INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ

Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Tonyvdb schreef:
Al vind ik niet dat je een toekomstige quiz kunt beoordelen op twintig afgevallen nummerkes, dat zou een brug of twee te ver zijn, toch ...
Zeker niet, is ook niet de bedoeling. Wat ik wel kan is ongeveer een idee vormen welke richting het uitgaat; en dat blijkt niet de richting van de hitparade te zijn. Van ongeveer de helft van deze nummers heb ik nog nooit gehoord, van vele zelfs niet van de uitvoerder(s).

Geef toe, als je op voorhand weet dat je elke reeks ongeveer de helft van je blad blanco moet laten is de lol er toch snel af ?
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

peegee schreef: en daarboven: wie zegt er dat er theorie zit in de quiz. De vorige individuele was, als ik het mij nog goed herinner, enkel fragmenten.... Ge haalt 29/40, Kuifje, en ik slechts 21.....
Nee, de vorige was er wel degelijk theorie bij peegee
Zoals gezegd heb ik die nagespeeld en heb die quiz hier zelfs nog staan.
Snel eens gekeken : Er waren 50 theorievragen, 10 per decennium
en ik haalde daarop min 14 en max 20 op 50.
Zwaar gebuisd dus.

Als de vragen opnieuw van hetzelfde kaliber zijn, dan zal dat opnieuw veel schade aanrichten in mijn geval.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

Toch wel vreemde reacties/commentaren op deze quiz. Eerst is iedereen super enthousiast met dit initiatief en dan ... :roll:
Je weet op voorhand dat het een individuele quiz zal worden.
Je weet dat je geen hulp zal/kan krijgen van ploegmakkers die eventueel zouden kunnen bijspringen met hints, tips etc ...
Je weet dat het hier ieder voor zich zal worden...
Kortom, je weet gewoon dat je die avond flink op je bek zal vallen :lol:
Now that's what I call fun ... :wink: Ik doe in ieder geval mee en zal met opgeheven hoofd de zaal verlaten.
Ik weet waar ik goed in ben en zal de nummers die ik zou moeten kennen ook invullen op het antwoordformulier.
En als ik die metal, rock, punk en donkere new-wave niet herken, who cares?!
Heeft niemand het dan door dat je met deze test kan zien welke spelers (op papier dan toch) de ideale quizploeg zou kunnen opleveren? :wink:
Dit is trouwens een hint naar de organisator toe om dit 'ns te berekenen na afloop en de resultaten hier te posten ... :idea:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Silent Dolphin schreef: Van ongeveer de helft van deze nummers heb ik nog nooit gehoord, van vele zelfs niet van de uitvoerder(s).

Geef toe, als je op voorhand weet dat je elke reeks ongeveer de helft van je blad blanco moet laten is de lol er toch snel af ?
Ik ben het hier niet met je eens, Jurgen. Ik ga dit fenomeen ook tegenkomen de 27e, maar probeer er ook iets van op te steken. Als er iets tussenzit dat mij aangenaam in de oren klinkt, schrijf ik het voor mezelf op en zo kan het zelfs zijn, dat ik via een muziekquiz een (voor mij) nieuwe artiest of groep leer kennen. Al zijn het maar 2 of 3 nummers op die ene avond, dat maakt het voor mij goed.

@vince: misschien waren die theorievragen zo traumatisch voor mij, dat ik ze volledig uit mijn geheugen heb gewist...

Maar ik heb mij nog niet bedacht: ik kom gewoon de 27e. (langs de andere kant heb ik ook wel de verplichting: ik moet chauffeurtje spelen....
Frans
Backing Vocal
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 11:09
Locatie: Beveren / Clement

Bericht door Frans »

Bij deze wordt Silent Dolphin dus geschrapt van de deelnemerslijst. Jammer.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Frans schreef:Marillion - Incommunicado 1987
Nummer 6 in UK en nummer 31 in Nederland, leert even surfen. Echt iets voor de hitkenners dus. 8)
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Tonyvdb schreef:komaan 'Kuifje', je hebt toch niets te verliezen ... Het is niet dat, als je lager scoort dan dat van je verwacht wordt of wat je zelf verwacht, je 'verbrand' bent of zo ... het leven en het muziekquizleven gaat verder ...
Peegee bvb. komt ook (terug) af, hoewel hij ook vooral een (indrukwekkend goede) hitkenner is : tonnen respect voor zijn kennis enerszijds en zijn moed om op een 'alternatief geöriënteerde' individuele quiz op te draven anderszijds ...

Silent Dolphin, jammer dat je afhaakt, maar wat mij betreft geen probleem hoor ...

Al vind ik niet dat je een toekomstige quiz kunt beoordelen op twintig afgevallen nummerkes, dat zou een brug of twee te ver zijn, toch ...
niet op 20 afvallige nummertjes Tony inderdaad ... maar als de kwis in de lijn ligt van vorige edities van clement & popkenners kwissen dan zal het niet om 20 maar misschien wel meer dan 3/4 de van de kwis gaan , ook al stelt Frans nu zijn kwis individueel op...mijn gedacht hé !
ik kan hierin verkeerd zijn , maar ik begrijp dolphin en buddy BIJZONDER goed ! wij die het misschien meer moeten hebben van het hitgevoelige en misschien is niet vies zijn van een obscure nederlandstalige hit .
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

ik weet het, ik werd daar ook verwacht en nu ik de afgevallen nummers zie vind ik het best jammer maar die avond heb ik nu eenmaal (zelfgewilde) verplichtingen in de ab.
score op beide reeksen rond de 60%

ik kijk nu al uit naar de oplossingen en besprekingen. veel succes aan de moedigen
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

celtic601 schreef:niet op 20 afvallige nummertjes Tony inderdaad ... maar als de kwis in de lijn ligt van vorige edities van clement & popkenners kwissen dan zal het niet om 20 maar misschien wel meer dan 3/4 de van de kwis gaan , ook al stelt Frans nu zijn kwis individueel op...mijn gedacht hé !
ik kan hierin verkeerd zijn , maar ik begrijp dolphin en buddy BIJZONDER goed ! wij die het misschien meer moeten hebben van het hitgevoelige en misschien is niet vies zijn van een obscure nederlandstalige hit .
Dolphin, Buddy en jij hebben zeker gelijk, maar de mannen van Clement hebben nu eenmaal hun voorkeuren, smaak en idee van een quiz (vogeltje, zingt, bek, etc ...) : het zou mij zeer verbazen mochten zij plots uit een ander vaatje tappen dan dat ze vroeger op hun gewone muziekquizzen deden : dus ergens zou je toch ergens moeten weten dat op deze quiz weinig obscure one hit-wonders en/of dito Vlaamse of Franse levensliederen de revue zullen passeren ... allez, denk ik toch hé ...

Nu, laten we deze discussie (nog even) uitstellen (of voor mijn part gewoon annuleren), totdat we de volledige quiz voorgeschoteld hebben gekregen ...

Ik denk zelfs trouwens dat de mannen van Clement zouden content zijn dat de volgende keer iemand van een andere ploeg dit leuke initiatief overneemt en die kan dan tappen uit het vaatje dat hij wil en dan kunnen de alternative-fans dan op de barricaden gaan staan :P
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Feit is dat je niet hoeft te vrezen voor mogelijke leemten in je kennis. Iedereen heeft die, en iedereen vreest dat dat desastreuze gevolgen gaat hebben voor hun score. Om individueel aan te treden moet je gewoon een 'leap of faith' durven nemen.

Degenen die zich bij alles als een vis in het water voelen zijn op 1 hand te tellen. Zowel oldies, 80s als hedendaags, van platte hitjes over reggea en Vlaamse schlagers naar crooners en singer-songwriters tot metal en new wave... Voor het podium is het allicht aangewezen maar verder... :?:

Akkoord, als er echt weinig hitjes zouden inzitten en dat is je (evt. enige) dada dan zal je dat wel voelen. Maar mij maakt het alvast niet uit, een individuele hitquiz wil ik ook gerust eens 'ondergaan' als iemand die ooit es samenstelt :wink:
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Bij deze wil ik jullie allemaal geruststellen dat jullie niet laatste zullen eindigen ;) als ik mij ook inschrijf voor deze individuele quiz... ;)

GKoppen (aka Godfrey Koppen)
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Silent Dolphin schreef: Geef toe, als je op voorhand weet dat je elke reeks ongeveer de helft van je blad blanco moet laten is de lol er toch snel af ?
heb respect voor je keuze, maar als iedereen zo zou redeneren zouden er al snel geen muziekquizzers meer overblijven, laat staan dat er zouden bijkomen vrees ik..
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Iedereen doet wij hij/zij wil, maar als ik alleen nog naar de quizzen ga die mij liggen, moet ik ipv wekelijks, twee- of driewekelijks gaan quizzen. Als ik laatste ben is dat maar zo... En ik heb nog geen enkele quiz gehad waar ik niets bijleerde of een leuk muziekje ontdekte.
Laatst gewijzigd door dendaffe op di 16 sep 2008, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

gkoppen schreef:Bij deze wil ik jullie allemaal geruststellen dat jullie niet laatste zullen eindigen ;) als ik mij ook inschrijf voor deze individuele quiz... ;)

GKoppen (aka Godfrey Koppen)
:thumb1:
een ereplaats in de recente categorieën ligt toch binnen de mogelijkheden !
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Tonyvdb schreef:
gkoppen schreef:Bij deze wil ik jullie allemaal geruststellen dat jullie niet laatste zullen eindigen ;) als ik mij ook inschrijf voor deze individuele quiz... ;)

GKoppen (aka Godfrey Koppen)
:thumb1:
een ereplaats in de recente categorieën ligt toch binnen de mogelijkheden !
Daar hoop ik niet op, enfin we zullen wel zien...
Maar ik hoop vooral veel bij te leren want mijn kennis begint pas ergens midden jaren '90, van '60 '70 '80 weet ik zo goed als niks buiten de door iedereen gekende hits :oops: dus er valt nog veel te leren voor mij :)
Plaats reactie