Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Plaats reactie
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door Keiem »

De vijfde editie reeds en dit keer met wat wijzigingen: Het blokkenschema gaf aan welke decennia aan bod kwamen, én het was een andere locatie. Die locaties rond Sint-Jacob en de Charlatan vond ik persoonlijk wel een succes. Er waren 7 deelnemende cafés en de wandelafstanden waren korter. Er was ook een aangenaam weertje komen opdagen...
Er waren echter wat minpunten: De datum was slecht gekozen! Een weekje later zou zeker heel wat extra ploegen gelokt hebben, maar moederdag verkoopt niet goed in vele gezinnen. Toch was ik verwonderd dat er nog 47 ploegen de strijd aangingen.
Ander minpuntje is reeds bij elke bespreking wel naar boven gekomen: de puntentelling. Het kan niet gecontroleerd of gecorrigeerd worden. Martha Wainwrong verdiende zeker de overwinning want ze hadden een sterk parcours achter de rug. Maar wij ook en ik ging toch met een wat wrang gevoel huiswaarts, want ik vermoed dat we onze titel wel moesten verlengen. Anyway... volgende keer dan maar?
Ons parcours:
* Pitchfork: 44 of 45 punten + 10 = 54/55?
Beste muziek van de dag, maar zeer pittig. Ik had de Pitchfork 2010-2014 top200 lijst goed bekeken de dag voordien en dat leverde een goede ronde op. Helaas zag ik na de quiz op de laptop van Piet dat we hier slechts 39 (???) punten gekregen hebben... :o
* Q&A: 43+10 = 53
Ninetiesronde met telkens een vraag er bij (bv: In welke serie speelde deze zanger mee).
* Superconnectie: 48+5 = 53
Eerst 25 artiesten en dan 25 andere met dezelfde voornaam die je dan moest koppelen. Overwinning gedeeld met Los Locos.
* The Simpsons: 49+10 = 59
Beste ronde van de dag. Artiesten die ooit te gast waren in de Simpsons. Enkel één lapsus: Ted Nugent en Todd Runtgren verwarren met elkaar.
* Winning: 47+10 = 57
Allemaal artiesten die ergens een Award gewonnen hadden. Hier is vermoedelijk ook iets fout gelopen want ik dacht toch dat we deze gewonnen hadden. Tenzij Rock Monsieur hier ook 47 of meer haalde?
* Nog niet gehoord vanavond: 47
Los Locos won deze ronde.

Als ik optel kom ik aan 59+57+53= 169. Maar dat mocht iets meer zijn indien de 54 of 55 meetelde van de Pitchforkronde. Maar ik wil niet teveel als slechte verliezer overkomen. Het is de aard van het beestje hier. We proberen met veel plezier volgende keer opnieuw :lol:
Proficiat aan winnaars Martha, maar ook aan alle andere usual suspects op deze quiz: Bruce Horny, Los Locos, Rock monsieur, ...
:clap:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door SpeedKing »

Om het in de presentatiestijl van uw favoriete Wasoeties-presentator Tony te zeggen, die ons in allerijl kwam depanneren op het laatste moment wegens onze Jorg out... dat het de beste editie tot nu toe was. Zeker qua spelcomfort. Overal waar wij kwamen relatief goed geluid, behalve in de Roerkuip zat het wat ver. Maar de elegant meedansende presentatrice maakte veel goed, wat meteen een vierde verliefdheid op één avond opleverde voor Sven (op dezelfde locatie kreeg ie ook al weke knieën van de barmeid).

De nieuwe startlocatie en omgeving maakt alles beloopbaarder. Enkel de 2 cafés op de Beestenmarkt liggen op een ommetje (maar valt best mee), en ik had de indruk dat de meeste cafés wat ruimer waren. Maar er waren ook minder ploegen (toch 20 minder). We hadden zeer veel aansluitende rondes, maar dat was doenbaar zonder iemand te moeten vooruitsturen. Zeer leuk. We hadden al eens tijd om iets te drinken en een babbel te slaan.

Een absoluut pluspunt in de aankondigingen waren de decennia-indicaties: wij hadden, op uitzonder van de 70s hardrock, allemaal voor gemengde rondes gekozen met een lichte klemtoon op 90, 00s en 10 werk. En ten tweede hadden we ook eens gekozen voor rondes waar we niet meteen een touw konden aan vastknopen - ff gokken, maar dat viel goed mee.

Wij speelden:

>> Hardrock Hallelujah: Vond ik niet meteen 'hardrock', het neigde bij wijlen sterk naar classic rock over poppy softrock tot prog (een Cat Food van King Crimson kan je bezwaarlijk hardrock noemen, toch - maar mij hoor je niet klagen dat dit toch eens passeert) . Het begon al meteen zeer slecht want op fragment 2 en 3 moest ik totaal passen - geen enkele vorm van herkenning en bijgevolg kon ik zelfs geen gok er uit persen. Daarna vlotte het plots wel, en bleef ik enkel haperen op een instrumental waar ik er dan maar mijn derde en meest gerichte gok op losliet met Emerson, Lake & Palmer. Geen idee echter of zij het waren. En verder mss ergens nog een titel gerateerd, ik denk 6 of 7 fouten dus. Martha tikte hier af met 10 fouten zeiden ze. [Chris vermoedt minder, dan zal het er om gespannen hebben. Als hun Golf Girl van Caravan juist was, bijvoorbeeld...]
Voorbeeldfragmenten: The Allmann Brothers Band - Midgnight Rider / Foghat - Slow Ride / Rush - Working Man / Jethro Tull - Locomotive Breath...

>> Bijbelig: Hier zagen we niet veel concurrentie zitten, maar helemaal foutloos was ons parcours hier niet. Geen idee over al dan niet rondewinst. De ronde bracht wat ze beloofde: altijd ergens een verwijzing naar de Bijbel.
Voorbeeldfragmenten: Genesis - Jesus He Knows Me (tweepunter) / Sandra - Maria Magdalena / Jesus Jones - Right Here, Right Now / Judas Priest - Breaking The Law, ...

>> Super Connectie: De connectie bestond er in dat je 25 solo-artiesten kreeg, die je moest benoemen, en vervolgens nog eens 25 die dezelfde voornaam droegen. Die moest je dan keurig in het vakje schrijven ernaast. Eenvoudig leuk concept, doenbaar, maar Paris Hilton zal ons hier wel voorgebleven zijn. Knelpunt ook voor hen, en bij ons, was die tweede Alexander die bij Alexander Rybak hoorde. Anyone?
Voorbeeldfragmenten: Aaron Carter - Aaron Neville / Lisa Stansfield - Lisa Lopez / John Legend - John Mayer, ...

>> Parlando: Het begrip 'parlando' werd hier nogal breed gerekt, sommige artiest sloegen toch behoorlijk aan het zingen. Lukte aardig deze ronde, maar met Martha in de zaal zullen we wel afgetroefd zijn.
Voorbeeldfragmenten: Falco - Jeanny / Suicidal Tendencies - Institutionalized / ...

>> Modulatie: Rondje met vooral hitklodden waarbij het telkens een beetje omhoog ging. Enkele dames achter ons bereikten daardoor hun climax, alsook onze Sven, maar ik werd hier behoorlijk impotent van, op een paar fragmentjes na waarvan ik niet weest dat ze de truuk van de modulatie hanteerden. Het ging behoorlijk, maar Bruce Horny pakte alvast een fragment van Faith Hill dat wij niet hadden.
Voorbeeldfragmenten: Ramones - I Wanna Be Sedated / Kiss - Crazy Nights / Andre Hazes - Zeg Maar Niets Meer

>> Nog Niet Gehoord Vanavond: Svens hoogtepunt met 2 verliefdheden in één klap, en fragmenten recht uit zijn winkel. We tikten volgens ons af op maar 1 foutje (de uitvoerster van Girlie Girlie. Het zal er om gespannen hebben met Paris Hilton hier).
Voorbeeldfragmenten: Foreigner - Cold As Ice, en de rest moet je aan Sven vragen ;)

Voor mij mag de Popquizmarathon rond St Jacobs blijven, met mss nog 1 cafeetje meer (moet toch lukken daar?). Over de pijnpunten van het concept hebben we het al lang niet meer: je hebt geen controle over je score en daar moet je ook met die mindset naartoe gaan. Als je dat kan, beleef je met vrienden een avondje topfun, kan je eens bijbabbelen, en ontdek je nog wat Gentse horeca. En uiteraard volgende keer een Hard Rock Halleluja ronde die de 80s afschuimt!

Proficiat aan Martha en de zilveren ex aequo tussen Paris Hilton en Bruce Horny. Hoe je het ook draait of keert, de 'goden' blijven toch de podiumplaatsen pakken. Maar we zijn blij met onze vierde plaats en eerste plaats als 'mindergod', net naast het podium.

Tot in oktober alvast wat Los Locos betreft!

P.S. Maar hét strafste punt van de avond werd gescoord door Bruce Horny, die op de terugweg naar huis aan het UCO-kruispunt Bob Seger uit mijn auto hoorde schallen, en dat nog raadde ook vanuit de auto naast mij! Respect!
Laatst gewijzigd door SpeedKing op ma 11 mei 2015, 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door SpeedKing »

* Superconnectie: 48+5 = 53
Eerst 25 artiesten en dan 25 andere met dezelfde voornaam die je dan moest koppelen. Overwinning gedeeld met Los Locos.
Dat zeg jij hoor Dimi, ik weet dat zo zeker nog niet. We kennen ook de antwoorden niet, hoe zat dat nu bijvoorbeeld met die tweede Alexander?
En wij hebben allicht ook die Don Mercedes weer geschrapt. Aan 48 geraken wij allicht niet...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door Keiem »

SpeedKing schreef:
* Superconnectie: 48+5 = 53
Eerst 25 artiesten en dan 25 andere met dezelfde voornaam die je dan moest koppelen. Overwinning gedeeld met Los Locos.
Dat zeg jij hoor Dimi, ik weet dat zo zeker nog niet. We kennen ook de antwoorden niet, hoe zat dat nu bijvoorbeeld met die tweede Alexander?
En wij hebben allicht ook die Don Mercedes weer geschrapt. Aan 48 geraken wij allicht niet...
Nog zo'n discussiepunt hé: Wij dachten inderdaad deze ronde te winnen met 48+10=58, maar op de laptop zag ik hier 53 staan. Dus moeten we deze gedeeld hebben, maar er waren verder geen circuitploegen. Al wil dat niet altijd iets zeggen natuurlijk.
Anders was het trouwens met deze erbij zeker bingo.
beatinabox
Lead Singer
Berichten: 148
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 07:22

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door beatinabox »

De 2de Alexander was Alexander O'Neal.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door Keiem »

beatinabox schreef:De 2de Alexander was Alexander O'Neal.
en de tweede Bonnie? Wij gokten op Bonnie St Claire.
Waren jullie dan de andere ploeg met 48?
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door SpeedKing »

Voila, die ook al mis, en die Bonnie dan ook want wij hadden Bonnie Raitt.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door PEKEBO »

Altijd een leuk uitstapje naar Gent, deze PQM. Rennen van café naar café verveeld nooit. Maar wel altijd 1 minpuntje, de scores die niet gecontroleerd kunnen worden. Wij waren ook zeker dat we met scores van 46, 47 en 48 die bewuste rondes zeker hadden gewonnen en onze score zou uitkomen op 171 punten. Uiteindelijk stranden wij op 165 punten en keken we ook wat vreemd op. Achteraf geen zin meer, zoals bij de 2e editie waar we gelijk kregen, om de antwoordbladen terug op te vragen bij de organisatoren. Na 2 keer winst op deze quiz kan het ons/mij eigenlijk gestolen worden waar we eindigen en wat de toekomst brengt in Gent. Alles mag, niets moet meer voor ons. Zolang we maar deze leuke trip kunnen blijven maken, 2 keer per jaar, zijn wij al lang tevreden. Proficiat aan Martha! :clap:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door PEKEBO »

SpeedKing schreef:
P.S. Maar hét strafste punt van de avond werd gescoord door Bruce Horny, die op de terugweg naar huis aan het UCO-kruispunt Bob Seger uit mijn auto hoorde schallen, en dat nog raadde ook vanuit de auto naast mij! Respect!
Turn The Page, het beste nummer die ik gisteren hoorde! :music-listening: :handgestures-thumbupright:
beatinabox
Lead Singer
Berichten: 148
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 07:22

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door beatinabox »

Dat was Bonnie tyler en Bonnie raitt dacht ik.
Wij, zootje ongeregeld, hebben die ronde goed gescoord maar geen 48 aangezien we de bonnies fout hadden geplaatst en de 2de Lisa hadden we ook niet...en er was nog een foutje of twee dacht ik :-)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door SpeedKing »

Die Bonnie-combi hadden wij ook, maar Paris Hilton opperde Bonnie St Claire. Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken, voor die Bonnies.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Popquizmarathon Gent - 10/05/015

Bericht door Keiem »

SpeedKing schreef:Die Bonnie-combi hadden wij ook, maar Paris Hilton opperde Bonnie St Claire. Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken, voor die Bonnies.
Ik vermoed dat het inderdaad Bonnie Raitt was en dat dit de verklaring is voor de puntendeling?
Plaats reactie