Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Meersie
Fan
Berichten: 9
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 14:03

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Meersie »

Keiem schreef:
Meersie schreef:
8 (The Chronic) 2001 - NWA
Deze is van Dr Dre ?
Ooit lid van NWA, maar die waren in 2001 toch al gestopt.
NWA was het antwoord op een bijvraag. De TLP ronde waren telkens twee theorievragen.
Vandaar :)
Bedankt voor de toelichting!
stimpy
Lead Singer
Berichten: 185
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 18:38

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door stimpy »

Vorig jaar hebben we deze quiz niet meer gespeeld omdat we vonden dat hij: 1. te moeilijk was geworden en 2. het minder en minder ons ding was.

Op basis van de playlist van vorig jaar dit jaar toch teruggekomen. En het begon goed met de opwarmingsronde en de eerste paar mixrondes.

Nog voor de pauze sloop er in de quiz, naast de TLP-fragmenten, ronde per ronde meer hip-hop & andere genres waarvan geen van ons mee vertrouwd is. Waar we in het begin van de quiz nog gemakkelijk 28/32 en 26/32 scoorden, was het nu 13/32 en 14/32. De samenstelling van de rondes (en onze scores) hebben zich na de pauze grotendeels zo verdergezet en dan weet je wel hoe laat het is.

Het volgende wil ik zeker niet vergeten: toporganisatie, mooie prijzentafel, goeie presentatie, vlotte bediening ...

Maar helaas, het is ons ding niet.

Kit get zeitn boer, en ie gavet were! Noaste jaore zien ze us doa nie me were!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door DVNO »

Ik vind dit al jaren een zeer leuke quiz: goede organisatie, professionele vormgeving, zeer goede presentator (mag ook eens in de verf gezet worden) en ondanks de hoge moeilijkheidsgraad toch steeds aangenaam om spelen.

Ook ik vond de moeilijkheidsgraad zienderogen omhoog gaan dit jaar met een climax na de pauze. Dit was echt wel een spreekwoordelijke 'aankomst bergop'.
De grote hoeveelheid hiphop juich ik ook niet toe, maar we moeten met z'n allen toegeven dat dit toch een belangrijk genre is binnen de muziekgeschiedenis en dus zeker een plaats verdiend op een muziekquiz.
Ik vind het eigenlijk wel tof dat de Wasoeties praktisch onvoorspelbaar zijn, het houdt deze quiz fris en keer op keer houden ze een volle zaal dus dikke chapeau daarvoor!!! Of het moet zijn dat er in Tielt gewoonweg veel muziekliefhebbers rondlopen die dergelijk initiatief wel kunnen pruimen.

Het enige wat ik daar tegenin kan brengen is dat er misschien wel wat te zwaar gegaan werd qua moeilijkheidsgraad (vooral dan na de pauze). Ik kan gerust wel wat voorbeelden van 'herhalingen' in liedjes vinden (hé hé -ronde) waar de helft van de zaal wèl van gehoord heeft.
Misschien dat het geheel ook iets dragelijker zou geweest zijn mocht het (rot-)tempo waarmee de fragmenten zich elkaar opvolgden iets trager geweest zijn (gewoon een kleine persoonlijke bemerking)

Niet getreurd, volgend jaar laat ik mij gewoon terug verrassen!

P.S. alle respect voor TLP als dj (machtig goed) en als gast-rapper bij oa Hof van Commerce, maar als ie in zijn hoedanigheid van 'presentator' kruipt, krijg ik spontaan koude rillingen en krijg ik het gevoel dat ik ook ervaar van krassende nagels over een schoolbord. Ik start dan ook een spontane handtekening-inzameling die ik Stubru wil bezorgen met als doel het beperken van het gesproken woord (max 100 woorden) tijdens zijn programma, dat nota bene dan nog eens uitgezonden wordt op zaterdag vanaf 19u: het uur waarop menig muziekquizzer zich verplaatst naar de strijdarena. Alsof ze het doen om ons te pesten!

P.S.2 Die lekker natte Poes mag er volgend jaar opnieuw zijn

P.S.3 Hooray for boobies!!! :romance-admire:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Chris M »

Dat wij (Lourdesvrienden) de eerste Tieltse ploeg werden lijkt bijna normaal, maar dat is het niet.
De ontdekking en verrassing kwam van Jeroen Eerdekens, onze op het laatst nog gevonden vierde man.
Jeroen verdient hier alle respect voor zijn bijdrage aan de quiz en is zeker een aanwinst voor ieder team die ooit eens een mannetje tekort komen.
Hopelijk voor Jeroen vind hij binnenkort een vaste stek bij één of ander team,
aangenaam gezelschap aan tafel en een uiterst vriendelijke mens met een grote muziekkennis,
een aanrader en ontdekking.

Voor de rest vond ik de quiz wederom een prima werkstuk, ondanks de hoge moeilijkheidsgraad en het razende tempo.
En zoals iedereen vond ik ook dat het moeilijker werd naarmate de avond vorderde, en ik heb dan nog niet eens aan de 'Poes' gezeten. :music-rockout:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door SpeedKing »

Jeroen is een Loco ;)
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door rino »

De analyse door de organisatoren lijkt hier wat stil gevallen. Hopelijk komt er nog een vervolg! :pray:
Bij ons aan tafel verliep de samenwerking aan tafel vlekkeloos, getuige onze onverwachte 3de plaats in de eindstand! Wij waren dan ook enthousiast over de quiz, zelfs over de moeilijkere tweede helft van de quiz.
Tot volgend jaar!
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Binnenkort vervolg van analyse; een schoolfeest en andere drukke bezigheden kregen even voorrang :music-rockout: Heel R 'n R :lol:
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Mixronde 4

1 Alice Cooper - Poison
2 Django Django - Default
3 Evil Superstars - It’s a sad sad planet
4 Roky Erickson - Two-headed dog
5 ’t Hof Van Commerce - Domistik & Leverancier
6 Young MC - Bust da move
7 Thin Lizzy - Live & Dangerous
8 Juicy - Puff Daddy (of P.Diddy)
9 Kanye West - All Day (Pop-up: welke levende muzieklegende doet ook mee op de nieuwe ? Paul McCartney)
10 Slayer - Raining Blood
11 La Roux - In for the kill
12 My Morning Jacket - I will be there when you die
13 Body Count - There goes the neighborhood (Pop-up: Frontman van deze all-black band ? Ice-T)
14 The Kinks - Davies
15 Benny Benassi - Satisfaction

Beste score: 30/32 voor WAG team, minste score: 6/32
De titel van de nieuwe Kanye 'All Day' (ondanks uitgebreid gescandeerd in het fragment door de rapper zelve) werd door slechts 3 ploegen geraden: Never Mind The Bollocks, Starbuk & Apollo en A Tribe Called Wuk Est.
Onrustwekkend: 6 ploegen herkenden The Kinks niet, ondanks bekend nummer ('All day and all of the night') en foto van de broertjes Davies. Generatiekloof ? Misschien wel, want ook andere klassieke rockers als Alice Cooper en Thin Lizzy werden niet door iedereen herkend. De banjoversie van Slayers 'Raining Blood' werd dan weer duidelijk gesmaakt. En voor eens en altijd:de eerste hit van 't Hof Van Commerce met als catchphrase 'Zeg e kjee oe loate is?' heeft als titel 'Domistik & Leverancier'.
Laatst gewijzigd door wasoetie op di 31 mar 2015, 18:23, 3 keer totaal gewijzigd.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Mixronde 5

1 Van Halen - Ain’t talking bout love
2 The The - The beaten generation
3 Amatorski - Come Home
4 Screaming Trees - Nearly lost you (Pop-up: naam zanger ? Mark Lanegan)
5 White Town - Your Woman
6 Africa Bambaata (& Soul Sonic Force) - Planet Rock
7 The Who - Live at Leeds
8 Hey, Mr. DJ - Motown
9 Slongs Dievanongs - in
10 Lipps Inc. - Funky Town (Pop-up: naam van mash-up 2 Many DJ's ? NY Lipps)
11 Manu Chao - Bongo Gong
12 Nick Drake - From the morning
13 La Muerte - Crazy Horses
14 Disclosure - Lawrence
15 Justin Timberlake - Tunnel Vision

Beste score: 27/32 voor Sympathie Vur Den Duvel. Minste score: 8/32.
De titel van Nick Drakes 'From the morning' werd door slechts 2 ploegen geraden: Garnizoen! en De Rechte Bananen. De comeback van de Belgische band La Muerte is blijkbaar nogal wat mensen ontgaan. Helemaal vreemd vonden wij dat de song die ze coverden ('Crazy Horses' van The Osmonds, toch wel een classic) in de niet-zo-ver-afwijkende versie niet werd herkend. De familienaam van de broers uit Disclosure, Lawrence, was een solo voor de samenstellers (de eerste op 5 rondes!). Toegegeven: wij hadden het ook van horen zeggen.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Mixronde 6

1 Big Country - Look Away
2 Duran Duran - Save a prayer
3 Machiavel - Fly
4 Sonic Youth - Teenage Riot (Pop-up: Ex-echtpaar uit deze band ? Thurston Moore & Kim Gordon)
5 RJD2 - Ghostwriter
6 Buster Poindexter - Hit the road, Jack (Pop-up: onder welke naam op TW84 ? David Johansen)
7 Queen - Live Killers
8 Def Jam - Flavor Flav
9 Rappers van Eigen Kweek - Hooray for Dre
10 Leonard Cohen - Hallelujah
11Paolo Nutini - Iron sky
12 Camille - Quand je marche
13 Faithless - Insomnia
14 INXS - Farris
15 Miley Cirus - Wrecking Ball

Beste score: 28/32 voor Sympathie Vur Den Duvel en WAG team. Minste score: 8/32
RJD2 was als uitvoerder een zaalsolo voor Guess Who en qua titel een solo voor popprofessor Bert die met de suggestie kwam aandraven. Nogal wat mensen verwarden het met DJ Shadow, we kunnen er in komen.
De titel van de liveplaat van Queen - nochtans een bestseller - was zelfs voor veel doorwinterde ploegen te hoog gegrepen.
De uitvoerder van het enige Franstalige fragment in de quiz, Camille, werd door niemand neergepend. Nog een solo voor popprofessor Bert die hiermee serieus zijn stempel drukt op deze ronde. Christine & The Queens zijn duidelijk populair want is hier waarschijnlijk het meest fout gegeven antwoord van de hele quiz. En nogal wat mensen moeten het pareltje 'Quand je marche' nog ontdeken, want ook de titel werd door weinigen geraden. Er was wat discussie omtrent 'Hallelujah' maar laat geen twijfel bestaan: het origineel is wel degelijk van Leonard Cohen. En weet je wat wij - als rare jongens - dan weer raar vinden: iedereen (her)kent Miley Circus' 'Wrecking Ball'. Shame on you :? of volgend jaar meer van dat ?
Laatst gewijzigd door wasoetie op di 31 mar 2015, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door wasoetie »

Mixronde 7

1 Suicidal Tendencies - War inside my head
2 Mr. Mister - Kyrie
3 Toy - Suspicion
4 Germs - Lexicon Devil (Pop-up: welke Foo Fighter speelde bij deze band ? Pat Smear)
5 Jamie Woon - Shoulda
6 Eddie Cochran - Twenty Flight Rock
7 Motörhead - No sleep ’til Hammersmith
8 Philadelphia - The Seed (2.0.)
9 Zinger - Grace (Pop-up: laureaat 2015 van welke talentenjacht? De Nieuwe Lichting)
10 Cher - Bang Bang (My baby shot me down)
11 The Civil Wars - Barton Hollow
12 Bon Iver - Holocene
13 Thunder - Dirty Love
14 Arcade Fire - Butler
15 Katy Perry - Californa Gurls

Blijkbaar de ronde van de genadeslag (dat vraagt om een deftige analyse)
Beste score: 24/32 WAG team (en daarmee 3 punten voorsprong nemend). Minste score: 6/32
Suicidal Tendencies (toch een graag geziene concert- en festivalband) werden ondanks hun heel herkenbare sound slechts 7 keer herkend. Toegegeven: 'War inside my head' is niet hun bekendste; het is een oud maar een goed nummer. De titel werd door 3 lokale ploegen geraden: All Shook Down, De Simpele Druiven en Rock Stovrie. Een plaatselijke hit eind jaren 80 ?
The Germs werd - dankzij de pop-up vraag/tip door behoorlijk wat ploegen geraden. 'Lexicon Devil' hun bekendste nummer (of wat ervoor moet doorgaan, iTunes kwaliteit nochtans) werd door slechts 2 ploegen neergepend. 'Twenty Flight Rock' van Eddie Cochran, het oudste fragment uit deze quiz, werd vooral de ervaren quizploegen herkend. De lokale jongere ploegen pasten voor deze track.
'Barton Hollow', van Civil Wars is een alt-country parel die nog moet ontdekt worden; bij het verschijnen een paar jaar terug toch heel wat airplay gekregen op Rdaio 1. Bij Thunder als foute antwoorden zowat alle klinkende uit het hardrockcircuit zijn passeren. Thunder paste uitstekend in het kraam 'Where you been', ze maken binnenkort hun comeback o.m. op Graspop.
Laatst gewijzigd door wasoetie op di 31 mar 2015, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Maledictus I »

wasoetie schreef:De titel van de nieuwe Kayne 'All Day' (ondanks uitgebreid gescandeerd in het fragment door de rapper zelve)
Dat hoorden we niet doordat de presentator er de pop-upvraag over aan het voorlezen was.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door kasenco »

Wat ik vreemd vind is dat de organisator nog nooit van Kanye West heeft gehoord, maar wel van zijn minder bekende neef Kayne West! :lol:
Graag iets minder neerbuigend doen over bepaalde artiesten of kennis van bepaalde ploegen en zorgen dat je namen en titels zelf correct neerpent ;)
Laatst gewijzigd door kasenco op di 31 mar 2015, 11:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef:Graag iets minder neerbuigend doen over bepaalde artiesten of kennis van bepaalde ploegen
:handgestures-thumbupright: Dan ben ik toch niet de enige die het net iets té vind.

Btw. ook de ontkennende versie van "Save A Prayer" (Duran Duran) ken ik (nog) niet. Op welk album staat die ?
Het is triest vast te stellen dat een klassieker van één van de bestverkopende bands uit de eighties niet voldoende gekend is door de samensteller om de correcte titel te kennen (hopelijk wel juist verbeterd) ;)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Za 21 maart, Tielt, Wasoeties

Bericht door SpeedKing »

Silent Dolphin schreef:
kasenco schreef:Graag iets minder neerbuigend doen over bepaalde artiesten of kennis van bepaalde ploegen
:handgestures-thumbupright: Dan ben ik toch niet de enige die het net iets té vind.

Btw. ook de ontkennende versie van "Save A Prayer" (Duran Duran) ken ik (nog) niet. Op welk album staat die ?
Het is triest vast te stellen dat een klassieker van één van de bestverkopende bands uit de eighties niet voldoende gekend is door de samensteller om de correcte titel te kennen (hopelijk wel juist verbeterd) ;)
Volgens mij is het eerder een schrijfstijl die Tony zich aanmeet om zijn reviews te pennen en er wat schwung in te krijgen. Helemaal letterlijk moet je dat niet lezen. Een stijl die misschien niet iedereen kan bekoren, maar ik weet wel zeker dat Tony het helemaal niet neerbuigend bedoelt. Je hoeft 'm maar een beetje te kennen om te weten dat dat niet zo is.

Meteen terugpakken met een fout geposte titel en daar dan op inhakken is dan ook een overreactie, vind ik. Mocht je voor elke foute titel in de besprekingen een Poes achteroverslaan, denk niet dat je een Bob-sleutel zou winnen (maar die bestaan niet meer zeker?).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie