig vooruit ;), plots ergens na een bepaalde ronde van de 10de naar 6de plaats, die we wisten vast te houden.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Bericht door Keiem »

Ik vond het persoonlijk een goede kwis. Niet geweldig, maar zeker degelijk. De thema's waren leuk (de tv series!!), en ook een paar opmerkelijke vondsten die soms tof waren, en soms... euh bizar. Zo was er de pauzeclipjes die geplukt werden van Facebookaccounts van de deelnemers. Dat idee zou ik ooit wel eens willen pikken kopieren.
Het herkennen in een bepaalde ronde van je 'eigen' fragment die op je groepsnaam sloeg, zorgde alvast voor algemene verbazing: -1 punt als je die van je eigen ploeg niet herkende... :o Nog nooit gezien alvast. Gelukkig herkenden we onze deerne miss Hilton vlot in het clipje, want dat nummer kenden we totaal niet. Daar kon je eigenlijk gerust één van haar -inmiddels klassiek geworden- hitjes uit de ultratop kiezen. Dat soort vreemde keuzes haalde de moeilijkheidsgraad flink omhoog. Zo was er bv Dave Matthews Band met Rapunzel. Totaal onbekend nummer, maar hier hadden wij het geluk dat we juist gokten op de titel. Volgens mij kwamen bepaalde songkeuzes gewoon uit internetlijstjes zoals Songfacts. Bij de ronde van het koningshuis verwachten wij dat Alt-J ging passeren met Mathilda, maar er kwam iets vreemds in de plaats. Op die manier had de gemiddelde score wel wat hoger gekunnen. Maar de quiz ging vlot vooruit, we hoorden ook heel wat leuke muziek, en er zat variatie in. Ik vermoed wel dat heel wat ploegen terug zullen komen. De dag ervoor was er de -saaie- Sonos quiz met heel veel voorspelbare muziek en flauwe thema's/theorie. Die hadden wel meer ploegen, maar ongetwijfeld minder tevredenheid.
RutgerG
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 20:01

Re: Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Bericht door RutgerG »

Dit was een quiz die zijn naam waar maakte :D

Overduidelijk een quiz waar heel wat werk ingestoken is met veel originele rondes :handgestures-thumbupright:
De invulling van die rondes was helaas minder (dan vorig jaar) mijn ding... Enorm veel obscure metal en ultratophitjes die aan mij voorbijgegaan zijn. Er zaten heel weinig fragmenten in die ik zelf echt goed vond, en dat gold ook voor mijn teamgenoten. Ondanks dat aanvoelen eindigden we als gelegenheidsploeg (in het muziekquizmilieu althans) toch nog ergens in het peloton, dus ik denk dat de quiz voor weinig ploegen echt volledig in hun muzikale straatje lag.

Als ik het goed begrepen heb, hebben de ploegen die niet voorkwamen in die ene ronde elk een punt extra gekregen? Dat vind ik persoonlijk wel heel ridicuul. Het is toch niet omdat wij 'Busty Springfield' heetten dat we daarom een voorsprong hadden t.o.v. andere ploegen bij het fragment dat gelinkt werd aan Dusty Springfield? We hadden al chance dat er toch 1 iemand van het team het gespeelde nummer kende :D Wat het voordeel was voor bv. 'Prinsen Der Duisternis' bij dat fragment van Megadeth ontgaat mij nog meer... Het leek mij dat die ronde heel nadelig was voor teamnamen die voorkwamen in de ronde, want deze teams konden er enkel bij verliezen. Het gaat maar om 1 puntje, maar achteraf gezien wel zuur dat we dan op een half puntje na de top-10 misten (als ik het goed voorheb althans).

Ondanks de hoge moeilijkheidsgraad en de overkill in obscure fragmenten zullen wij er volgend jaar opnieuw zijn denk ik. Het blijft een leuke quiz in onze 'achtertuin' :).
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Bericht door SpeedKing »

RutgerG schreef:overkill
Breng Eddy niet op nog meer obscure ideeën ;)

De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Bericht door arx7100 »

De mening van de quizmaster.

Bizarre café was vereerd 6 muziekquizploegen te mogen ontvangen uit de top 20 van de Vlaamse Muziekquizranking. Sinds vier jaar organiseer ik muziekquizzen en telkens ben ik versteld van de kennis die vele muziekquizploegen op papier zetten. De meeste deelnemende ploegen nemen een quiz zeer serieus en daarom besteed ik veel aandacht aan de kwaliteit van vragen en presentatie. Alhoewel we de quiz au serieux nemen, kunnen we niet met zekerheid uitsluiten dat er ergens een fout gebeurt in de aanvaardde antwoorden en verbeteringen. De Bizarre Muziek Quiz is een éénmansproject die op de dag van de quiz bijgestaan wordt door 6 vrijwilligers die ‘de ene keer beter dan de andere keer’ uitvoert wat hen opgedragen werd. Op de dag van de quiz was ik vergeten de jonge meisjes te bedanken :clap: voor hun hulp. Bij deze is dit gebeurd.

Het samenstellen van de muziekfragmenten is meer dan alleen maar bestaande internetlijstjes kopiëren :icon-eek: . Er gaat bijna geen dag voorbij of ik noteer wel ergens een lied die om één of andere reden zou kunnen voorkomen in een bizar thema. Met zorg probeer ik een goeie mix te vinden tussen de verschillende genres en ik voorspelde een resultaat van de winnende ploeg ongeveer gelijk aan wat behaald werd. Het is inderdaad niet nodig de quiz nog moeilijker te maken, maar doorgewinterde ploegen moeten volgens mij geamuseerd worden met vragen die niet steeds terug komen op de meeste muziekquizzen. Met behulp van de videobeelden is de quiz wat makkelijker geworden. Dat zie ik aan de antwoorden die werden gegeven op fragmenten zonder video.

Het verloop van de quiz:
Na twee rondes was het al duidelijk. Deze quiz ging een gevecht worden tussen Paris Hilton Lookalikes en de winnaar van vorig jaar: the would be monkees. Maar op het einde van deze champions league match leek Paris Hilton toch onoverwinnelijk. Volgens de volledige quizevaluatie kunnen we hen een verdiende winnaar noemen.
Voor plaats 3, 4 en 5 was dit tussen MWAR, S & A en JPJSG te doen. Na ronde J bleef elk op zijn eigen positie staan met Martha Wainwrong die brons behaalde.
Voor plaats 6 werd een driegevecht gestreden die gewonnen werd door Los locos. Ze startten slecht aan deze quiz. Vlassenbroek 2000 en de halve ploeg Simon & Garfield moesten nipt hun meerdere erkennen.
De lange peletonspurt werd gewonnen door Garnizoen. Daarna volgde het peleton. In dat peleton verstevigde de late bijkomers de Stimpies telkens hun plaats, terwijl het omgekeerde gebeurde voor ‘goe vraag he he’. Had dit te maken met het wegvallen van Sonja? Misschien wel. RTL4 die deftig begon kon hun plaats niet behouden en belandden uiteindelijk op de voorlaatste plaats. De enige constante in deze quiz was de laatste plaats (lees: voorlaatste plaats) voor de deugnietjes, maar zij hebben misschien nog het meest plezier van iedereen gemaakt.

De evaluatie van de bizarre muziekquiz
Het klassement

1 Paris Hilton Lookalikes 242,5 :greetings-clapyellow:
2 Would-be Monkees 240
3 Martha Wainwrong ain't right 226
4 Starbuck & Apollo 223,5
5 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 221
6 Los Locos 210
7 Vlassenbroek 2000 207
8 Simon & Garlfield 206
9 Garnizoen! 194
10 de Vuile kletsers 184
11 Busty Springfield 183,5
11 No ID 183,5
13 Silly Wommers 168,5
14 Stimpy's 159
15 Les Quizérables 155,5
16 Rock Stovrie 154
17 Goe vraag he he 146,5
18 RTL4 128,5
19 de deugnietjes 85

Het gemiddelde van de quiz = 185,2/326 of 56,6%

De moeilijkste rondes
1: Bizarre kinderliedjes
2: Bizar Koningshuis
3: Bizarre keuze van Bart De Wever

De eenvoudigste rondes
1: Bizarre programma’s
2: Bizarre sprookjes
3: Bizar Russisch

Tafelsolo’s: :handgestures-thumbup:

Het meeste quiztafelsolo’s waren voor Paris Hilton Lookalikes namelijk 4

Christian Death – I hate you
Tafelsolo voor ‘Goe vraag he he’.
Ook zij wisten als enige dat Gitane Demone de mama was van dat jongentje. Tijdens de soundcheck de avond ervoor, cafébaas Bernd ook onmiddellijk Christian Death.

Nas – I can
Tafelsolo voor de vuile kletsers.

Eluveitie – The Call off the mountains
Tafelsolo voor de Deugnietjes

Minuteman – Corona
Prachtige tafelsolo voor Paris Hilton Lookalikes

A split second – a colloseum crash
Tafelsolo voor Would be Monkees
Ik ken dit nummer van bij het begin. 1989. Het was voor mij ook een grote verrassing dat Jello Biafra mee doet in dit nummer. Niemand die dit ook wiste.

Anne Clark – Killing Time
Tafel solo voor ‘goe vraag he he’
Moeilijk op de titel te komen door een bizar fragment te laten afspelen. Goe antwoord he he :lol:

Henri Rollins – I know you
Tafel solo voor de deugnietjes
Emotionele zatte herinneringen met dit fragment.

Manic Street Preachers - Tsunami
Tafelsolo voor Paris Hilton Lookalikes
Enkel PHLA wisten de link te leggen naar de bizarre tweeling met dit nummer. Het verhaal van deze tweeling is ongeloofwaardig en zeer bizar. Bij het luisteren van dit lied krijg ik alvast kippevel met die achtergrondkennis. Bekijk dit zelf maar.

Aroma di Amore – Koning der Belgen
Tafelsolo van Garnizoen!
Vlaamse punks die protesteren op eigen bizarre manier.

Sarah Brightman – In Paradisum
Tafelsolo voor Paris Hilton Lookalikes

Qntal – ad mortem festinamus
Tafelsolo voor Martha Wainwrong ain’t right
Dansvloer killer in de Gothic-scene

Annihilator – never neverland
Tafelsolo voor Los Locos

Esben & the Witch – Marching Song
Knappe tafelsolo voor Martha Wainwrong ain’t right en mijn ontdekking voor 2015.

Dave Mathews band – Rapunzel
Tafelsolo voor Paris Hilton Lookalikes.
Onbekend nummer, maar toch had ik dit al eerder eens gehoord.



Quizmaster Solo’s:
Moeilijk om te voorspellen wat quizmaster solo’s zullen worden. Door het hoog aantal tafelsolo’s is het ook logisch dat er 16 quizmastersolo’s waren

Faith No More – Just a Man
Velen herkenden Faith No more maar het onbekendere nummer ‘Just a man’ uit het album ‘King for a day… fool for a lifetime’ kon niemand herkennen in het gezang van het koor Coral de Héliopolis.

Wayne Cochran – Last Kiss
Wayne Cochran, bekend om zijn bizar kapsel, is de eerste uitvoerder van ‘ Last kiss’ in 1961. Enkelen dachten dat dit J. Frank Wilson and the Cavaliers waren, maar dit was 3 jaar later.

Bessie Jones – Sometimes

Napalm Death – Evolved as one
Één van mijn favoriete bands die ik al van 1988 ken. Dit openingsnummer uit ‘From Enslavement to Obliteration’ ging toen als zeventienjarige door mijn merg en benen. Zet de koptelefoon op, volume op 10 en voel die drum door uw lijf kloppen \m/

Radiohead – Harry Patch (In Memory of)
Een bizar nummer van Radiohead met Tom Yorke als zanger maar niemand die de titel kon vinden. Dit nummer staat op geen enkel van hun albums maar kon mits betaling gedownload worden via internet. Toegegeven, dit was een bizar nummer.

Eric Burden & the Animals – Year of the Guru

Dee Dee King – Funky Man
Dee Dee Ramone rapte onder de naam Dee Dee King. Vele punk rockers konden dit vroeger niet appreciëren. Goed gerapt was dit niet, maar voor mij als de 1,2,3,4 Dee Dee fan blijft dit een bizarre cultklassieker. En alleen RTL4 wist dat hij in Mechelen heeft gewoond. Was het maar waar Los Locos dat hij in Waregem woonde. Dan had ik zeker vele avonden naast hem gezeten in the Steeple.

Kid Rock – Bad American Ass
Ik snap de verwarring en daarom selecteerde ik dit fragment. Muziek van Metallica (sad but true) waar Kid Rock op rapt. Niemand kon op de titel komen, slechts één goeie poging die iet of wa in de buurt kwam maar net niet goed genoeg voor zelfs geen half puntje.

Redskins – Lev Bronstein
Had ik verwacht dat dit een quizmaster solo ging worden. Maar goed, ik dacht, we zullen wel zien. Een nummer uit 1982 die ik ook niet kende maar door dat er weinig punk in de quiz zat heb ik die er toch in gestoken. En toch Martha Wainwrong ain’t right die Lev Bronstein als titel opgaf. Knap herkend die foto !

Won-G – Caught up in the rapture
Een bizarre keuze inderdaad: een onbekende rapper die samen met Paris Hilton rapt op een nummer van Blondie. Niet steeds waren de linken meteen duidelijk zoals deze. Maar we waren dan ook in ‘Bizarre café’ aan het quizzen.

King Crimson – Starless

Van Canto – Kings of Metal
Eerst van plan om Manowar er in te steken. Maar dan dacht ik, laat ik wat verwarring brengen door Van Canto dit nummer te doen coveren met oa in de tekst het woord ‘Manowar’. En dit is gelukt.

Arno – Faut-il aimer, Mathilde
Ook een bizarre keuze. Enkelen herkenden Arno, maar konden de titel niet opschrijven. Wat verwacht werd was bvb Walzing Mathilda of Alt-J… maar bij mij is MathildA geen MathildE.
Geen link naar you tube
2 Fabiola – The Milky Way
Ik verkoos de underground dansklassieker te nemen ipv een commercieel 2Fabiola liedje.

Faith & the Muse – Cantus
Een Gothic klassieker die zonder video niet herkend werd.

Willem Vermandere – de vossemoere en de kroaievent
Moeilijke titel inderdaad. Trouwens dit nummer heb ik ontdekt tijdens mijn bezoek aan het kaasmuseum in Passendale.


Niemand vond ook de link naar het filmpje met Sinead O Connor:
Nadat ze de foto van de paus had gescheurd was ze te gast op een tribute concert voor Bob Dylan. De mensen juichten haar toe maar tegelijk evenveel jouwden haar uit. Daarna zong ze zonder muzikale begeleiding War van Bob Marley



Ronde A: Bizarre programma’s:
Winnaar : Paris Hilton Lookalikes : 27/29

Af en toe hoor je een bekende begingeneriek en dan vraag je je af: wie is de uitvoerder! Ik nam een selectie uit bizarre programma’s die ik leuk vind om naar te kijken en was verrast dat dit tot één van de gemakkelijke rondes kon gerekend worden.

Frank Sinatra -Love and Marriage -Married with Children
Eddy Duane- Rebel Rouser -Duts
Julee Cruise- Falling- Twin Peaks
Ben Howard -The Wolves Biker Boys - surfen
Mauro Pawlowski- Dedication -Safety first
Broken Glass Heroes- Let's not fall apart- Benidorm Bastards
Minutemen -Corona- Jackass
Barenaked ladies -The history of everything -The Big Bang Theory
Harvey Danger- Flagpole Sitta -Peepshow

Ronde B: Bizarre Kinderliedjes:
Winnaar: Would Be Monkees : 15/22

The Gorillaz Dirty -Harry
Emma Bale- Run
Justice - D.A.N.C.E.
Christian Death- I hate you - Gitane Demone
Panzer Flower -We are beautiful
Frankie Smith -Double Dutch Bus
Nas - I can
Faul & Wad ad- Changes
Faith No More- Just a man
Eluveitie -The call of the mountains

Ronde C: Bizarre Oldies:
Winnaar: Would Be Monkees : 27/30

Deze ronde was een ode aan de originele uitvoerders van bekende hits. De moeilijkheidsgraad was groot maar de foto’s aanduiden was dan weer eenvoudig. Toch knappe prestaties om zoveel correcte uitvoerders op te kunnen schrijven.

The Troggs- Love is all around -Wet Wet Wet
Nina Simone- Sinnerman -Felix da Housecat
Wayne Cochran- Last Kiss -Pearl Jam
Bessie Jones -Sometimes -Moby
Ray Charles -I got a woman -Kayne West
The Strangeloves- I want Candy- Bow Wow Wow
The 1910 Fruitgum Company - Indian Giver- Ramones - Marky – Richie - Elvis
Andrew Oldham (orchestra) -The Last Time- The verve
The Association -Along comes Mary- The Bloodhound Gang

Ronde D: Bizarre Spoken Words:
Winnaar: Would Be Monkees : 16 /22

Bakermat -Vandaag of One day
a split-second -Colosseum Crash - Jello Biafra
Trixie Whitley -soft spoken words
Anne Clark- Killing Time-
Baz Luhrmann- Everybody's free (to wear sunscreen)
Henry Rollins -I know you
the orb- Little fluffy clouds
art of noise- paranoimia
Air- How does it make you feel?
Napalm Death -Envolved as one

Ronde E: Bizarre WOI:
Winnaar: Paris Hilton Lookalikes : 24/29

Spijtig van mijn fout om de linken naar de WOI gebeurtenissen niet te wissen maar gedane zaken nemen geen keer.

Mark Knopfler- The last post- Menenpoort - the Notting Hilbillies
Preuteleute- Ramskapelle -Slag om de ijzer
U96 -Das boot- duikboot
Iron Maiden- Passchendaele -slag om Passendale
Franz Ferdinand- Ulysses -Franz Ferdinand
Radiohead -Harry Patch (in memory off)- Harry Patch (foto)
Motorhead -1916- Slag om de Somme
Serj Tankian -Yes, it's genocide -Armeense genocide
Bullet for my Valentine- Scream aim fire -Loopgravenoorlog

Ronde F: Bizarre Rap:
Winnaar: Would Be Monkees : 16/24

The Clash- The Magnificent seven
Cake- the distance
Bob Dylan -Subterranean homesick blues
Eminem -Rap God
Maroon 5 -Payphone
Eric Burdon & the Animals -year of the Guru
Yello -Bostich
Dee Dee King- Funky Man - Mechelen
Kid Rock- American Bad ass
Digable Planets -Rebirth Of Slick (Cool Like Dat)

Ronde G: Bizar Russisch:
Winnaar: Jan, Piet, Joris & Sam Gooris : 26/29

12 jaar geleden ben ik voor de eerste keer naar Rusland geweest en verliefd geworden op deze cultuur en taal. Sindsdien waren mijn favoriete bestemmingen vele ex-Sovjet landen. Een thema wat ik met nog meer plezier opgesteld heb.

Dirk Blanchart- I don't mind if the sputnik lands -sputnik
Billy Joel -Leningrad -Lenin
Gorki -Joerie -Joeri Gagarin
Moloko -Fun for me -Melk - Do you like my tight sweater?
Accept -Stalingrad -Stalin
Matt Monroe- From Russia with love -James bond film
Renaissance- Mother Russia -standbeeld
Drs. P- Dodenrit -Omsk
Redskins -Lev Bronstein -lev Bronstein

Ronde H: Bizarre Muziekquizploegen:
Winnaar: Starbuck & Apollo : 24,5/32

Er was veel rumoer bij de uitleg van deze ronde. Punt bijtellen en eventueel aftrekken zorgde voor reacties. De reden waarom dit gebeurde:
1: elk jaar zal er een bizar punt te verdienen zijn in deze quiz (denk aan de vraagtekens van vorig jaar :lol: )
2: wanneer je ploegnaam voorkomt in de link dan ben je volgens mij meer in het voordeel dan in het nadeel.
Daarom deze beslissing. Een woordje uitleg heb ik tijdens de quiz gegeven ivm de linken naar de muziekquizploegnamen.
Megadeth - Prince of Darkness met de link naar Prinsen der duisternis… deze link had ik niet verduidelijkt maar ik denk dat dit nu zeker duidelijk is.

Sam Gooris -Basket sloefkes -Jan, Piet Joris en Sam Gooris
Pet Shop Boys- What have I done to deserve this? -Busty Springfield - Geschiedenis
t Hof van Commerce- Punk of Yo! -Starbuck & Apollo
Snow Patrol -Set the Fire to the Third Bar -Martha Wainwrong ain't right
Megadeth -Prince of Darkness -Prinsen der Duisternis
2pac of tupac- Changes- Bruce Horny & the rest
The Monkees -Pleasant Valley Sunday -Would be Monkees
Wim Soutaer- Heel de zomer lang- Silly Wommers
Won-G -Caught up in the rapture- Paris Hilton Lookelikes
King Crimson- Starless- Crimson King

Ronde I: Bizar Koningshuis:[/color][/u][/b]
Winnaar: Starbuck & Apollo : 19,5/29

Tourist Lemc- Koning liefde- Minares Albert
Van Canto -Kings of metal- 500 fr
Royal Blood -Out of the black -Dochter Albert
Adamo -Dolce Paola Paola
Arno- Faut-il aimer, Mathilde- Mathilde
2 Fabiola- The Milky Way- Fabiola
Joe Goddard -Gabriël -Prins Gabriël - Hot Chip
Air Traffic -Charlotte -Kroonprinses Charlotte
Aroma di Amore -Koning der Belgen -Boudewijn

Ronde J: Bizarre keuze van Bart De Wever:
Winnaar: Martha Wainwrong ain’t right : 24/29

Magnus- Puppy -groot
Fad Gadget Coitus Interruptus -Voor het zingen de kerk uit gaan
Cat Stevens -O Caritas- naastenliefde - Yusuf Islam
Tool- AEnema- raadsel (met mijn excuses voor deze fout - Aenema betekent niet raadsel - fout van de quizmaker)
Incubus- Are you in? -Nachtmerrie
Sarah Brightman- In paradisum -Ten paradijze
Faith & the Muse -Cantus- zang
Steeleye Span Gaudete- Verheug U!
Qntal- ad mortem festinamus- Zich haasten tot de dood

Ronde K: Bizarre Sprookjes:
Winnaar : Would Be Monkees: 27/31

Sinéad O'Connor -The emperor's new clothes- de nieuwe kleren van de keizer
Jefferson Airplane -White Rabbit- Alice in Wonderland
Kate Bush- The red shoes- rode schoentjes - Efteling
Keane -The frog Prince -de kikkerkoning
Willem Vermandere -De vossemoere en de Kraoevent- De raaf en de vos
Belle & Sebastian -The Party Line- Belle & Sebastian
Annihilator -Never Neverland -Peter Pan
Esben and the Witch- Marching song -Esben en de heks
Dave Mathews Band- Rapunzel- Raponsje

Ronde L: Bizarre Gebeurtenissen:
Winnaar: Los Locos : 17/20

Deep Purple -Smoke on the Water
Bob Marley -War
Bloc Party -Hunting for witches
Manic Street -Preachers Tsunami
En Vogue -Free your Mind
Arcade Fire -Neighborhood #3 (Power Out)
Elton John -Empty Garden (hey hey Johnny)
Bruce Springsteen -American Skin (41 Shots)
Iced earth -Hold at all costs
Donald Fagen -IGY (what beautiful world)

de Bizarre vragen (samenvatting):
Winnaar: Jan, Piet, Joris & Sam Gooris en Would Be Monkees : 15/26

Bizarre weggevers:
Quizmaster solo's moeten zoveel als mogelijk vermeden worden maar antwoorden die iedereen weet ook:

Volgende antwoorden had iedereen juist
Frank Sintatra - Love and Marriage
Billie Joel - Leningrad
Deep Purple - Smoke on the water - Frank Zappa
The Clash - The magnificant 7
Sam Gooris - Basket Sloefkes

Wat de Bizarre Muziek Quiz niet apprecieert is het laattijdig annuleren of niet komen opdagen van enkele ploegen. Dit geeft ons niet de vreugde om voor een volle zaal te werken en geeft ook niet de gelegenheid aan anderen om een tafel te bemachtigen. We hebben maar plaats voor 21 tafels en dus zullen we nooit kunnen uitgroeien tot een quiz waar er tafels genoeg staan voor iedereen.

Voor de rest weinig technische problemen gehad. Elektriciteit éénmaal uitgevallen (waarom weten we niet) maar gelukkig was dit niet tijdens de presentatie van de quiz. Volgend jaar zullen we aandacht moeten besteden aan de verlichting op de eerste rij. Voor de rest hadden we mooi geluid en mooie duidelijke video’s. Hier werd speciaal aandacht aan besteed.

Ik hoop volgend jaar opnieuw een Bizarre Muziek Quiz te kunnen organiseren (zonder dat iemand mijn datum opnieuw inpikt). Ik kijk er nu al naar uit om mijn bizarre thema’s in elkaar te steken.

Mvg
Café Bizarre
Bijlagen
bbbb.jpg
bbbb.jpg (114.17 KiB) 7878 keer bekeken
aaaa.jpg
aaaa.jpg (111.25 KiB) 7878 keer bekeken
Laatst gewijzigd door arx7100 op vr 13 nov 2015, 19:11, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Kid Rock – Bad American Ass
Ik snap de verwarring en daarom selecteerde ik dit fragment. Muziek van Metallica (sad but true) waar Kid Rock op rapt. Niemand kon op de titel komen, slechts één goeie poging die iet of wa in de buurt kwam maar net niet goed genoeg voor zelfs geen half puntje.
Die poging moet iets in de aard van "American Shit" geweest zijn... Verder kwam ik niet :(
Cpt. Bollock
Lead Singer
Berichten: 175
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 20:50
Locatie: Lokeren

Re: Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Bericht door Cpt. Bollock »

Getver!!!

Ik heb vorig jaar meegedaan aan deze kwis samen met twee horsemen en ik vond hem toen wat teleurstellend.Ik had toen veel meer goth, ebm en wave verwacht. Maar blijkbaar was dit voor deze editie gereserveerd, maar nu zat ik in Londen. Ik ben er vrij zeker van dat ik Esben And The Witch en Qntal er ook uitgehaald had... maar dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd. :lol:
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Bericht door fLEEtfox »

Cpt. Bollock schreef:Getver!!!

Ik heb vorig jaar meegedaan aan deze kwis samen met twee horsemen en ik vond hem toen wat teleurstellend. :lol:
Wie van die twee horsemen vond je juist teleurstellend? :think:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Bericht door aLEEce in chains »

fLEEtfox schreef:
Cpt. Bollock schreef:Getver!!!

Ik heb vorig jaar meegedaan aan deze kwis samen met twee horsemen en ik vond hem toen wat teleurstellend. :lol:
Wie van die twee horsemen vond je juist teleurstellend? :think:
Gie kieken :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Cpt. Bollock
Lead Singer
Berichten: 175
Lid geworden op: do 09 jun 2011, 20:50
Locatie: Lokeren

Re: Bizarre Muziekquiz, wo 11 november, Dentergem

Bericht door Cpt. Bollock »

fLEEtfox schreef:
Cpt. Bollock schreef:Getver!!!

Ik heb vorig jaar meegedaan aan deze kwis samen met twee horsemen en ik vond hem toen wat teleurstellend. :lol:
Wie van die twee horsemen vond je juist teleurstellend? :think:
lolbroek :lol:
Plaats reactie