Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door arx7100 »

De Steeple Muziekquiz 2 zit er op.
Vanavond zet ik de uitslag op muziekquizzen.be.
Eerst wil ik de jury bedanken: (Lieven - Pascale - Luna - Nina en Wouter die fantastisch en objectief werk verrichtten. De deelnemers hebben veel werk gehad, maar de juryleden hebben samen dit werk gecontroleerd en dit waren toch 351 bladzijden of 11367 antwoorden.
Ook nog een dankuwelletje aan Ann en Steeni die voor de infrastructuur en de logistiek zorgden. En ook aan Saskia die de poten onder haar lijf heeft moeten lopen om iedereen een drankje aan tafel te bezorgen.
Vandaag neem ik een dagje verlof en morgen start ik met het opstellen van de Harder than Hell Quiz :music-rockout:
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door Garnizoen! »

Wij feliciteren de mensen van de Steeple met hun goed ineengestoken quiz en uiteraard de winnaars ervan: 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse!

We draaien nu ongeveer een jaar halftijds mee in het lichtjes geschifte circuit en dit bleek best een amusante quiz. Voldoende luisterfragmenten en een hilarisch déjà vu bij de passage van vaste klant Dragostea Din Tei, dat nog steeds een essentiële snaar van menig organisator weet te raken. Ook de metalcovers van bekende popdeuntjes brachten jolijt: in "Bruul bruulbruulbruul bruulbruul bruul wieewep!" werd moeiteloos "Rehab" herkend! Tijdens de pauzes werden doorlopend antwoorden geprojecteerd: perfect.

Geen tijd voor verveling want ook de ijverige blokbeesten werden verwend met tafelrondes waar sterfdata en dergelijke meer gelinkt moesten worden. Hoeft niet voor ons, maar dat is persoonlijk. De grootste kwaal was echter die vreemde gewoonte om ploegen vooraf twee rondes te laten aanduiden waarvan de punten nadien verdubbeld worden. Dit verhoogt enkel de factor randomness en die zou net tot een minimum herleid moeten worden.

Concreet: wij zetten onze joker in op de laatste ronde, getiteld: "Sex & drugs & rock 'n' roll", omdat we vertrouwd zijn met de materie, en zo op het eind nog een sprongetje richting podium hoopten te maken. Maar toen een saxofonist (!) de zaal binnenwandelde, werd het ons droef te moede. De man werd aangekondigd als een gebuisd amateur en het resultaat was dramatisch. Ik durf denken dat een vragenronde zelden zo veel quizmastersolo's gescoord heeft.

Dit en onze verkeerd uitgepakte gok op het raadsel waarbij steeds meer tips minder punten opleverden, moeten ons zo'n 50 punten gekost hebben. We kozen voor Peter Gabriel in plaats van Phil Collins.

Maar 't was plezant en we bevonden ons in een zaal waar Dead Kennedys ooit optraden. Hell yeah!
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door arx7100 »

Bedankt voor je reactie. De reden waarom er een bonusronde was die het dubbele van de punten opleverde was om geen score te moeten geven op 470 punten, maar wel op 500 punten.
Dit systeem is zeker niet eenvoudig voor de jury en het is en blijft een geluksfactor die meespeelt. Ik zal er over nadenken of ik dit de volgende keer wel of niet meer zal doen.

:)
Garnizoen! schreef:Wij feliciteren de mensen van de Steeple met hun goed ineengestoken quiz en uiteraard de winnaars ervan: 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse!

We draaien nu ongeveer een jaar halftijds mee in het lichtjes geschifte circuit en dit bleek best een amusante quiz. Voldoende luisterfragmenten en een hilarisch déjà vu bij de passage van vaste klant Dragostea Din Tei, dat nog steeds een essentiële snaar van menig organisator weet te raken. Ook de metalcovers van bekende popdeuntjes brachten jolijt: in "Bruul bruulbruulbruul bruulbruul bruul wieewep!" werd moeiteloos "Rehab" herkend! Tijdens de pauzes werden doorlopend antwoorden geprojecteerd: perfect.

Geen tijd voor verveling want ook de ijverige blokbeesten werden verwend met tafelrondes waar sterfdata en dergelijke meer gelinkt moesten worden. Hoeft niet voor ons, maar dat is persoonlijk. De grootste kwaal was echter die vreemde gewoonte om ploegen vooraf twee rondes te laten aanduiden waarvan de punten nadien verdubbeld worden. Dit verhoogt enkel de factor randomness en die zou net tot een minimum herleid moeten worden.

Concreet: wij zetten onze joker in op de laatste ronde, getiteld: "Sex & drugs & rock 'n' roll", omdat we vertrouwd zijn met de materie, en zo op het eind nog een sprongetje richting podium hoopten te maken. Maar toen een saxofonist (!) de zaal binnenwandelde, werd het ons droef te moede. De man werd aangekondigd als een gebuisd amateur en het resultaat was dramatisch. Ik durf denken dat een vragenronde zelden zo veel quizmastersolo's gescoord heeft.

Dit en onze verkeerd uitgepakte gok op het raadsel waarbij steeds meer tips minder punten opleverden, moeten ons zo'n 50 punten gekost hebben. We kozen voor Peter Gabriel in plaats van Phil Collins.

Maar 't was plezant en we bevonden ons in een zaal waar Dead Kennedys ooit optraden. Hell yeah!
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door SpeedKing »

Als de volgende quiz dan toch een Harder Than Hell Quiz is, mag je inderdaad die dubbele bonusrondes schrappen. Heeft niks met muziekkennis te maken.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

De uitslag

Bericht door arx7100 »

De uitslag op 500 punten

1 The 4 slEEpless horsemen of the apocalypse 329,5
2 2 of a kind 323
3 de Vuile Kletsers 304,5
4 Cevisten 296
5 Careful with that seks, Eugene 261,5
6 de Stimpy's 260
7 The Reds 258
8 Rock Stovrie 255
9 Garnizoen! 251
10 The number of the Beats 237,5
11 sas 40 233,5
12 Chitty Chitty Bang Bang 226
13 The Last Of The Famous International Playboys 223,5
14 The three wise donkeys 221
15 de BMWifi's 175,5
16 Madja & the Muffins 170,5
17 Kerekewere 164,5
18 de Sfinxen 151
19 MVZP 148,5
20 sas 40+ 141
21 The Partisans 135
22 Evil Satan 131
23 Music Fans 129
24 t Gaverke 116
25 Team Jacob 32,5
dali
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 08:08

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door dali »

Mooie, maar toch vrij pittige muziekquiz in deze legendarische club. Wij waren als 'algemene quizploeg' zeer tevreden met onze onverhoopte derde plaats.

Toch misschien enkele puntjes van (opbouwende) kritiek:
-bonusrondes hoeven voor ons ook niet
-een rode draad laten doorlopen over een pauze heen vind ik eigenlijk niet kunnen
-jammer dat het aangekondigde tijdsschema niet kon worden aangehouden ('t was lastig opstaan op zaterdag ;-) )

Indien er nog een volgende editie komt, proberen wij die wel op onze agenda in te passen.

Proficiat aan Eddy en zijn team.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door aLEEce in chains »

Ik kan de opmerkingen van dali eigenlijk alleen maar bijtreden.

Er werd aangekondigd dat de quiz afgelopen zou zijn om 23u30 en de prijzentafel er al zou zijn om 23u45. Als quizzer met een pasgeboren baby zijn alle uren slaap welgekomen. Als dan blijkt dat het laatste fragment werd afgespeeld om 00u45 en de prijzentafel een half uur later werd voorzien, dan is dat op zijn minst gezegd balen. Ik was vroeger thuis vanuit Hoboken (Fab 4-quiz) dan vanuit mijn eigen provincie :( . Volgens mij werd een serieuze inschattingsfout gemaakt door pas de antwoordbladen op te halen na de 5de ,10de en 14de ronde (de natuur zal jullie dankbaar zijn door de vijf rondes recto verso op één blad te printen), dit leidde ertoe dat de verbeteraars pas na de vijfde ronde in gang konden schieten. Bijkomend nadeel was de onduidelijkheid over hoeveel je scoorde op een ronde. Bij het turven van de juiste antwoorden (die dus tijdens de pauze doorlopend op een slideshow werden getoond) was het al weer efkens denken wat we precies weer geantwoord hadden. Bij het overlopen van die antwoorden merkten we ook dat onze buren verdraaid goed aan het scoren waren (een :clap: voor de Cevisten).

Zo'n bonusronde kan dan weer enorme gevolgen hebben voor het scoreverloop (fLEEtfox haalde het al aan voor de quiz) en als ik onze gekozen bonusrondes bekijk, dan hebben we duidelijk de verkeerde gekozen en zat er toch een onevenwichtig in de moeilijkheidsgraad van de verschillende rondes.

Ook de opmerking van de rode draad werd aan onze tafel opgeworpen. Met een smartphone kon je gewoon alles opzoeken.
Komt daarbij dat zo'n rode draad enorme scoreverschillen met zich mee kan brengen. Een reeks later indienen en je kan al 10 ptn achterstand oplopen (de schade kan dan bv. weer enorm zijn als je mis gokt - zie Garnizoen). Wij dachten dat we onze voorsprong op 2 of a Kind zouden kwijt zijn door die rode draad en de bonusrondes. Gelukkig voor ons was dit niet het geval, maar dat neemt niet weg dat we met dat gevoel blijven zitten.

Over de inhoud van de quiz. Ik had hem iets meer rock-gericht verwacht, maar iedereen vult uiteraard zijn quiz in zoals ie dat wilt. Er zaten in ieder geval genoeg kuitenbijters in. Niet meer komen op Wolfsheim :doh: en ook de titel van The Cure rateren :( . Ook de metalcovers waren serieuzen stuff. We hadden een Locos mee om ons bij te staan, maar ook hij hoorde het hier toch donderen in Keulen (aan de andere kant haalde hij er wel vlot afrikaanse deuntjes en foto's van boysband eruit :music-rockout: - tot zover de street credibility van Los Locos). Ik vond de lengte van de afgespeelde nummers nogal kort (maar mogelijks is dit maar perceptie).

De bespreking laat misschien anders uitschijnen, maar het was dus wel een leuke avond aan onze tafel en de quiz was onderhoudend. Ook een :handgestures-thumbupright: voor de bediening. Ik denk dat het meisje in kwestie er alleen voor stond, maar ze deed dit uitstekend (ze kon zelfs lachen met onze onnozele vispannetjes-moppen :oops: ). Het geluid was over algemeen ook wel oké. Ik hoop dat de playlist hier gepost kan worden. Of we een tweede deelname overwegen? Vermoedelijk wel, maar d'er is hierover nog wat lichte verdeeldheid binnen de ploeg. Ik wil in ieder geval geen afbreuk doen aan het initiatief van de organisator. Laat bovenstaande je niet demotiveren hé. Hoe meer muziekquizzen, hoe liever!

Laatste opmerking (en iets waar ik me persoonlijk wel erg aan stoor, maar da's geen steen richting de organisatie): er werd gerookt in de zaal (niet de man met de elektrische sigaret, maar een andere team). De pauzes waren nochtans lang genoeg en de quizmaster gaf duidelijk aan wanneer gerookt kon worden.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door arx7100 »

Hallo,

Dit was mijn derde quiz die ik organiseerde en telkens kreeg ik de opmerking dat het te lang duurde of dat het uurschema niet werd gevolgd. Dus het logisch gevolg is dat de volgende keer er ipv 20 rondes, er maar 16 zullen zijn. Nog steeds probeer ik de geschikte formule te vinden. Ook telkens groeit onze quiz. De eerste bestond uit 32 man, de tweede uit 44 man en nu de derde uit 100 man. Dit heeft zijn gevolgen in de nodige tijd om te verbeteren. Alhoewel ik vind dat dit toch vrij vlot verlopen is.

Op andere quizzen wordt er dikwijls na elke ronde de papieren opgehaald. Ik verkies minder papier, maar in de toekomst moeten er dus meerdere juryleden bijkomen.

Onduidelijk hoeveel je kon verdienen na elke ronde was er niet. :naughty: Telkens stond vermeld op hoeveel punten elke ronde stond (in een vakje links naast de antwoordenkaders).
Ook het raadsel stond duidelijk in vier zinnen uitgelegd hoe de puntendeling in elkaar zat.

De antwoorden projecteer ik tijdens de pauze doorlopend (en ook na de quiz). Ook de tussenstand wordt constant geprojecteerd. Zo verliezen we geen tijd met telkens de antwoorden te herhalen of met de ganse tussenstand tot vervelens toe op te noemen. Ik vind het leuker om te quizen, dan om de quiz te evalueren tijdens de quiz.

Alhoewel ik tegen het principe ben om een quiz te laten eindigen op 427 punten, zal ik mijn (tweede) les trekken uit de bonusronde. Die komt er niet meer. Indien je mijn mening vraagt dan antwoord ik dat een quiz geen examen is maar een spelletje. En in een spel zit er dikwijls een kleine geluksfactor aan verbonden. Maar goed, ik begrijp dat de niet-gelegenheidsploegen daar meer problemen mee hebben.

Onevenwicht in de rondes. Ik heb geprobeerd om er evenwicht in te steken, maar ja, wanneer een ronde een ploeg niet echt ligt, dan wordt dit vlug aanzien als een 'moeilijke' ronde. Wat ik wel probeer te doen is om met de titel van mijn vragenreeksen mensen te misleiden. Bijvoorbeeld de jaren 80 ronde bestond hoofdzakelijk uit liedjes die weinig op jaren 80 fuiven worden gedraaid. Maar dit is dan een slecht karaktertrekje van mij :drool:

In verband met de smartphones :( , daar weet ik geen oplossing voor. De quiz laten doorgaan in een kooi van Faraday of een Gestapo op pad sturen lijkt me geen oplossing. Misschien kan iemand mij een tip geven hoe dit aan te pakken?

Het raadsel stond op 50 punten. Dit was 10 % van het puntenaantal. Niemand had het na het eerste deel, enkele kregen 40 punten, en de rest 30, 20 of niets bij geen of verkeerd antwoord. Een verschil van 10 punten op 500 is miniem, maar het is toch een manier om het kaf van het koren te scheiden (alhoewel het koren in het bezit kan zijn van een smartphone :-( )
Het 'raadsel' is mij zeer bevallen. Maar misschien moet ik de punten anders indelen. Wordt over nagedacht.

De lengte van de luisterfragmenten was telkens tussen de 30 en 45 seconden. Tja, wanneer je een uitvoerder en een titel moet opschrijven...

Wat het rockgehalte betreft. Dit was een algemene muziekquiz en met uitzondering van enkele muziekstijlen (waar ikzelf geen fan van ben oa. Jazz) kwam er vanalles in voor, maar zoals je zelf aangeeft is deze mening subjectief. Dus bij deze nodig ik jullie uit voor de Harder then Hell Quiz maar dit zal misschien een beetje te veel van het goeie zijn voor jullie. :music-rockout:

Wat het rookgehalte betreft. Als er één iemand is tegen roken ben ik het wel. Ook elektrische sigaretten zijn verboden. Mij was het niet opgevallen, maar ik had andere dingen aan mijn hoofd natuurlijk. Spijtig om vast te stellen dat er in zo'n zaal met zoveel volk toch nog egoïsten bestaan die geen rekening willen houden met een ander.

Wat de playlist betreft. Ik stel nu pas vast dat ik een bijlage kan invoegen op deze website. Dus binnenkort zet ik hier een pdf op met alle antwoorden.

Bedankt voor je reactie.
aLEEce in chains schreef:Ik kan de opmerkingen van dali eigenlijk alleen maar bijtreden.

Er werd aangekondigd dat de quiz afgelopen zou zijn om 23u30 en de prijzentafel er al zou zijn om 23u45. Als quizzer met een pasgeboren baby zijn alle uren slaap welgekomen. Als dan blijkt dat het laatste fragment werd afgespeeld om 00u45 en de prijzentafel een half uur later werd voorzien, dan is dat op zijn minst gezegd balen. Ik was vroeger thuis vanuit Hoboken (Fab 4-quiz) dan vanuit mijn eigen provincie :( . Volgens mij werd een serieuze inschattingsfout gemaakt door pas de antwoordbladen op te halen na de 5de ,10de en 14de ronde (de natuur zal jullie dankbaar zijn door de vijf rondes recto verso op één blad te printen), dit leidde ertoe dat de verbeteraars pas na de vijfde ronde in gang konden schieten. Bijkomend nadeel was de onduidelijkheid over hoeveel je scoorde op een ronde. Bij het turven van de juiste antwoorden (die dus tijdens de pauze doorlopend op een slideshow werden getoond) was het al weer efkens denken wat we precies weer geantwoord hadden. Bij het overlopen van die antwoorden merkten we ook dat onze buren verdraaid goed aan het scoren waren (een :clap: voor de Cevisten).

Zo'n bonusronde kan dan weer enorme gevolgen hebben voor het scoreverloop (fLEEtfox haalde het al aan voor de quiz) en als ik onze gekozen bonusrondes bekijk, dan hebben we duidelijk de verkeerde gekozen en zat er toch een onevenwichtig in de moeilijkheidsgraad van de verschillende rondes.

Ook de opmerking van de rode draad werd aan onze tafel opgeworpen. Met een smartphone kon je gewoon alles opzoeken.
Komt daarbij dat zo'n rode draad enorme scoreverschillen met zich mee kan brengen. Een reeks later indienen en je kan al 10 ptn achterstand oplopen (de schade kan dan bv. weer enorm zijn als je mis gokt - zie Garnizoen). Wij dachten dat we onze voorsprong op 2 of a Kind zouden kwijt zijn door die rode draad en de bonusrondes. Gelukkig voor ons was dit niet het geval, maar dat neemt niet weg dat we met dat gevoel blijven zitten.

Over de inhoud van de quiz. Ik had hem iets meer rock-gericht verwacht, maar iedereen vult uiteraard zijn quiz in zoals ie dat wilt. Er zaten in ieder geval genoeg kuitenbijters in. Niet meer komen op Wolfsheim :doh: en ook de titel van The Cure rateren :( . Ook de metalcovers waren serieuzen stuff. We hadden een Locos mee om ons bij te staan, maar ook hij hoorde het hier toch donderen in Keulen (aan de andere kant haalde hij er wel vlot afrikaanse deuntjes en foto's van boysband eruit :music-rockout: - tot zover de street credibility van Los Locos). Ik vond de lengte van de afgespeelde nummers nogal kort (maar mogelijks is dit maar perceptie).

De bespreking laat misschien anders uitschijnen, maar het was dus wel een leuke avond aan onze tafel en de quiz was onderhoudend. Ook een :handgestures-thumbupright: voor de bediening. Ik denk dat het meisje in kwestie er alleen voor stond, maar ze deed dit uitstekend (ze kon zelfs lachen met onze onnozele vispannetjes-moppen :oops: ). Het geluid was over algemeen ook wel oké. Ik hoop dat de playlist hier gepost kan worden. Of we een tweede deelname overwegen? Vermoedelijk wel, maar d'er is hierover nog wat lichte verdeeldheid binnen de ploeg. Ik wil in ieder geval geen afbreuk doen aan het initiatief van de organisator. Laat bovenstaande je niet demotiveren hé. Hoe meer muziekquizzen, hoe liever!

Laatste opmerking (en iets waar ik me persoonlijk wel erg aan stoor, maar da's geen steen richting de organisatie): er werd gerookt in de zaal (niet de man met de elektrische sigaret, maar een andere team). De pauzes waren nochtans lang genoeg en de quizmaster gaf duidelijk aan wanneer gerookt kon worden.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door aLEEce in chains »

arx7100 schreef:Hallo,

Dit was mijn derde quiz die ik organiseerde en telkens kreeg ik de opmerking dat het te lang duurde of dat het uurschema niet werd gevolgd. Dus het logisch gevolg is dat de volgende keer er ipv 20 rondes, er maar 16 zullen zijn. Nog steeds probeer ik de geschikte formule te vinden. Is normaal hoor, dat doen wij ook nog steeds ;) Ook telkens groeit onze quiz. De eerste bestond uit 32 man, de tweede uit 44 man en nu de derde uit 100 man. Dit heeft zijn gevolgen in de nodige tijd om te verbeteren. Alhoewel ik vind dat dit toch vrij vlot verlopen is. Ik denk dat jullie in eerste instantie onderbemand waren, is een persoonlijk aanvoelen.

Op andere quizzen wordt er dikwijls na elke ronde de papieren opgehaald. Ik verkies minder papier, maar in de toekomst moeten er dus meerdere juryleden bijkomen.

Onduidelijk hoeveel je kon verdienen na elke ronde was er niet. :naughty: Telkens stond vermeld op hoeveel punten elke ronde stond (in een vakje links naast de antwoordenkaders). Ofwel heb ik dit niet duidelijk geformuleerd ofwel heb jij dit fout geïnterpreteerd. Na elke gespeelde ronde overlopen wij graag de antwoorden en weten we dus bijgevolg hoeveel we gescoord hadden. Nu was dit pas duidelijk na het ingeven van de scores na 5 rondes. Aangezien we niet direct de antwoorden te horen kregen, was het na verloop van tijd niet meer duidelijk wat we wanneer geantwoord hadden.
Ook het raadsel stond duidelijk in vier zinnen uitgelegd hoe de puntendeling in elkaar zat.

De antwoorden projecteer ik tijdens de pauze doorlopend (en ook na de quiz). Ook de tussenstand wordt constant geprojecteerd. Vanaf onze plek, in het midden van de groep was dit onmogelijk leesbaar. We zijn wel eens komen kijken naar het scherm. Soit, het was een andere manier van verbeteren. Ieder zijn systeem hé ;) Zo verliezen we geen tijd met telkens de antwoorden te herhalen of met de ganse tussenstand tot vervelens toe op te noemen. Ik vind het leuker om te quizen, dan om de quiz te evalueren tijdens de quiz.

Alhoewel ik tegen het principe ben om een quiz te laten eindigen op 427 punten, zal ik mijn (tweede) les trekken uit de bonusronde. Die komt er niet meer. Indien je mijn mening vraagt dan antwoord ik dat een quiz geen examen is maar een spelletje. En in een spel zit er dikwijls een kleine geluksfactor aan verbonden. Maar goed, ik begrijp dat de niet-gelegenheidsploegen daar meer problemen mee hebben.

Onevenwicht in de rondes. Ik heb geprobeerd om er evenwicht in te steken, maar ja, wanneer een ronde een ploeg niet echt ligt, dan wordt dit vlug aanzien als een 'moeilijke' ronde. Niet zozeer, we hebben bepaalde rondes goed gescoord, maar dachten direct, ja santé als je als gelegenheidsploeg hier moet op scoren. Ik neem als voorbeeldje je fotoronde van de boysband, die toch relatief makkelijk was en de vergelijking met de hoezenronde van de treinen waarbij ook singles de revue passeerden.Wat ik wel probeer te doen is om met de titel van mijn vragenreeksen mensen te misleiden. Bijvoorbeeld de jaren 80 ronde bestond hoofdzakelijk uit liedjes die weinig op jaren 80 fuiven worden gedraaid. Maar dit is dan een slecht karaktertrekje van mij :drool:

In verband met de smartphones :( , daar weet ik geen oplossing voor. De quiz laten doorgaan in een kooi van Faraday of een Gestapo op pad sturen lijkt me geen oplossing. Misschien kan iemand mij een tip geven hoe dit aan te pakken? het gebruik ervan zal inderdaad moeilijk uit te sluiten zijn, maar je rode draad ronde laten doorlopen na de pauze is natuurlijk wel de kat bij de melk zetten voor de ploegen die het niet te nauw nemen met de regeltjes...

Het raadsel stond op 50 punten. Dit was 10 % van het puntenaantal. Niemand had het na het eerste deel, enkele kregen 40 punten, en de rest 30, 20 of niets bij geen of verkeerd antwoord. Een verschil van 10 punten op 500 is miniem, maar het is toch een manier om het kaf van het koren te scheiden (alhoewel het koren in het bezit kan zijn van een smartphone :-( )
Het 'raadsel' is mij zeer bevallen. Maar misschien moet ik de punten anders indelen. Wordt over nagedacht.

De lengte van de luisterfragmenten was telkens tussen de 30 en 45 seconden. Tja, wanneer je een uitvoerder en een titel moet opschrijven... Ik haalde het in mijn post aan, het voelde korter aan. Ik denk dat de tafelrondes die erbij kwamen kijken het er niet gemakkelijker op maakte.

Wat het rockgehalte betreft. Dit was een algemene muziekquiz en met uitzondering van enkele muziekstijlen (waar ikzelf geen fan van ben oa. Jazz) kwam er vanalles in voor, maar zoals je zelf aangeeft is deze mening subjectief. Dus bij deze nodig ik jullie uit voor de Harder then Hell Quiz maar dit zal misschien een beetje te veel van het goeie zijn voor jullie. :music-rockout: Had me op jullie prijzentafel en de harder then hell quiz gebaseerd om te denken dat ie meer rock-gericht zou zijn.

Wat het rookgehalte betreft. Als er één iemand is tegen roken ben ik het wel. Ook elektrische sigaretten zijn verboden. Mij was het niet opgevallen, maar ik had andere dingen aan mijn hoofd natuurlijk. kan ik begrijpen ;) Spijtig om vast te stellen dat er in zo'n zaal met zoveel volk toch nog egoïsten bestaan die geen rekening willen houden met een ander.

Wat de playlist betreft. Ik stel nu pas vast dat ik een bijlage kan invoegen op deze website. Dus binnenkort zet ik hier een pdf op met alle antwoorden. :handgestures-thumbupright:

Bedankt voor je reactie. Graag gedaan, het blijft natuurlijk mijn subjectief aanvoelen. Ik wil me geenszins opdringen of de indruk geven dat ik het beter weet hé ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3343
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door SpeedKing »

Ja, die playlist zou ik ook wel eens willen lezen. Verder neig ik toch eerder naar de opmerkingen van de deelnemers dan naar die van de organisatie (denk de aard van het beestje, veel is herkenbaar van de Harder Than Hell Quiz - het zijn de zelfde fouten).
Sommige opmerkingen moet je gewoon aanvaarden: bonus- en tafelrondes meegeven met de VOORLAATSTE ronde, niet met de laatste / te zwaar doorwegen van bonussen / Rode Draden niet door de pauze laten lopen of tafelrondes die over een pauze lopen...

Dat van dat rockgehalte mag wel zo blijven ;).

Het grootste minpunt van de avond waar ik ik zelf niet bij was: ik onthoud vooral dat onze Loco onze reputatie te grabbel heeft gegooid door het beantwoorden van samba- en boysbandvragen! Dat staat niet in onze statuten hé! Er hangt je Lestienne-gewijs een schorsing boven het hoofd!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Garnizoen!
Lead Singer
Berichten: 211
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 16:52
Locatie: Gent

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door Garnizoen! »

aLEEce in chains schreef:Niet zozeer, we hebben bepaalde rondes goed gescoord, maar dachten direct, ja santé als je als gelegenheidsploeg hier moet op scoren. Ik neem als voorbeeldje je fotoronde van de boysband, die toch relatief makkelijk was en de vergelijking met de hoezenronde van de treinen waarbij ook singles de revue passeerden.
En onze tweede joker hadden we op de treinenronde gezet. :doh:
Laatst gewijzigd door Garnizoen! op di 01 okt 2013, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door arx7100 »

Het is niet mijn bedoeling om je de mond te snoeren, maar jouw mening wist ik al van enkele posts geleden. De reden waarom ik die fouten tweemaal heb gemaakt is niet omdat ik een hoefdier ben, maar omdat ik de mening wou horen van een ander publiek. Geef toe, algemene muziekquizzen trekt niet hetzelfde publiek als 'metal'quizzen'.

Wat mij meer stoort is dat in jouw afwezigheid je beweringen maakt die niet kloppen.
Er was geen tafelronde tijdens de laatste ronde.
De bonusrondes wogen niet zwaar door. Slechts 30 op de 500 punten.
De tafelrondes liepen niet door over een pauze.

In niet-gelegenheidsploegen zitten er af en toe kritische mensen die onevenwicht hun positieve en negatieve :teasing-blah: opmerkingen uiten. Gelukkig heb ik een impermeabel ganzevel :whistle:
SpeedKing schreef:Ja, die playlist zou ik ook wel eens willen lezen. Verder neig ik toch eerder naar de opmerkingen van de deelnemers dan naar die van de organisatie (denk de aard van het beestje, veel is herkenbaar van de Harder Than Hell Quiz - het zijn de zelfde fouten).
Sommige opmerkingen moet je gewoon aanvaarden: bonus- en tafelrondes meegeven met de VOORLAATSTE ronde, niet met de laatste / te zwaar doorwegen van bonussen / Rode Draden niet door de pauze laten lopen of tafelrondes die over een pauze lopen...

Dat van dat rockgehalte mag wel zo blijven ;).

Het grootste minpunt van de avond waar ik ik zelf niet bij was: ik onthoud vooral dat onze Loco onze reputatie te grabbel heeft gegooid door het beantwoorden van samba- en boysbandvragen! Dat staat niet in onze statuten hé! Er hangt je Lestienne-gewijs een schorsing boven het hoofd!
Meersie
Fan
Berichten: 9
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 14:03

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door Meersie »

SpeedKing schreef:Het grootste minpunt van de avond waar ik ik zelf niet bij was: ik onthoud vooral dat onze Loco onze reputatie te grabbel heeft gegooid door het beantwoorden van samba- en boysbandvragen! Dat staat niet in onze statuten hé! Er hangt je Lestienne-gewijs een schorsing boven het hoofd!
Howla!

Als ik er even mag op wijzen dat een mede-LEE (en Tool-fan!) de boysbands één voor één op de foto's herkende!
Het feit dat we hier geen perfecte score neergepoot hebben is dat hij (en wij) Boyz II Men lieten liggen en Westlife met Boyzone werd omgewisseld. De Loco in het team keek met stijgende verbazing naar het Pixies t-shirt en het antwoordblad!

En Samba zou ik Bombino toch ook niet noemen - daar hoorden de Horsemen het duidelijk donderen in Keulen ;)
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Steeple Muziekquiz 2 - 27 september 2013

Bericht door aLEEce in chains »

Meersie schreef:
SpeedKing schreef:Het grootste minpunt van de avond waar ik ik zelf niet bij was: ik onthoud vooral dat onze Loco onze reputatie te grabbel heeft gegooid door het beantwoorden van samba- en boysbandvragen! Dat staat niet in onze statuten hé! Er hangt je Lestienne-gewijs een schorsing boven het hoofd!
Howla!

Als ik er even mag op wijzen dat een mede-LEE (en Tool-fan!) de boysbands één voor één op de foto's herkende!
Het feit dat we hier geen perfecte score neergepoot hebben is dat hij (en wij) Boyz II Men lieten liggen en Westlife met Boyzone werd omgewisseld. De Loco in het team keek met stijgende verbazing naar het Pixies t-shirt en het antwoordblad!

En Samba zou ik Bombino toch ook niet noemen - daar hoorden de Horsemen het duidelijk donderen in Keulen ;)
Crap, vergeten dat jij hier meeleest :mrgreen: Als ik me niet vergis, heb jij toch ook wel New Kids on the block juist geplaatst :whistle: Anyway, ge waart een waardig Horseman, zoveel is duidelijk.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
arx7100
Popstar
Berichten: 346
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 13:39
Locatie: Waregem

ANTWOORDEN

Bericht door arx7100 »

Een pdf-bijlage kan niet toegevoegd worden.
Wie antwoorden wil toegestuurd krijgen moet mail sturen naar:
Steeplemuziekquiz@telenet.be


mvg

The Steeple
arx7100 schreef:De uitslag op 500 punten

1 The 4 slEEpless horsemen of the apocalypse 329,5
2 2 of a kind 323
3 de Vuile Kletsers 304,5
4 Cevisten 296
5 Careful with that seks, Eugene 261,5
6 de Stimpy's 260
7 The Reds 258
8 Rock Stovrie 255
9 Garnizoen! 251
10 The number of the Beats 237,5
11 sas 40 233,5
12 Chitty Chitty Bang Bang 226
13 The Last Of The Famous International Playboys 223,5
14 The three wise donkeys 221
15 de BMWifi's 175,5
16 Madja & the Muffins 170,5
17 Kerekewere 164,5
18 de Sfinxen 151
19 MVZP 148,5
20 sas 40+ 141
21 The Partisans 135
22 Evil Satan 131
23 Music Fans 129
24 t Gaverke 116
25 Team Jacob 32,5
Plaats reactie