If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Keiem »

Een eersteling is altijd wat aftasten. En dat bleek ook zo op de debuutquiz van deze bende hipsters uit het Gentse. En ja, als zij Paris Hilton een koe durven noemen mag ik hen hipsters noemen. :lol: Maar de quiz lag ons echt als gegoten, dus ben ik nu aan het twijfelen of ik er ook geen ben...
Ze plukten muziek uit heel gevarieerde genres, waaronder een gezonde portie (opgepast, hipster term:) EDM. Ook hun adoratie voor Scandinavisch spul viel op. Maar elke quiz zijn eigen smoel, en deze zat wel goed.
Pluspunten:
+ Mooie zaal
+ Goede bediening/snacks
+ vlotte powerpoint
+ gezapige presentatie door een Zappa lookalike
+ en het belangrijkste: zeer mooie muziekkeuze.
+ enkele leuke vondsten: bv: een slagerronde (Steak, Lamb...) aankondigen als schlagerronde en ons ook nog misleiden met Sam Gooris als eerste nummer.
Minpunten:
- tafelrondes konden wat beter. Google translate en artiesten sorteren volgens leeftijd vonden wij persoonlijk wat flauw. De bands zoeken via cryptische foto's was dan leuker.
- Opletten met fotolinks. Er waren meerdere opties mogelijk bij sommige.

Verder toch nog even zeggen dat de moeilijkheidsgraad wat te hoog zat, vooral voor de niet geoefende kwissers. En dan nog eens streng verbeteren... Hopelijk zien ze een tweede editie nog zitten, want dit mag gerust een blijver worden!
Ik kreeg ook de einduitslag van de organisators en ze zeiden dat een analyse misschien nog zal volgen hier.

Op 387 punten (tussen haakjes de procenten):

01 Would-Be Monkees 332 (85,79)
02 Tequila Overdrive 309 (79,84)
03 Paris Hilton lookalikes 299 (77,26)
04 Martha Wainwrong ain’t right 291 (75,19)
05 Starbuk & Apollo 291 (75,19)
06 Bruce Horny & The Rest 287 (74,16)
07 Sympathie vur den Duvel 286 (73,90)
08 Vlassenbroek2000 282,5 (73,00)
09 Los Locos 282 (72,87)
10 Goedkoop zat in ‘t halve maantje 260 (67,18)
11 the 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse 249 (64,34)
12 A Tribe Called "Wuk Est?" 236 (60,98)
13 De buis van Eustachius 233 (60,21)
14 Garnizoen! 227,5 (58,79)
15 Arthritic Monkees 223 (57,62)
16 De jeugd van toen 204 (52,71)
17 Royal flush 191 (49,35)
18 Zootje ongeregeld 181,5 (46,90)
19 Saturday Night Zever 176,5 (45,61)
20 Comfortably dumb 172 (44,44)
21 Green Onions 167 (43,15)
22 De Roeligans 166 (42,89)
23 Golden Eel 145,5 (37,60)
24 Sax and violins 143 (36,95)
25 Abeelken 138 (35,66)
26 De cevisten 132 (34,11)
27 Suzy Q 124 (32,04)
28 De echte ware forummers 103 (26,61)
29 Profiterollekes 89,5 (23,13)
30 En Tons?! 78 (20,16)
31 4+1 gratis 68 (17,57)
32 Team Gobert 64 (16,54)
33 The blue notes 56 (14,47)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door SpeedKing »

15 ploegen uit het circuit krijg je altijd wel nog met de hakken over de sloot (vb mijn quiz, 5cc). Wil je het aangenaam haalbaar houden voor 30 ploegen, moet je opschuiven naar het middenvak aan radio en hitlijsten. Een keuze die elke organisator moet maken, vrees ik.

Loco Bert en Jeroen vonden de quiz moeilijk maar ok. Loco Kuifje laat ik zelf zijn zeg doen. Gelegenheidsloco Joost heeft zijn peer gezien. En de kapitein zou ook gezweet hebben vrees ik met al die hipsterstuff. Mijn favo's komen ook wel uit Zweden, maar ik vrees toch dat het andere zullen zijn :)
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
scorpio
Fan
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 14:00
Locatie: Brugge/Paris Hilton Look-a-Likes

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door scorpio »

Heb genoten van jullie eersteling, maar zoals onze "Voorman" stelt, neem één tot anderhalve stap terug om volgend jaar niet met veel minder ploegen in zo een grote (prachtige) locatie te zitten. Ik heb een aantal mooie nieuwigheden voorgeschoteld gekregen om een avondje creatief op YouTube bezig te zijn. :music-listening:
Voor de rest heb ik mij fantastisch geamuseerd behalve toen The Honeycombs maar niet uit Dino-brein wilden rollen. :silent: :oops: :doh: :evil:
Volgend jaar meer van dattum graag!!!! :clap:
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door kuifje »

Vrijdagavond was een echte sprong in het duister : quiz was een eersteling, en dus geen idee wat me te wachten stond, en bovendien ook nog eens bijgeschoven aan de tafel van Los Locos, die me totaal onbekend waren (niet van naam natuurlijk, maar ik kende persoonlijk niemand van hen, en bleek ook nog eens enkel maar Jeroen als vast teamlid van hen aan tafel te zitten, de rest (Bert & Joost) waren ook maar gelegenheidsspelers).

Aanvankelijk hadden we een top 10 vooropgesteld als uitdaging, maar na een paar reeksen stonden we daar plots op een 2e plaats te blinken, en euforie alom natuurlijk aan tafel ! Maar bij een volgende tussenstand waren we al teruggezakt naar een 10e plaats, en uiteindelijk nog een plaatsje kunnen opschuiven. Onze laatste 3 reeksen waren ronduit schitterend (laatste ronde zelfs beste zaalscore gehaald met 28/30 als ik me niet vergis), en ei zo na gestrand op een half puntje van Vlassenbroek en een handvol punten van de 5e, Bruce Horny. Dus qua resultaat zeker tevreden !

Wat de quiz zelf betreft, zijn er zeker nog een paar werkpuntjes : heel weinig tijd voor het oplossen van een aantal tafelbladen, zoals de teksten, waar je je eens in kunt verdiepen bij wat rustpuntjes, maar die gelegenheid werd nauwelijks geboden, want ook op de fragmenten moest je voortdurend alert zijn. Tafelbladen waren bovendien ook recto/verso gedrukt, zodat je de taken niet wat kon verdelen. De introronde (20 fragmenten op pakweg 60 seconden) leek er mij ook wat over (alsnog goed gescoord hierop, maar leek mij niet eenvoudig voor de gelegenheidsteams). En als theorievraag stellen welke fragmenten je tijdens de pauze hebt gehoord is ook een brug te ver m.i. (als je een roker bent, en tijdens de pauze even naar buiten bent geglipt, heb je dus alles gemist !). Het is net op die reeks meen ik dat wij ineens een serieuze klap hebben gekregen…

Vooraf werd aangekondigd dat er zéér streng zou verbeterd worden (voor de mensen die er niet bij waren : titel 'Monkey gone to heaven' (Pixies) is correct, maar had je hier toevallig ‘this’ voor geschreven dan werd dit als fout bestempeld… ahum ! Bijgevolg was het onmogelijk om je score bij te houden, want voor hetzelfde geld hadden ze je een punt afgenomen omdat je een komma vergeten was, en na een tijdje ben ik dan maar gestopt met turven.

Ondanks die ergernissen toch met een positief gevoel huiswaarts gekeerd, want de playlist maakte veel goed ! De moeilijkheidsgraad lag weliswaar meer in de decennia 90 en 2000+ maar dat kan je die jongsters niet kwalijk nemen. Theorieronde die op alternatieve wijze werd gebracht was ook leuk bedacht !

Links en rechts dus nog wat sleutelen om de pijnpuntjes weg te werken, en dan komt dit wel goed !

En last but not least, toffe gasten leren kennen aan tafel ! Wat mij betreft, mag hier zeker een vervolg aan komen...
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Voor ik met de analyse begin, sowieso al heel erg bedankt aan alle teams om deel te nemen!

Om op een paar van de opmerkingen hierboven te reageren:
kuifje schreef: Wat de quiz zelf betreft, zijn er zeker nog een paar werkpuntjes : heel weinig tijd voor het oplossen van een aantal tafelbladen, zoals de teksten, waar je je eens in kunt verdiepen bij wat rustpuntjes, maar die gelegenheid werd nauwelijks geboden, want ook op de fragmenten moest je voortdurend alert zijn. Tafelbladen waren bovendien ook recto/verso gedrukt, zodat je de taken niet wat kon verdelen. De introronde (20 fragmenten op pakweg 60 seconden) leek er mij ook wat over (alsnog goed gescoord hierop, maar leek mij niet eenvoudig voor de gelegenheidsteams). En als theorievraag stellen welke fragmenten je tijdens de pauze hebt gehoord is ook een brug te ver m.i. (als je een roker bent, en tijdens de pauze even naar buiten bent geglipt, heb je dus alles gemist !). Het is net op die reeks meen ik dat wij ineens een serieuze klap hebben gekregen…
Ja, die bedenktijd, dat is iets dat we/ik duidelijk wat verkeerd ingeschat hebben. Ik had altijd het gevoel dat er meer dan voldoende bedenktijd geweest was na de rondes, maar blijkbaar dachten redelijk wat teams daar toch anders over. Voor een volgende editie denk ik dat we naar een ronde minder gaan, en het laatste nummer van de ronde gewoon volledig laten spelen, wat genoeg bedenktijd zou moeten opleveren.

Bij de introronde hebben we misschien iets te veel nummers gekozen die we zelf goed kennen, waardoor de eerste versie (van 1'35" of zoiets) ons véél te gemakkelijk leek.

Recto/verso was idd ook een foutje achteraf gezien..

De pauzenummers, hmm, ik vind het nog steeds een originele vraag, die ook wat bedoeld was om de 'algemene muziekliefhebber' te belonen die ook luistert naar de muziek als hij denkt dat er geen punten mee te verdienen vallen, maar idd om die reden hebben we de opdracht veranderd naar 3 van de 8 nummers herkennen, er van uitgaande dat geen enkel team 20 minuten lang volledig zou buiten staan. Uiteraard is dit een eenmalige vraag en komt dit niet terug op een volgende quiz, de verrassing zou er toch af zijn :)

kuifje schreef:Vooraf werd aangekondigd dat er zéér streng zou verbeterd worden (voor de mensen die er niet bij waren : titel 'Monkey gone to heaven' (Pixies) is correct, maar had je hier toevallig ‘this’ voor geschreven dan werd dit als fout bestempeld… ahum ! Bijgevolg was het onmogelijk om je score bij te houden, want voor hetzelfde geld hadden ze je een punt afgenomen omdat je een komma vergeten was, en na een tijdje ben ik dan maar gestopt met turven.
Dat blijf ik een heel moeilijke kwestie vinden. Het gaat deels om het streng verbeteren op zich, maar deels ook om er voor te zorgen dat volledig de jury consequent op dezelfde manier verbetert (3 van de 5 juryleden waren totaal geen muziekliefhebbers), en om dat te bereiken moet er toch wel een bepaalde lijn in de verbetering zitten. Ook het bevoordelen van teams die de titel effectief kennen tegenover teams die de titel of stukken ervan toevallig horen passeren in het fragment vind ik een goede zaak. Overdreven streng is ook niet goed natuurlijk, en idd, This monkey' gone to heaven zou misschien ook wel mogen juist gerekend worden. Bij enkele voorbeelden die ik hier uit de quiz haal vind ik dan weer wel dat het correct is om ze fout te rekenen:

How I can just kill a man ipv How I could just kill a man (De rode draad vd ronde was nu eenmaal dat er If, Music, Could en/of Talk in de titel of uitvoerder zat)
Let's dance ipv Last dance (tjah, let's dance is gewoon de titel niet, dus fout, simpel lijkt me :))
It never happens to me ipv Never never
Illusion ipv Just an illusion
...
Keiem schreef: + Mooie zaal
+ Goede bediening/snacks
+ vlotte powerpoint
+ gezapige presentatie door een Zappa lookalike
+ en het belangrijkste: zeer mooie muziekkeuze.
+ enkele leuke vondsten: bv: een slagerronde (Steak, Lamb...) aankondigen als schlagerronde en ons ook nog misleiden met Sam Gooris als eerste nummer.
Waarvoor dank :)
Presenteren is nochtans niet direct iets dat me op het lijf geschreven is, maar bon, we roeien met de riemen die we hebben. Zappa, een karakterkop, maar goed, in 99% van de gevallen is dat laatste synoniem voor een lelijke, doorleefde maar herkenbare smoel. Toch bedankt! :)

Keiem schreef:Minpunten:
- tafelrondes konden wat beter. Google translate en artiesten sorteren volgens leeftijd vonden wij persoonlijk wat flauw. De bands zoeken via cryptische foto's was dan leuker.
- Opletten met fotolinks. Er waren meerdere opties mogelijk bij sommige.
De google translate ronde blijf ikzelf eigenlijk wel leuk vinden (niet gemakkelijk, dat is waar, en misschien alweer wat te snel over gegaan in het samenstellen en wat te veel onze eigen smaak genomen), over het sorteren volgens leeftijd geef ik je 100% gelijk. Het oorspronkelijke plan was om albumhoezen te geven die dan zouden moeten gesorteerd worden op ouderdom (wat ik op zich wel een goeie vraag vind), maar eigenlijk omwille van het beperken van het aantal kleurkopies hebben we dat veranderd in dit, terwijl we het eigenlijk gewoon hadden moeten laten wegvallen natuurlijk.


Met de definitieve eindstand ga ik nog wat wachten tot ik de volledige quiz geanalyseerd heb, want ik heb hier en daar wel al wat verbeterfoutjes gevonden ondertussen (of té strenge verbeteringen...). Dan reageer ik ook nog wel eens op de meest voorkomende commentaren op de feedbackbriefjes.

Dat het een stuk moeilijker was dan we eigenlijk bedoeld hadden is wel duidelijk, de gemiddelde score op de quiz ligt iets boven de 50%, bij een volgende editie gaan we dat sowieso toch proberen optrekken tot 60% ofzo :)
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Ronde 1: If Music Could Talk

Talk Talk (28) - Talk talk (28)
La Roux (9) - As if by magic (0)
Bread (12) - If (11)
Cypress Hill (30) - How I could just kill a man (13)
Dio (9) - Don't talk to strangers (23)
Curtis Mayfield (20) - (Don't worry) If there's a hell below, we're all going to go (7)
Jessie Ware (6) - Sweet talk (2)
Four Tops (15) - If I were a carpenter (23)
Sheryl Crow (29) - If it makes you happy (22)
Weezer (7) - (If you're wondering if I want you to) I want you to (1)
Sister Sledge (24) - Lost in music (33)
Hüsker Dü (13) - Don't want to know if you are lonely (12)
Jack Johnson (24) - If I had eyes (17)
Sly & The Family Stone (22) - Dance to the music (28)
The Clash (14) - If music could talk (16)


Heel opvallend vind ik hoe moeilijk de meeste teams het hebben met recente muziek!
La Roux, ik had echt gedacht dat dat een weggever ging zijn, toch alleszins het herkennen van de uitvoerder :) het toont maar weer hoe verschillend de muziekbeleving bij verschillende muziekliefhebbers kan zijn.

Sweet talk: enkel De echte ware forummers en Vlassenbroek2000 hebben dit juist
(If you're wondering if I want you to) I want you to: Een solo voor Would-Be Monkees

Gemiddelde percentage: 50,30%

Evaluatie: Niet gemakkelijk, maar toch zeker niet overdreven moeilijk (op de recente dingen na dan blijkbaar), 1 nr vervangen door een halve weggever en we hebben een ideale ronde :)
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Ronde 2: ABC

Army Of Lovers (30) - Crucified (28)
Bobby Womack (19) - Across 110th street (18)
Chris Malinchak (18) - So good to me (16)
Dead Kennedys (25) - California über alles (23)
Echobelly (10) - Great things (10)
Frankie Goes To Hollywood (26) - Two tribes (24)
Groove Armada (19) - My friend (16)
Honeycombs (16) - Have I the right? (15)
Imagination (20) - Just an illusion (19)
Jamie XX (5) - Far nearer (2)
KLF (16) - Justified and ancient (15)
Libertines (24) - Time for heroes (2)
Mink Deville (27) - Spanish stroll (26)
Notwist (19) - Pilot (16)
Olive (20) - You're not alone (20)
Perfume Genius (17) - Hood (5)
Q Lazzarus (6) - Goodbye horses (5)
Richard Hell & The Voidoids (11) - Blank generation (11)
Sugarcubes (18) - Birthday (8)
Thom Yorke (22) - Harrowdown hill (14)
Underwolves (17) - Shaken (16)
Vic Mensa (11) - Down on my luck (12)
Wendy & Lisa (22) - Waterfall (22)
X-Session (25) - Say yeah (2)
Yazoo (21) - Nobody's diary (11)
Zita Swoon (32) - Hot hotter hottest (16)


Jamie XX: Goedkoop zat in 't halve maantje, Profiterollekes, Would-Be Monkees, Los locos, Vlassenbroek2000
Far Nearer: Goedkoop zat in 't halve maantje, Profiterollekes
Time for heroes: Would-Be Monkees, Sax and violins
Hood: Goedkoop zat in 't halve maantje, Bruce Horny & The Rest, De echte ware forummers, De buis van Eustachius, Tequila overdrive
Goodbye horses: Paris Hilton lookalikes, Martha Wainwrong ain't right, Los locos, Bruce Horny & The Rest, Los locos
Say yeah: Suzy Q, De jeugd van toen

Percentage: 50,58%

Evaluatie: Het percentage wijst alweer op een moeilijke ronde, ik vind het eigenlijk te doen, vrij goed uitgebalanceerd qua genres en (voor ons persoonlijk dan) veel goeie muziek, dus ik was wel tevreden van deze ronde eigenlijk. Opnieuw blijken de recentere dingen de moeilijkste te zijn voor veel ploegen.

Een paar opmerkingen gekregen trouwens van teams die het vreemd vinden dat een alfabet-ronde niet alfabetisch wordt afgespeeld (en die daardoor zelfs niet mee waren tijdens de ronde zelf). Wijzelf hebben het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een alfabetronde wel alfabetisch afgespeeld wordt (Alles bij de juiste letter plaatsen, dat is net het ding van zo'n ronde, nee?), maar dat geldt dan vooral voor algemene quizzen. Bij een muziekquiz zou je inderdaad kunnen zeggen dat alfabetisch afspelen beter is, want nu verdien je geen punten als je de titel wel weet maar de uitvoerder niet, en je de titel daardoor bij de verkeerde letter plaatst.
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Ronde 3: If music couldn't talk

Booka Shade (14) - Body Language (9)
Ennio Morricone (28) - The ecstacy of gold (4)
Jeff Mills (12) - The bells (14)
Jean Michel Jarre (30) - Oxygene pt. 4 (10)
Netsky (31) - Give & take (5)
Quincy Jones (12) - Soul bossa nova (10)
Burial & Four Tet (5) - Moth (4)
Push (15) - Universal nation (15)
65daysofstatic (7) - Radio protector (3)
The Tornados (18) - Telstar (18)
Rhythim Is Rhythim (8) - Strings of life (8)
Darude (21) - Sandstorm (20)
Fleetwood Mac (19) - The chain (16)
M83 (27) - Midnight city (20)
The The (13) - Uncertain smile (13)

The ecstacy of gold: Bruce Horny & The Rest, Starbuk & Apollo, De buis van Eustachius, Green onions
Give & take: Goedkoop zat in 't halve maantje, Bruce Horny & The Rest, Would-Be Monkees, A tribe called "wuk est?", De jeugd van toen
Burial & Four Tet: Goedkoop zat in 't have maantje, Would-be monkees, En tons?!, Garnizoen!, Golden eel
Moth: Goedkoop zat in 't have maantje, Would-be monkees, En tons?!, Garnizoen!
Radio protector: Goedkoop zat in 't have maantje, Green onions, De cevisten


Percentage: 43,33%

Evaluatie: Een laag percentage natuurlijk, maar toch denk ik dat zo'n ronde er wel mag inzitten. Electro is maar zelden echt aanwezig op een muziekquiz, en de nummers die hier in deze ronde gevraagd worden zijn uiteindelijk zo goed als allemaal wel klassiekers binnen hun genre.
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

De rest is voor vanavond of morgen :)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Keiem »

Silent_shout schreef:Bij enkele voorbeelden die ik hier uit de quiz haal vind ik dan weer wel dat het correct is om ze fout te rekenen:

How I can just kill a man ipv How I could just kill a man (De rode draad vd ronde was nu eenmaal dat er If, Music, Could en/of Talk in de titel of uitvoerder zat)
Let's dance ipv Last dance (tjah, let's dance is gewoon de titel niet, dus fout, simpel lijkt me :))
It never happens to me ipv Never never
Illusion ipv Just an illusion
...
Deze mogen fout gerekend worden. Iets als "How could I just Kill a Man" ipv "How I could just kill a man" zouden wij dan bv wel correct rekenen.
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Garnizoen! »

Heel sterke quiz en de analyse ziet er ook al veelbelovend uit. Redelijk ongezien voor een eersteling.

In verband met het strenge verbeteren. Wij zijn van nature nogal slordige quizzers, en op deze quiz heeft dit ons waarschijnlijk nog meer punten gekost dan anders (volledig onze schuld, natuurlijk).

Twee concrete voorbeelden: wij schreven "10000 Ohm" als uitvoerder van "A.G.N.E.S."; en onlangs ook "2000 Clowns" als uitvoerder van "(Not The) Greatest Rapper".

Maar hoe worden dergelijke onzorgvuldigheden best beoordeeld?
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door vinceluka »

Als je de (vele) schoonheidsfoutjes wegdenkt dan blijft gewoonweg een topquiz over.
Alvast uitstekende muziek gehoord in creatieve rondes en op een toplocatie.
En wie maakt er geen beoordelingsfouten bij een debuutquiz? ;)
Qua inhoud beetje vergelijkbaar met Nijdrop van vorige maand maar dan zonder de industrial
Voor hetzelfde (jonge) publiek ook, maar hier werden geen tips gegeven om de score van de gelegenheidsploegen op te krikken wat voor veel gebuisden zorgt.
Mits wegwerken van de foutjes en het naar beneden halen van de moeilijkheidsgraad wordt dit hopelijk een blijver binnen het circuit. :handgestures-thumbupright:
Alleszins een quiz met veel toekomstperpectieven.
Silent_shout schreef: Ja, die bedenktijd, dat is iets dat we/ik duidelijk wat verkeerd ingeschat hebben. Ik had altijd het gevoel dat er meer dan voldoende bedenktijd geweest was na de rondes
De bedenktijd voor de fragmenten was voldoende, de intro ronde 2x afspelen was ook voldoende.
Deze voor de theorierondes was echter veel te kort.
Het eerste deel met de crypto's kwamen we goed weg omdat we net voor afgeven er nog 2 vonden maar het was brainstormen tegen de klok.
Bij het tweede deel waren we eigenlijk blij dat we ze zo snel moesten afgeven want we hadden niet veel zin om op die google teksten te staren en een echte naam van een artiest weet je onmiddellijk of je weet het niet en als je er dan 3 van de 4 niet weet zoals bij de vrouwen dan moet je al niet veel gaan rangschikken ook.
Daarnaast was er bij 2 leeftijden slechts 20 dagen verschil, hoe kan je dat in godsnaam gaan weten.
Zeer zwakke theorieronde, niet leuk om te spelen en dat was ook te zien aan de punten (slechts een handvol ploegen geslaagd)
Silent_shout schreef: Dat blijf ik een heel moeilijke kwestie vinden. Het gaat deels om het streng verbeteren op zich, maar deels ook om er voor te zorgen dat volledig de jury consequent op dezelfde manier verbetert (3 van de 5 juryleden waren totaal geen muziekliefhebbers), en om dat te bereiken moet er toch wel een bepaalde lijn in de verbetering zitten. Ook het bevoordelen van teams die de titel effectief kennen tegenover teams die de titel of stukken ervan toevallig horen passeren in het fragment vind ik een goede zaak. Overdreven streng is ook niet goed natuurlijk, en idd, This monkey' gone to heaven zou misschien ook wel mogen juist gerekend worden. Bij enkele voorbeelden die ik hier uit de quiz haal vind ik dan weer wel dat het correct is om ze fout te rekenen:

How I can just kill a man ipv How I could just kill a man (De rode draad vd ronde was nu eenmaal dat er If, Music, Could en/of Talk in de titel of uitvoerder zat)
Let's dance ipv Last dance (tjah, let's dance is gewoon de titel niet, dus fout, simpel lijkt me :))
It never happens to me ipv Never never
Illusion ipv Just an illusion
Wel volledig akkoord met de bovenstaande afgekeurde voorbeelden
Maar de eerste ronde beloofde bij ons op dat gebied niet veel goeds.
Wij turven in de eerste ronde 21 punten rekening gehouden met de strenge regels.
We kregen 22 pt maar in iedere andere quiz waren dat er 24 geweest.

Over deze 3 ging het bij ons :
I don't want to know if you are lonely
If There's hell below, you gotta go
en titel van Weezer dachten wij ook één woordje verkeerd te hebben maar die krijgen we aangezien we hier reeds een zaalsolo toebedeeld kregen

Mijn opinie is dat je ploegen moeten belonen die het nummer kennen t.o.v. deze die het totaal niet kennen.
Het antwoord moet er op trekken uiteraard.


Er zijn te veel nadelen aan te streng verbeteren
Zoals Kuifje reeds meldde wordt het op den duur onmogelijk om je punten bij te houden.
Ploegen die het nummer kennen worden er niet voor beloond.
Hun antwoord levert immers evenveel punten op in vergelijking met een blanco antwoord (= nul) en dat wordt als unfair ervaren.

Ik begrijp je argument van consequentie bij de jury.
Maar dat is een mes dat aan 2 kanten snijdt.
Zo noteerden wij in een ronde 3
M.A.N.D.Y. vs Booka Shade, wat afgekeurd werd omdat jullie enkel Booka Shade hadden doorgegeven aan jullie jury als correct antwoord.
Werd wel rechtgezet na een klacht :handgestures-thumbupright:
Wij kregen zelfs nog een extra onverwacht punt bij na die klacht want ook 'good vibration' van Marky Mark werd nu plots wel goedgekeurd. (moet 'good vibrations' zijn) Wellicht werd ondertussen al wat soepeler verbeterd.
Dan probleem kan je oplossen door een jury voorzitter (die moet dan wel enige muziekkennis hebben en weten dat bvb die Mandy OK is) aan te duiden die beslist in geval verbeteraars twijfelen of een antwoord goedgekeurd mag worden, dan blijf je consequent verbeteren voor iedereen.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Ronde 4: links

Marky Mark & The Funky Bunch (14) - Good vibrations (31) - M (17) (Mark Wahlberg)
Paul Hardcastle (25) - 19 (26) - O (28) (Vietnam)
Radical Face (4) - Welcome home (5) - N (8) (Nikon)
The Assembly (12) - Never never (10) - F (11) (Depeche Mode)
Brad (23) - The day brings (22) - B (7) (Arsenal)
Bob Dylan (32) - Hurricane (29) - S (25) (Rubin Carter)
Madonna (30) - Justify my love (27) - L (18) (Lenny Kravitz)
David Stewart & Candy Dulfer (28) - Lily was here (24) - A (28) (Annie Lennox)
Hooverphonic (32) - Amalfi (27) - E (12) (Danone)
Hole (30) - Violet (23) - K (30) (Kurt Cobain)
Divine (17) - Shoot your shot (19) - G (5) (Ursula)
Donna Summer (21) - Last dance (12) - P (4) (Oscar)
Ace Of Base (30) - Don't turn around (7) - R/J (22) (Tina Turner/Ikea)
Cocorosie (7) - Rainbowarriors (6) - I (8) (Greenpeace)
Duran Duran (28) - Hungry like the wolf (27) - C (17) (Barbarella)

Radical Face: De echte ware forummers, De buis van Eustachius, Green onions, Suzy Q


Percentage: 58,45%

Valt qua moeilijkheid wel mee dus aan het percentage te zien (zoiets zouden alle rondes moeten halen), maar zoals al een paar keer gezegd gevaarlijk voor overlappingen, dus mss toch maar oppassen met dergelijke linkrondes in de toekomst.
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Ronde 5: intro's

A Flock Of Seagulls (17) - Wishing (if I had a photograph of you) (15)
Beach Boys (27) - Wouldn't it be nice (26)
Bran Van 3000 (11) - Astounded (10)
The Breeders (26) - Cannonball (26)
Charles Trenet (21) - Boum! (21)
Chicago (23) - If you leave me now (25)
Delphic (3) - Doubt (1)
Digitalism (10) - Pogo (9)
Fiction Factory (19) - (Feels like) Heaven (21)
Kim Carnes (25) - Bette Davis eyes (29)
The Magic Numbers (24) - Take a chance (8)
Manic Street Preachers (30) - Motorcycle emptiness (27)
Marvin Gaye (28) - I heard it through the grapevine (30)
MGMT (28) - Kids (29)
Noir Désir (20) - Le vent nous portera (19)
Pulp (14) - Disco 2000 (9)
Smashing Pumpkins (19) - Hummer (1)
Telex (11) - Twist à St. Tropez (8)
The Who (27) - Won't get fooled again (17)
XTC (19) - Making plans for Nigel (18)

Delphic: Goedkoop zat in 't halve maantje, Los locos, Sax and violins
En solo's voor Goedkoop zat (Doubt) en The 4 sLEEpless horsemen (Hummer)

Percentage: 56,89%

Mooi percentage op een introronde die misschien idd net iets te snel ging, een secondje erbij bij elk fragment was waarschijnlijk beter geweest
Silent_shout
Lead Singer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 17:50

Re: If Music Could Talk - Gent (24-10-2014)

Bericht door Silent_shout »

Ronde 6: One for the ladies

Elvis Costello (27) - Veronica (23)
Bat For Lashes (15) - Laura (12)
The Allman Brothers Band (21) - Jessica (19)
Joshua Kadison (20) - Jessie (29)
The House Of Love (19) - Christine (30)
The Hollies (19) - Carrie Anne (27)
The Zutons (24) - Valerie (31)
Althea & Donna (16) - Uptown top ranking (17)
Slowdive (5) - Alison (4)
1000 Ohm (20) - A.G.N.E.S. (21)
Jeanette (17) - Porque te vas (25)
Hope Sandoval (4) - Suzanne (24)
Them (25) - Gloria (32)
Sophia (20) - Oh my love (20)
Clan Of Xymox (2) - Louise (5)

Slowdive: Martha Wainwrong, Would-be monkees, De echte ware forummers, De buis van Eustachius, Tequila overdrive
Alison: Would-be monkees, De echte ware forummers, De buis van Eustachius, Tequila overdrive
Hope Sandoval: Would-be monkees, Starbuk & Apollo, De buis van Eustachius, Tequila overdrive
Clan Of Xymox: Paris Hilton lookalikes, Goedkoop zat
Louise: Goedkoop zat, De roeligans, A Tribe Called "Wuk Est?", De buis van Eustachius, Garnizoen!

Percentage: 57,88%

Zou ik persoonlijk niet al te veel aan veranderen
Plaats reactie