1e Gr80's Duoquiz - 12 September 2015 - Sint Niklaas

Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1e Gr80's Duoquiz - 12 September 2015 - Sint Niklaas

Bericht door Jorgen VG »

vinceluka schreef:
Silent Dolphin schreef: Mother Love Bone (0) / Chloe Dancer (0)
Had ik niet verwacht; dit is zowat het bekendste nummer van deze Pearl Jam voor Eddie Vedder.
Prachtig nummer dat ik destijds op MTV leerde kennen.
Ik heb dit ondertussen al zo vaak beluisterd dat het me als een weggever klonk :D ... niet dus.
Nu pas 2de deel nagespeeld en tussen de SAW-saus zeer blij deze tegen te komen :P
Hun 'Apple' CD uit '90 heb ik destijds grijsgedraaid. :music-listening:

Wat je schrijft klopt volgens mij niet helemaal Jorgen, Crown of thorns is hun bekendste nummer en niet Chloe Dancer
Uw fragment komt uit de dubbelssong "Chloe Dancer / Crown of thorns" die op hun EP uit '89 staat en ook op de 'Singles' soundtrack uit '92.
de eerste 2' van deze schitterende +8' song is "Chloe Dancer" (het fragment van de quiz komt hieruit) en de volgende 6' is "Crown of thorns".

Echter Chloe dancer is bij mijn weten nooit als stand-alone track uitgebracht en is ook niet te bespeuren op hun debuutalbum
in tegenstelling tot Crown of thorns (heb ik trouwens gevraagd in credit to the 90's vol 1 (toen 6 maal groep juist en 2 maal titel)
Op het verbeterblad stond "Chloe Dancer (Crown Of Thorns)" om aan te geven dat ik het eerste deel moest hebben en dat het tweede deel er bij mocht. Ik heb de EP "Shine" nog op vinyl en heb later de soundtrack van "Singles" ook speciaal voor dit nummer gekocht. Dit nadat ik teleurgesteld was dat op het album "Apple" enkel een ingekorte versie van het nummer (het "Crown Of Thorns" gedeelte) terug te vinden was... een schande vond ik dat toen (en bij uitbreiding nog steeds). Nooit geweten dat de door mij gewraakte edit uiteindelijk bekender zou zijn dan het superieure volledige nummer. :D

Vooral ook niet omdat het "Chloe Dancer" gedeelte gebruikt werd in een infomercial op MTV (Headbangers Ball), die toch wel zeer regelmatig langskwam destijds. En ook omdat het het "Chloe Dancer" gedeelte is dat je kan horen in de film "Singles". Vandaar dat ik (foutief) dacht dat dit het bekendste nummer was.

Soit... "Chloe Dancer", "Crown Of Thorns" of "Chloe Dancer / Crown Of Thorns"... het is een verdomd knappe song en een schande dat niemand het kende :mrgreen:
Plaats reactie