Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door Luk »

Even quoten uit de aankondiging :

"Jubileumeditie van onze Poplar kwis waarin een brede kennis van de (pop)muziek wordt gekoppeld aan een stevige scheut algemene kennis.
Ons hoofddoel is een leuke avond in elkaar boksen voor de occasionele deelnemer en de kwis toch pittig en gevarieerd genoeg maken voor de ervaren ratten..."


Dat werd het ook, en het was geen woord gelogen, maar eerlijk gezegd vond ik het voor de doorsnee muziekquizzer nu wel wat overhellen naar een gehalte algemene muziekquiz (en dan nog over 5 x 15 punten (?) gelinkt aan actualiteitsvragen van het recentste jaar) dat zelden gezien is in muziekquizland...

Wij hadden minstens één "algemene quizzer" in huis, maar andere muziekquizploegen kregen hier een koude douche, vermoed ik.

In vorige edities lagen de kennispunten je soms ook wel te rapen via herkennen van vogels, bloemen of voetballers, maar nu kwam het aflezen van theorievragen wel erg sec over (terwijl intussen al een (al dan niet duidelijk) gelinkt muziekfragment mocht opgelost worden)... Toch een beetje afwijkend van de schoolquiz in Bellem, die ook wat algemene kennis beloont.

Sommige ploegen hadden zich daarin reeds gesteld tijdens de quiz ("het zou al dan niet iets voor hen worden"), maar toen liep het helemaal mis bij de afroeping van de eindrangschikking...
Terwijl de organisatie verbazend keurig de tussenstanden bijhield op het scherm, viel deze attente verzorging van de hoofdzorg van vele ploegen ("waar staan we nu in de stand?" plots weg voor de twee laatste reeksen.
En laat het daar nu juist grondig mis zijn gegaan...

Testedoene, met ons in de running voor de overwinning tot dan, viel in de afroeping (van onder tot boven, spannend, maar wél erg fout als daar nog ongecontroleerde fouten in zitten, en helaas) plots wel opvallend terug in de finale eindstand, en wijzelf wonnen nog nipt, maar - voor ons verrassend - met 9 à 10 punten minder dan op ons optelblad stond... Nooit opmerkingen gehad over de eerdere reeksen, maar met die laatste twee moet iets verkeerd gegaan zijn, mét duidelijke invloed op de einduitslag.

Zonde toch!

Oproep tot deze en andere organisatoren: laat toch de kans om elke reeks te controleren op fout gejureerde reeksen.

Stilaan mag dat toch een zekerheid worden?

Hoeveel jaar vraag ik dat al, mede namens anderen vermoed ik...?

Poplar-MUZIEKquiz is op zich een aanrader, mits terugkeer naar (toch wel iets) meer muziek gerelateerde fragmenten.
Jammer genoeg kon ik dat voor deze jubileum-editie niet zeggen.

Iemand moet het posten.
Zelf winnaar of niet...

En ja, quizorganisatoren die de laatste reeksen niet laten checken...
Eens nadenken toch?
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door aLEEce in chains »

Een jubileumeditie die ingezet werd met een glas cava of fruitsap, leuk.

Een plaatsje bij de warme blazer en hup we konden er aan beginnen. Wij waren ook verrast door de stevige brok algemene kennis op deze quiz. In het verleden moesten we al linken maken met planten en dergelijke, maar dit jaar was het inderdaad toch wel een ferme portie. Blijkbaar speelde die algemene kennis wel in ons voordeel, want ondanks de in het verleden mindere prestaties op deze quiz, stonden we dit jaar verdacht hoog. We schrokken van onze voorlopig vijfde plaats en beseften dan ook vrij snel dat we deze avond zeker kans maakten tegen de Brucen, Peegees en Maledictussen van deze wereld. Helaas waren Sympathie, Rock Monsieur en Testedoene er ook :mrgreen:

Alle gekheid op een stokje, de quiz voelde soms vreemd aan. Er zaten leuke zaken bij (de linken tussen twee fragmenten met een tipblad - puzzelplezier aan onze tafel), maar helaas ook een aantal mindere (Maggie De Block ronde). Hetgeen mij het vreemdst voorkwam, was dat er een vorm van "desinteresse" was bij de presentator (niet weten aan welk fragment we zaten, fragmenten die niet afgespeeld werden in de TTT ronde en van die ontbrekende het verkeerde nummer aflezen,...). Komt dan helaas ook de mistelling op het einde bij en de avond eindigde "chaotisch" zonder dat het nodig was. De vreugde aan onze tafel met de behaalde 3de stek werd al vlug "de kop ingedrukt" nadat we het scorebord zagen. We beseften direct dat er een foutje gebeurd moest zijn met de punten van Testedoene. De ganse quiz voor ons staan om uiteindelijk 14 punten achter ons te eindigen, er klopte duidelijk iets niet. We zijn uiteraard ferm tevreden met een 4de plaats.

Bij deze ook van onze kant uit: overloop (al dan niet persoonlijk aan de tafel) de laatste punten per ploeg, zo kunnen vergissingen uitgesloten worden.

Proficiat aan Sympathy vur den duvel. We wisten op voorhand dat er sterke algemene quizzers bij Rock Monsieur en Testedoene zaten, maar bij jullie dus ook :clap:
Ook een proficiat aan NoID die daar met twee toch ook een mooie prestatie neerzetten.

En tot slot: tweemaal op een maand voor Bruce en zijn kornuiten eindigen, moet pieken hé mannen :dance: :mrgreen: :twisted: :silent:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Methos
Rock Legend
Berichten: 2236
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 09:31

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door Methos »

Hoi iedereen - nieuw op dit forum sinds vandaag!

Wij -muziekquizploeg Abeelken - waren er gisteren ook bij op de tiende Poplarquiz. Ons ploegje is relatief nieuw en zeker niet opgewassen tegen de semi-pro's maar toch doen we graag en vaak mee.

Wij startten gisteren eigenlijk relatief goed met een 13e plek maar daarna is het toch wel wat bergaf gegaan op -ik denk- de 4e ronde (hitlijst 1988) na. Hoedanook hebben we ons zoals altijd wel geamuseerd oa door de creatieve manier waarop sommige rondes in elkaar geknutseld waren. Zeker de linkrondes werd bij ons gesmaakt.

Het was inderdaad zonde dat er op het einde een duidelijke vergissing gebeurde aangezien dat de avond (zeker voor de betrokken ploegen) toch wel wat ontsierde.

Voor ons was het grootste minpunt echter de duur van de quiz. Op zich is er niets mis met 12 rondes maar door de grootte van bepaalde rondes was het meer het equivalent van 15+ rondes wat ook bleek aan het einduur. Op het einde zat er eigenlijk niet veel fut meer in bij ons.

Wegens de nabijheid van de quiz zullen we er volgend jaar uiteraard wel weer bij zijn. We zijn wel tevreden met 69% maar hopelijk staat er volgend jaar eens een 7 voor.

/Filip
Greatest Tits
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door Rock Monsieur »

Ook bij ons aan tafel een grote verrassing door het hoge gehalte aan algemene kennisvragen. Onze Michel is daar zeker niet vies van, maar het toeval wou dat wij als 4e man op het allerlaatste moment Sepuku konden strikken. Een dikke meevaller dus. Al moet gezegd dat de algemene kennisvragen een vrij hoog actualiteitsgehalte hadden en elk van ons daar wel zijn inbreng had.

Qua muziekkeuze bleven we een beetje op onze honger zitten. Weinig oldies voor Michel en heel wat reeksen met echte weggevers (TTT-reeksen), waar je het antwoordblad soms kon invullen zonder de muziekfragmenten te horen. De algemene kennisvragen waren m.i. dus doorslaggevend voor de uiteindelijke rangschikking en dat is jammer voor een muziekquiz.
Iets meer uitdaging in de fragmenten is dus zeker welkom. Bij vorige edities was dit zeker het geval.

Wat de puntentelling betreft verliep bij ons wel alles correct. We hadden ons al neergelegd bij de 3e plaats en we waren dan ook stomverbaasd om te zien dat Testedoene zo sterk terugviel (foutje bleek achteraf) en wij tot op slechts 1 punt van Sympathie genaderd waren (al kan ik uit Luc zijn reactie opmaken dat zij wellicht ook nog punten te weinig kregen).

Voor de rest idd. leuk om een glaasje cava te krijgen en de prijzenpot voor de Top 3 (geldprijs) was ook meer dan in orde.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door Keiem »

Ik ben nu wel benieuwd. Weet iemand nog voorbeelden van die algemene vragen?
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door Maledictus I »

Keiem schreef:Ik ben nu wel benieuwd. Weet iemand nog voorbeelden van die algemene vragen?
Er zat een overdaad aan sportvragen in, dus denk ik wel dat je je had kunnen uitleven. Voor de rest voornamelijk triviale actua zoals de naam van een Belgische panda, plaatsen waar een ramp gebeurd is, oorsprong van het woord 'ebola', ...
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door Luk »

Yep… Een beetje meer uitleg verdient het grondig uitgewerkte :handgestures-thumbupright: concept wel …

De vijf (van de in totaal elf) reeksen waar de algemene kennis werd getest, met actualiteit uit de recente geschiedenis - meestal van het voorbije jaar, - bestonden telkens uit 15 voorgelezen vragen terwijl de muziek reeds gestart werd.

Dat was soms al wat verwarrend, want het was goed luisteren geblazen om zowel vraagstelling als de intro of eerste woorden mee te hebben. Twee punten voor titel en uitvoerder en één extra voor de theorievraag dus.

Soms waren vraag en fragment duidelijk gelinkt en vormden ze een tip, maar soms was die wat verder gezocht…

Voorbeelden :
“hoe heet de acteur die in de serie Dag Sinterklaas naast Jan Decleir de rol van Zwarte Piet speelde?” in combinatie met Michael Jacksons “Black or White”… Euh… Om zo naar “Frans van der Aa” te komen was de muziek niet echt een waardevolle tip…

“Private dancer” van Tina Turner (instrumentaal stukje) werd gekoppeld aan de super-turner “Epke Zonderland”. Dat was wél een waardevolle tip in de richting van de muziek, want er werd gevraagd naar “de naam van de turner”. Desondanks misten wij dit toch… :roll:

De zoektocht naar naam van het bedrijf verantwoordelijk voor de Fukushima-kernramp (Tepco) werd begeleid door “Radioactivity” van Kraftwerk. Die link hielp niet echt.

Het recordaantal doelpunten op een WK (16) werd ondersteund door Iggy Pops “Sixteen”. Geen idee meer op dat getal ook langs kwam in het fragment, maar bij ons hielp het wel (Carl kende het nummer) om de eerst opgepende 15 te corrigeren naar het juiste 16 voor die doelpunten.

Zo kwamen sommige combinaties dus af en toe over als duidelijke wederzijdse tips, maar anderen bleven gewoon een bijpassend muziekje. Ik herinner me ook “Feel good hit for the summer” van Queens of the Stone Age (met die opsomming van drugsoorten) als achtergrond bij de vraag in welke Amerikaanse staat marihuanagebruik legaal werd gemaakt. (Colorado).

Ik herinner me verder nog antwoorden als Romelu Lukaku (scoorde tegen Kroatië?) , Felipe (nieuw koning Spanje) , 8 (tennisoverwinningen), 7 (Michael Schumacher), New York (treinramp),-37 (kouderecord in USA of was het Canada), man (geslacht Conchita Wurst), Van Avermaet & Van Marcke (nummers 2 en 3 uit Ronde Van Vlaanderen, gekoppeld aan “Acoustic Motorbike” van Luka Bloom), Romy Schneider, waar (gokvraagje over eerste supermarkt in 1957 in Brussel), een naam van een schaal om tornados in te delen (met Tornadoes “Telstar” op de achtergrond), messteken (slachtpartij in China – gepast gekaderd met “Backstabbers van O’Joays), modderstroom (doodsoorzaak bij natuurramp – met Muddy Waters “Mannish Boy”), Frankrijk (iets met toelating gesluierde vrouwen?), Duitsland (in welk land ligt Büchenwald-concentratiekamp – Wilco met Impossible Germany als dankbare tip om te corrigeren).

En ook nog Bjorndalen, Oranjerevolutie, Nepal-China (Tibet ook), Litvinenko, Gerry Adams, Oceanië, Delphine Persoon…

In totaal dus 75 punten algemene kennis, waarvan slechts een handvol gelieerd met muziek (waarvan me nog een te binnen schiet: fragment Kodazuur– vraag naar organisator Pinkpop (Jan Smeets, die ook manager van uitvoerder Urbanus is)).

Er moet écht veel werk in gestoken zijn om dat allemaal ineen te puzzelen, waarvoor respect, maar die combinatie “vragen voorlezen” en intussen muziek herkennen, soms zonder duidelijke link of steuntip, ging wat de mist in als meerwaarde.

Het liep voor ons goed af, maar ik kan me voorstellen dat het voor heel wat andere ploegen toch wel een koude douche werd, die combinatie van de flinke scheut algemene kennistest met de muziekopgaven.

En inderdaad, ik weet niet of er nog andere ploegen veel punten misten in de laatste twee reeksen, maar wij dus wel.
Toen ik de presentator daar ook op attent maakte, zei hij dat het voor ons in de eindstand toch niets uitmaakte.
Maar na de quiz hoorde ik dat iemand bij Rock Monsieur wellicht slecht zal geslapen hebben wegens een overrulen van dat zogezegde ene gemiste puntje om ex-aequo eerste te worden. Daarvoor alleen al zou het correcter geweest zijn om de juiste eindstand op het scherm te projecteren. Ik heb niet aangedrongen omdat ik het al zo erg vond voor de organisatie dat zoiets misliep op het einde.
Maar soit... Volgend jaar weer beter? :P

In elk geval bedankt voor de inspanningen om er opnieuw een werkstuk van te maken voor jullie jubileum, Bart en co. :clap:
En ja, dat glaasje bubbels om de quiz in te zetten was ik ook vergeten te vermelden. Fijne attentie! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door Luk »

Nu ik toch bezig ben, ook de volgens mij erg knap geslaagde link-reeksen toch even loven. :clap:

Concept:

Je kreeg een tipblad met 15 woorden die je moest invullen tussen telkens twee fragmenten als “link”.

Voorbeeld : “ondeugend getal”, dat moest komen tussen “Summer of 69” (Bryan Adams) en “69 année érotique” (Serge Gainsbourg & Jane Birkin). :oops:

Maar aansluitend was er ook “Duet met Serge” dat hier verder op aansloot tussen dat laatstgenoemde en “Mama he’s a soldier now” (Saskia en Serge).

Soms kon je op het verkeerde been gezet worden, zoals waar “Colonel Parker” nu eigenlijk tussen paste…

Tussen fragmenten van Graham Parker en Charlie Parker?
Neen, daar hoorde “schrijfgerief”.

Tussen fragmenten van Elvis Presley en Carl Perkins (was hij misschien ook manager van die laatste?):
neen, daar hoorde “nummer origineel van”…

Juiste plaats in de puzzel was tussen Charlie Parker en Elvis Presley.
Enkel zo pasten alle 15 stukjes in elkaar.

Zo waren er twee rondes uitgedokterd, en die vond ik persoonlijk schitterend! :handgestures-thumbupright:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door Keiem »

wow, inderdaad pittige algemene vragen. Nog niet vaak tegengekomen op een 'muziek'quiz.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door Maledictus I »

Wij hadden 'Private dancer' wel maar daaruit konden we natuurlijk de naam van die turner niet opmaken. Ook enkele vragen maar half gehoord omdat we nog over het vorige muziekfragment aan het overleggen waren. Zo dachten we bv. dat naar de treinramp in Spanje gevraagd werd ipv New York en naar Oscar Pistorius ipv Gerry Adams. De vragen projecteren tijdens het fragment had zulks misschien kunnen verhelpen.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door PEKEBO »

Na ronde 1 wou ik al opstappen, toen ik wist dat er nog een paar van die rondes met algemene kennisvragen zouden volgen. Wij hebben natuurlijk ook wat algemene kennis, maar na ronde 1 weet je al dat je veel averij gaat oplopen doorgeen de quiz. Uit respect voor mijn tafelgenoten en ook voor de organisatie toch maar gebleven. Geen probleem met "buiten de lijntjes kleuren", zaken die enigszins minder met muziek te maken hebben, wel met toestanden die nauwelijks/niet gelinkt zijn aan muziek op een muziekquiz. Kaarten van de wereld, planten, sexspeeltjes, films, auto's enzz. mag van mij, zolang ze maar verwijzen naar muziek. Bij sommige algemene vragen was dit het geval, bij 3/4 niet.
Chaos bij een einduitslag is altijd spijtig. Ik ben ook absolute voorstander om de punten nog mee te krijgen van de laatste reeks(en). Zulke problemen, zoals gisteren het geval was, worden dan altijd/meestal vermeden.
Ik herinner mij mijn 1ste poplar nog, in 2010. Boeiende tafelrondes (foto's, albumhoezen) en veel muziek, zonder fratsen. Vorig jaar al raar opgekeken bij die Londen/Manchester ronde (waar komt band/artiest vandaan) op 50! punten die toen het klassement op zijn kop zette. Nu die vele algemene kennisvragen..
Uiteraard waren er prachtige rondes bij, gisteren. Die linkrondes waren top, weg met Bart en Maggy. Die rondes van onze politiekers kosten veel tijd om samen te stellen, waarvoor respect, maar zijn vervelend.
Die mensen/organisatie van poplar doen altijd hun best en steken veel tijd in hun quiz. Maar...., hou het vooral simpel in de toekomst (en dan denk ik terug aan mijn 1ste deelname) zodat ik/wij terug met veel plezier kunnen afzakken in de toekomst naar Lembeke.

Proficiat aan de winnaars en ook aan de weergaloze horsemen. :clap:
Ondanks alles wil ik de mensen van poplar uiteraard bedanken en zien ze ons, zonder ongemakken, terug op editie 11.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door SpeedKing »

Ik was er niet bij, maar yet again: aankondigen zo'n dingen. Dan kan je gewoon beslissen of je wel of niet komt. Eigenlijk moet je alles aankondigen wat niet binnen de klassieke vier uurtjes muziekfragmenten uit alle genres en periodes valt. En mss een woordje over hitgevoeligheid.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door aLEEce in chains »

Als je openingspost van Luk leest zie je dat het aangekondigd was, maar ik moet zeggen dat ik ook nooit gedacht had dat het zo'n aantal vragen ging zijn. Afgaand op de vorige edities die ik meegespeeld heb, had ik ook wat meer muziek en minder vragen verwacht. Zonder het hier helemaal te willen afbreken (want we hebben ons wel degelijk geamuseerd aan onze tafel) vond ik dat bepaalde fragmenten aan de korte kant waren (en dan natuurlijk de deze die ik niet herkende :mrgreen: ) en als je dan op de theorie zit te sjieken, kan je wel eens punten laten liggen.

Ik vermoed wel dat we er volgend jaar terug bij gaan zijn.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door aLEEce in chains »

PEKEBO schreef:Proficiat aan de winnaars en ook aan de weergaloze horsemen. :clap:
:lol: Zoals ik de avond zelf al aangaf, doe de algemene theorie weg en we stonden achter jullie hoor. Vrijdag zal de volgorde wel weer gerespecteerd worden ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: Tiende muziekquiz Poplar Lembeke - 11-10-2014

Bericht door Sander »

Wij van Comfortably dumb waren er voor het eerst bij en gingen toch ook met gemengde gevoelens huiswaarts. Even een korte oplijsting van de positieve en negatieve punten:

Positief
*de linkrondes!!
*de algemene kennis rondes waren ook wel leuk (maar de reeds vermelde opmerkingen begrijp ik wel)
*gratis cava/fruitsap
*veel drankkeuze
*geluid

Negatief
*de Maggie en Bart ronde: meestal gewoon de titels invullen die doorgaans ook te horen waren, geen enkele uitdaging en duurde ook veel te lang
*de Humolijstronde had even goed een tafelronde kunnen zijn, je kon bijna alles al invullen zonder het fragment gehoord te hebben, ook weinig uitdaging aan dus
*veel te laat gedaan (rond 1u)
*er mocht gerookt worden (wtf??)
*verkeerde puntentelling op het einde (de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat wij hierdoor te hoog eindigden, want wij behaalden zogezegd 57/60 op de laatste ronde *NOT*)


Alles bij elkaar genomen, vrees ik dat het moeilijk zal zijn mijn ploeggenoten te overtuigen terug te komen. Ik wil het nog wel proberen omdat ik er dichtbij woon en omdat ik eigenlijk alleen nog maar goede dingen had gehoord van deze quiz; maar dan zal er toch rekening moeten gehouden worden met de commentaren op dit forum, vrees ik.

Ik wil ook niet té negatief overkomen, want er was duidelijk veel werk gestoken in de quiz dus alle respect voor de organisatoren!!
Plaats reactie