3de (Pop)Muziekquiz v/d RECHTE BANANEN - 26/04/2008 te Lede

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

progres schreef:de rechte bananen bewezen andermaal dat zij tot de absolute top behoren van het quizcircuit. topquiz waarbij het ontbreken van Luc geen gevolgen had voor onze derde overwinning.
de moeilijke spamrondekllip werd vlotjes omzeild door Francis.
kortom een zeer genietbare avond met één minpuntje: de muziek stond bij momenten veel te luid. op naar 2009!

Nu weet ik dat ik zonder problemen op vervroegd quizpensioen kan gaan... :wink:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

Zéér geslaagde en uiterst gevarieerde quiz. De afstand was wel een struikelblok voor mij (afstand 85 km), maar dat werd goed gemaakt door de toffe sfeer bij "Guess Who" aan tafel, die ik voor deze gelegenheid mocht aanvullen. Zeker om nog 'ns over te doen bij de volgende editie :)
Als enig "minpuntje", vond ik dat de muziek veel te luid stond bij sommige fragmenten en dan soms te zacht bij andere fragmenten.
Voor de rest heb ik me prima geamuseerd en was alles van hoog niveau! Chapeau aan de winnaars, de organisatie + presentatie. De cd- (prijzen) tafel was top en er was een groot aanbod in zowat alle genres. Na zo'n avond kan ik niets anders zeggen dan: "Ik word vaste klant!" :thumb2:
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

One good reason schreef: Als enig "minpuntje", vond ik dat de muziek veel te luid stond bij sommige fragmenten en dan soms te zacht bij andere fragmenten.
Tja, het geluid... het zat ons niet echt mee in onze nieuwe zaal.
Wel tien keer kregen we te horen dat het te luid was, maar evenveel keer dat het te stil was. Na de pauze liep onze geluidstechnicus (geen banaan) zelfs continu in de zaal rond om te controleren. Bij het opnemen had ik dit jaar een programma gebruikt dat alle fragmenten maximaliseert. Blijkbaar krijg je dan niet hetzelfde niveau voor alle fragmenten zoals ik had gehoopt. :oops: Alweer een leerpunt. Sorry daarvoor. Mp3 is ook niet hetzelfde als CD-kwaliteit... volgende keer zo veel mogelijk rechtstreeks van CD halen.
Ik denk dat ook de zaal (nogal laag) ons hier parten heeft gespeeld.

De zaal had ook pluspunten! Zo was er voor de vroeg aanwezigen en tijdens de pauzes een mooie vijver om van te genieten. Het weer zat echt mee.
De benaming was echt op ons lijf geschreven : Eden-Rock :headbang: in de "steen"straat. Passend voor wat toch gekend is als een rock-gerichte quiz. :banana:
De afdaling langs de uitgehouwen trap met stalen kettingen was al een voorbereiding op wat komen zou : de folterkamers van de "Rechte Bananen".
Voor de gelegenheidsploegen moet het echt een hel zijn geweest. :twisted: Respect en dank voor wie het tot op het einde heeft uitgehouden. :bow:
De forumploegen zijn natuurlijk al het één en ander gewoon :yummy: en appreciëren blijkbaar onze formule.... oef ! We denken dus al aan een vervolg...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Ook ik vond het een heel aangename quiz om spelen. Jammer genoeg konden we met 'People From Ibiza' in de 2de helft van de quiz onze prestatie van de eerste helft niet doortrekken. We stonden namelijk lange tijd 5de-6de-7de (zelfs heel even 3de), maar naar het einde van de quiz zakten we dieper en dieper weg (naar de 12de plaats).
Nochtans had ik zeker geen slecht gevoel bij deze quiz. Ik vond dat we het met ons gelegenheidscollectief verre van slecht deden.
Volgend jaar keer ik met plezier terug naar deze voortreffelijke quiz.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:Verzorgde quiz, clichés vermijdend, ad remme jury, mooie prijzentafel, ruime drankkaart, goed geluid (met de nadruk op 'luid' ;) ) ... die Bananen weten duidelijk hoe een muziekquiz moet gemaakt worden :thumb1:

Proficiat aan de winnaars Kas & the Sultans (en ook aan de andere ereplaatsen) :app:

Wij (People From Ibiza) konden met ons gelegenheidsploegje lang de illusie wekken dat we een topplaats zouden wegkapen tussen al dat geweld, tot onze eigen verbazing, maar zakten in het tweede deel van de quiz grandioos door het ijs en strandden uiteindelijk op een handvol punten van een lage toptien-plaats ...
Met JPJ&SG hadden we het er waarschijnlijk niet veel beter van af gebracht, daarvoor - en nu spreek ik voor mezelf - zaten er veel te veel artiesten/genres die mij niet boeien en/of ik weinig van af weet ...

Maar zoals ik al een paar postte hier : elke quiz zijn eigen smoelwerk !
Driewerf hoera voor de Bananen ! :D

't Is omgekeerd een beetje hetzelfde: Wij vinden de Stardustquiz een zeer goede quiz met een eigen gezicht die we dan ook niet willen missen, maar eigenlijk ligt hij ons niet echt. We zijn één keer 5de geworden, maar ook al tweemaal 12de en verleden jaar zelfs 14de.
En, voor als je je het zou afvragen: ja Kuifje speelde toen mee. :wink:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

[quote="svendmae"]Voor mij is dit hét schoolvoorbeeld van hoe een muziekquiz in elkaar moet zitten. Proficiat Bananen! :thumb2:

En die prijzentafel: wat een prachtige cd's die ertussen zaten. Mijn cd die ik op het oog had (Whitesnake) lag er al niet meer tussen toen we afgeroepen werden, maar ben meer dan tevreden met Eric Clapton.

Wat me ook opviel: Eddy heeft veruit de beste smaak vd 4 (al is dat persoonlijk). Al vind ik Burn niet het beste van Deep Purple.

...

quote]


Dat is inderdaad persoonlijk. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Ook bij de Mickeys enkel woorden van lof gehoord. De Bananen durven al eens buiten de lijntjes te kleuren en dit zonder overdaad :app:

We hadden ook de indruk dat we iets te veel 50/50's lieten liggen (vooral bij de keuze tussen zanger/es of groep, vb. Natalie Merchant en Jasper Steverlinck).

Maar zo gaat dat op de pittiger quizkes: het gehalte aan fragmenten waar je een knoop moet doorhakken ligt veel hoger. En als de verkeerde keuzes dan bij momenten es samenkomen...

Heb 1 keer echt gebaald: bij Siglo XX wist ik dat het om een Belgische Cold wave-groep ging waar ik enkele steengoede nummers van kende, met o.a. een nummer op de Bel-80 serie met 'War' in de titel (achteraf viel mijn frank: 'The art of war'). Maar verder geraakte ik in de opwinding niet :banghead:

Tenslotte nog dank aan gastspeler Bart die enkele gaten mooi wist te dichten (o.a. singer-songwriters zoals Frankenreiter, Ryan Adams enz.) :thumb1:

En uiteraard ook :app: voor de podiumplaatsen...

P.S. Aan de ‘klagers’ over het volume: es gedacht aan de ploeg die links vooraan pal voor die grote box zat…?
Laatst gewijzigd door SepPuKu op ma 28 apr 2008, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Zeer geslaagde quiz, absoluut. Als ik dan toch één punt van detailkritiek moet geven: de aangekondigde "heavy metal" heb ik niet gehoord. Hoogstens wat 70's hard rock, maar daar bleef het bij. Nu, mij niet gelaten, want ik heb een bloedhekel aan heavy metal. Iedereen dus content... 8)
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Big Banana schreef:
erik schreef:Randbemerking : de inschrijving in Lede was ook niet mis : 5 euro per persoon ! Oké, vanwege het goede doel.
Wegens de nieuwe samenwerking én de nieuwe zaal was het weer wat zoeken. 33 ploegen aan 20 euro brachten 660 euro in het laatje. De prijzentafel heb ik tijdens het laatste half jaar verzameld en koste 650 euro. Moraal = 10 euro voor het goede doel ! :?
Ik had wel de indruk dat iedereen tevreden was met zijn prijs. Soms betaal je "maar" 12 of 15 euro en ga je met, euh, iets anders naar huis... 8)
We hadden op 40 ploegen gemikt. (800 euro) Toch een geluk dat het er niet meer waren, anders was het wel krap geworden. :roll:
Er is gelukkig wel het één en het ander gedronken en gegeten. Het zal dus wel meevallen voor de VREDESEILANDEN. Later hierover meer.
Als je voor het goede doel organiseert, dan zal toch niemand je het kwalijk nemen als de prijzentafel daaronder lijdt....
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

SepPuKu schreef: P.S. Aan de ‘klagers’ over het volume: es gedacht aan de ploeg die links vooraan pal voor die grote box zat…?
En die nét niet de zaal in paniek ontvluchtten toen ze nietsvermoedend "Never Understand" van The Jesus & Mary Chain loeihard te verduren kregen. :lol:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:Verzorgde quiz, clichés vermijdend, ad remme jury, mooie prijzentafel, ruime drankkaart, goed geluid (met de nadruk op 'luid' ;) ) ... die Bananen weten duidelijk hoe een muziekquiz moet gemaakt worden :thumb1:

Proficiat aan de winnaars Kas & the Sultans (en ook aan de andere ereplaatsen) :app:

Wij (People From Ibiza) konden met ons gelegenheidsploegje lang de illusie wekken dat we een topplaats zouden wegkapen tussen al dat geweld, tot onze eigen verbazing, maar zakten in het tweede deel van de quiz grandioos door het ijs en strandden uiteindelijk op een handvol punten van een lage toptien-plaats ...
Met JPJ&SG hadden we het er waarschijnlijk niet veel beter van af gebracht, daarvoor - en nu spreek ik voor mezelf - zaten er veel te veel artiesten/genres die mij niet boeien en/of ik weinig van af weet ...

Maar zoals ik al een paar postte hier : elke quiz zijn eigen smoelwerk !
Driewerf hoera voor de Bananen ! :D

't Is omgekeerd een beetje hetzelfde: Wij vinden de Stardustquiz een zeer goede quiz met een eigen gezicht die we dan ook niet willen missen, maar eigenlijk ligt hij ons niet echt. We zijn één keer 5de geworden, maar ook al tweemaal 12de en verleden jaar zelfs 14de.
En, voor als je je het zou afvragen: ja Kuifje speelde toen mee. :wink:
:thumb1:
En toch en toch ... elke Stardust Popquiz is anders (getuige daarvan dat het klassement elk jaar grondig door elkaar wordt gegooid) ook dit jaar weer, dus misschien dit jaar terug top 10?
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Bericht door Big Banana »

marc schreef:
Big Banana schreef:
erik schreef:Randbemerking : de inschrijving in Lede was ook niet mis : 5 euro per persoon ! Oké, vanwege het goede doel.
Wegens de nieuwe samenwerking én de nieuwe zaal was het weer wat zoeken. 33 ploegen aan 20 euro brachten 660 euro in het laatje. De prijzentafel heb ik tijdens het laatste half jaar verzameld en koste 650 euro. Moraal = 10 euro voor het goede doel ! :?
Als je voor het goede doel organiseert, dan zal toch niemand je het kwalijk nemen als de prijzentafel daaronder lijdt....
De afspraak is bij de bananen altijd dat het entreegeld naar de prijzentafel gaat. De opbrengst van drank, hapjes, tombola is voor de co-organisator. Dit jaar vroegen we wat meer om ook nog de geluidsinstallatie te betalen. Daar we ons wat misrekend hadden in het aantal ploegen is dat laatste in het water gevallen. Nu, ze komer er wel aan uit en volgend jaar zijn we weer wat slimmer, nietwaar.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

rino schreef:
SepPuKu schreef: P.S. Aan de ‘klagers’ over het volume: es gedacht aan de ploeg die links vooraan pal voor die grote box zat…?
En die nét niet de zaal in paniek ontvluchtten toen ze nietsvermoedend "Never Understand" van The Jesus & Mary Chain loeihard te verduren kregen. :lol:
Neenee Rino, we love TJ&MC :headbang: :lol:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

In een (vrij) moeilijke muziekquiz zitten altijd wel een aantal weinig herkende artiesten en titels, en daar wou ik toch nog wat info over meegeven.


Te beginnen met de quizmastersolo's, dingen die dus door niemand herkend werden:

- Waar ik voor gevreesd had: titel "Analogue Bubblebath" van Aphex Twin.

- Dennis Brown - Deliverance will come: dubbele QS: zowel uitvoerder als titel: 0

- Bij de covers zat de moeilijkheid uiteraard bij de uitvoerders, de gecoverde nummers waren meestal overbekende nummers: Maroon 5 (Highway to hell), Praga Kahn (Amsterdam, nee, 't was dus niet David Bowie. We lieten behalve de intro nog wat beats horen, maar helaas...) en Bill Wyman's Rhytm Kings waren voor iedereen een brug te ver.

- Een titel in het Swahili, hoewel duidelijk hoorbaar, is er blijkbaar ook over: "Fi Dunia" van Zap Mama: 0

- Meer QS's: Syl Johnson en Blackbird.

Die laatste zat bij mijn favorieten, titel "Howl" werd nog door 2 ploegen opgepikt (Sticky Fingers en Willy jr. en de Knelpuntclup :app: ).
Tja, op de planeet waar ik woon was dit indertijd nochtans een megahit. :mrgreen:


Onvervalste solo's:

- BTO werd geschrapt door Polkaheer & co, waardoor the B-4's hier een solo konden scoren. Ze hadden ook als enige de titel. :app: :app: :app:
Vreemd was wel dat 3 ploegen BTO invulden, maar dan bij het volgende fragment, waar je The Move diende te herkennen.

- Kas & the Sultans haalden dan weer met The Move een solo, zij hadden als enige door dat het hun versie was van "Do ya" en niet die van ELO. :app: :app:

- the B-4's haalden nog een solo met Dan Fogelberg. :app: :app:

- Testedoene herkende als enige Jimmy Duarte. :app: :app:

- Zowat iedereen meende Metallica te horen, maar Polkaheer & co waren de enigen die wisten dat het Dream Theatre was. En ze hadden ook nog es als enige titel "Constant Motion" juist. Dubbele solo! :app: :app: :app:

- Nog een dubbele solo: Eddy- favoriet Punishment of Luxury met "Puppet Life": Sticky Fingers! :app: :app: :app:


Werden 2x herkend:

- Titel "Tonko Tonko" (van The Magnificent 7) werd neergepend door Metal Mickeys en Vlassenbroek 2000. :app: :app: Of toch iets dat er op leek. :mrgreen:

- Titel "Den Antwaarpse Chabi" van Think of one: Kas & the Sultans en Sympathy vur Tequila. :app: :app:

- Aphex Twin: Metal Mickeys en Toni Servi Big Band. :app: :app:


3x herkend:

- "Fever" werd gebracht in een versie van Sara Vaughn en enkel Clement & KGBV, Sticky Fingers en Willy jr. en de Knelpuntclup hadden haar stem herkend. :app: :app:

- The Dickies werden enkel door Metal Mickeys, Kas & the Sultans en Jartazi herkend. :app: :app:
Vreemd was dat zowel Fanfare de Heilige Familie als Sticky Fingers the Dickies bij het volgende fragment noteerden, maar "Paranoid" werd dus gebracht door the Inspiral Carpets. Het typische IC- orgeltje was nochtans een stevige hint.
Grappig was ook dat "Nights in white satin" en Moody Blues volgens mij absolute weggevers waren, maar the Dickies spelen het zo snel dat velen het niet eens herkenden.

- Les Charmeurs waren enkel bekend bij People from Ibiza, Koerier en Guess who. :app: :app:

- The Exploited: enkel herkend door Metal Mickeys, Kas & the Sultans en Careful with that sex, Eugene. Titel "Troops of tomorrow": Metal Mickeys, Kas & the Sultans en Sympathy vur Tequila. :app: :app:

- Tenor Saw (met "Ring the alarm", één van mijn favoriete reggae- nummers) enkel herkend door Sticky Fingers, Willy jr. en de Knelpuntclup en Toni Servi Big Band. :app: :app:

- Sun (met "Sun is here"): Fab 4, Vindikooks, Willy jr. en de Knelpuntclup. :app: :app:


4x herkend:

- Sensational Alex Harvey Band: Kas & the Sultans, Fanfare Heilige Familie, Sticky Fingers en Careful with that sex, Eugene. :app: :app: Veel AC/DC als antwoord gezien.

- Leila K, met een cover van "Ca plane pour moi": People from Ibiza, Fanfare Heilige Familie, Vlassenbroek 2000 en the B-4's. :app: :app:

- Titel "Kozmic blues" van Janis Joplin: Metal Mickeys, Fab 4, Clement & KGBV en the Blackouts. :app: :app:


6x herkend:

-Angel met "Wintersong": Fab 4, Kas & the Sultans , Polkaheer & co, Gang of 4, the B-4's en Willy jr. en de Knelpuntclup. :app: :app:

- Paradise Lost + titel "Say just words": the Blackouts, Fab 4, Kas & the Sultans , Polkaheer & co, Guess Who en 4 Schellen espe. :app: :app:


Tot slot nog een paar dingen die beter gescoord hebben dan ik verwacht had: de theorievragen Grooverider (7x), Freddy Cousaert (7x), Ahmed Ertegun (15x) :amazed: en de fragmenten Battles met "Atlas" (9x), titel "Blue Room" van the Orb (7x) en Eek a mouse met "Wa-do-dem"(9x). De Gave Zangers meenden hier Koffi Anan te herkennen. :mrgreen:

Er waren dit jaar minder gebuisden en het scheldproza op de antwoordbladen bleef beperkt tot één keer "Vuile hoerenbokken met ullen onnozele kwis!".
Op dat gebied is het dus ook gebeterd. :wink:
Laatst gewijzigd door straight banana op wo 30 apr 2008, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Prag Khan en Leila K had ik zeker geweten.
Analogue Bubblebath van Aphex Twin heb ik gekend toen het uitkwam (moet ongeveer 1991 geweest zijn op het R&S label), maar of ik het nu nog zou herkennen, kan ik niet zeggen. Het staat in ieder geval op een In Order To Dance compilatie met o.a. CJ Bolland, Jam & Spoon (Stella zat denk ik in eerste Bananenquiz en dat herkende ik toen) en Future Sound Of London.
Plaats reactie