3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmere

Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1434
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmere

Bericht door beautiful freak »

Nogmaals bedankt aan alle deelnemers. :music-rockout:

Hierbij alvast de einduitslag. Een grondige analyse zal volgen.

Op 440 punten

1 - Would-Be Monkees - 362 - 82,27% :clap: :clap: :clap:
2 - De Rechte Bananen - 344 - 78,18% :clap: :clap:
3 - Martha Wainwrong Ain't Right - 335 - 76,14% :clap:
4 - Fab 4 - 323 - 73,41%
5 - Kas & The Holly's - 318 - 72,27%
6 - The Paris Hilton Lookalikes - 315 - 71,59%
7 - Tequila Overdrive - 312 - 70,91%
8 - Testedoene - 307 - 69,77%
9 - Vlassenbroek 2000 - 287 - 65,23%
10 - Greatest Tits - 286 - 65,00%
11 - Starbuk & Apollo - 279 - 63,41%
12 - Horny? No ID - 272 - 61,82%
13 - De Knelpuntklup - 266 - 60,45%
14 - A Tribe Called "Wuk Est?" - 262 - 59,55%
15 - Men In Black - 254 - 57,73%
16 - Los Locos - 251 - 57,05%
17 - The Trappists - 232 - 52,73%
18 - The 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse - 229 - 52,05%
19 - De Popingers - 217 - 49,32%
20 - Royal Flush - 188 - 42,73%
21 - Do The Wave - 176 - 40,00%
22 - Zootje Ongeregeld - 174 - 39,55%
23 - Quizzers Zonder Grenzen - 166 - 37,73%
24 - De Echte Ware Forummers - 165 - 37,50%
25 - Goedkoop Zat In 't Halve Maantje - 163 - 37,05%
26 - Comfortably Dumb - 140 - 31,82%
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door SpeedKing »

Na 2 keer genadeloos te zijn afgeslacht, trokken we dit jaar maar met 1 doel naar onze derde zit in Overmere: de 50% halen. Met 57% missie geslaagd, maar het is nog altijd geen monsterscore natuurlijk. Daarvoor is de dwarsdoorsnede aan muziekkeuzes voor ons gewoon te hoog gegrepen, en heel vaak ook allemaal iets te ver van ons bed.

Het voordeel is dan wel dat, als er iets passeert dat wel meer in je kraam past, het dan ook eens iets anders / pittigers is waarbij je eens kan opveren. Voor mij waren dat de nummers van Kiss, Night Ranger, Joe Bonamassa, Blackfoot, The Babys die je dan ook eens met titel en al kan pakken, of eens een theorievraagje bij Foreigner of zo (en niet het obligate I Wanna Know...). Hiccup van de avond was de titel van Nazareth-fragment, dan weer eens niet zo moeilijk want gewoon een titelnummer van een van hun bekendste albums. Onze Jorg houdt wel van een zweempje Neil Young, Byrds, Animals en Beatles en kweet zich daarin voorbeeldig van zijn taak, en gelegenheidsloco Frank zwoegde mee, zelfs in de 60s, maar sleurde ons er bijvoorbeeld wel door bij zaken als The Equals met titel en al en het rijtje Roger Chapman. En overrulede me terecht bij Donovan naar Al Stewart (best, want was die stem die ik zocht). De zaken die Sven aanbracht herinner ik me helaas al niet meer wegens selectieve amnesie ;).

Verder is het voor ons vooral stemmen pakken, en dat viel nog redelijk goed uit. En dan is het zwoegen en zwoegen om er een mogelijke titel uit te persen. Tekenend voor de nummerkeuze bij de Horny's is bijvoorbeeld het Queen-nummer in de albumronde: een single, inderdaad, maar een laag chartende van één van hun meest verguisde / atypische albums. Maar singles waren ons beloofd, en singles hebben we gekregen ;).

In enkele rondes kreeg je hulp door het thema voor de titels of door links, daar zou mss nog meer moeten worden over nagedacht om dat te versterken. En waar dat niet zo is, moet mss nog iets verder gedimd worden in de nummerkeuze?

Na 9 rondes van 22 fragmenten met een minimum aan weggevers had ik wel een punthoofd van jewelste. Zelf ben ik geen liefhebber van ellenlange rondes, maar het helpt wel om er sneller 198 fragmenten door te draaien (minder ophalen).

Verder moeten we de Horny's niet veel wijsmaken over quizorganisatie natuurlijk: een geoliede machine met een indrukwekkend personeelsbestand dat alles vlot deed verlopen.

Denk dat er nog een stapje verder naar toegankelijkheid mag gezet worden om meer dan 20 ploegen naar Overmere te lokken (maar kan ook een keuze zijn om dat niet te doen natuurlijk om het voor jezelf als samensteller plezant te houden).

Volgend jaar een quiz waar een middenmoter als wij boven de 60% kunnen gaan?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door Keiem »

Ik vond het een goeie kwis waarvoor ik langs alle vier de zijden bijdrages kreeg. Slechts twee minpuntjes kan ik opnoemen: de box stond veel te hoog en als schrijver van dienst had ik vrijwel geen rustpauzes, vooral tijdens de theorie/hoezenrondes. Maar de muziek zat goed, de verbetering en bediening was dik OK. Met wat meer geluk hadden we één plaats beter kunnen doen dan vorige keer, maar met (opnieuw) zesdes zijn we tevreden. Het liep een beetje fout in de openingsronde en zeker ook in de laatste. Verder waren we wel solide en regelmatig bezig.
Ben benieuwd naar de analyse.
Proficiat aan de top 3 die elkaar onderling ruim op afstand hielden en ook een dikke :clap: aan de organisatie.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:Denk dat er nog een stapje verder naar toegankelijkheid mag gezet worden om meer dan 20 ploegen naar Overmere te lokken (maar kan ook een keuze zijn om dat niet te doen natuurlijk om het voor jezelf als samensteller plezant te houden).
Ik denk dat dit inderdaad de vraag/de keuze zal zijn voor de volgende editie, want ik vrees dat je er mogelijk toch een aantal gaat kwijt zijn uit de onderste regionen. Ik vond de quiz toch weer vrij zwaar, maar we hebben onze doelstelling gehaald: de helft halen. We waren op de laatste ronde zelfs aan het tellen hoeveel punten we nog moesten halen om er te geraken :mrgreen:

Ik heb in ieder geval genoeg deuntjes gehoord waar ik me kon aan optrekken. En zoals verwacht was de ronde van Beautiful Freak voor ons een "marteling". Mede door die ronde ons niet meer kunnen vastklampen bij Men In Black en The Trappist. Pekebo zijn wereld lag ons iets meer al plaatst onze score op zijn ronde dat wel in zijn perspectief natuurlijk. Wel leuk om een in mijn ogen zeer mooi nummer te ontdekken: Steven Wilson. Thanks :handgestures-thumbupright: . En een ouwe van Deftones wordt hier ook gesmaakt :music-rockout:

Ik denk dat onze ambitie voor de volgende editie juist dezelfde gaat zijn: de helft halen (met de gezonde gedachte om richting 60% te gaan). Bij deze willen we dus onze 9 punten overschot al overdragen naar de volgende editie :mrgreen:

Ik kan de opmerking van Keiem qua boxen ook wat bijtreden (aan de andere kant, als ie naast je oor staat te brullen is de fun ook direct weg), want een deel van de uitleg ging hierdoor verloren.

Bedankt Peter & Peter voor de goeie organisatie :clap:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door Popinger Bart »

SpeedKing schreef:
Denk dat er nog een stapje verder naar toegankelijkheid mag gezet worden om meer dan 20 ploegen naar Overmere te lokken (maar kan ook een keuze zijn om dat niet te doen natuurlijk om het voor jezelf als samensteller plezant te houden).
Ik denk dat dit inderdaad de vraag/de keuze zal zijn voor de volgende editie, want ik vrees dat je er mogelijk toch een aantal gaat kwijt zijn uit de onderste regionen. Ik vond de quiz toch weer vrij zwaar, maar we hebben onze doelstelling gehaald: de helft halen. We waren op de laatste ronde zelfs aan het tellen hoeveel punten we nog moesten halen om er te geraken :mrgreen:
Zelfde gevoel aan onze tafel. We kwamen luttele punten tekort om de 50% te halen als 19de.
Net na de quiz was er een dubbel gevoel : ontgoocheling over de 49% en vraag of we nog terugkeren (interviews onmiddellijk na een voetbalmatch zijn weliswaar ook te vermijden dus :silent: ), anderzijds gesmaakte inhoud maar net iets te weinig "aha's" beleefd. Niet echt het gevoel dat we meer lieten liggen dan anders. Ook wat schuldig gevoel tegenover Wendy die we voor de eerste maal uitnodigden om te proeven van een muziekquiz :oops: . Toch mooie momenten beleefd zoals een mini Special Brew tafeldansje en nooit gedacht ooit de parel Last Resort te mogen aanhoren op een muziekquiz.
Heel vlotte organisatie met ruime en vriendelijke crew. :handgestures-thumbupright:
We hadden graag iets meer tijd gehad na de theorieronde (ronde 8) maar moesten onmiddellijk afgeven en hadden nog maar net ontdekt dat er ook bij fragment 22 een vraag hoorde (op de keerzijde van het blad). Naast deze ronde waren ook de hoezenronde (evenwel een gekend euvel bij ons) en de tweede ronde voor ons net iets te zware kuitenbijters. De andere rondes vonden we goed uitgebalanceerd.
Proficiat aan Peter & Peter voor dit heel gave werkstuk :clap: :clap:
Graag nog ietsje schaven aan het zoeken naar het delicate evenwicht om zo ploegen zoals ons (en zij die achter kwamen) aan boord te houden.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door Jorgen VG »

Het zijn kapoenen die Peters... ons altijd maar beloven dat de quiz makkelijker zal zijn :lol:

Neen hoor, geen "walk in the park" daar in Overmere.
Maar wat een brede waaier aan fragmenten. Als je hier op de hele avond niets gehoord hebt dat je beviel kan dit enkel maar betekenen dat je voorkeur naar klassiek, wereldmuziek of jazz uitgaat. Op deze genres na vermoed ik dat zowat alles aanwezig was.

Ik was zelf in de eerste ronde al zo blij als een kind met het fragment van Nightranger. Ik heb dit al zo vaak op de shortlist voor één van onze quizzen geplaatst, maar steeds weer geschrapt uit vrees dat dit enkel in Amerika punten zou opleveren.

Zonder de twee duivelse theoretische rondes zouden we een mooi, evenwichtig parcours afgelegd hebben. Fab 4 en albumtitels of fait divers... het zal nooit een goed huwelijk worden.

Volgend jaar zal hij waarschijnlijk wel weer wat makkelijker zijn :music-listening: :D

Hoe dan ook; wij zijn fan en komen graag terug.

Oh ja... en een welgemeende proficiat voor de Would Be Monkeys. Zij waren buiten bereik van al de anderen. :clap: :clap: :clap:
Het viel wel op dat ze niet rap genoeg buiten konden zijn toen werd voorgesteld om hen in het potje te laten plassen. ;)
Gebruikersavatar
scorpio
Fan
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 14:00
Locatie: Brugge/Paris Hilton Look-a-Likes

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door scorpio »

Heb gisteren genoten én afgezien. Had ook niets anders verwacht.
Goed uitgebalanceerde quiz met makkies en cols buiten categorie en een uitstekende 60 - 70 selectie, tot nader order nog steeds mijn ding. :handgestures-thumbupright: Warren Zevon en Family/Roger Chapman zijn en blijven All Time Favorites :music-listening:
Als er dan toch één ding op te merken valt, dan graag wat meer tijd bij vragenreeksen waar ook theorie komt kijken. Misschien ook de hoezen projecteren op het scherm
Al bij al puike prestatie en ik kijk alvast uit naar editie vier :banana-dance:
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1434
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door beautiful freak »

Hierbij alvast de analyse van ronde 1. De rest zal ten vroegste vanaf morgenavond volgen.

Ronde 1: ABC

In elke titel passeerde een voornaam, in volgorde van alfabet (Q, U, X en Y werden niet gebruikt).

1. (1965) A - Joan Baez (20) - Farewell Angelina (20)
2. (1976) B - Kiss (14) - Beth (19)
3. (1984) C - Night Ranger (5) - Sister Christian (6)
--> (u) + (t): Fab 4, Los Locos, Martha Wainwrong Ain’t Right, The Paris Hilton Lookalikes :clap:
--> enkel (u): Starbuk & Apollo :clap:
--> enkel (t): Quizzers Zonder Grenzen, Would-Be Monkees :clap:
4. (1967) D - Kinks (23) - David Watts (21)
5. (1998) E - Eels (26) - Elizabeth On The Bathroom Floor (7)
--> albumtrack uit Electro-Shock Blues; veel ploegen wisten wel nog waar de klepel hing, want zo werd ook een zekere Emma in een badkamer aangetroffen, en soms werd Elizabeth zelf nog op de keukenvloer gelokaliseerd
6. (1963) F - Sam Cooke (18) - Frankie And Johnny (25)
7. (2008) G - Beach House (14) - Gila (5)
--> (t): De Echte Ware Forummers, Kas & The Holly’s, De Rechte Bananen, Tequila Overdrive, Would-Be Monkees :clap:
8. (2009) H - Fanfarlo (11) - Harold. T. Wilkins (11)
--> applausje voor De Echte Ware Forummers en De Rechte Bananen, die hier zelfs de volledige titel Harold T. Wilkins, Or How To Wait For A Very Long Time noteerden :clap:
9. (1992) I - De Mens (26) - Irene (26)
10. (2006) J - Alamo Race Track (2) - Black Cat John Brown (14)
--> (u): De Echte Ware Forummers, Fab 4 :clap:
--> hier en daar The Black Keys gelezen voor uitvoerder; gelet op de sound van het geknipte fragment een meer dan logische gok
11. (1996) K - Manic Street Preachers (24) - Kevin Carter (19)
12. (2011) L - Fleet Foxes (23) - Lorelai (19)
13. (1969) M - The Equals (15) - Michael And The Slipper Tree (17)
14. (2014) N - Stoomboot (13) - Nina (22)
--> Nederlandstalige kleinkunstartiesten zijn wel bekend, maar ze linken aan hun juiste nummer is minder eenvoudig; wij zagen o.a. ook Jonas Winterland, De Held en Karree Konfituur langskomen
15. (1979) O - Elvis Costello & The Attractions (24) - Oliver’s Army (26)
16. (1970) P - Jimmy Webb (3) - P.F. Sloan (7)
--> (u): De Knelpuntklup, Vlassenbroek 2000, Would-Be Monkees :clap:
--> een paar jaar geleden vooral bekend geworden in de coverversie van Rumer, maar hier hoorde u dus het origineel
17. (1980) R - The Clash (23) - Rudie Can’t Fail (12)
18. (1971) S - T. Rex (24) - Telegram Sam (20)
19. (1988) T - Level 42 (23) - Tracie (15)
20. (2008) V - Gorki (26) - Veronica Komt Naar Je Toe (19)
21. (1995) W - Primus (17) - Wynona’s Big Brown Beaver (14)
22. (1984) Z - Luc Van Acker & Anna Domino (24) - Zanna (26)

Topscore: 41/44 (93,18%) - Would-Be Monkees :clap:
Gemiddelde score: 29,54 (67,13%)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door peegee »

beautiful freak schreef: 10. (2006) J - Alamo Race Track (2) - Black Cat John Brown (2)
--> (u): De Echte Ware Forummers, Fab 4 :clap:
Wij hadden nochtans de titel ook juist; ik kon op de naam van die Nederlandse groep niet meer komen :oops:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door Keiem »

peegee schreef:
beautiful freak schreef: 10. (2006) J - Alamo Race Track (2) - Black Cat John Brown (2)
--> (u): De Echte Ware Forummers, Fab 4 :clap:
Wij hadden nochtans de titel ook juist; ik kon op de naam van die Nederlandse groep niet meer komen :oops:
Hadden wij die titel ook niet? Of trok het er maar een beetje op?
Gebruikersavatar
Nico Minaj
Groupie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 23:26
Locatie: Wevelgem - A Tribe Called "Wuk Est?"

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door Nico Minaj »

Keiem schreef:
peegee schreef:
beautiful freak schreef: 10. (2006) J - Alamo Race Track (2) - Black Cat John Brown (2)
--> (u): De Echte Ware Forummers, Fab 4 :clap:
Wij hadden nochtans de titel ook juist; ik kon op de naam van die Nederlandse groep niet meer komen :oops:
Hadden wij die titel ook niet? Of trok het er maar een beetje op?
Wij hadden enkel de titel ook juist als ik me goed herinner??

Nu, enkel de twee groepen die de bandnaam juist hadden worden vermeld, en niet die 2 die de titel hadden.
Zijn niet noodzakelijk dezelfde 2 als diegene die de bandnaam juist hadden hé, dus misschien werd ons antwoord dus wel correct meegerekend.
A Quiz Called The Quest 2 - 1 april 2016 - OC De Stekke (Moorsele - Wevelgem)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door kasenco »

Als ik goed kan lezen, zie ik dat er 14 de titel hadden ;-)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door Keiem »

kasenco schreef:Als ik goed kan lezen, zie ik dat er 14 de titel hadden ;-)
Werd inderdaad gecorrigeerd.
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door kuifje »

Na 5 minuten waren De Bananen al in een diepe slaap verzonken, want we kregen de ene slow na de andere op ons bord :D

Een siësta die ons blijkbaar goed had gedaan, want vanaf reeks 2 waren we mee met de beteren van de klas, en na de pauze hielden we zelfs gelijke tred met de – outstanding - Monkees :clap: , al kwamen we jammerlijk genoeg geen stap dichter ! Maar het spreekt voor zich dat we bijzonder fier waren met deze 2e stek !

De albumronde bleek voor velen een zware dobber. Ook niet meteen mijn sterkste punt weliswaar, maar wel een kolfje naar de hand van mijn medematen !

Geen eenvoudige quiz, maar er zat wel heel veel spek naar onze bek tussen ! Moeilijkheidsgraad leek me ook evenredig verdeeld over de decennia heen.

Goed geamuseerd op deze gevarieerde quiz, waar ik toch enkele pareltjes heb ontdekt, waarvoor dank !

Proficiat nog aan de jury, want de puntentelling klopte telkens als een bus !
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 3e Bruce Horny Freaky Muziekquiz, za 22 nov '14, Overmer

Bericht door Jorgen VG »

kuifje schreef: Moeilijkheidsgraad leek me ook evenredig verdeeld over de decennia heen.
Niet alleen over de decennia heen, maar ook over de zeer uitgebreide staalkaart van genres heen. Echt platte dingen zaten er niet tussen, maar ook bij de "hits" zaten zeker minder eenvoudige zaken.

Er zijn niet al te veel quizzen die dit kunnen voorleggen. :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie