Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Gebruikersavatar
One Bad Reason
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: za 06 apr 2013, 11:55

Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door One Bad Reason »

Eerst een dinnerdate (zonder XTC: de loser! ;) heeft thuis namelijk niks (meer) te zeggen!) met 2 concurrerende deelnemers in St. Niklaas.
Daarna pitstop in Beervelde en dan hup naar Lede (waar we nog net op tijd geraakten).
Tja onze dinnerdates zijn soms zo gezellig dat we plaats EN tijd vergeten.

Zoals eerder ergens gezegd is Beat In A TV Box, althans voor mij persoonlijk, een quiz om niet te missen.
Ten eerste door de losse(re) sfeer, de grote prachtige zaal, de beste Powerpointpresentatie van het land (ja, de zoekende & spelende wisselaar in de jukebox tijdens de audioclips + daarna de antwoorden op de jukebox etiketjes! … :o wow!) en het perfecte huwelijk tussen (tv)-films en muziek.
Jaja, qua looks heeft het de vorige editie zelfs lichtjes overtroffen!

Na een tumultueus verlopen zoekertje, werd ik uiteindelijk “gedropt” bij ZVC De Roeligans.
Een voor mij totaal onbekende ploeg. Maar het is niet de eerste keer dat ik met wildvreemden een coalitie aanga, dus no problemo!
Deze ploeg had 2 interne last minute afzeggingen en we (Marc en ik) waren dus meer dan welkom (dank aan de organisator trouwens voor deze transfer!)

Vrij stipt begonnen met de tafelronde(s) en de audio+filmclips. En toen kon ik niet anders dan blij zijn dat ik dit niet meer solo moest ondergaan.
Dit zou ik in m'n eentje nooit overleefd hebben met theorierondes, clips, audio en dan nog noteren ook?
Zelfs als duo zou dit een flinke uitdaging zijn geweest.

Ik vond deze editie gepeperder, maar “volwassener” dan vorig jaar, zowel bij de (tv)film- en als muziekkeuze.
Zeer zorgvuldig en goed uitgekozen filmfragmenten bij de originele rondes! Topkwaliteit en klasse!
Maar toch enige(mild-kritische) en persoonlijke opmerkingen/vaststellingen:

1. De DIY (Do It Yourself) ronde, waarin filmscènes worden nagespeeld, was leuk. … maar de bloopers mogen achterwege gelaten worden.
Denk dat dit beter in familie of vriendenkring getoond kan worden en dat bedoel ik helemaal niet slecht of afbrekend hé.
Misschien een leuker en beter alternatief om de originele scene achteraf te laten zien, zodat jullie acteerprestaties vergeleken kunnen worden met de echte acteurs.
Soit ’t is maar een idee hé.

2. De introclips van haast elke ronde zorgden voor verwarring en waren veel te lang. Hebben dikwijls de introclips als antwoord genoteerd en daarna moeten schrappen.
Ben er zeker van dat wij niet de enigen waren :whistle: .

3. De aanwezige liveband stond voor het scherm en hierdoor konden we niet altijd de punten volgen tijdens de projectie. Misschien een leuker en beter alternatief om de band door de zaal te laten vliegen via zweefkabels (zoals bv in “The Matrix”).
Soit 't is maar een idee hé :mrgreen:
Maar voor de rest, vrij genietbare groep dat niet al te luid speelde :banana-guitar:

Oprechte complimenten aan het sterke team (jury, organisator, bediening, band etc …) om zo’n quiz ineen te “BOX”en :clap: :handgestures-thumbupright:

"Bruce Horny & De Rest" mochten hun overwinning van vorig jaar nog ‘ns copy/pasten en terecht.
Ik heb vorig jaar gepost dat de zoon van Jo Röpcke in dit team zat en ja … de organisatie heeft dit genoteerd.
We kregen namelijk beelden uit het programma “Première” te zien in één bepaalde ronde …
Kan ook puur toeval zijn :mrgreen: .

De ineengeknutselde ZVC Roeligans waren ook best tevreden met onze 12de plaats, net zoals ik.
Alleen jammer dat “Con Air” al zo vlug werd geplukt van de prijzentafel. Dacht dat ik één van de weinigen was met een foute smaak :think: .
Laatst gewijzigd door One Bad Reason op ma 12 mei 2014, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Popquiz "RELOADED" - za 12/03/2016
Bucquoy
One Hit Wonder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 10 apr 2008, 22:37

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door Bucquoy »

:clap: Prachtig werkstuk :clap:

Af en toe wat hectisch, waardoor sommige hoogstandjes van de organisatie onvoldoende naar waarde geschat konden worden, maar zeker en vast een puike quiz !

Voor mij persoonlijk lag, zowel qua muziek als qua film, de nadruk wat teveel op het angelsaksische (buiten 2 Vlaamse films geen enkele vraag over een Europese film :( , wat toch echt wel te weinig is ) .

Als film- en muziekliefhebbers, meer dan film- en muziekkenners, beleefden we een fijne avond en waren zeer blij met onze 18e plaats.
xtc
Roadie
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 17 aug 2012, 18:39
Locatie: stabroek (class of 1987)

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door xtc »

dankuwel roberto om die intieme, relationele details hier te delen...

alle gekheid op een stokje, dinnerdate was een beter idee geweest want dan hadden we tenminste ook de eerste ronde kunnen spelen. we kennen onze plek binnen het film- en muziekgeweld dus telkens is het bloed, zweet & tranen voor elk puntje. als we er dan al meteen 40 laten liggen, dan is het vechten om in de middenmoot te geraken.

niveau deed mij denken aan de versie van twee jaar geleden dus ik ben benieuwd naar de uiteindelijk scores en dito bespreking. in het grootste geheim proberen we om ons te versterken wat muziek/film betreft dus we hadden opnieuw een maiden-kwisser aan tafel. brave man was energiek gestart maar het hectische ritme samen met het pittige karakter deed hem stil vallen hoe meer de avond vorderde. ik heb hem ondertussen al kunnen geruststellen met de melding dat gisteren de besten van de besten aanwezig waren en de gewone stervelingen zoals wij, stonden erbij en keken ernaar.

proficiat aan de winnaars :clap:
Gebruikersavatar
One Bad Reason
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: za 06 apr 2013, 11:55

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door One Bad Reason »

xtc schreef:dankuwel roberto om die intieme, relationele details hier te delen...
Geen dank Marc ... graag gedaan :mrgreen:
Popquiz "RELOADED" - za 12/03/2016
Gebruikersavatar
One Bad Reason
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: za 06 apr 2013, 11:55

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door One Bad Reason »

xtc schreef:niveau deed mij denken aan de versie van twee jaar geleden dus ik ben benieuwd naar de uiteindelijk scores en dito bespreking.
Als ik me niet vergis, zag ik op het scorebord zo'n 21 ploegen die de helft van de punten niet hebben behaald.
Kunnen er minder zijn of meer, maar toen zat de schaduw van de band in de excel sheet :whistle:
Zweefkabels! :text-lol:
Popquiz "RELOADED" - za 12/03/2016
kwinton lesi jonson
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 11:03

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door kwinton lesi jonson »

Pittige, hectische en soms uitputtende kwis. Mooi vorm gegeven, goeie presentatie.
Wat opbouwende kritiek: die introfragmenten werken verwarrend en zijn tijdverlies en naar mijn smaak lag de nadruk te veel op (eerder) recente hollywood blockbusters.
We waren blij met ons resultaat. Niet te veel laten liggen of geflaterd. Dat ik niet op Jimmy (personage uit South Park) kon komen kan ik nog steeds niet geloven.
tot volgend jaar,
The Trappists
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door Keiem »

kwinton lesi jonson schreef:Dat ik niet op Jimmy (personage uit South Park) kon komen kan ik nog steeds niet geloven.
Ik zei vrijwel direct Timmy. En toen ze zeiden dat het Jimmy was, dacht ik eerst dat de organisatie fout zat. Maar na research blijkt dat er inderdaad een Timmy én een Jimmy in de serie zit, die beiden wat gelijkaardige karakters zijn.


Erg toffe quiz. De theorie mocht gerust opgedeeld worden in een deel voor en een deel na de pauze, en die intro's waren inderdaad verwarrend. Verder zat alles prima: de muziek lag mij, de films ook! Ons samengesteld team was erg complementair en wat mij betreft was de quiz ideaal qua moeilijkheidsgraad. Al zullen bepaalde teams onderaan ongetwijfeld wel sterretjes gezien hebben.
Volgend jaar proberen we er zeker weer bij te zijn! Proficiat aan de winnaars en de runners up. We hadden die volgorde verwacht en voor onszelf een plaats tussen 3 en 10 vooropgesteld. Het werd het hoogst haalbare (3de) dus zeer tevreden.

Hopelijk worden de opgaves hier nog gepost?
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door SepPuKu »

Of er aan de quiz zaken wijzigen of niet, ook voor Scary Monsters is Beat In a Box een vaste waarde op de kalender.

Ook wij hebben ons enkele malen vergist bij de intromuziekjes. En kijken en schrijven tegelijk blijft een heikele klus voor de filmliefhebbers. Maar het is een voetnoot bij wat in de eerste plaats een genot voor het oog en het oor is. En gezien de jaarlijkse opkomst denken ook de gelegenheidsploegen er zo over, terwijl dit voor sommige ploegen toch wel een parcours met stevige hindernissen moet zijn :think:

De samenstellers maakten het zich ook nu weer niet gemakkelijk in hun drang om ons telkens te verwennen met zo veel mogelijk beeldmateriaal, respect voor zoveel toewijding! En de jukebox die je doorheen de muziekfragmenten (en -oplossingen) loodst vind ik een geweldige gimmick die gerust nog enkele jaren mag meegaan :handgestures-thumbupright:

Bruce Horny maakte er zoals verwacht een van hun jaarlijkse hoogdagen van :clap: Verder dank aan Pieter-Jan om onze tweede plaats te helpen veilig stellen :handgestures-thumbupright:
weedee
Roadie
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 12:18
Locatie: Evergem/Family of the year

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door weedee »

Een genot voor oog en oor,zeker weten, en alle lof op dat vlak voor de inrichters. :clap:
Echter,qua moeilijkheidsgraad was het voor de gelegenheidsploegen redelijk 'over the top'.
1/3 van de ploegen gebuisd,daar moet je je als organisator toch vragen bij stellen ?
Wij zijn naar Lede afgezakt na analyse van de playlist 2013.Perfect doenbaar dachten wij maar een koude douche was ons deel.
Ook het hoge tempo ( waarom de tafelrondes niet verdelen voor en na de pauze ? ) konden wij maar matig smaken.
Deelname in 2015 is voor ons geen evidentie...
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door Sander »

Topquiz! Wij zijn volgend jaar weer van de partij. Film/TV-gedeelte wel duidelijk makkelijker dan muziekgedeelte. Daardoor zaten we nipt in de bovenste helft, wat ook ons doel was.
Ook hier een loftrompetje voor het visuele aspect. :clap:
DenDimi
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 04 aug 2013, 09:13

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door DenDimi »

Na de uitstekende editie van 2013 (voor velen van ons team dé leukste quiz dat jaar) vol verwachtingen afgezakt naar Lede dit jaar.

Een dikke pluim weer voor de perfecte organisatie en ook multimediaal zat alles goed in elkaar.

De moeilijkheidsgraad lag deze keer wel een pak hoger, zowel bij film als bij muziek. Ook wij waren nipt gebuisd, terwijl we vorig jaar toch dik 70% scoorden. De nadruk lag duidelijk op de Amerikaanse films, de betere series (HBO bijvoorbeeld) kwamen amper aan bod en ook de Europese cinema werd grotendeels over het hoofd gezien en dat zijn net thema's waar wij sterker in zijn... Al bij al dus toch een beetje ontgoocheld over de editie van dit jaar. Vooral over het James-thema waren wij niet enthousiast. De laatste ronde mocht er dan wel weer wezen. Het tempo van de quiz in het algemeen lag ook te hoog om er optimaal van te kunnen genieten. Soms was het fragment al gedaan voor iedereen van ons team door had wat de bijvragen waren...

Hopelijk volgend jaar terug iets meer 2013 i.p.v. 2014 :-)
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door Luk »

Ik sluit me aan bij de reeds geplaatste besprekingen van deze indrukwekkende multimediale quiz. Hoeveel uren voorbereiding moeten daar zijn ingekropen ! Respect voor het hele team. :handgestures-thumbupright:

Toch wat suggesties tot verbeterpunten voor een volgende editie:

- antwoordbladen in dubbel (één klad) op tafel leggen geeft minder stress (zeker indien er een helft muziekquizzers en een helft filmquizzers in de ploeg zit - meelezen "wat gevraagd wordt" niet makkelijk) - het niet-recto-verso kopiëren van een muziek/filmreeks zou ook al helpen, al riskeren er dan wat ploegnamen niet op elk blad te kunnen komen...

- graag respons op "klachten" rond vermiste punten

- in dat geval ook een kans om de punten van de laatste reeks nog te checken voor de einduitslag wordt bekendgemaakt (oud zeer, en verwonderlijk dat dit werd vergeten bij zo'n topquiz - de timing zat goed genoeg daarvoor).

De moeilijkheidsgraad was ook naar mijn aanvoelen hoger dan vorig jaar.
Of dat een breekpunt is voor veel ploegen naar een volgende opkomst valt nog af te wachten...
Sommigen willen zo'n spektakel gewoon niet missen? :mrgreen:
beatinabox
Lead Singer
Berichten: 148
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 07:22

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door beatinabox »

Eerst en vooral bedankt voor de talrijke aanwezigheid op de vijfde editie van onze quiz en de felicitaties. Heel fijn om te horen, want in deze quiz kruipt steeds heel veel werk. Dat er ook een paar opmerkingen zijn, daar kan je niet onderuit, dat heb ik ondertussen al geleerd ;)

Om een antwoord te geven op de meest voorkomende ‘kritieken’ zijn er slechts twee waar ik me volkomen in kan vinden: er zat inderdaad te weinig niet-Amerikaanse cinema en TV in. De Belgische viel nog mee, maar voor de rest lag de nadruk inderdaad meer op het Amerikaanse. Het is iets dat me ook pas te laat is opgevallen, maar dan is het te laat om nog veel te sleutelen. Dit is zeker iets dat wordt meegenomen naar de volgende editie. Vorig jaar was dit uiteraard vanzelf opgelost door de ronde BABEL, met anderstalige films en muziek :D
Het niet checken van de punten van de laatste ronde met de ploegen was inderdaad ook een vergetelheid en moet volgende keer zeker gebeuren, volledig akkoord met Luc :handgestures-thumbupright: De gegronde klachten zijn allemaal beantwoord, klachten die fout waren meestal niet, omdat er anders geen einde aan komt. Een klacht als ' de tussenfilmpjes zijn storend, laat ze weg' vind ik zelfs respectloos voor de effort die we doen om het ludiek te houden en het werk dat we erin steken. Die beantwoorden we dus zeker niet :)

Wat de andere commentaren betreft, daar heb ik steeds uiteenlopende reacties gehoord. De meesten vonden de quiz wel iets pittiger dan in 2013, waar sommigen dit goed vonden, was dit voor anderen dan weer een nadeel. En dat is de grootste moeilijkheid van deze quiz: probeer maar eens de balans te zoeken voor een quiz waar de helft doorwinterde en de helft gelegenheidsteams zijn. Geen gemakkelijke uitdaging en je kan je sowieso aan opmerkingen verwachten ;)

We proberen echter steeds de fragmenten heel mainstream te houden, en als je de antwoorden bekijkt, denk ik niet dat er veel echt onbekend of extra moeilijke fragmenten tussen zitten. Ik ben al op heel veel quizzen buitengestapt waar ik een pak fragmenten zelfs nog nooit had gehoord. De muziek of film die je op onze quiz hoort/ziet, doet normaal toch steeds een belletje rinkelen. Je zal bijna nooit het gevoel hebben dat je het nog nooit gehoord of gezien hebt. En daar mikken we wat op. Zelf hadden we het gevoel, alsook ons testteam, dat het niveau 2013 tov 2014 gelijkwaardig was, maar dit blijft uiteraard afhangen van persoonlijke voorkeur.

Om de quiz ook voor gelegenheidsploegen aangenaam te maken, proberen we hem steeds op een speelse en mooie manier in te kleden. Zo zorgden we dit jaar met de live band voor extra sfeer, iets dat goed gelukt is, denk ik. De intro’s bij elke ronde zijn er ook om even te kunnen lachen, en ik heb toch heel veel lachende gezichten gezien bij de intro’s op de film/tv-rondes. Sommigen zijn misschien te geconcentreerd om dit te appreciëren of schieten graag meteen aan het quizzen en beginnen daarom meteen de intro te antwoorden  (ook al heb ik een viertal keer duidelijk gezegd dat de intro niet meetelt en louter aanzet tot de ronde is. Na twee rondes mocht dit zeker al duidelijk zijn, maar concentratie kan uiteraard soms averechts werken ;) )

Maar op dat vlak blijven we eigenwijs: we dragen amusement, inkleding en sfeer hoog in het vaandel, en dit kan sommige mensen bekoren, anderen irriteren, maar het blijft onze visie op een Muziek – Film&TV quiz. Het zijn nu eenmaal media die veel mogelijkheden bieden, en we proberen er een totaalconcept van te maken: een goeie quiz, die ook voor niet-quizzers een aangename avond kan zijn. Het visuele blijft belangrijk en daar steek ik veel werk in. En zo zal onze quiz ook steeds blijven ;)

Tot slot wordt er af en toe gesproken over ‘hectisch’, een woord dat ik automatisch associeer met ‘chaotisch’. Ik denk dat het dat allesbehalve was, want om 60 ploegen zonder problemen op te vangen, snel van drank, antwoorden en verbetering voorzien, moet de organisatie scherp staan. Het woord ‘snel’ is wel een paar keer gebruikt, en daar kan ik beter inkomen. Ter info: elk fragment is minstens 30sec lang, en er is 6 seconden tussen elk fragment. Sommige fragmenten waren zelfs 40 tot 50 sec lang. Lijkt me niet te kort, alleen bij de coverronde kan dit tot problemen hebben geleid, waar ik volgende keer zeker meer aandacht zal aan besteden.
Een factor die het snelheidsprobleem kan oplossen, is volgens mij de tafelronde. Deze is al flink uitgedund tegenover vroeger. Hierbij steken we geen tafelronde meer in het tweede deel om tijdig de uitslag te kunnen vormen, dus dat is bewust. Mij lijkt het eerder dat we op onze quiz geen tafelronde meer zullen geven: zo kan iedereen ten volle de quiz volgen, en bovendien heeft een tafelronde weinig surplus en minst interessant om te maken. Het eerste deel wordt dan meteen een pak rustiger, en het hele gevoel van de quiz zal aangenamer worden. Dat is alvast mijn mening omtrent tafelrondes in het algemeen, want heb ook vaak dat gevoel op algemene quizzen :)

Dit alles gezegd zijnde, zijn we zelf heel tevreden van deze editie en nemen we weer enkele werkpunten mee naar volgende editie, al zijn het maar kleine puntjes. Maar de volgende editie zal niet in 2015 zijn! Als we er mee door gaan, dan wordt het sowieso 2016, want ik heb dringend nood aan een sabbatjaar, aangezien we naast de quiz nog andere evenementen organiseren. Eventjes een jaartje bezinnen en werken aan een eigen project kan geen kwaad. En hopelijk wordt het in 2016 dan nog beter en vinden we de perfecte balans in de quiz!
Hieronder nog de antwoorden van de 8 quizrondes:

RONDE 1: TELEFOON - MUZIEK
UITVOERDER - TITEL
1. CAKE - NEVER THERE
2. CARLY RAE JEPSEN - CALL ME MAYBE
3. DEPARTMENT S - IS VIC THERE
4. CLAUDE FRANCOIS - LE TELEPHONE PLEURE
5. KNIFE PARTY - INTERNET FRIENDS
6. THE BIG BOPPER - CHANTILLY LACE
7. DE LA SOUL - RING RING RING
8. DR HOOK AND THE MEDICINE SHOW - SYLVIA’S MOTHER
9. KRAFTWERK - TELEPHONE CALL
10. PRIMITIVE RADIO GODS - STANDING OUTSIDE A BROKEN PHONE BOOTH WITH MONEY IN MY HAND

RONDE 1: TELEFOON – FILM & TV
FILM of SERIE/TV - BIJVRAAG
1. DIAL M FOR MURDER - Actrice: GRACE KELLY
2. WILL & GRACE - Actrice met rood haar: DEBRA MESSING
3. LOST HIGHWAY - Regisseur: DAVID LYNCH
4. ANCHORMAN (:THE LEGEND OF RON BURGUNDY) - Acteur in blauw kostuum: WILL FERRELL
5. THE IMPOSSIBLE (of LO IMPOSIBLE) - Acteur die belt: EWAN MCGREGOR
6. SAVED BY THE BELL - Acteur die zoon speelt: MARK-PAUL GOSSELAAR
7. CARNAGE - Acteur die belt: CHRISTOPH WALTZ
8. BASTA - Groepsnaam van de 4: DE NEVENEFFECTEN
9. FALLING DOWN - Acteur die belt: MICHAEL DOUGLAS
10. THE PURSUIT OF HAPPYNESS - Acteur die belt: WILL SMITH


RONDE 2: COVERS – MUZIEK
UITVOERDER - ORIGINELE TITEL – ORIGINELE UITVOERDER
1. FLIP KOWLIER - BORN TO BE ALIVE
Originele uitvoerder: PATRICK HERNANDEZ
2. TOUT VA BIEN - NE ME QUITTE PAS
Originele uitvoerder: JACQUES BREL
3. BEATS INTERNATIONAL - JUST BE GOOD TO ME
Originele uitvoerder: SOS BAND
4. JOE DASSIN - KLEINE CAFE AAN DE HAVEN
Originele uitvoerder: VADER ABRAHAM
5. GREEN DAY - WORKING CLASS HERO
Originele uitvoerder: JOHN LENNON
6. NAZARETH - LOVE HURTS
Originele uitvoerder: EVERLY BROTHERS
7. KORN - FIGHT THE POWER
Originele uitvoerder: PUBLIC ENEMY
8. LEOPOLD 3 - MAID OF ORLEANS (JOAN OF ARC)
Originele uitvoerder: OMD (of ORCHESTRAL MANOEVRES IN THE DARK)
9. BOYZONE - BABY CAN I HOLD YOU
Originele uitvoerder: TRACY CHAPMAN
10. PASSION PIT - CARRY ON
Originele uitvoerder: FUN.

RONDE 2: COVERS – FILM & TV
FILM of SERIE/TV - ORIGINELE UITVOERDER - BIJVRAAG
1. THE BREAK-UP - YES
Titel nummer: OWNER OF A LONELY HEART
2. THE COSBY SHOW - Uitvoerder in 1958 - na Nappy Brown: RAY CHARLES
Titel nummer: (NIGHT TIME IS) THE RIGHT TIME
3. GAMER - Schrijver van de song: COLE PORTER
Acteur die zingt: MICHAEL C. HALL
4. GENTSE WATERZOOI - JULIO IGLESIAS
Man die zingt: GENE BERVOETS
5. BREAKFAST AT TIFANNY’S - Componist nummer (samen met John Mercer): HENRY MANCINI
Actrice: AUDREY HEPBURN
6. PITCH PERFECT - 2 uitvoerders: DAVID GUETTA FT SIA
Actrice donker haar: ANNA KENDRICK
7. EVERYBODY LOVES RAYMOND - EDWIN STARR / THE TEMPTATIONS
Titel nummer: WAR
8. EVOLUTION - Titel nummer, NIET UITVOERDER!!: YOU ARE SO BEAUTIFUL
Acteur die zingt: SEAN WILLIAM SCOTT
9. MIRANDA - 2 uitvoerders: EURYTHMICS AND ARETHA FRANKLIN
Titel nummer: SISTERS ARE DOING IT BY THEMSELVES
10. ROCK OF AGES - FOREIGNER
Acteur met bandana: TOM CRUISE

RONDE 3: SUSKE & WISKE - MUZIEK
UITVOERDER TITEL
1. THE TEMPER TRAP - LOVE LOST
2. MYRIAME MAKEBA - PATA PATA
3. THE THOMPSON TWINS - DOCTOR DOCTOR
4. CRYSTAL CASTLES - UNTRUST US
5. SHAKESPEARE’S SISTER - STAY
6. DORIS DAY - WINTER WONDERLAND
7. HOT HOT HEAT - GOODNIGHT GOODNIGHT
8. JERMAINE JACKSON - SWEETEST SWEETEST
9. FRANZ FERDINAND - EVIL EYE
10. ARBEID ADELT - DEATH DISCO!
11. GARY GLITTER - ROCK & ROLL
12. THE TING THINGS - WE WALK
13. TALK TALK - TALK TALK

RONDE 3: SUSKE & WISKE – FILM & TV
FILM of SERIE/TV - BIJVRAAG
1. COLD CASE - Naam hoofdpersonage (blondine): LILLY RUSH
2. HAMBURGER HILL - Uitvoerder song: THE ANIMALS
3. SEVEN SAMURAI – Regisseur: AKIRA KUROSAWA
4. THE BRADY BUNCH - Voornaam moederpersonage: CAROL (OF CAROLINE)
5. THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON – Regisseur: DAVID FINCHER
6. NOW OR NEVER - Naam zender in die periode: VT4
7. WHAT WOMEN WANT – Acteur: MEL GIBSON
8. TIME AFTER TIME - Naam acteur: MALCOLM MCDOWELL
9. BREAKING BAD - Naam hoofdpersonage: WALTER WHITE
10. THREE TO TANGO - Acteur zwart haar zonder baard: DYLAN MCDERMOTT
11. THE DIRTY DOZEN - Acteur major: LEE MARVIN
12. BLUE BELGIUM – Regisseur: ROB VAN EYCK
13. MORGEN MAANDAG - Naam presentator: MARC UYTTERHOEVEN

RONDE 4: DIY – MUZIEK
UITVOERDER - TITEL
1. THE TOKENS - THE LION SLEEPS TONIGHT
2. HERMAN’S HERMITS - NO MILK TODAY
3. GUNS N’ ROSES - PARADISE CITY
4. MADNESS - OUR HOUSE
5. MARCO BORSATO - IK LEEF NIET MEER VOOR JOU
6. COLDPLAY - YELLOW
7. EDWARD SHARPE AND THE MAGNETIC ZEROES - HOME
8. DOLLY PARTON - JOLENE
9. JAN DE WILDE - EEN VROLIJK LENTELIED
10. OTTAWAN - HANDS UP

RONDE 4: DIY – FILM & TV
FILM of SERIE/TV
1. A HISTORY OF VIOLENCE
2. THUIS
3. CHEERS
4. THE SIMPSONS
5. THE SHINING
6. HAPPY DAYS
7. A CLOCKWORK ORANGE
8. ALLO ALLO
9. POLICE ACADEMY
10. Naam rubriek: VANEIGENS

RONDE 5: LALALA – MUZIEK
UITVOERDER
1. NAUGHTY BOY 11. ATC
2. SUZANNE VEGA 12. THE FEELING
3. DANNY & THE JUNIORS 13. STEAM
4. DIMITRI VAN TOREN 14. THOR
5. MONACO 15. B-52’S
6. LIO 16. GOLDFRAPP
7. METALLICA 17. O’DEATH
8. FRANCESCO ROSSI 18. THE CRANBERRIES
9. ELVIS PRESLEY 19. ALAN BRAXE & FRED FALKE
10. TRIO 20. PINK FLOYD

RONDE 5: LALALA – FILM & TV
FILM of SERIE/TV - BIJVRAAG
1. ONE FLEW OVER THE CUCKOO’S NEST - Acteur met muts: JACK NICHOLSON
2. ALLEZ, EDDY - Regisseur: GERT EMBRECHTS
3. DIE HARD WITH A VENGEANCE - Zwarte acteur: SAMUEL L. JACKSON
4. SOUTH PARK - Naam personage dat zingt: JIMMY
5. BRUCE ALMIGHTY - Acteur nieuwslezer: STEVE CARELL
6. A FISH CALLED WANDA - Acteur die stottert: MICHAEL PALIN
7. PRIMAL FEAR - Acteur die stottert: EDWARD NORTON
8. SHAKESPEARE IN LOVE - Acteur met blauw kostuum die praat in begin: JOSEPH FIENNES
9. THE LAST CASTLE - Acteur met rood haar: ROBERT REDFORD
10. THE WATERBOY - Acteur die coach speelt: HENRY WINKLER

RONDE 6: TWINS – MUZIEK
UITVOERDER 1 - UITVOERDER 2
1. THE WHO - ONE DIRECTION
2. WARREN ZEVON - LYNYRD SKYNYRD
3. CALVIN HARRIS - CHRIS BROWN
4. THE CHIFFONS - GEORGE HARISSON
5. THE HOLLIES - RADIOHEAD
6. SPOON - KELLY CLARKSON
7. TOM PETTY & THE HEARTBREAKERS - THE JAYHAWKS
8. WILD CHERRY - STEVIE WONDER
9. CHUCK BERRY - THE BEACH BOYS
10. MODEST MOUSE - LUPE FIASCO

RONDE 6: TWINS – FILM & TV
FILM of SERIE/TV A FILM of SERIE/TV B
1. CAPOTE - INFAMOUS
2. FRIENDS WITH BENEFITS - NO STRINGS ATTACHED
3. SHOWGIRLS - STRIPTEASE
4. K-9 - TURNER & HOOCH
5. OPEN SEASON - OVER THE HEDGE
6. THE ILLUSIONIST - THE PRESTIGE
7. OLYMPUS HAS FALLEN - WHITE HOUSE DOWN
8. THE ROAD - THE BOOK OF ELI
9. DANTE’S PEAK - VOLCANO
10. A HIJACKING (of KAPRINGEN) - CAPTAIN PHILLIPS

RONDE 7: JAMES – MUZIEK
UITVOERDER - TITEL
1. ETTA JAMES - I’D RATHER GO BLIND
2. JAMES DEAN BRADFIELD - THAT’S NO WAY TO TELL A LIE
3. JIMMY JAMES & THE VAGABONDS - I’LL GO WHERE THE MUSIC TAKES ME
4. LA STYLE - JAMES BROWN IS DEAD
5. JAMES LAST - BISCAYA
6. JAMES BLAKE - RETROGRADE
7. TOMMY JAMES AND THE SHONDELLS - CRIMSON AND CLOVER
8. THE WOLF BANES - JAMES
9. JAMES MORISSON - YOU GIVE ME SOMETHING
10. JAMES - GETTING AWAY WITH IT (ALL MESSED UP)

RONDE 7: JAMES – FILM & TV
FILM of SERIE/TV - BIJVRAAG
1. WHERE THE WILD THINGS ARE - Acteur stem beest: JAMES GANDOLFINI
2. THE GREAT ESCAPE - Acteur die klant met pet speelt: JAMES COBURN
3. ACCORDING TO JIM - Acteur met lolly: JAMES (OF JIM) BELUSHI
4. JAMES DEAN - Acteur met bril: JAMES FRANCO
5. MISERY – Acteur: JAMES CAAN
6. THE BLACKLIST - Acteur met muts: JAMES SPADER
7. WANTED - Acteur met toetsenbord: JAMES MCAVOY
8. CONAN THE BARBARIAN - Zwarte acteur: JAMES EARL JONES
9. THE FRESH PRINCE OF BEL-AIR - Acteur met baard: JAMES AVERY
10. THE CONJURING – Regisseur: JAMES WAN

RONDE 8: SOUNDTRACK – FILM & TV
FILM of SERIE/TV – UITVOERDER - BIJVRAAG
1. SILVER LININGS PLAYBOOK - Uitvoerder eerste nummer: STEVIE WONDER
Uitvoerder tweede nummer: THE WHITE STRIPES
2. MIDNIGHT COWBOY - HARRY NILSSON
Acteur: JON VOIGHT
3. THE AMERICANS - PHIL COLLINS
Actrice: KERI RUSSELL
4. DE PARELVISSERS - NICK DRAKE
Actrice met zwart haar: SARA DE ROO
5. DJANGO UNCHAINED - JOHN LEGEND
Acteur die uit wolk komt: JAMIE FOXX
6. MEAN STREETS - THE RONNETTES
Titel nummer: BE MY BABY
7. THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER - DAVID BOWIE
Actrice: EMMA WATSON
8. STEALING BEAUTY - HOOVER(PHONIC)
Titel nummer: 2 WICKY
9. CASTLE - PEARL JAM
Titel nummer: JUST BREATHE
10. 2001 A SPACE ODYSSEY – Componist: RICHARD STRAUSS
Titel nummer: ALSO SPRACH ZARATHUSTRA
xtc
Roadie
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 17 aug 2012, 18:39
Locatie: stabroek (class of 1987)

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door xtc »

bedankt voor de playlist :clap:
teen en tander moest door ons nog worden opgezocht of nagekeken.

trouwens hectisch is niet chaotisch hoor. ik denk niet dat er iemand in de zaal een probleem had met organisatie an sich, bediening, etc. de kwis is een zeer goed geoliede machine. hectisch is gewoon hectisch, multi-tasken, tegen 100 km per uur nadenken, overleggen, schrijven en schrappen want de volgende vraag kwam er weeral aan. commentaar van prisencolinensinainciusol is er dan ook bonk op. onze filmman vindt dit oprecht de beste quiz van het jaar, ondanks ons vrij mager resultaat maar een volgende deelname is niet vanzelfsprekend.

echter wat de vraag naar minder angelsaksisch werk betreft, als het doel blijft om een volle zaal te trekken dan zou ik toch niet al te veel argentijnse film noirs of oezbeekse kortfilms opnemen, top 5 vind dat interessant maar dan wordt het helemaal een slachtveld. 2012 ruim de helft gebuisd in mijn geheugen, op basis van de versie 2013 (slechts 8 gebuisd - winnaars 93%) de ploegmakkers opnieuw kunnen overtuigen maar ik ben benieuwd naar de eindstand dit jaar...

kortom, een bravo voor het gigantische werk dat hierin is gekropen, iedere organisator maakt zijn eigen quiz volgens zijn eigen prioriteiten en klemtoon dus wij wachten de aankondiging en intenties 2016 af.
Thomatt
Roadie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 09 mar 2009, 16:18

Re: Za 10/05/2014 Beat in a TV Box Quiz Season 5 - Lede

Bericht door Thomatt »

Ik vond de quiz echt wel áf. De quiz op zich, het niveau, bediening, inkleding, alles erop en eraan. Niet makkelijk om de grootste gemene deler van 60 ploegen te vinden, rekening houdend met zowel topploegen als vrienden uit de buurt. Ik sta ook altijd versteld hoe goed die nagespeelde filmpjes zijn bij deze quiz. Normaliter zou ik me aan zulke dingen kunnen ergeren of whatever, maar bij Beat In A Box denk ik altijd 'dju, toch weer goed gedaan..'.
Ik besef ook hoeveel tijd daarin kruipt, maar het draagt toch ook wel ergens bij tot de sfeer van de quiz. (sommige quizzes zijn soms toch wel zeer koel)
6de plek, nu een jaar zeer veel tv kijken en hopelijk duiken we volgend jaar (toch?) de top 5 in.

(The Trappists.)
Plaats reactie