Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door fLEEtfox »

Bedankt aan alle aanwezigen voor het trotseren van het sLEEpless horsemen-geweld! Ook nog eens bedankt aan de crew van 21 (!) personen die de bar, bediening & jury in goede banen geleid hebben en zonder wie de quiz nooit zou kunnen doorgaan. Respect! :music-rockout:
Ook een woord van dank aan Mieke, Sven & Dimi van d'Espen om een handje toe te steken bij het opruimen van de zaal. Ook een welkome daad :dance:

Hier alvast de einduitslag, een analyse zal later beetje bij beetje volgen (want met 50 ploegen is dit echt geen sinecure).

Proficiat aan WAG Team die - niet zonder slag of stoot deze keer - hun tweede overwinning behaalden :clap: :clap: :clap: .
Maar zeker even veel respect voor Jan, Piet, Joris & Sam Gooris waarvan we echt dachten dat die nog roet in het eten zouden gooien voor WAG Team en er nog een écht spannende strijd van gemaakt hebben aan de top (vanaf R8 tem R10 zelfs de leiding overnamen!!). Maar net als in 2010 duurde de quiz opnieuw één ronde te lang voor hen. Uiteindelijk derde geëindigd :clap: !
In de laatste ronde zelfs nog bijgebeend door de eindjump (en een beter saldo in de ABC-ronde) van De Rechte Bananen die er hun beste prestatie neerzetten van al hun deelnames in Beernem :clap: :clap: en voor wie de quiz misschien een ronde té kort was :D gezien hun sterke remonte in de laatste rondes.

Maar evenzeer een :handgestures-thumbupright: voor de gelegenheidsploegen die evenzeer hun best deden om zich te handhaven in de mss niet altijd even gemakkelijke rondes (en ik kijk dan zeker naar mijn ronde :oops: :oops: ). Hopelijks hebben zij zich toch ook ietofwat geamuseerd. Ik denk het wel aan de toch wel relatief positieve reacties in de enquête die bijna door iedereen ingevuld werd, waarvoor dank (en later hierover meer!).

Stand Ploeg Punten (/400) % Ranking
1 WAG Team 345 86,25% 100,00%
2 De Rechte Bananen 342 85,50% 99,13%
3 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 342 85,50% 99,13%
4 Bruce Horny & The Rest 336 84,00% 97,39%
5 Paris Hilton look-a-likes 334 83,50% 96,81%
6 Sympathy vur den Duvel 334 83,50% 96,81%
7 Martha Wainwrong ain't Right 326 81,50% 94,49%
8 Fab4 324 81,00% 93,91%
9 Kas & The Holly's 321 80,25% 93,04%
10 Vlassenbroek2000 319 79,75% 92,46%
11 Tequila Overdrive 319 79,75% 92,46%
12 Starbuk & Apollo 310 77,50% 89,86%
13 A Tribe Called "Wuk Est?" 310 77,50% 89,86%
14 Vindikooks 308 77,00% 89,28%
15 Los Locos 299 74,75% 86,67%
16 4 Schelln Espe 283 70,75% 82,03%
17 Men In Black 280 70,00% 81,16%
18 Dran Dran 277 69,25% 80,29%
19 Kool & The Spider Murphy Gang Bang 276 69,00% 80,00%
20 Salman Rushdie All Star Band 272 68,00% 78,84%
21 No ID 272 68,00% 78,84%
22 Goedkoop zat in 't Halve Maantje 272 68,00% 78,84%
23 Disorder 271 67,75% 78,55%
24 1 Hit Wonders 267 66,75% 77,39%
25 Oorsmeer 266 66,50% 77,10%
26 Supersonic 261 65,25% 75,65%
27 Green Onions 259 64,75% 75,07%
28 The Kinky Crusty Quiz Kings & Queen(s) 249 62,25% 72,17%
29 Spek & Bonen 244 61,00% 70,72%
30 My Dying Pride 242 60,50% 70,14%
31 Feds Gadget 239 59,75% 69,28%
32 De Jeugd van Toen 237 59,25% 68,70%
33 Jimmy-boyzzz 235 58,75% 68,12%
34 Sound & Vision 234 58,50% 67,83%
35 De Stimpy's 231 57,75% 66,96%
36 Popingers 223 55,75% 64,64%
37 De Echte Ware Forummers 222 55,50% 64,35%
38 Lucky Manuelo's 220 55,00% 63,77%
39 Run To The Pils 219 54,75% 63,48%
40 Parazaar (Team Sofie) 199 49,75% 57,68%
41 Guys & Doll 199 49,75% 57,68%
42 Abeelken 199 49,75% 57,68%
43 Niek & The Bad Sheeps 197 49,25% 57,10%
44 DOSKO 197 49,25% 57,10%
45 Voa De Leute 189 47,25% 54,78%
46 Neighbours From A Distance 187 46,75% 54,20%
47 The Stinky Toys 180 45,00% 52,17%
48 Four Of A Kind 154 38,50% 44,64%
49 Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen 147 36,75% 42,61%
50 Geen Wonder Dat Moeder Dronk 147 36,75% 42,61%
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door Jorgen VG »

fLEEtfox schreef:Bedankt aan de crew van 21 (!) personen die de bar, bediening & jury in goede banen geleid hebben en zonder wie de quiz nooit zou kunnen doorgaan. Respect! :music-rockout:
Ook een woord van dank aan Mieke, Sven & Dimi van d'Espen om een handje toe te steken bij het opruimen van de zaal. Ook een welkome daad :dance:
:clap: :clap: :clap:

Zonder deze wekelijkse vrijwillgers zou het onmogelijk zijn onze hobby te beoefenen. Ze hebben vaak een ondankbare taak, omdat vaak van hen verwacht wordt dat ze kunnen tappen, bedienen en wat dan ook als echte pro's. En meestal lukt hen dat nog ook... ik kan hier alleen maar respect voor hebben.


De quiz van de sympathieke horsemen is één van die quizzen die ons pijnlijk confronteert met onze leeftijd.
Het is een jongere garde, waardoor de klemtoon der moeilijkheid vaak in jongere fragmenten zit.
Wij merken steeds meer dat het ons niet meer lukt dit allemaal bij te houden.

Wanneer je dan kijkt naar de volledige puntentabel moet je constateren dat de spreiding niet afwijkt van die van andere quizzen, waar wij beter scoren. Dit is een overtuigend bewijs dat we onze mindere score alleen maar aan onze eigen gebreken te wijten hebben. Cijfers liegen niet en ze tonen aan dat deze quiz absoluut afgestemd was op het doelpubliek.

Bij ons was het vooral Phil die regelmatig in exstase kwam. We maakten ons bij momenten ongerust. :D

Onvoorstelbaar hoe vlot het allemaal verliep, tot de snelle puntentelling toe. Je moet het maar doen met zo'n deelnemersveld.
Het staat vast dat dit een klassieker geworden is. Voor ons misschien af en toe te ver van onze wereld, maar dat geldt op andere quizzen dan zeker weer voor andere teams.

Vooral je ding blijven doen mannen.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3340
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door SpeedKing »

Dit forum ten spijt, maar het echte zenuwcentrum van het muziekquizrecenseren bevindt zich in de pissijnen. Daar hoor je nog eens echt de waarheid. Daar, of in de smoker's corner buiten. En daar hoorde je, ook van de 'betere' ploegen een soort 'gemor' dat er te veel makkelijke fragmenten in zaten, en dat de moeilijke dan plots te jong / hard / ver van het bed waren. Dan sta ik daar naar dat vliegje te mikken met juist het tegenovergestelde gevoel, en dan besef je (nog maar eens) dat er een perceptiekloof gaapt tussen de betere ploegen en de middenmoters (history repeats itself, en nog vrij snel ook).

De Horsemen-quiz is voor ons, Los Locos, een van de plezantste, allicht omdat we generatiegenoten zijn. Dat er dan uit bepaalde decennia 'haalbaarder' stuff wordt geplukt, ligt volledig in de lijn met hoe we het zelf ook zouden aanpakken. En de speciallekes zijn voor ons dan niet meer dan leuke jeugdherinneringen. Denk dat Silent Dolphin daar terecht voor zichzelf de conclusie trekt: er gaapt nu eenmaal een soortement generatiekloofje, dat soms met de beste wil van de wereld niet of moeilijker te dichten is. So be it, zeker. Maar laat kloofje zo af en toe maar eens gapen voor die paar (paar, letterlijk vrees ik?) quizzen per jaar.

Enfin, u had het mss al begrepen: Los Locos hebben zich rot geamuseerd. Al waren we zwaar aan het puffen bij de eerste twee rondes: we dachten dat we totaal het bos in gingen, maar dat bleek al bij al mee te vallen (we stonden toen hoger dan waar we uiteindelijk gestrand zijn). Vanaf het moment dat het naar ons gevoel wat begon te vlotten, begonnen we ook wat weg te zakken. Raar fenomeen: op sommige quizzen kunnen we ons in het begin wel eens in de debatten mengen met de grote jongens, maar je ziet toch altijd dat aan het einde van de rit de topploegen altijd komen bovendrijven. De ploegen voor ons kloppen we anders ook nooit.

Maar toch, als je op een bepaald moment op 110 staat, en de leiders op 115, dan denk je wel eens: pakten we nu maar eens die The Killers, The Horrors, Interpollen etc.... want, ondanks recent werk, laten we die nog altijd allemaal liggen (tenzij Espe Sven of Wasoetie Bert met ons meespeelt). Blijkbaar pakken we dan toch wel andere dingen die toppers rateren, anders zou de kloof nog groter zijn. Wat, is me dan een raadsel. Naar ons aanvoelen zit er nu ook weer niet zoveel hard werk in deze quiz. Of dat veel moet relatief zijn, tegenover andere quizzen waar het gehalte nog lager is. Maar VEEL, dat is voor mij toch nog iets anders. VEEL betekent voor mij toch minsten meer dan de helft. Maar als het hard was, was het een paar keer loeihard (At The Gates of Dead Embryonic Cells van Sepultura, dat is idd metalquizstuff), dat vertekent mss een beetje het beeld.

Iedereen aan ons tafel had zijn inbreng, paar mooie joint efforts. Vb bij het Rodrigo & Gabriela-fragment. Jeroen: Dat is toch van Metallica? Dominique: Dat is toch die instrumental. Ik: Dan is het Orion. Verdiende toch wel een hi-five!
Verder beetje dollen met 'zouden we eens Stinkfist opschrijven ipv The Pot bij beetje gay (lachen, gieren, brullen) en zo heel af en toe eens vloeken, maar we hadden elk niet het gevoel echt veel te hebben gemist. Uiteindelijk was onze Dominique hier mss nog het meest in zijn sas. Denk dat zijn leefwereld het best aansluit bij die van de Horsemen.

Over de quiz zelf: beetje gesukkeld met CTRL ALT DEL, de Rode Draad wilde ook niet echt vlotten (was toch niet zo eenvoudig blijkbaar - we strandden bij broers & zussen), maar de meestal gevreesde favorietenrondes waren van alle drie eigenlijk heel doenbaar. Ook de medewerkersronde viel best mee, de albums te linken waren redelijk in onze winkel, de themaatjes in de mixrondes helpen ook wel, en ja, de alfabetronde: schittende vondst. Dat zijn de allerbeste: 1 simpel idee dat nog niet gedaan is. Zonder links, zijsprongen, koppelen zus of zo. Gewoon: volgens het NAVO spellingsalfabet. Damned, love it!

Voor de rest is deze quiz een machine. Achter de schermen een stressy dag, zo heb ik vernomen van de Horsemen, maar wij als deelnemers hebben daar niks gemerkt.

Schrijf ons nu maar al in voor volgend jaar. En jullie mogen er dan meteen aan beginnen - het Milow-bashen is toch al een beetje uitgemolken. Jullie quizformule daarentegen niet!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door PEKEBO »

Dank aan de horsemen en hun personeel voor alweer een gezellige avond in Beernem. :clap:
ABC ronde was nice gevonden! :handgestures-thumbupright:
Ook al ben ik op dezelfde dag geboren als mijn tweelingzus, die oplossing van de rode draad kwam laat (gelukkig niet te laat).
Paar keer uit mijn dak kunnen gaan, ook al ben ik een rustig type. ;)
Allen tevreden aan onze tafel met ons resultaat en met jullie (top) organisatie, ondanks een pintje teveel bij onze 4de man. :crazy:

We kijken alvast uit naar editie 6.0! :dance:
DenDimi
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 04 aug 2013, 09:13

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door DenDimi »

Ook veel lof van Goedkoop Zat In 't Halve Maantje voor jullie quiz!

Onze ambitie was top 20 (afgaande op het deelnemersveld) en dit werd net gehaald. Er zat nog iets meer in voor ons maar we lieten een aantal (zeker 5) fragmenten domweg liggen.

De ABC-ronde bleek een struikelblok voor ons, daarop scoorden we zéér zwak en ook de link hadden we helaas niet volledig door.

Volgend jaar zijn we allicht weer van de partij!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door Rubby »

Prima organisatie,toffe quiz, maar ik vrees dat de muziekkeuze nooit echt mijn ding zal zijn :think:
Maar soit , zo blijft er variatie ;)
Mocht in extremis invallen bij Salman Rushdie allstar band (meer film en algemene quizzers heb ik begrepen, spelen slechts sporadisch een muziekquiz).
Leuk om eens een quiz op deze manier te beleven :music-listening:
Waren dan ook heel tevreden met het resultaat (20ste op 50).
Testedoeneteam naar Beernem krijgen zal altijd moeilijk blijven (zeker als er diezelfde avond ook ergens een hitquiz is :roll: ), maar als ik kan probeer ik toch terug te komen, maakt niet uit met welk team, en niet alleen omdat het toffe organisatoren zijn :lol: :clap:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door aLEEce in chains »

Merci voor de eerste reacties, ik hoop dat er nog wat volgen (ook de minder positieve zaken mogen aan bod komen hé).

@ Silent Dolphin: je spreekt van een mindere score. Jullie eindigen 8ste op 50 met 81%. Ik denk dat het aantal quizzen waar wij met zo'n score eindigen op één hand te tellen is. Ik weet wel dat er een groot verschil is tussen jullie kennis en de onze, maar ik vind "mindere score" dan ook wel relatief ;) . Anyway, feit is dat wij idd meer naar andere zaken luisteren dan jullie en dat wij dan idd op jullie quiz zitten te zwoegen op oldies en hits. Ik beschouw dat niet echt een probleem en uit je post blijkt ook dat dit voor jullie geen wezenlijk probleem is, dus :handgestures-thumbupright:

Wat de opmerking van Speedking betreft over de gesprekken in de toiletten: we zitten met een quiz met 50 ploegen dus moeten we sowieso wat meer weggeefnummers erin steken, zonder dat het een volledige invulquiz wordt. Aan de eindscores te zien zijn we naar mijn aanvoelen niet volledig in ons opzet geslaagd, want er zijn teveel ploegen die de helft niet halen (die drie met 49,75% reken ik naar boven afgerond als geslaagd). Het hardere segment zal uiteraard aanwezig blijven en ik merkte vrijdagavond nogmaals dat er voldoende ploegen zijn die hiermee blij zijn (ook al behoren die in de meerderheid tot de gelegenheidsploegen - uit analyses van vorige jaren bleek er dus af en toe een gelegenheidsploeg vermeld te worden in de anaLEEse en dat vind ik goed). Als het een troost mag zijn voor de ploegen, ik probeer steeds op voorhand de afweging te maken of er iemand in de zaal een hard nummer mogelijk zou kunnen vinden. Je moet je eigen ding doen maar toch probeer ik niet te zot te doen (al is At The Gates in de rode draad ronde een extreem geval). Sepultura zal volgens mij wel meerdere malen gevonden zijn. Dit jaar mochten twee medewerkers met een voorkeur voor het hardere genre ook kiezen. Gelukkig voor jullie hebben we niet voor Filip zijn andere groepen gekozen of jullie zaten met Dayglo Abortions op jullie nek (buiten misschien Mario, denk ik niet dat er al iemand van die gasten gehoord heeft - correct me if I'm wrong).

Over de quiz zelf: wat in de aanloop van de quiz wat als onze Murphy-editie dreigde te worden (maker van onze soep valt weg, problemen met tafels, problemen met beheerder zaal, tafel en stoelen tekort op dag zelf, ...), bleek voor mij een geslaagde editie. Ik ben tevreden dat we erin geslaagd zijn om het verloop van de avond toch vrij strak (zonder gejaagd gedoe voor de ploegen) te houden ondanks de aanwezig van meer dan 200 mensen in de zaal. Volledig stil krijg je het dan nooit, maar ik vond het niet rumoerig (tenzij ik me ook hier in zou vergissen). We slaagden erin om mee te blijven met het scorebord en ook het aantal klachten bleek beperkt (al hebben de mensen van Vlassenbroek 2000 dat misschien anders aanvaard :D , gelukkig hebben we de twee klachten met respectievelijk een tekort van 5 en 10 punten tijdig kunnen rechtzetten :oops: ). Ik was ook tevreden met de vaststelling dat het geen walk in the park werd voor WAG-Team. Het is geen doel op zich om ze een tweede plaats aan te smeren :mrgreen: , maar een beetje spanning kan geen kwaad en dat was er volgens mij vrijdagavond. Ik denk dat er voldoende moeilijke fragmenten inzaten, uiteraard aan jullie om hierover te oordelen.

We hebben ons wel een klein beetje mispakt aan de rode draad, we dachten dat deze makkelijker zou gevonden worden. Doordat de fragmenten (op de eerste drie na misschien) toch vrij herkenbaar waren, viel de scores van de deelnemers mee. Ook het gegeven dat er niet overdreven veel punten te winnen of te verliezen waren met het vinden van de rode draad, maakte dat het geen slagveld werd. Is het te wijten aan het feit dat veel ploegen muzikaal op zoek gaan naar een thema of omdat de meeste tweelingen in de groep pas op het einde van de reeks goed in beeld kwamen, ik weet het niet. Ben al blij dat de overwinning in onze quiz daar niet aan te wijten is, ging een wrang gevoel geven.

Hulde aan fLEEtfox om op de invulling van de ABC-ronde te komen. Ik weet niet of de gelegenheidsploegen opgezet waren met dit concept want er waren figuurlijk wel een aantal harde noten te kraken.

Uit de eerste contacten tussen de drie ruiters blijkt dat we met een goed gevoel zitten en dat een 6de editie er komt.

Voor de rest ben ik ook benieuwd naar de anaLEEse.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door Vlassenbroek2000 »

aLEEce in chains schreef:We slaagden erin om mee te blijven met het scorebord en ook het aantal klachten bleek beperkt (al hebben de mensen van Vlassenbroek 2000 dat misschien anders aanvaard :D , gelukkig hebben we de twee klachten met respectievelijk een tekort van 5 en 10 punten tijdig kunnen rechtzetten :oops: ).
Geen probleem, het werd telkens keurig rechtgezet :clap:
In de rangschikking vertaalde dit zich in heel wat extremere 'position switches' dan normaal, maar al bij al eindigden wij waar wij hoorden.

Toffe quiz trouwens, ontspannende avond, zoals wij het het liefst hebben ;)
We'll be back !!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door Tonyvdb »

Heel fijne quiz, voor mij persoonlijk de beste editie van de drie (vorig jaar en het jaar ervoor was ik er niet) die ik speelde : ontspannend, maar toch genoeg moeilijker spul om als regelmatig quizzer gefocust en geïnteresseerd te blijven.
Je moet het maar doen : 50+ ploegen in je zaal krijgen én ze een aangename avond presenteren : ik denk dat er volgend jaar wéér vijftig ploegen in de zaal zitten, circuitquizzers en gelegenheidsquizzers : hoed af daarvoor :handgestures-thumbupright:
Inhoudelijk, organisatorisch en prijzentafelisch een topper.
Deze quiz met zijn gekke naam staat bij mijzelf vanaf zaterdag op mijn 'must'-lijstje van quizzen die ik zeker wil spelen. En misschien eens winnen, want als het ergens nog kan, met al dat Monkees- en Monsters-overwicht de laatste tijden, is het hier misschien.
Goed gevonden kapstokken voor rondes ook, geen rocket-science, maar oerdegelijke concepten en conceptjes, het moet ontspannend blijven : ook een goed gevonden rode draad, dat die niet veel gevonden werd (onder andere door ons helemaal NIET, zelfs niet toen we Luke & Mat Goss te zien kregen), lag aan de deelnemers, zeker niet te ver gezocht : de NAVO-alfabetronde vonden wij top : al zeg ik er toch bij dat ik op mijn eigen allereerste Stardustquiz (in 2005) ook een NAVO-alfabetronde had (met slechts 12 fragmenten, was geen ALFABETronde, gewoon de rode draad van die bepaalde ronde) : ik had zelfs twee dezelfde fragmenten : Delta Lady en jawel, Foxy Foxtrot met haar elastieken benen).

Het was voor ons slechts de tweede keer, dat we in de oer-opstelling (Goote, Roob, Tony, Peter) quizden dit jaar (Wasoetie Tielt was de andere).
En op dit soort quizzen (niet te moeilijk, beetje hitjes, beetje linkjes, beetje alterniefs, hier en daar) zijn we, in deze hoedanigheid, op ons best.
We waren met relatief bescheiden ambities (mooie top tien vonden we een must, top vijf vonden we TOP) gekomen, maar al snel hadden we in de smiezen dat er misschien meer in zat : we lieten niet echt veel liggen en bleven in het zog van Wag Team en verhoogden gaandeweg onze ambitie naar 'podium', top drie dus. De oppergaai zat er echter niet in want in de laatste ronde moesten we het antwoord schuldig blijven op Claude Nougaro, Big Black (T+U) en ook de titel van ACDC ging aan ons voorbij.
Dus proficiat aan Wag-team en ook aan de Rechte Bananen die hun voorband nog - schiftingsronderondegewijs - net voor ons over de meet gooiden.
Toch waren we heel blij met onze prestatie en hopelijk is dit een omen voor een hele reeks quizzen die we spelen vanaf nu tot en met eind januari (de meeste als Starbuk & Sam Gooris)

Of Lee z'n ass riekt, ik zou het begot niet weten, en ECHT nieuwsgierig ben ik niet naar het antwoord op deze vraag, als ik eerlijk ben ... maar de quiz-versie vind ik alvast een topper !
Schrijf ons maar al in voor editie zes!
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door fLEEtfox »

R1 : Ctrl-Alt-Del

De eerste ronde was een gewone themaronde omtrent computertermen.
We proberen altijd min of meer te starten met een weggever om iedereen wat op zijn gemak te zetten en zijn daar super in geslaagd.
Ook het tweede fragment was bijna van dat maar net niet (titel een omgekeerde zaalsolo maar uit respect voor de privacy zullen we de ploeg hiervoor niet vermelden :) )


1. The Rolling Stones (50) - Start me up (50)
2. Joy Division (47) - She's lost control (49)
3. Urban Cookie Collective (38) - The Key, the secret (48)
4. Triggerfinger (27) - Short term memory love (12)
5. Luv (43) - Trojan Horse (37)
6. Dotan (47) - Home (50)
7. Tony Joe White (27) - Steamy Windows (43)
8. Lenny Kravitz (50) - Mr. Cab Driver (50)
9. Les Rythmes Digitales (19) - Jacques Your Body (Make Me Sweat) (22)
10. Enter Shikari (13) - Sorry You're Not A Winner (5)
11. Nashville Teens (12) - Google eye (33)
12. Live (50) - Lightning Crashes (33)
13. Hot Chip (33) - I Feel Better (11)
14. Rupert Holmes (31) - Escape (Piña Colada Song) (28)
15. The Beach Boys (40) - Shut Down (26)

F10 : titel van Enter Shikari enkel door 4Schelln Espe, Goedkoop Zat in 't Halve Maantje, Lucky Manuelo's, De Echt Ware Forummers en Kas & The Hollys

Naast Rolling Stones behoort ook Lenny Kravitz' Mr. Cab Driver tot het algemeen cultureel erfgoed.
Titel van Dotan (Home - heel veel Coming Home gelezen ook!) en Live werd ook door iedereen gevonden.
Ipv Beach Boys veel Jan & Dean gezien.
Toch ook een eervolle vermelding voor A Tribe Called Wuk Est en Gelieve Ons Hiervoor te verontschuldigen want zij waren de enige die Shut Down hadden. Al de rest schreef Shut You Down, wat we - goedheilig als we zijn - ook goedkeurden.

In de ranking van moeilijkste rondes was dit de zesde gemakkelijkste ronde met een gemiddelde van 68,27%
Hoogste Score : 28/30 (Kas & The Hollys + 4Schelln Espe)
Laagste Score : 11/30
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3340
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door SpeedKing »

fLEEtfox schreef:Ook het tweede fragment was bijna van dat maar net niet (titel een omgekeerde zaalsolo maar uit respect voor de privacy zullen we de ploeg hiervoor niet vermelden :) )

2. Joy Division (47) - She's lost control (49)
Ik zal die privacy dan maar zelf te grabbel gooien: ik vrees dat wij dat waren, wij hebben gewoon Control neergepend. Tenzij jullie ook dat goedgerekend hebben, dat zou wel heel goedhartig geweest zijn.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door fLEEtfox »

SpeedKing schreef:
fLEEtfox schreef:Ook het tweede fragment was bijna van dat maar net niet (titel een omgekeerde zaalsolo maar uit respect voor de privacy zullen we de ploeg hiervoor niet vermelden :) )

2. Joy Division (47) - She's lost control (49)
Ik zal die privacy dan maar zelf te grabbel gooien: ik vrees dat wij dat waren, wij hebben gewoon Control neergepend. Tenzij jullie ook dat goedgerekend hebben, dat zou wel heel goedhartig geweest zijn.
Er waren er nog wel een paar die enkel control opschreven en die hebben we allemaal goedgerekend, te meer daar dit het themawoord voor die ronde was. Mocht je "she's lost" hebben zou dit dan weer niet goedgerekend worden. Jawel, er zit een logica in waar de grens getrokken wordt. Niet altijd even gemakkelijk maar we doen ons best :mrgreen:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door aLEEce in chains »

En dan te denken dat the 4 horsemen of the apocalypse volgens de geschriften voor verderf en oorlog zijn. En dan zijn de verbeteraars zo mild, we gaan nog the 4 softLEE horsemen worden :mrgreen:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door aLEEce in chains »

fLEEtfox schreef:R1 : Ctrl-Alt-Del

F10 : titel van Enter Shikari enkel door 4Schelln Espe, Goedkoop Zat in 't Halve Maantje, Lucky Manuelo's, De Echt Ware Forummers en Kas & The Hollys
En voila, we zijn nog maar een ronde ver in de anaLEEse of mijn opmerking over de gelegenheidsploegen komt al uit. Je kunt niet zeggen dat het de grote goden zijn die hier opgenomen staan buiten Kas & The Hollys. Het is wel opvallend dat het vooral jongere teams zijn (of toch teams waar één of meerdere twintigers en dertigers in zaten). Aan de andere kant werd de titel wel duidelijk gezongen, dus iedereen had kans de titel eruit te halen.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Riekt m'n ass, LEE? 5.0 Beernem 28/11/2014

Bericht door fLEEtfox »

R2 : Rode Draad (met videofragmenten)


En meteen in ronde twee werd de op twee na moeilijkste ronde geserveerd.
We zochten een link en er kon telkens na 3 fragmenten ingegeven worden, voor 5 ptn dus.

Hier zijn we blijkbaar dik de mist in gegaan want we hadden nu echt verwacht dat de link door velen gevonden zou worden. Te meer er in het laatste videofragment een extra tip gegeven werd.

De link was dat er in elke band een tweeling zat (twins in music dus! http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tw ... s_in_music ).

Enkel Vindikooks wist dit te vinden na fragment 12 voor 2 ptn.

8 anderen wisten dit nog uit de brand te slepen na het laatste fragment (1pt): Bruce Horny, Paris Hilton, Kas, Vlassenbroek, Dran Dran, No ID, Run To THe Pils en Guys&Doll

14 ploegen zeiden broers en zussen : close but no cigar!!
8 ploegen zeiden familie, ook close maar eveneens niet voldoende.

In het laatste fragment deden de twinzusjes van aLEEce nog een onvergetelijk dansje op de tonen van Bros.


1. These New Puritans (7) - We Want War (6)
2. At The Gates (4) - Blinded By Fear (live) (2)
3. Clap Your Hands Say Yeah (6) - Maniac (live) (4)
4. The Cribs (30) - Men's Needs (live) (30)
5. Biffy Clyro (34) - Black Chandelier (34)
6. Nina Sky (22) - Move ya Body (live) (47)
7. The Whispers (22) - And The Beat Goes On (live) (50)
8. Blackfoot Sue (2) - Sing, Don't Speak (live) (2)
9. Styx (35) - Babe (live) (35)
10. The Shangri-Las (39) - Leader Of The Pack (50)
11. Breeders (47) - Divine Hammer (42)
12. The National (46) - Sea Of Love (16)
13. The Bee Gees (42) - Spicks And Specks (34)
14. The Proclaimers (48) - I'm Gonna Be (500 miles) (50)
15. Bros (45) - When Will I Be Famous (50)

F2 : T&U voor My Dying Pride en Martha Wainwrong ain't right :clap:
de uitvoerder werd ook nog gevonden door DOSKO en Run to the pils :handgestures-thumbupright:

F3 : titel werd gevonden door 1 Hit Wonders, Bruce Horny, Jan Piet Joris & SG en Lucky Manuelos :music-listening:

F4 : groepsnaam stond (bewust door ons gedaan!) op het drumstel. 20 ploegen vergeten hier gebruik van te maken :oops: !

F8 : T&U enkel door Los Locos & Kas & The Hollys :clap:

F14 : Ook hier zijn we toch wel relatief mild geweest want bijna evenveel schreven 500 miles (de subtitel) als de juiste titel.

Ik had nu echt gedacht dat de euro's zouden beginnen vallen bij Breeders, The National, Proclaimers,...

Los van de 5 te verdienen punten voor de Rode Draad bedroeg het gemiddelde hier 58,53%.
Hoogste score was voor Bruce Horny 24+1=25
Gevolgd door Vindikooks (22+2), WAG Team (24+0), Rechte Bananen (24+0), Sympathy (24+0) en No ID (23+1)
Laagste score = 8 :oops: :twisted: :oops:
Plaats reactie