Vrijdag 13/03/2015 Muziekquiz Cultuurraad Stabroek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One Bad Reason
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: za 06 apr 2013, 11:55

Vrijdag 13/03/2015 Muziekquiz Cultuurraad Stabroek

Bericht door One Bad Reason »

"Oesje" reageerde eerder deze week op mijn noodkreet bij de zoekertjes :handgestures-thumbupright:
Zodoende kon ik toch nog gaan quizzen op een vrijdag "den dertiende" ... brrrrrr!!!

Mijn eerste deelname aan deze toch wel stevige theorie-georiënteerde muziekquiz in Stabroek.
Een 40 tal aanwezige ploegen en toch maar een handvol "bekende" namen uit het circuit.

Wat ik al meteen "bizar" en bedenkelijk vond:

- Het voorwoordblad waarop duidelijk het reglement en enkele praktische dingen stonden, werd nogmaals voorgelezen (herhaald dus) door de presentator bij aanvang van de quiz ... waarom dan 40 voorwoordbladen afdrukken :roll:
- Een (te) praatgrage presentator bij momenten ;) :silent:
- Prachtige projectieschermen die quasi niet gebruikt werden als extra ondersteuning, bv: oplossingen, standen, volgen van de vragen etc ...
- Het hoge, ziekelijke en wreed saaie "zombiegehalte" in de zaal (40 teams = 160 man, waarvan slechts een paar in de handjes kon klappen na de live nummers of tijdens de dankbetuigingen naar het personeel en de vrijwilligers! SHAME ON YOU! :naughty: De zombies uit "The Walking Dead" maken zelfs nog meer plezier!

Wat ik op bizarre wijze toch wel heel leuk vond:

- de geweldige "Joe Cocker"-achtige stem van liveband "Rusty Blue"'s leadzanger :handgestures-thumbupright:
- de gitarist die zich tijdens de solo's geweldig inleefde ... yeah!!!!
- de grote hoeveelheid theorie en het non-conformistische aan deze muziekquiz
- de cryptische ronde en de Disney ronde :whistle:
- de (te) praatgrage presentator ... bij momenten dan ;)
- onze pole position op het einde van de avond :mrgreen:

Bedankt aan de ganse cultuurraad, de presentator, de jury en de geweldig sympathieke bediening! Puik werk! :clap:
Jullie bewijzen dat een muziekquiz ook boeiend kan zijn als men verder gaat dan enkel uitvoerder + titel.
Houden zo!
Popquiz "RELOADED" - za 12/03/2016
DAS PLOP
Lead Singer
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 07 apr 2014, 10:19
Locatie: Antwerpen

Re: Vrijdag 13/03/2015 Muziekquiz Cultuurraad Stabroek

Bericht door DAS PLOP »

Wel Roberto, proficiat met jullie winst, ben uiteindelijk toch nog blij dat een echte quizploeg deze quiz wist te winnen ! Desalniettemin vond ik het een lachwekkend spektakel, en een quiz waarbij de echte muziekkenner totaal niet aan zijn trekken kwam, dat is ook de reden waarom hier zo weinig echte muziekquiz ploegen aan deelnemen, ik was nochtans gewaarschuwd door Peter (Fab4) om hier mijn (onze) tijd niet in te steken en om eerlijk te zijn had ik beter naar hem geluisterd want wij hebben ook geen boodschap aan cryptische omschrijvingen zoals "Strekenvent met geld" rararara.... hier moest je dan Johnny Cash bij bedenken of de geboorteplaatsen te kennen van klassieke componisten of de ontbrekende woorden te vinden van carnavalskrakers en aanverwanten. Toen de quizmaster dan ook nog eens zelf begon te zingen in plaats van de originele uitvoerder te laten horen was het fiasco compleet. "Rusty Blue" vond ik nu ook niet echt een band om je duimen en vingers vanaf te likken maar gelukkig had ik oordopjes bij zodat ze mijn trommelvliezen zeker niet door elkaar konden schudden. Wij eindigden op de zesde plaats van de 40 ploegen en als je dan ziet dat bijvoorbeeld de ploeg "Wij, Will Ferdi" op een tweede plaats eindigt in Stabroek om dan de dag daarna 55 punten achter ons te eindigen in een echte muziekquiz in Heide-Kalmthout dan kan je toch wel spreken van ietwat vreemde muziekquiz in Stabroek. Dus zal er volgend jaar in Stabroek weer een ploeg minder zijn maar ik hoop echt wel dat jullie daar nog eens kunnen winnen om de eer van de echte muziekquiz ploegen hoog te houden. :eusa-violin:
Laatst gewijzigd door DAS PLOP op ma 16 mar 2015, 01:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
One Bad Reason
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: za 06 apr 2013, 11:55

Re: Vrijdag 13/03/2015 Muziekquiz Cultuurraad Stabroek

Bericht door One Bad Reason »

Eenmaal per jaar moet zoiets toch wel kunnen hé :lol:
Popquiz "RELOADED" - za 12/03/2016
xtc
Roadie
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 17 aug 2012, 18:39
Locatie: stabroek (class of 1987)

Re: Vrijdag 13/03/2015 Muziekquiz Cultuurraad Stabroek

Bericht door xtc »

bedankt om de bespreking te posten, wij zijn vooral net wel op zoek naar muziekquizzen die meer zijn dan het herkennen van de eerste 30 seconden van 120 onbekende albumtracks.
2016 zeker aanwezig.
DAS PLOP
Lead Singer
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 07 apr 2014, 10:19
Locatie: Antwerpen

Re: Vrijdag 13/03/2015 Muziekquiz Cultuurraad Stabroek

Bericht door DAS PLOP »

@roadie(Stabroek) Als jullie met 1 quiz per jaar tevreden zijn vind ik dat super hoor ! :music-listening:
Plaats reactie