Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Gebruikersavatar
One Bad Reason
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: za 06 apr 2013, 11:55

Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door One Bad Reason »

Het was een last minute ingeving om hier aanwezig te zijn.
Kon nog net aansluiten bij de mannen van "Class of 1987" :handgestures-thumbupright:

Gelukkig is de sfeer aan onze tafel steeds meer dan ok en kunnen we zeer goed relativeren.
En dat was hier gisteravond toch zeker nodig.
Ik vond het (persoonlijk althans) een ware kakafonie aan genres en een onsamenhorend geheel.
Om eerlijk te zijn, mijn tafelgenoten deelden mijn mening ook.
Een allegaartje van genres en groepen is ok, maar ik denk dat hier veel quizmastersolo's werden gescoord.

Heb hier groepsnamen zien passeren waar ik nog nooit van gehoord had en hopelijk nooit meer iets van zal horen.
Jammer omdat ik besef dat de organisatie/organisator hier waarschijnlijk veel tijd heeft ingestoken.

En ja, ieder doet en maakt van zijn quiz z'n eigen ding.
En elke quizploeg beslist zelf waar ie aan deelneemt of niet.
En zo zal ik volgend jaar, op de laatste vrijdag van september, hoogst waarschijnlijk een herfstbarbecue inplannen ;)

Helaas was dit, eerlijk en simpelweg, mijn ding niet.
Toch wens ik de samensteller veel succes voor de komende edities.
Het multimedia-gedeelte was meer dan ok, net als de alerte bediening :handgestures-thumbupright:
Popquiz "RELOADED" - za 12/03/2016
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door SepPuKu »

Roberto, met je goedvinden toch wat tegengas... :silent:

Eerst een (nou ja) objectieve beschouwing: er kwamen slechts 3 circuitploegen af op deze quiz dus had de organisatie besloten de kaart te trekken van het gros van de ploegen. Zijnde eerder jonge Nijdropklanten die graag eens een muziekquiz proberen. In dat opzet zijn ze m.i. geslaagd want ik kan me inbeelden dat die jonge gasten liever The Subs, Oasis of Muse horen dan pakweg Elvis of Dusty Springfield.

Verder kleurden ze inderdaad al eens ferm buiten de lijntjes (met een aantal bands waar waarschijnlijk nog niemand in de zaal van gehoord had) maar ook daar - zoals Fred me in de pauze kwam vertellen - met de bedoeling om de liefhebbers te 'prikkelen'. Bij ons zijn ze daar alvast in geslaagd, zelf ga ik toch een aantal uitvoerders nader checken :music-listening: Ondertussen zit ik duidelijk bij de subjectieve passage :mrgreen:

Enfin, het eindverdict zal toch afhangen van de Nijdroppers, als zij er plezier aan beleefden zie ik geen reden tot bijsturing. En hopelijk laten de lezers van de besprekingen (de antwoorden zouden nog volgen, is ons verteld) zich niet misleiden door de playslist want de organisatie had duidelijk een (ten dele) andere quiz in gedachten. Mochten er meer routiniers opdagen weliswaar, met pakweg de helft circuitploegen hadden er inderdaad wat pittige oldies in gemogen en blijkbaar was dat oorspronkelijk ook het opzet (al ging de nadruk sowieso liggen op hedendaags en alternatiever). Ik zie geen reden om te twijfelen aan die intenties.

En ja de presentatie was echt af, zelden gezien: bij nagenoeg alle fragmenten bijhorende clipjes, foto's, tips, ... en dan bij de oplossingen nog eens een hoop nieuw materiaal :shock: Voor de jonge gasten ongetwijfeld een ferme surplus maar ook wij veertigers genoten hiervan :character-oldtimer:
Gebruikersavatar
One Bad Reason
Popstar
Berichten: 391
Lid geworden op: za 06 apr 2013, 11:55

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door One Bad Reason »

SepPuKu schreef:want ik kan me inbeelden dat die jonge gasten liever The Subs, Oasis of Muse horen dan pakweg Elvis of Dusty Springfield.
Die jonge gasten niet alleen hé. Die Oasis, Muse en andere (populairdere stu-bru) consoorten, hebben wij ook gevonden hoor.
Jammer dat Elvis en Dusty er niet in zaten ;)

De "graaf in je memorie" momenten waren hier Dario G, Darude en Iyaz (nog op tijd gevonden met bijhorende titel).
Niet slecht hé voor ne :character-oldtimer:

En gas teruggeven? Ik was nog niet vertrokken man man man :teasing-blah: ;)
Popquiz "RELOADED" - za 12/03/2016
DenDimi
Popstar
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 04 aug 2013, 09:13

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door DenDimi »

Voor ons (Goedkoop Zat In 't Halve Maantje), de jongere garde, was dit echt eens een quiz naar ons hart met relatief veel nieuw materiaal en dat is ons ding wel.

Met groepen als Beach House, Grimes, Exitmusic en Wild Belle kunnen we wel scoren :)

Benieuwd naar de bespreking (hopelijk komt die er) en een overzichtje van wie wat juist had ;)

Ook een pluim voor de organisatie die hier veel tijd heeft ingestoken. Bij bijna elk nummer werd de clip vertoond, al dan niet met enkele tips er in verwerkt. Puik werk :handgestures-thumbupright:
kwinton lesi jonson
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 11:03

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door kwinton lesi jonson »

Ride, Slowdive, FSOL, Kong,... cool. Ook veel dingen die ik minder kon smaken (lord i must be getting old) maar gelukkig zitten we met 4 aan een tafel zodat we onverhoopt 3e werden. Mooie presentatie. Het was een fijne avond. Hopelijk verschijnen hier binnenkort de antwoorden.
xtc
Roadie
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 17 aug 2012, 18:39
Locatie: stabroek (class of 1987)

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door xtc »

Des goûts et des couleurs, on ne discute pas. elke organisatie legt -gelukkig maar- zijn eigen klemtonen maar enige communicatie daarrond kan nooit kwaad. wij dachten aan een D-instapquizje en iedereen zal wel eens zijn, dat was niet het geval.

een ronde minder had ook gemogen hadden en we hadden nog een lange rit voor de boeg dus niet gebleven om de eindstand te noteren.
hopelijk wordt eerstdaags dit vrijgegeven (1/3 van de aanwezigen gebuisd ?) en de playlist besproken.
daarnaast telkens per bestelling aan de bediening afrekenen komt niet vaak voor en daar zijn goede redenen voor.

altijd positief eindigen, niets dan lof voor de vorm van de quiz. zowat elke vraag was voorzien van een begeleidende clip en/of tips dus dat was een huzarenstukje. :handgestures-thumbupright:


proficiat aan de winnaars :clap:
en aan de andere aanwezige toppers
TMT
Fan
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 24 dec 2012, 16:04

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door TMT »

Applausje voor de organisatie! :clap:
Heel avontuurlijke en gevarieerde quiz, met leuke tips op de achtergrond die je vaak niet kunnen helpen als je het niet echt kent (alhoewel), maar die namen die nét iets te ver zitten toch weer naar boven kunnen halen.
Verder een paar mooie ontdekkingen gedaan, en me geen moment verveeld met de knappe visuals.
Meer dan geslaagde avond! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door Bosloof »

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie deelname en reacties. Of jullie een leuke avond hebben gehad of eerder onze kwis hebben verguisd, wij kunnen alleen maar vanuit deze ervaring leren en bijsturen waar nodig, indien we hieraan misschien wel een vervolg willen breien.

De reden waarom we besloten voor de eerste keer zelf een muziekquiz in elkaar te steken, ontstond onnozel weg op café na deelname aan een muziekquiz. Wij 'proberen' af en toe deel te nemen, maar vaak stellen we vast dat we daar weinig kunnen betekenen. Reden: we weten veel te weinig af van oude muziek en dus eindigen we meestal in het midden of onderaan de regionen. Zonder iemand in uw ploeg die iets van oudere muziek kent, zijn muziekquizzen, met respect, vaak onbegonnen werk.

We hebben ook de indruk dat sommige genres weinig of niet aan bod komen en het voor jongeren zeker niet evident is ietwat te kunnen beteken op zo'n kwissen. Maar zoals eerder gezegd op dit forum heeft iedere kwis zijn eigen profilering en valt over smaak niet te discussiëren.

Vandaar dat we ervoor opteerden een modernere en alternatievere kwis in elkaar te steken die pastte bij wat Nijdrop als Jeugdhuis en Muziekcentrum vertegenwoordigt, waarin onze interessegebieden in verwerkt zaten en die ook jongeren meer kon aanspreken. Wanneer een ploegje van 17-jarigen een volledige solo scoren met Parov Stelar's Catgroove, is dat zeker eens leuk voor hen, maar laat dit zeker niet de opzet zijn.

Bovendien wilden we ook ons concept (van de algemene kwis) toepassen op een muziekquiz, zijnde heel veel muziekclips en heel wat extra tips per fragment. Of zoiets gesmaakt wordt is altijd afwachten, want misschien prefereren de meesten liever een vertrouwd concept van audiofragmenten zonder al die tralala.

Hadden er meer circuitploegen komen opdagen hadden er wat meer oudere fragmenten in gezeten, maar ons concept, zoals we het aangekondigd hadden, zou zeker niet veranderd zijn. Omdat het voor ons de eerste keer was, was het ook aftasten wat mensen zoal weten in de meer recentere muziek. Uit ervaring weten we dat de circuitploegen heel wat weten :) maar dat je ook gelegenheidsploegen niet mag onderschatten.

Hieronder vinden jullie al een analyse van de eerste 6 reeksen:
blauwe kleur: aantal juiste antwoorden tussen 1 - 10
gele kleur: aantal juiste antwoorden tussen 10 - 20
groene kleur: aantal juiste antwoorden vanaf 20
rode kleur: een blaam voor de organisatie
Speciale vermeldingen onderaan

mvg,
Silly Fred
Laatst gewijzigd door Bosloof op ma 30 sep 2013, 08:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door Bosloof »

Analyse van Reeks 1:

Afbeelding

Solo's Uitvoerder:
Prinsen der Duisternis kenden Sonic Violence

Negatieve Solo:
Niemand had Torment van Sonic Violence en Sweetness and Light van Lush

3 ploegen herkenden Lush:
The Trappists, Would-Be Monkees en Tequilla Overdrive

3 ploegen herkenden Maria Timm:
Bruce Horny, Would-Be Monkees en Whatever
Laatst gewijzigd door Bosloof op wo 02 okt 2013, 07:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door Bosloof »

Analyse van Reeks 2

Afbeelding

Solo's Songtitel:
De Vervangers hadden Kaleidoscope van Ringo Deathstarr

Negatieve Solo:
Niemand kende Slow Club met Where I'm Waking

Slechts 2 ploegen wisten Diminished Clothes van Salad
Prinsen der duisternis en Would-Be Monkees
Laatst gewijzigd door Bosloof op wo 02 okt 2013, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door Bosloof »

Analyse van Reeks 3:

Afbeelding

Solo's Uitvoerder:
Den Treurwilg behaalde met Parov Stelar - Catgroove als enige een volledig correct antwoord
Ook De Vervangers kenden Parov Stelar als uitvoerder

Slechts 2 ploegen wisten Relative Ways van Trail of Dead:
Would-Be Monkees en De Buis van Eustachius

3 ploegen herkenden Thieves Like Us van New Order:
Zootje ongeregeld, Bruce Horny en Tequilla
Laatst gewijzigd door Bosloof op wo 02 okt 2013, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door Bosloof »

Analyse van Reeks 4

Afbeelding

3 ploegen herkenden Go Back van The Klinik
Necrofielen tegen Crematie, Would-Be Monkees en Tequila Overdrive

3 ploegen hadden Spying Glass van Massive Attack:
Would-Be Monkees, Tequila Overdrive en The Trappists
Laatst gewijzigd door Bosloof op wo 02 okt 2013, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door Bosloof »

Analyse van Reeks 5

Afbeelding

Solo's Uitvoerder:
Would-Be Monkees kenden Sleigh Bells
Whatever wist Sub Focus (fragment 18) en behaalde met Tidal Wave een volledig correct antwoord

Solo's Songtitel:
Vandenbossche Electronics en Whatever hadden Tidal Wave van Sub Focus

Negatieve Solo:
Niemand kende de titel van Demons van Sleigh Bells

3 ploegen kenden The Flood van Katie Melua
Would-Be Monkees, Whatever en Prinsen der Duisternis
Laatst gewijzigd door Bosloof op wo 02 okt 2013, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosloof
Backing Vocal
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 11:52
Locatie: Erembodegem

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door Bosloof »

Analyse van Reeks 6

Afbeelding

Solo's Uitvoerder:
Goedkoop Zat in't Halve Maantje met Exitmusic
Would-Be Monkees met Breakbeat Era

Solo's Songtitel:
De Buis van Eustachius met You Might As Well Try To Fuck Me

Negatieve Solo:
Niemand kende de titel van Ultra-Obscene van Breakbeat Era

Slechts 2 ploegen wisten de songtitel Starblood van The Cranes:
Prinsen der Duisternis en The Trappists

3 ploegen herkenden Downtown van Peaches:
Whatever, Prinsen der Duisternis en Class of 1987
Laatst gewijzigd door Bosloof op wo 02 okt 2013, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Vrij 27-09-2013 - Nijdrop Muziekquiz - Opwijk

Bericht door Keiem »

Wow :shock:

Wat een analyse, wat een playlist. Moet ik eens in de gaten houden bij een volgende editie (als het niet zo vlak voor onze quiz komt natuurlijk)
Plaats reactie