2de muziekquiz Rio te Hamme

Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

straight banana schreef:
svendmae schreef:
Devil's answer schreef: Of hier veel gelegenheidsploegen gaan terugkeren, betwijfel ik wel.


Ik vrees ervoor. Of het zou voor die knappe serveuse moeten zijn :shock: (wat een sexy hese stem...)

Pas op, we hebben ons zoals gewoonlijk wel weer goed geamuseerd, maar zonder Testedoene Hugo zouden we afgetekend laatstes eindigen denk ik. Deze quiz was echt onze dada niet, alle respect voor Kas, Bananen en andere ploegen die ik nu ff vergeet die de grote scores aaneenreven (behalve eens een ronde waarin Bananen 10 op 24 haalde: wat is er misgelopen?)

/quote]


Huh??

Kan me hier echt niks van herinneren (de punten van de laatste ronde zijn me wel ontgaan).




Het was in ieder geval de laatste ronde niet, mss dat Aimé zich vergist had bij het afroepen van de punten, maar op een gegeven moment heb ik duidelijk verstaan: Rechte Banenen 22 10. Niet aan mij om tegen jullie te zeggen dat dat zwak is ofzo, maar jullie reven de goeie scores aaneen, en plots hoorde ik daar een 10/24. Ik was bijna geschokt :)
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

svendmae schreef:
Devil's answer schreef: Of hier veel gelegenheidsploegen gaan terugkeren, betwijfel ik wel.


Ik vrees ervoor. Of het zou voor die knappe serveuse moeten zijn :shock: (wat een sexy hese stem...)

Pas op, we hebben ons zoals gewoonlijk wel weer goed geamuseerd, maar zonder Testedoene Hugo zouden we afgetekend laatstes eindigen denk ik. Deze quiz was echt onze dada niet, alle respect voor Kas, Bananen en andere ploegen die ik nu ff vergeet die de grote scores aaneenreven (behalve eens een ronde waarin Bananen 10 op 24 haalde: wat is er misgelopen?)

Wat onthouden we van deze quiz?

- We hebben paar mensen van op dit forum in levende lijve ontmoet...
- Ze hadden goeie tomatensoep met veel ballekes.


hoelijk was de ontmoeting met mensen van dit forum positief
ik ben blij je te hebben ontmoet

hopelijk had je wat aan de info die ik je gaf over het muziekquizcircuit
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

svendmae schreef:
straight banana schreef:
svendmae schreef:
Devil's answer schreef: Of hier veel gelegenheidsploegen gaan terugkeren, betwijfel ik wel.


Ik vrees ervoor. Of het zou voor die knappe serveuse moeten zijn :shock: (wat een sexy hese stem...)

Pas op, we hebben ons zoals gewoonlijk wel weer goed geamuseerd, maar zonder Testedoene Hugo zouden we afgetekend laatstes eindigen denk ik. Deze quiz was echt onze dada niet, alle respect voor Kas, Bananen en andere ploegen die ik nu ff vergeet die de grote scores aaneenreven (behalve eens een ronde waarin Bananen 10 op 24 haalde: wat is er misgelopen?)

/quote]


Huh??

Kan me hier echt niks van herinneren (de punten van de laatste ronde zijn me wel ontgaan).




Het was in ieder geval de laatste ronde niet, mss dat Aimé zich vergist had bij het afroepen van de punten, maar op een gegeven moment heb ik duidelijk verstaan: Rechte Banenen 22 10. Niet aan mij om tegen jullie te zeggen dat dat zwak is ofzo, maar jullie reven de goeie scores aaneen, en plots hoorde ik daar een 10/24. Ik was bijna geschokt :)
Het minste dat de Bananen hebben gescoord was 17 op de laatste ronde. Op ronde 7 en 8 scoorden ze 19 punten. De andere rondes hadden ze meer en zelfs een paar keer 24/24.
Le plastic c'est fantastique!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Aimé le Chevalier schreef:Het minste dat de Bananen hebben gescoord was 17 op de laatste ronde.
Sorry hee mannen :makeup: Het leek ons onmogelijk om de Bananen in de laatste ronde nog te verschalken (onze laatste ronde leek ons nochtans niet echt de beste van de avond) maar bij hen was die er duidelijk te veel aan. En dan nog een mindere schiftingsvraag hebben, de :banghead:-ste manier om de duimen te leggen.

De avond aan de tafel bij Polkaheer en co werd er uiteraard alleen leuker op :twisted: De invulling van de quiz vond ik persoonlijk ook interessant maar voor sommingen ongetwijfeld iets te eenzijdig. En voor de gelegenheidsploegen kan het niet anders dan zweten geweest hebben. Maar da's hier allemaal al geschreven geweest hee :doh:

Tenslotte nog een :app: voor de ongenaakbare winnaars.
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Bericht door Aimé le Chevalier »

De einduitslag:
1. Kas en Co: 264
2. PolkaheerKopvleesfretterRapenbraderKaaskop: 257
3. De Rechte Bananen: 257
4. Tequila Overdrive: 256
5. Sympathie vur den Duvel: 245
6. Fabtazi: 241
7. Vlassenbroek 2000: 225
8. Diamond Dogs: 204
9. Koerier: 204
10. René & de Tivoli's: 201
11. Disorder: 191
12. Dubbel en Dik: 183
13. Roxy: 179
14. The Fishsticks: 179
15. Veurdeleute: 172
16. D'Avignons: 164
17. Boing Boom Tschak: 163
18. The stoned: 159
19. Logic: 159
20. Pauline & Paulette: 156
21. 4 schelln espe: 144
22. Dreamers vs. Kluizenaars: 139
23. A. Kwadraat: 137
24. Bundy's: 100
25. The Quizinnekes: 95
Le plastic c'est fantastique!
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Bericht door Schalckske »

ricardofab4 schreef:
svendmae schreef:
Devil's answer schreef: Of hier veel gelegenheidsploegen gaan terugkeren, betwijfel ik wel.


Ik vrees ervoor. Of het zou voor die knappe serveuse moeten zijn :shock: (wat een sexy hese stem...)

Pas op, we hebben ons zoals gewoonlijk wel weer goed geamuseerd, maar zonder Testedoene Hugo zouden we afgetekend laatstes eindigen denk ik. Deze quiz was echt onze dada niet, alle respect voor Kas, Bananen en andere ploegen die ik nu ff vergeet die de grote scores aaneenreven (behalve eens een ronde waarin Bananen 10 op 24 haalde: wat is er misgelopen?)

Wat onthouden we van deze quiz?

- We hebben paar mensen van op dit forum in levende lijve ontmoet...
- Ze hadden goeie tomatensoep met veel ballekes.


hoelijk was de ontmoeting met mensen van dit forum positief
ik ben blij je te hebben ontmoet

hopelijk had je wat aan de info die ik je gaf over het muziekquizcircuit
Die ontmoeting was zeer zeker positief. Een gezicht kunnen plaatsen op een aantal forumiconen is best aangenaam. Ondanks onze magere resultaten , is het plezant dat we stilaan (h)erkend worden als "mensen uit het circuit".

Ik denk echter dat alle 4 de schelln espe (enfin ja, tegenwoordig zijn we maar met drie) vooral tevreden en opgelucht zijn dat de kleine forumrel die hier is losgebarsten, min of meer is uitgeklaard dankzij de ontmoeting met een aantal forumleden.

Persoonlijk vond ik de betreffende uitspraak van "een schelle espe" ook wat offensief uit de hoek komen (en ik heb hem dat ook gezegd), al ken ik "een schelle espe" beter dan de meesten hier, en kan ik garanderen dat het absoluut niet met slechte bedoelingen hier is gezet, ondanks dat dat mss zo werd opgenomen. Zelf ben ik daarom ook tevreden dat hij zichzelf op een rustige en persoonlijke manier heeft kunnen verantwoorden/verontschuldigen bij een aantal mensen.
Ik hoop dan ook dat bij deze de situatie is uitgeklaard en dat de 4 schelln espe terug "die kleine sympathieke ploeg" kunnen worden die altijd een hoop lol maken, ondanks hun enorm beperkte muziekkennis. En of we nu vierde, vijfde of zesde laatste worden, who cares, zolang we maar kunnen lachen.

Over de quiz zelf dan:

We hadden het ongeluk (door een laattijdige inschrijving allicht) van dicht bij deur en toog te zitten, waardoor het geluid voor ons niet optimaal doorkwam en er behoorlijk wat geroezemoes was. De vele wave- en reggaefragmenten waren helemaal niet onze dada, maar langs de andere kant, veel genres die ons op het lijf geschreven zijn, hebben we (nog) niet :D We hadden ook een iets makkelijker niveau verwacht, maar op zich kan ik daar wel mee leven, een (jonge) mens kan maar bijleren :wink:
De organisatie van de quiz zelf vond ik vrij vlekkeloos. De quiz was op een treffelijk uur afgerond, er werden regelmatig tussenstanden afgeroepen, de soep met ballekes was idd heerlijk, en noem maar op. Wat mij betreft komen we zeker terug.

Ook een bedankingswoordje van mijnentwege voor Hugo van Testedoene. Hij heeft ons een aantal plaatsen winst opgeleverd, maar vooral veel lol bijgebracht.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

celtic601 schreef:... volgens mij is er de laatse tijd zowat de tendens ontstaan van : oeioe er komen grote namen naar mijn kwis ....ik zal er maar wat extra moeilijke toestanden insteken ... ik vrees voor ploegen die voor de eerste maal een kwis samenstellen ( ze hebben misschien een gebalanceerde kwis ineengestoken en krijgen dan plots te horen dat de polka's , de fanfares , de fabs de kassen en de duvels en noem maar op ... ook gaan deelnemen aan hun kwis .. wat gebeurt er meestal ... hup ! de helft van de vragen verdwijnt in de prullenbak en er komen 30 extra moeilijke fragmenten bij .
dit kan leuk zijn voor de die hards , maar je ziet zo op de volgende editie dat er 15 gelegenheidsploegen minder zullen zijn.
Treffend beschreven, denk ik, Celtic ! Dat lijkt me inderdaad een trend te worden, misschien wel als een (zeldzaam negatief) gevolg van dit anders onvolprezen forum.

Ik vermoed dat dit bijvoorbeeld zeker het geval was bij de mei-quiz van Testedoene in 2007, die toch wel vrij moeilijk was gemaakt, volgens mij toch wel een beetje om de erop afkomende grote namen niet teleur te stellen.
De gelegenheidsploegen waren achteraf niet mals voor de organisator, maar op het forum hoorde je die natuurlijk niet.
Ik ben dan ook opgelucht dat ze er dit jaar in slaagden om weer wat gas terug te nemen, en dat zonder gezichtverlies te lijden bij de "circuitploegen".
Maar uit betrouwbare bron weet ik dat ze bij Testedoene in de aanloop naar de versie 2008 met de schrik zaten dat ze de zaal dit jaar niet meer vol zouden krijgen, na de plaatselijk verworven negatieve ("te moeilijk") reputatie ...

Ook bij andere quizzen heb ik reeds de bedenking gemaakt dat de organisator iets teveel zijn best doet om van de gonzende namen een goeie kritiek te krijgen... De gelegenheidsploegen worden daarbij wat uit het oog verloren. Al worden ze, zonder waarschuwing voor het niveau, wél graag gelokt.

Alle types quizzen hebben bestaansrecht, maar de organisatoren verdienen een verdubbeling van de lof voor hun werk indien ze ook de aankondiging "juist" lanceren.

Vandaar bijvoorbeeld mijn bewondering voor Proges, die zijn quiz steeds "eigenzinnig" durft te noemen, en het riskeert om inderdaad weinig ploegen te krijgen.
(Helaas zijn we ook dit jaar verhinderd om aan te treden om familiale redenen, aar het komt er wel eens van om zijn moed daadwerkelijk te steunen met een deelname...)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Ja ik kan bovenstaande redenering(en) zeker volgen. Het niveau van newbies zal altijd eerder laag zijn (met wat volharding groeien ze door maar tegen dan zijn het geen newbies meer hee :roll: )

Maar de routiniers uitdagen wordt ook steeds moeilijker, je moet het verder en verder gaan zoeken. En net zo min als je kan verwachten dat gelegenheidsploegen een pittige quiz met plezier "uitzweten", kan je verwachten dat de betere ploegen elk individueel 90% van de antwoorden kennen en tevreden terugkeren.

Duidelijk aankondigen is idd. belangrijk maar het etiket "voor iedereen een uitdaging" zal steeds moeilijker worden om waar te maken, vrees ik :think:
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Bericht door tequila »

Devil's answer schreef:Knalprestatie van Tequila Overdrive trouwens (4°).
straight banana schreef:En, inderdaad, ook erg sterke prestatie van Tequila Overdrive.
Bedankt voor de complimenten. :)
Proficiat ook aan jullie en natuurlijk ook de winnaars Kas & Co en Polkaheer etc. :app:

Deze quiz ligt ons (net als de andere quiz in RIO overigens). New wave is ons ding wel maar ook de fragmenten uit de andere genres waren bijna steeds van goede kwaliteit (alleen Kabouterjes van Dzinghis Khan hoefde niet echt :roll:). Voor ons zeker voor herhaling vatbaar. :thumb1:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Ik vermoed dat dit bijvoorbeeld zeker het geval was bij de mei-quiz van Testedoene in 2007, die toch wel vrij moeilijk was gemaakt, volgens mij toch wel een beetje om de erop afkomende grote namen niet teleur te stellen.
De gelegenheidsploegen waren achteraf niet mals voor de organisator, maar op het forum hoorde je die natuurlijk niet.
Ik ben dan ook opgelucht dat ze er dit jaar in slaagden om weer wat gas terug te nemen, en dat zonder gezichtverlies te lijden bij de "circuitploegen".
Maar uit betrouwbare bron weet ik dat ze bij Testedoene in de aanloop naar de versie 2008 met de schrik zaten dat ze de zaal dit jaar niet meer vol zouden krijgen, na de plaatselijk verworven negatieve ("te moeilijk") reputatie ...
Inderdaad , goeie analyse van onze quiz van vorig jaar, mede ook omdat we dan twee rondes deden met de favoriete keuze van de quizzers, zoals ze zij FAB 4 zeggen : horrornummers :lol: :banghead: .
Ik ben zelf ook blij dat we dit jaar iets kunnen bijsturen hebben in de goede richting, alhoewel ik het vreesde vooraf :o (vooral omdat we volgens een totaal nieuw concept werkten).
Het verlies aan inschrijvingen van lokale ploegen was echter wel merkbaar, vorig jaar nog 64 ploegen nu slechts 40 (dit ook natuurlijk wegens speciaal weekend: communie, reisjes, ... en een tweede quiz in Temse)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Cortez schreef:[
Ik denk echter dat alle 4 de schelln espe (enfin ja, tegenwoordig zijn we maar met drie) Ook een bedankingswoordje van mijnentwege voor Hugo van Testedoene. Hij heeft ons een aantal plaatsen winst opgeleverd, maar vooral veel lol bijgebracht.
Gasten ,als jullie eens iemand te kort hebben (en ik ben toevallig vrij en mag :lol: of kan niet meedoen met testedoene/domino) mogen jullie mij altijd contacteren.
Een schelle espe weet mij wel te bereiken (of via het forum natuurlijk) :wink:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Bericht door Schalckske »

Rubby schreef:
Cortez schreef:[
Ik denk echter dat alle 4 de schelln espe (enfin ja, tegenwoordig zijn we maar met drie) Ook een bedankingswoordje van mijnentwege voor Hugo van Testedoene. Hij heeft ons een aantal plaatsen winst opgeleverd, maar vooral veel lol bijgebracht.
Gasten ,als jullie eens iemand te kort hebben (en ik ben toevallig vrij en mag :lol: of kan niet meedoen met testedoene/domino) mogen jullie mij altijd contacteren.
Een schelle espe weet mij wel te bereiken (of via het forum natuurlijk) :wink:
Da's erg vriendelijk. De eerstkomende quizzen zouden we, als ik goed op de hoogte ben, met vier moeten zijn. Maar we zullen het zeker en vast onthouden :wink:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

SepPuKu schreef:Ja ik kan bovenstaande redenering(en) zeker volgen. Het niveau van newbies zal altijd eerder laag zijn (met wat volharding groeien ze door maar tegen dan zijn het geen newbies meer hee :roll: )

Maar de routiniers uitdagen wordt ook steeds moeilijker, je moet het verder en verder gaan zoeken. En net zo min als je kan verwachten dat gelegenheidsploegen een pittige quiz met plezier "uitzweten", kan je verwachten dat de betere ploegen elk individueel 90% van de antwoorden kennen en tevreden terugkeren.

Duidelijk aankondigen is idd. belangrijk maar het etiket "voor iedereen een uitdaging" zal steeds moeilijker worden om waar te maken, vrees ik :think:
volledig akkoord .... maar persoonlijk vrees ik ervoor dat sommigen onder
ons in de toekomst wel voor die uitdagingen ( maar dan niet voor iedereen ) zullen zorgen , zodat we in feite ( en hier komt het woord dan weer ) een elitair groepje muziekfreaks gaan worden die jaarlijks onderling met een ploeg of 15
zullen uitmaken wie de helden zijn...
vergeet niet , een gelegenheidsploeg win je NIET zo maar terug voor je kwis ... die denken wel is na .
bwa .. misschien ben ik wel te pessimistisch op dit vlak , maar mijn grootste vrees is dat er binnen ettelijke jaren weinig , van wat voor mij nog steeds een leuke hobby is , overblijft .
als ik bv aan een gelegenheidsquiz deelneemt , met praktisch geen vaste quizploegen , geloof me dan gaat het bij mij niet om die misschien makkelijke overwinnig , maar dan kan ik ECHT genieten wat er rondom mij dan allemaal gebeurt .. die ploegen starten polonaises ..vallen zingend in elkaars armen , lachen om elkaars fouten die ze maken en vooral ! ze geven GEEN FUCK om wat of welke cd ze gaan winnen .... is dit niet mooi soms ????of kan dit niet ?
wie ben jij om te vertellen dat je nine inch nails in huis moet halen , en wie ben ik om je te vertellen dat je de nieuwe garry hagger ( opnieuw dubbele kin dacht ik ? ) moet in huis halen ?
dit is toch het leuke aan muziek ? de variatie dacht ik ....
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

De grappigste geslaagde gok van onze ploeg wil ik jullie toch niet onthouden..

Reggaefragment in pakweg reeks 3 of 4.

Hmmm, wat kan dat zijn? Geen idee!

Eek-a-mouse?
Want stem klinkt bijna als een muis, hé...

Opgeschreven...

En 't was juist!
:D
Daaraan zie je: je moet niet echt iets "weten" zijn om te scoren in muziekquizzen...

Overigens hadden we (raar genoeg) het gevoel dat we op deze quiz veel minder punten lieten liggen dan de dag ervoor bij Testedoene (waar we wonnen!). Raar team, hoor, dat van ons! Maar zeer leutig!
:wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

celtic601 schreef:
SepPuKu schreef:Ja ik kan bovenstaande redenering(en) zeker volgen. Het niveau van newbies zal altijd eerder laag zijn (met wat volharding groeien ze door maar tegen dan zijn het geen newbies meer hee :roll: )

Maar de routiniers uitdagen wordt ook steeds moeilijker, je moet het verder en verder gaan zoeken. En net zo min als je kan verwachten dat gelegenheidsploegen een pittige quiz met plezier "uitzweten", kan je verwachten dat de betere ploegen elk individueel 90% van de antwoorden kennen en tevreden terugkeren.

Duidelijk aankondigen is idd. belangrijk maar het etiket "voor iedereen een uitdaging" zal steeds moeilijker worden om waar te maken, vrees ik :think:
volledig akkoord .... maar persoonlijk vrees ik ervoor dat sommigen onder
ons in de toekomst wel voor die uitdagingen ( maar dan niet voor iedereen ) zullen zorgen , zodat we in feite ( en hier komt het woord dan weer ) een elitair groepje muziekfreaks gaan worden die jaarlijks onderling met een ploeg of 15
zullen uitmaken wie de helden zijn...
vergeet niet , een gelegenheidsploeg win je NIET zo maar terug voor je kwis ... die denken wel is na .
bwa .. misschien ben ik wel te pessimistisch op dit vlak , maar mijn grootste vrees is dat er binnen ettelijke jaren weinig , van wat voor mij nog steeds een leuke hobby is , overblijft .
als ik bv aan een gelegenheidsquiz deelneemt , met praktisch geen vaste quizploegen , geloof me dan gaat het bij mij niet om die misschien makkelijke overwinnig , maar dan kan ik ECHT genieten wat er rondom mij dan allemaal gebeurt .. die ploegen starten polonaises ..vallen zingend in elkaars armen , lachen om elkaars fouten die ze maken en vooral ! ze geven GEEN FUCK om wat of welke cd ze gaan winnen .... is dit niet mooi soms ????of kan dit niet ?
wie ben jij om te vertellen dat je nine inch nails in huis moet halen , en wie ben ik om je te vertellen dat je de nieuwe garry hagger ( opnieuw dubbele kin dacht ik ? ) moet in huis halen ?
dit is toch het leuke aan muziek ? de variatie dacht ik ....
Exact mijn bezorgdheid, Celtic, reeds lang voor het ontstaan van dit forum.

Vandaar ook mijn dubbel gevoel bij het ervaren van die positieve invloed van dit medium voor onze hobby: trekken (om nieuwe ploegen aan te trekken) en duwen (om de reeds verworven kennis te blijven uitdagen voor de ervaren ploegen). Persoonlijk voel ik meer voor het eerste omdat we anders dinosauriërs zullen blijken en uitsterven... Maar uiteraard kan ik ook genieten van een quiz waar we niet automatisch 90 % halen. Dilemma!
Plaats reactie