Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door Keiem »

Ja, ik zal openen voor deze, aangezien dat tegenwoordig altijd lang op zich laat wachten.

Zelden zo genoten en zo veel kunnen vinden op dit soort pittige nichequiz. Het was dan ook alles wat ik er van verwacht en gehoopt had. Heel wat persoonlijke favorieten gehoord die mijn Alt90 net niet haalden en we hadden een ploeg die goed draaide. Ook de strijd met de uiteindelijke winnaars Starbuk en Sam Gooris was fel. Proficiat met de allereerste overwinning van deze ploeg :clap:
En goh, die 6 puntjes zijn overbrugbaar in de volgende edities, hoewel die blijkbaar meer britpop voorspellen. We zien wel dan.

We hoorden singer-songwriter, indie, hard, dance, hiphop, britpop, triphop, enzovoort... De themarondes waren leuk om hier en daar nog wat extra punten uit de brand te slepen (bv Reptielen -> Tortoise). Soms zeer moeilijk, maar toch perfect aangevuld met de broodnodige weggevers om wat druk van de ketel te laten. Chapeau ook aan de twee niet muziekquizploegen die de strijd aangingen en al lieten weten dat ze ook deel 2 en 3 overwegen. :shock:

Ook leuk: Vince quizzen krijgen een uitgebreide analyse (waar ik naar uitkijk).
Hippo1
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 12:23

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door Hippo1 »

Eerste keer op dit forum, en gisteren als niet-muziekquizzer deelgenomen aan de credits to the 90ies in Roeselare. Op voorhand de ploeggenoten overtuigd om deel te nemen, er van uitgaande dat we een uitdagende, maar interessante quiz zouden voorgeschoteld krijgen.
En we zijn niet bedrogen uitgekomen. .. :handgestures-thumbupright:
Van de eerste noot tot de laatste een prachtig werkstuk, en we hebben het ons geen seconde beklaagd. Dat de tegenstand way out of our league zou zijn, daar hadden we ons geen illusies over gemaakt. Direct na de eerste ronde een goede les geleerd (ik toch): in algenene kennisquizzen is het kennen van de uitvoerder meestal voldoende, gisteren moesten we ook bijna altijd de titel geven. :shock: En dat bleek voor ons niet evident. Duidelijk een les: tijdens de fragmenten best niet te veel discussiëren, maar eerst luisteren... als je de uitvoerder niet hebt, scoor je misschien nog met een correcte titel...
Soit, een dikke proficiat aan de winnaars, en inderdaad : als het enigszins lukt, dan komen we zeker terug. Want, om in dezelfde beeldspraak als gisteren te blijven : de eerste keer dat je als tennisser aan Wimbledon deelneemt, verwacht je ook niet om potten te breken hé :mrgreen:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door vinceluka »

De eerste commentaren zijn heel leuk om te lezen :handgestures-thumbupright:
Het geeft me veel zin om de 90's trilogie te vervolmaken.

Ik geef alvast de einduitslag mee, vanaf morgenavond mag je een uitgebreide analyse verwachten

1 Starbuk & Sam Gooris 316 84% :clap: :clap: :clap:
2 Paris Hilton look-a-likes 309 82% :clap: :clap:
3 Wag Team 303 81% :clap:
4 FabTequila 301 80%
5 Cowboys from aarsele (met 3!) 256 68%
6 Marta Wainwrong ain't right 243 65%
7 A Tribe called wuk est? 214 57%
8 Bruce Horny & The rest 197 53%
9 Garnizoen! 196 52%
10 4 Sleepless horsemen of the apocalypse 188 50%
11 Nine Tities 159 42%
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door Tonyvdb »

Ik bevestig Dimitri : we kregen wat aangekondigd werd : een moeilijke, maar uitstekende, uitdagende, gevarieerde muziekquiz die alle hoekjes en kantjes van de (alternatieve) muziek uit de jaren 90 opzocht. Heel veel 'weggevers' heb ik wel niet gehoord (bekende singles van The Cure, Stone Roses, Pearl Jam en Sheryl Crow, kan ik mij nu wel voor de geest halen), maar dat lag in de lijn van de verwachtingen.
We hadden echt niet verwacht dat we zouden winnen, maar toen we na ronde 1 al op kop stonden, voelden we direct dat het mogelijk zou kunnen zijn.
Al bleef Paris Hilton tot de laatste ronde aanklampen en we waren pas zegezeker na het laatste fluitsignaal. Ook Fabtequila deed lang mee voor de zege, maar loste de rol een beetje op het laatst. Wag Team deed het omgekeerde : ze kwamen na een zwakke start zelfs nog de top drie binnen en halveerden hun achterstand bijna in het laatste deel : dat maakt dat er voor deel twee zeker weer minstens vier kandidaat-winnaars. En als Geert Huys zich de volgende keer met drie ipv twee cowboys aanbiedt, kan ook hij zich nog in de debatten mengen.
Dank aan mijn uitstekende ploegmaats zaterdagavond : onze eerste oppergaai is binnen, het smaakte goed, dus we gaan voor nog.

dus Vince, nog choco !
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door Garnizoen! »

Geweldige quiz, Vincent! Goeie balans, maar zwaar met heel weinig weggevers. De top vier (vijf, eigenlijk) was machtig sterk waarvoor applaus en verwondering!

De muziek die je tussen je twaalfde en vijftiende beluisterde blijft toch op een of andere manier gigantisch hangen, en daarvan zijn er een pak gepasseerd zaterdag (The Jesus Lizard - Mouth Breather; Palace Brothers - You Will Miss Me When I Burn; The Stone Roses - Love Spreads; Mercury Rev - Chasing A Bee).

Onze beste man had er een slapeloze nacht opzitten en het deed pijn om 'm voortdurend te zien lijden bij de donkere zoektocht binnen z'n brein. En als hij dan toch ergens kon opkomen, werd hij kordaat overruled met een idioot alternatief.

Mag dat bij een trilogie, terugkeren in een (volledig) andere bezetting?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door Tonyvdb »

Garnizoen! schreef:
Mag dat bij een trilogie, terugkeren in een (volledig) andere bezetting?
dat mag zeker !
Maar wel niet té goede nieuwe quizzers meebrengen hé ;-)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door SepPuKu »

Aan onze tafel zat elk op zijn beurt al eens met de mond vol tanden maar elk had ook regelmatig 'zijn moment'. En ik denk ook niet dat er veel quizmastersolo's waren dus echt vergezocht kan je het niet noemen.

Kan dan ook enkel beamen dat we kregen hetgeen beloofd was: een pittige, brede, interessante quiz. Mission accomplished, Vince :clap:

We waren vooral zenuwachtig voor de volksspelen (uiteindelijk afgelast, het was er geen weer voor) waardoor onze focus aanvankelijk ver te zoeken was. Na ronde 0 stonden we al een straat achter (op positie 6 of zo). Msschien moet Vince de volgende keer maar een ronde -1 voorzien, dan kunnen we al even warmdraaien vooraleer de quiz begint ;)

Uiteindelijk opgelucht dat we dankzij een sterke 2de helft weer wat konden aansluiten. Maar toch duidelijk op onze waarde geklopt, proficiat aan de nummers 1 en 2 :handgestures-thumbupright:

Ook de gelegenheidsteams kwamen soms verrassend uit de hoek. In sommige ronden viel me bv. op dat Garnizoen mooi aansloot bij de geroutineerde ploegen :clap: De helft halen op zo'n stevige quiz is tenslotte niet evident!
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door Garnizoen! »

Tonyvdb schreef:Maar wel niet té goede nieuwe quizzers meebrengen hé ;-)
Ha, we zullen anders voor de volgende editie onze database met namen laten browsen en er door de computer vier willekeurig laten uitpikken.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door rino »

Schitterende quiz zaterdagavond! Ik was er vooraf niet helemaal gerust op, vreesde vooral een teveel aan letterlijk harde noten, maar mijn vrees bleek gelukkig ongegrond. De quiz was prima gedoseerd, exacte inschatting qua moeilijkheidsgraad ook. Perfect over de hele lijn, quoi.

We namen een sterke start met de intro-ronde om vervolgens die lijn gedurende de hele quiz eigenlijk door te trekken. Het zat ook enorm mee, alle halve of hele gokken bleken correct te zijn. Iedereen had ook zijn inbreng, zelden zo'n collectieve topprestatie meegemaakt.

Ik kijk nu al reikhalzend uit naar deel 2!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef: Het zat ook enorm mee, alle halve of hele gokken bleken correct te zijn.
!
inderdaad, een paar keer 'yes!' nadat een (gerichte en altijd gefundeerde, geen vogelpik ;) (straks denken ze hier nog dat we gewonnen met massa's hoerenchance) :P ) gok goed bleek te zijn.
Hoort ook bij quizzen, meer nog dan je soms zou denken én ergens de kers op de taart, want geeft naast extra punten ook extra voldoening : het oplossen en trachten te vinden van nummers die je niet kent (adhv een stem, een genre, een flard tekst, een jaartal ...)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door vinceluka »

Algemeen commentaar

Zeer tevreden over het verloop van de quiz en het aanwezige publiek (in extremis nog 2 ploegen ingeschreven).
Wist het niet op voorhand maar in vergelijking met de vorige quizzen in de Popcorner kon ik geen gebruik maken van de TV om de stand op te projecteren en was er ook maar één box die werkte.
Door de punten af te roepen op het einde van de ronde hadden jullie wat extra bedenktijd die ik sowieso had gegeven maar daardoor verloor ik geen tijd op het schema.
Lichte vrees voor een ‘alt90’ Keiem scenario wat betreft het geluid, maar geen klachten gehad over het geluid dus die ene box was blijkbaar van goede kwaliteit.
Quiz is 5’ later begonnen maar laatste fragment weerklonk 4 minuten voor middernacht. Niet zo belangrijk, maar omdat sommigen daar een punt van maken probeer ik daaraan te voldoen.
Het kruim van de Vlaamse muziekquizzers was present en dat is ook af te leiden uit de analyse want slechts 4 quizmastersolo’s op 375 antwoorden in dergelijk pittige quiz is weinig. :handgestures-thumbupright:
Ik had misschien iets meer spanning verwacht maar Starbuk & Sam Gooris gingen verschroeiend van start en lieten zich niet betrappen op een inzinking. Zeer mooie zege. :clap:

Ik ben bijzonder blij met de reacties van van Nine Tities en Garnizoen!, ploegen die we niet dikwijls tegenkomen in het circuit.
Ik vind het ploegen met een fantastische mentaliteit en zeer content dat ze de quiz konden smaken en zich geamuseerd hebben ondanks de moeilijkheidsgraad. :dance:
Dat ze hier hun plaats hadden zal overduidelijk blijken uit de analyse.

Klein smetje is het 70’s nummer van Magazine die de quiz in gesukkeld is. :naughty:
Maar opgelost door iedereen hiervoor punten toe te kennen. :idea:
Tijdens de quiz kwam er ook nog een opmerking van Bruce Horny dat het Tom Waits nummer ‘I want you’ ook uit de jaren ’70 stamt.
Dat klopt want opgenomen in ’71 vóór zijn eerste full album ‘Closing time’ maar pas voor het eerst uitgebracht in ’91 op het compilatie album ‘The early years vol 1’.
Mocht dus gevraagd worden maar had deze info wel beter meegegeven. :shifty:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door vinceluka »

Ronde 0 IN DE ROOS
Introronde waarin alle titels beginnen met letter B

01 The Silencers (7) – Bulletproof heart (7)
02 DJ Shadow (10) – Building steam with a grain of salt (5)
03 Midnight Oil (11) – Blue sky mine (10)
04 Carter USM (6) – Bloodsport for all (4)
05 Janet Jackson (4) – Black Cat (4)
06 The Dandy warhols (10) – Boys better (9)
07 Pet Shop Boys (11) – Being boring (11)
08 Soul Asylum (7) – Black gold (4)
09 The Scene (8) – Brand (4)
10 INXS (7) – By my side (7)
11 Pennywise (10) – Bro Hymn’s tribute (11)
12 Chris Isaak (9) – Baby did a bad thing (9)
13 Meat Puppets (9) – Backwater (9)
14 Julian Cope (7) – Beautiful love (7)
15 Evil Superstars (10) – B.A.B.Y. (10)
16 Urban Dance Squad (9) – Bureaucrat of Flaccostreet (5)
17 Texas (11) – Black eyed boy (10)
18 Destiny’s child (10) – Bug-a-boo (9)

QUATTRO (5)
T04 Bloodsport for all : Paris Hilton, Cowboys, Wag Team, Starbuk
U05 Janet Jackson : Paris Hilton, Martha, Starbuk, Fabtequila
T05 Black cat : Paris Hilton, Martha, Starbuk, Fabtequila
T08 Black gold : Paris Hilton, Garnizoen!, Starbuk, Fabtequila
T09 Brand : Bruce Horny, Cowboys, Starbuk, Fabtequila

Uitslag Ronde 0 en tevens eerste stand

01 Starbuk & Sam Gooris 35
02 Paris Hilton look-a-likes 34
02 Fabtequila 34
04 Cowboys from Aarsele 29
05 Wag Team 28
06 Bruce Horny & the rest 27
07 4 Sleepless horsemen of the apocalypse 25
08 Garnizoen! 23
08 Martha wainwrong ain’t right 23
10 A tribe called wuk est? 21
11 Nine Tities 12

Zoals beoogd de gemakkelijkste ronde van de quiz
Topscore = 97,2 %
Gemiddelde score = 73,5 %

Deze ronde heb ik in laatste instantie toegevoegd (vandaar ronde 0, anders moest ik alle antwoordbladen opnieuw afprinten) omdat er nog ruimte was voor een extra ronde in het tijdschema en het was ook wel de bedoeling niet met de deur in huis te vallen en met een makkelijkere ronde te starten en zo de scores wat op te krikken (deze ronde is ook de enige ronde die niet werd voorgespeeld)

Het laten voorspelen van de quiz heeft trouwens zijn vruchten afgeworpen.
Zodoende kon ik de moeilijkheidsgraad van de quiz beter beoordelen en de pijnpunten wegwerken.
Via deze weg nogmaals een dikke merci aan Marc Vermeiren.

Behalve de introronde waren alle overige rondes gelijkwaardig qua moeilijkheidsgraad
Alle topscores tussen 83,3 en 88,0 %
Alle gemiddelde scores tussen 62,7 en 68,6 %
1 uitzondering, de ABC ronde met een gemiddelde van 52 %, nochtans werd hier de hoogste topscore van 88 % opgetekend.
Laatst gewijzigd door vinceluka op di 27 mei 2014, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door PEKEBO »

Een paar uren voor de quiz uiteindelijk besloten om toch af te zakken naar Roeselare, waren al een tijd ingeschreven voor Deurne (inschrijvingsgeld was ook reeds gestort) maar het gevoel had het laatste woord. Al is het horny's gewoonte niet om nog te veranderen van locatie, een sorry van ons aan de mensen van Deurne is dus op zijn plaats (maar ze zijn toch 15 euro rijker geworden). :D

Dat Vince(nt) telkens topquizzen voorschoteld weten we al langer, altijd interessante/pittige gelegenheden.
Bij ons te weinig alt 90s freaks in de ploeg, uiteraard geen hindernis om deze te spelen, wij spelen gewoon alles. :music-listening:
Zonder ambitie afgezakt naar de popcorner, tegen al die coalities valt toch niets te beginnen. :mrgreen:
We zijn (voorlopig) geslaagd en dat was misschien het enige doel, want bepaalde genres die afgelopen vrijdag aan bod kwamen zullen we nooit lusten.
Ook wij kijken uit naar deel 2 en 3 en natuurlijk zeker naar "de strijd der alt 90s titanen". Wij supporteren alvast voor .... :pray:

Respect voor die gelegenheidsploeg! Hun score vind ik, gezien het niveau van de fragmenten, uitstekend!

Uitkijken nu naar het vervolg van de analyse! Waar zit Vince trouwens met het/zijn vervolg? :P
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door vinceluka »

Ronde 1 OFF IS ON
Alle titels bevatten het woord ‘of’

01 The Posies (10) – Flavour of the month (10)
02 Josh Wink (4) – Higher state of consciousness (4)
03 Elvis Costello (11) – Other side of summer (9)
04 Guided by voices (7) – Game of pricks (3)
05 Biohazard (8) – State of the world adress (2)
06 Deep Dish (6) – Future of the future (8)
07 Magazine (11) – The light pours out of me (6)
08 Björk (11) – All is full of love (9)
09 Morcheeba (8) – Part of the process (5)
10 Alejandro Escovedo (2) – The ballad of the sun and moon (7)
11 Iron Maiden (11) – Fear of the dark (10)
12 Chemical Brothers (9) – Loops of fury (3)
13 Prefab Sprout (10) – Life of surprises (7)
14 Junkhouse (5) – Out of my head (9)
15 Matthew Sweet (5) – Sick of myself (4)
16 Herbaliser (3) – Road of many signs (3)
17 The Waterboys (11) – The return of Pan (8)
18 Bob Dylan (8) – Series of dreams (1)
19 Screaming Trees (11) – Shadow of the season (9)
20 Nas (6) – New York State of mind (6)
21 Jesus loves you (7) – Generations of love (9)
22 James (8) – Born of frustration (6)
23 The Walkabouts (8) – Loom of the land (5)
24 Ben Harper (8) – Fight out of you (5)

SOLO (1)
T18 Series of dreams : Fabtequila
:clap:


Titel zat in het fragment maar bij de mompelende Dylan is het geen sinecure om die eruit te halen.
Marc Vermeiren had deze ook bij het voorspelen

DUO (2)
T05 State of the world address : A tribe called wuk est?, Cowboys
U10 Alejandro escovedo : Martha, Starbuk

TRIO (4)
T04 Game of pricks : Paris Hilton, Wag Team, Garnizoen!
T12 Loops of fury : Paris Hilton, Wag Team, Bruce Horny
U16 Herbaliser : Garnizoen!, Starbuk, Fabtequila
T16 Road of many signs : Garnizoen!, Starbuk, Fabtequila

QUATTRO (3)
U02 Josh Wink : Paris Hilton, Wag Team, Nine Tities, Cowboys
T02 Higher state of consciousness : Paris Hilton, Wag Team, Nine Tities, Cowboys
T15 Sick of myself : Paris Hilton, A tribe called wuk est, Starbuk, Fabtequila


Uitslag Ronde 1 (op 48 pt)

01 Starbuk & Sam Gooris 41
02 Paris Hilton look-a-likes 39
03 Fabtequila 38
03 Wag Team 38
05 Cowboys from Aarsele 32
06 A tribe called wuk est? 29
07 Garnizoen! 27
07 Martha wainwrong ain’t right 27
09 Bruce Horny & the rest 25
10 4 Sleepless horsemen of the apocalypse 22
11 Nine Tities 20

Tussenstand na Ronde 1

01 Starbuk & Sam Gooris 76
02 Paris Hilton look-a-likes 73
03 Fabtequila 72
04 Wag Team 66
05 Cowboys from Aarsele 61
06 Bruce Horny & the rest 52
07 A tribe called wuk est? 50
07 Garnizoen! 50
07 Martha wainwrong ain’t right 50
10 4 Sleepless horsemen of the apocalypse 47
11 Nine Tities 32

Topscore = 85,4 %
Gemiddelde score = 64,0 %

Eén van de 2 rondes die na het voorspelen ongewijzigd is gebleven.
Meteen goed gevoel na de samenstelling en bevestigd door de voorspeler die op deze ronde zijn hoogste score haalde (71%).
Voldoende kuitenbijters en alles opgelost dat is altijd het streefdoel en mooi als het effectief zo uitkomt.
Laatst gewijzigd door vinceluka op di 27 mei 2014, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Credit to the 90s - deel 1 - Roeselare - 24 mei

Bericht door vinceluka »

Ronde 2 ZELFDE TITEL
2 verschillende uitvoerders, eenzelfde titel

01 Marilyn Manson (9) – Tourniquet (4) – 13 Headswim (0)
02 The Fugees (11) – Ready or not (11) – 14 Manbreak (0)
03 The Pop Gun (11) – Dream (11) – 15 Forest for the trees (5)
04 Cinerex (5) – I spy (5) – 16 Pulp (9)
05 Tom Waits (6) – I want you (11) – 17 Inspiral Carpets (7)
06 Primal Scream (10) – Star(s) (11) – 18 Dubstar (3)
07 Kylie Minogue (11) – What do I have to do? (4) – 19 Stabbing Westward (2)
08 Drugstore (4) – Sober (10) – 20 Tool (11)
09 Dixie Chicks (1) – Wide open space(s) (10) – 21 Mansun (8)
10 The Cardigans (11) – Carnival (8) – 22 Nathalie Merchant (3)
11 Longpigs (1) – Blue skies (9) – 23 Tori Amos (8) (enkel feat. gevraagd, uitvoerder is BT)
12 G. Love & Special Sauce (11) – Stepping stone (11) – 24 The Farm (2)

QMS (2)
U13 Headswim
U14 Manbreak


SOLO (2) :
U09 Dixie Chicks : Paris Hilton :clap:
U11 The Longpigs : Fabtequila :clap:


DUO (2)
U19 Stabbing Westward : Fabtequila, Paris Hilton
U24 The Farm : Martha, Paris Hilton

TRIO (2)
U18 Dubstar : Fabtequila, Cowboys, Starbuk
U22 Nathalie Merchant : Starbuk, Nine Tities, Fabtequila

QUATTRO (3)
T01-13 Tourniquet : Martha, Wag Team, Horsemen, Fabtequila
T07-19 What do I have to do? : A Tribe called quest, Starbuk, Paris Hilton, Cowboys
U08 Drugstore : Martha, Starbuk, Fabtequila, Paris Hilton



Uitslag Ronde 2 (op 36 pt)

01 Fabtequila 30
02 Starbuk & Sam Gooris 29
03 Paris Hilton look-a-likes 28
04 Wag Team 25
04 Martha wainwrong ain’t right 25
06 A tribe called wuk est? 24
07 Cowboys from Aarsele 23
08 4 Sleepless horsemen of the apocalypse 20
09 Garnizoen! 18
10 Nine Tities 17
11 Bruce Horny & the rest 16

Tussenstand na Ronde 2

01 Starbuk & Sam Gooris 105
02 Fabtequila 102
03 Paris Hilton look-a-likes 101
04 Wag Team 91
05 Cowboys from Aarsele 84
06 Martha wainwrong ain’t right 75
07 A tribe called wuk est? 74
08 Garnizoen! 68
08 Bruce Horny & the rest 68
10 4 Sleepless horsemen of the apocalypse 67
11 Nine Tities 49

Topscore = 83,3 %
Gemiddelde score = 64,4 %

Dat is meteen de andere ronde die na het voorspelen ongewijzigd is gebleven.
Zitten weliswaar een pak kuitenbijters bij de uitvoerders maar had gehoopt dat via de titels alle uitvoerders minstens eenmaal gevonden zouden worden.
Door de dubbele titels kon dit in principe nooit een slagveld worden wat ook niet gebeurd is
Toch moet ik de helft van de 4 quizmastersolo’s in deze ronde optekenen.

Wat sterk opvalt in deze ronde is dat bij de foute antwoorden veel dezelfde namen terugkomen

Headswim : Soundgarden / Chris Cornell (6)
Manbreak : H-Blockx (2), Pop will eat itself (2)
Dubstar : Lush (2)
Stabbing westward : Linkin Park (5)
Drugstore : Catatonia (2)
Dixie Chicks : Alanis Morrisette (3)
Nathalie Merchant : 10.000 maniacs (6)
The Farm : Stereo Mc’s (4), Happy Mondays (3), Stone Roses (2)

'Sober' van Drugstore is het enige nummer in deze trilogie die ook in de alt90 quiz van Keiem zat
Laatst gewijzigd door vinceluka op wo 28 mei 2014, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Plaats reactie