Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door SpeedKing »

Derde editie van het Popquizmarathon waar we als Los Locos steeds verder weg zakken: van de 1ste naar 5de naar 11de plaats. Hopelijk volgen er niet te vele edities meer of het wordt rampzalig.

Alle gekheid op een stokje: we hebben gegokt en verloren. De metalronde aan ons laten voorbijgaan, en gekozen om te starten voor 2000/2010 en Topless DJs, die helemaal niet bleken te brengen wat we verwachtten (en, zo laat ik mij wijsmaken, aan de moeilijke kant waren (voor mij zeker: zo goed als een 0 over de hele lijn). Om dan achteraf te horen dat er maar 1 ploeg was op de metalronde.

Verder had ik de algemene indruk dat alles moeilijker was dan andere jaren: ook de makkelijke rondes. Ik weet niet of dat te zien zal zijn in de punten van de winnaars (qua aantal laten liggen): kan ook zijn dat we écht wel een moeilijk parcours hebben gereden. But hey, binnen dit concept is het part of the game. Je ziet dat de échte topploegen altijd overeind blijven, daarvoor wegen wij iets te licht.

De ronde van Lange Polle was een gokje dat wel heel leuk uitviel voor mij persoonlijk: bijna allemaal blues(rock) en classic rock nummers, en echt wel van de allerbeste. Om te eindigen met een staaltje hardrock pur sang met UFO's Natural Thing. Heerlijk! Volgende editie gewoon een rondje gouwe ouwe hardrock en ik ga er recht op af ;).

Had meer chaos verwacht met minder locaties, maar viel al bij al nog mee. Maar hopelijk volgende editie toch weer meer cafés. En hopelijk voor de organisatie dan ook meer ploegen weer - maar denk dat daarvoor de rondes zeker niet moeilijker mogen worden.

Ik spreek nu voor mijn beurt, maar de volgende keer is de Espe/Loco coalitie er wel weer bij, want het was alweer razend gezellig, ondanks het zweten en zwoegen soms.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door piet b »

Uitslag vind je hier : http://www.democrazy.be/agenda/popquizmarathon-0

't was leuk. Jammer dat De Ploeg en Geus van Gent, toch 2 grote locaties, niet konden meedoen omdat zij al een ander evenement gepland hadden. Maar wij kijken al uit naar de volgende editie, zondag 26 oktober !!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door Keiem »

Wij hebben gekozen om het parcours met de meest mogelijke rondes te doen. Ik vermoed dat we dan ook de enigen waren die er 7 (volledig!) gedaan hebben. Maar het loonde niet echt. Ondanks het feit dat we toch tweedes werden tot onze verbazing, waren de thema's erg moeilijk en soms misleidend. Een overzicht van hetgeen wij tegenkwamen:

2000-2010: hier was het uitvoerder én albumtitel. Het begon goed, maar plots begonnen ze albums te vragen van Katy Melua en Anastacia... Nauwelijks memorabele albums te noemen waarvan de titel bij blijft.
Topless DJ's: bevriende dj set via de organisatoren. Er zat geen enkel dance nummer in, maar dingen als Shocking Blue en Eagles of death metal.
Gabriel Rios: een absolute non-ronde. Die vraagt dus zonder schroom obscure Costa-Ricaanse en Afrikaanse albumtracks. Aan de organisatoren: Je zal je publiek vlug verliezen met dit soort nonsens.
90s: We schreven in, en op het blad stond dan: 90s R&B. Er mag wel wat geheim gehouden worden, maar dit soort keuzes toch niet... 25 minuten pure drek.
One Hit Wonders: Onze eerste behoorlijk leuke en doenbare ronde van de avond. Fotos linken aan one hit wonders.
Zelf afkondigende plaat: Songteksten was uitverkocht (en er zat bijna niemand?), dus naar de Deco. Bruce won deze erg makkelijke ronde omdat zij het ene moeilijke fragment wel wisten. Scheelt uiteraard direct veel door de bonus van 10 ptn.
Nog niet gehoord: Toch ook weer pittig. Een vijftal foutjes vermoed ik (ik controleer nooit de score op deze quiz).

De flauwste editie van de drie, maar dat lag zoals gezegd misschien aan ons verkeerde parcours. Anyhow, we komen wel weer af volgende keer en bestuderen het schema wat beter.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door Maledictus I »

Wij hadden meer geluk bij het kiezen en konden enkele leuke rondes spelen, wat ons een mooie vierde plaats opleverde.

Nog niet vermelde rondes die wij wel speelden:

60s intro's: Intro zonder tekst van 50 van de allergrootste hits, enkel uitvoerder noteren. Voor ploegmaten Peter en Frank doodgemakkelijk maar we faalden op 'How can we hang on to a dream' van Tim Hardin, waarvan we alleen de eerste noot kregen.

Schots: 25 artiesten uit Schotland, overwegend (indie)rock. Vond ik persoonlijk een zeer leuke ronde. Het moeilijkste fragment was iets van Camera Obscura, mij totaal onbekend maar klonk niet slecht, dus eens opgezocht.

Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door bart depauw »

Keiem schreef: 90s: We schreven in, en op het blad stond dan: 90s R&B. Er mag wel wat geheim gehouden worden, maar dit soort keuzes toch niet... 25 minuten pure drek.
Ja, rondes met 25 nummers van hetzelfde genre zijn not done, tenzij het sixties is natuurlijk :-)
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door piet b »

Op vraag van Ludo, de metal ronde. Door welgeteld 1 team gespeeld !!

1) Stone(Sour Slipknot
2) Opeth Ghost(Reveries
3) Type(O(Negative Carnivore
4) Mastodon Zesde
5) Life(of(Agony Keith(Caputo
6) King(Diamond Denemarken
7) Killswitch(Engage The(End(Of(Heartache
8) Megadeth Dave(Mustane
9) Cradle(Of(Filth Dani(Filth
10) Obituary Florida
11) Trivium Ascendancy
12) Rob(Zombie CSI((Miami)
13) Chimaira Deftones
14) Fear(Factory Obsolete
15) Madball Agnostic(Front
16) Lamb(of(God Ashes(of(the(Wake
17) Machine(Head The(Police
18) Korn Life(is(Peachy
19) Hatebreed Waar
20) Deicide Glen(Benton
21) Alter(Bridge Creed
22) Kiss Casablanca
23) Coal(Chamber Ross(Robinson
24) Biohazard Oz
25) Sepultura Brazilië
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door bart depauw »

piet b schreef:Op vraag van Ludo, de metal ronde. Door welgeteld 1 team gespeeld !!

1) Stone(Sour Slipknot
2) Opeth Ghost(Reveries
3) Type(O(Negative Carnivore
4) Mastodon Zesde
5) Life(of(Agony Keith(Caputo
6) King(Diamond Denemarken
7) Killswitch(Engage The(End(Of(Heartache
8) Megadeth Dave(Mustane
9) Cradle(Of(Filth Dani(Filth
10) Obituary Florida
11) Trivium Ascendancy
12) Rob(Zombie CSI((Miami)
13) Chimaira Deftones
14) Fear(Factory Obsolete
15) Madball Agnostic(Front
16) Lamb(of(God Ashes(of(the(Wake
17) Machine(Head The(Police
18) Korn Life(is(Peachy
19) Hatebreed Waar
20) Deicide Glen(Benton
21) Alter(Bridge Creed
22) Kiss Casablanca
23) Coal(Chamber Ross(Robinson
24) Biohazard Oz
25) Sepultura Brazilië
Blij dat ik dáár niet bij was :?
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door piet b »

Iemand had mij ook de CBGB'S ronde gevraagd. Bij deze. Toen was er wel veel volk in Defoo.

1 Mink DeVille Spanish Stroll G
2 Patti Smith Dancing Barefoot A
3 Suicide Cheree I
4 Beastie Boys She's Crafty J
5 Shirts (the) Laugh And Walk Away D
6 Cramps (the) Human Fly M
7 Dictators (the) Stay With Me P
8 Bad Brains Banned in D.C. L
9 Dead Boys Sonic Reducer C
10 B-­‐52s Rock Lobster N
11 Television Marquee Moon O
12 Blondie Denis F
13 Fleshtones (the) Roman Gods B
14 Johnny Thunders Born to Lose E
15 Police (the) Next to You H
16 Ramones (the) Blitzkrieg Bop K
17 Misfits Where Eagles Dare x
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door SpeedKing »

piet b schreef:Op vraag van Ludo, de metal ronde. Door welgeteld 1 team gespeeld !!
Oef, toch een geruststelling, ging niet verder dan 35/50 geraakt zijn in het beste geval. Als ik naar onze punten kijk van andere rondes, liggen die hoger. We hebben dus niet gegokt en verloren, we waren gewoon slecht ;)
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door Buddy59 »

Voor mij persoonlijk was de Funk-Ronde een hoogtepunt Piet :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door SpeedKing »

Einduitslag met de eindpunten lees ik hier:

http://popquizmarathonbe.blogspot.be/
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door Rock Monsieur »

Wij waren gestart met de 60's intro's. Haalbare reeks en een kolfje naar de hand van Michel en Dirk. We hadden alles juist en moesten de bonuspunten voor de overwinning delen met Bruce Horny.

'Gabriel Rios Favorites' wilden we een kans geven om daarna (in geval het niet ons ding was) halfweg over te schakelen op de 90's, waar slechts 10 ploegen mochten deelnemen. Gabriel Rios begon nog goed, maar na een 10-tal fragmenten haakten we toch af. Toen we van Keiem hoorden dat de 90's een R&B ronde was, moesten we improviseren en zetten we dus een spurtje in om tijdig in 't Gruut te komen voor de ronde 'Schots'. Leuke ronde trouwens, maar helaas moesten we rondewinst laten aan Hairy Legs.

Foto's zijn nooit onze sterktste kant geweest en al zeker niet als we die moesten linken aan 'One Hit Wonders'. Ook hier een slechte keuze gemaakt dus en toen moesten we kiezen. Opnieuw een spurtje inzetten naar Gruut ofwel de 'zelfafkondigende plaat' in Bar Deco. We kozen voor de 'PIIIIEP'-ronde in 't Gruut.
Haalbare fragmenten waarbij een stukje vervormd werd en we de juiste zin van de songtekst moesten aanvullen (te kiezen uit 25 stuks op een blad). 21 punten op de fragmenten en 16 op de teksten. Genoeg voor rondewinst, maar een te lage score om mee te dingen naar een plaatsje voor de top 3 in het algemeen klassement.

Ik blijf een fan van het concept al moet je af en toe wel eens gokken om het juiste thema er uit te kiezen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door peegee »

Btw, beste score was in Eindhoven, 178 op 180 door de Silent Dolphins... :clap: :clap: :clap:
Hadden zij dezelfde rondes als wij???
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Popquizmarathon Gent 28 mei 2014

Bericht door Jorgen VG »

peegee schreef:Btw, beste score was in Eindhoven, 178 op 180 door de Silent Dolphins... :clap: :clap: :clap:
Hadden zij dezelfde rondes als wij???
Wij haalden onze score met:

50/50 op intro 60... + 10 bonus
- verbaasd dat we deze (in full house) alleen wonnen, want was niet echt moeilijk.
50/50 op one hit wonders + 10 bonus
- linken aan foto's; enige moeilijke(re) fragment leek me M2M
48/50 op 80's + 10 bonus
- linken aan huidige foto van destijds populaire artiesten. Hier wisselden we Go West en Wang Chung (enkel foto, fragment uiteraard wel juist beantwoord)

Daarnaast speelden we ook nog:
- zelfde thema: twee maal zelfde thema in verschillende songs aan elkaar koppelen.
- 90's intro
- punk covers: covers van pophits in punkversie... Titel + orig. uitvoerder moest gegeven worden.

Best trots, want blijken beste score van Nederland gescoord te hebben. (Meer dan 500 teams namen daar deel)
Plaats reactie