za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door aLEEce in chains »

Gisteren weer onze jaarlijkse portie "metal" op ons nek gekregen en ik denk dat er meer in zat dan de vorige edities (dat voelde toch zo aan). Op zich geen probleem want we weten waar we ons moeten aan verwachten. We waren (zonder dat we zelf wisten) als een komeet uit de startblokken geschoten en haalden zowaar rondewinst. Had ik Pull me under niet overruled (waarom eigenlijk :roll: ) dan was het nog beter geweest. Soit, we wisten dat we in bepaalde rondes serieus tekort zouden schieten en dat bleek dan ook duidelijk het geval te zijn bij bv. ronde 6 en 7. Mijn enigste verplicht nummer heb ik dit jaar eens niet laten liggen en blijkt dan verdikke nog een zaalsolo te zijn ook :banana-dance: .
't was daar wel weer lekker warm in de zaal en 't lag niet aan ons zicht op jurytafel :mrgreen: . Merci ook voor de leuke attentie op de prijzentafel, zo à la tête du client.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door SpeedKing »

En wie de quiz nog eens zou willen herbeluisteren (who would want to do that?)...

http://open.spotify.com/user/116691439/ ... PL75XlYLKf
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
DJ Sammy
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 20:52

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door DJ Sammy »

Volgens mij hadden we de titel van het Tool fragment ook juist,allee ik heb het zo toch laten noteren?
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door SpeedKing »

Welk ploeg, DJ Sammy? Of is DJ Sammy = Xavier? Van Pekebo kreeg ik al de melding dat The Pot ook bij Bruce Horny & The Rest op het blad zou moeten staan, en inderdaad.

Indien niet Xavier moet ik DJ Sammy nu al teleurstellen: bij alle andere ploegen staat er niks tot iets redelijk foutiefs.

Tool - The Pot wordt dus een gedeelde zaalsolo voor Sleepless Horsemen en Bruce Horny
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door DVNO »

Ook dit jaar aanwezig op de Los Locos-quiz in Bavegem, ondanks de voorspellingen die er op wezen dat het allesbehalve mijn dada zou worden. Maar zoals dat gaat met voorspellingen zijn ze niet altijd 100% waterdicht. Ook deze keer niet.
Gelukkig was de quizmaster tijdens zijn talrijke concert- of evenementomzwervingen ook al eens gepasseerd bij artiesten die verder van zijn leefwereld liggen, maar tegelijkertijd des te dichter bij de mijne. :music-listening: Met een solo op de echte naam van Kid (kopkekrab) Coco als mijn voornaamste bijdrage.
Tussen het hardere werk kende ik hier en daar een opleving toen ik iets herkende uit mijn eigen collectie, oa bij het ‘System of a Down’-erke dat gevraagd werd en waarbij ik hun land van afkomst na lang nadenken toch juist kon prikken op de wereldkaart (mijn eer als fan was daarmee onmiddellijk gered).
Voor de rest was de quiz vooral op het lijf geschreven van de andere Dimi in ons gezelschap die naast kwistig strooien met namen op het quizblad ook heel wat ‘nummerkes’ heeft opgeschreven van ‘nog te onderzoeken bands of liedjes’.

Wij danken onze collega-quizzer, na vorige zaterdag en zaterdag ervoor ondertussen expert op gebied van percentages ‘opening’ ,die ons trakteerde met een heerlijke fles cava. Wij wensen hem veel geluk met zijn blijde gebeurtenis en succes met zijn starterspakket van op de prijzentafel :)
Kortom, of hoe een quiz leuk kan zijn terwijl je je volgens last.fm meest gedraaide persoonlijke favorieten niet of nauwelijks gehoord hebt.

P.S. Excuses voor de ronde waarin we het verkeerde blad gebruikten :oops: , we vonden al snel dat de theorievragen nogal vergezocht waren, geen kat die echter stilstond bij het feit dat leden van U2 ogenschijnlijk nog hadden deelgenomen aan het songfestival (zie combinatie theorievraag ronde 9 en geluidsfragment ronde 8) :mrgreen: .
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door SpeedKing »

Is dat niet Bono, daar op schuiftrompet?

De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
DJ Sammy
Groupie
Berichten: 13
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 20:52

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door DJ Sammy »

Inderdaad juist geraden Ludo!! :clap:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: R07 / LIVE FRAGMENTEN

Bericht door PEKEBO »

SpeedKing schreef: >> Bruce Horny rakelt als enige ook de titel op bij Black Country Communion. Af en toe eens meegaan met de quizmaster naar een concert helpt precies wel
En wat voor een concert van Joe Bonamassa, 2 jaar geleden. Daarna zijn muzikaal verleden wat beluisterd en het loonde!
Mijn ander persoonlijk succesje was ook een geweldig nummer, Heaven's Rules van Machiavel. Toch een single geweest dacht ik.

Anderzijds, redelijk zwaar afgezien bij momenten. Gelukkig kraakt Xavier dikwijls een harde noot en lieten Peter en Luc ook niets uit hun winkel liggen. Van theorie heb ik zeker geen kaas gegeten (geen interesse) maar mijn tafelgenoten lusten dit wel.

Persoonlijker kan een playlist op deze quiz niet zijn natuurlijk (ik heb het uiteraard niet over Clouseau of M.Carey, of toch fan Ludo? :mrgreen: ), dat er meer lawaai zou zijn dan andere jaren stond in de sterren geschreven.

Moet zeker kunnen en het tuinhuis in Bavegem is en zal een vaste stek blijven waar wij met veel plezier zullen terugkomen, telkens andere quizzen.

Tafel 1 zal/moet ;) dus weer de onze zijn in 2014!

Proficiat aan de bananen met hun schitterende prestatie, outstanding! :clap:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door PEKEBO »

aLEEce in chains schreef: Mijn enigste verplicht nummer heb ik dit jaar eens niet laten liggen en blijkt dan verdikke nog een zaalsolo te zijn ook :banana-dance: .
Onze Xavier is toch een spelbreker, uw soloke afpakken. Heb echt te doen met u.. 8-) :mrgreen:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door aLEEce in chains »

Ik troost me met de gedachte dat DJ Sammy veel dezelfde voorkeuren deelt ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Popinger Bart
Lead Singer
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 21:28
Locatie: Kortrijk || Popingers - Courtrai Tonight

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door Popinger Bart »

Toffe en vlotte quiz beleefd afgelopen zaterdag in Bavegem. :clap:
Het was wat puzzelen nadat onze Stef moest afzeggen. Dank u Peegee dat je ons wilde depanneren ! :handgestures-thumbupright:
We startten met de helft "vers voer" : 2 van mijn loopvrienden die altijd zo'n sappige verhalen kunnen vertellen over Dessel beleefden hun maidenquiz en verschoten dus niet van het ruime metalgehalte. Toch zaten zij ook regelmatig met de handen in het haar, vooral bij het oudere werk :mrgreen: , Peegee en ikzelf des te meer.
Ik leefde op bij een vleugje Sheila Divine, Emotional fish of 3 Doors Down (bij deze laatste ook aha-erlebnis gehoord bij d'Espen) en we lieten ons dan weer nekken door Touch of joy, Kid Coco en consoorten.
We hoorden veel titels, vooral bij de niet-metal nummers die daardoor soms echte weggevers werden. In bepaalde metalnummers waren die dan waarsch weer onverstaanbaar ...
Content om bv Dream Theater te hebben leren kennen, Ludo.
Hopelijk tot volgend jaar, dat mag dan gerust weer een plaatsje bij de bar zijn !
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door DVNO »

Popinger Bart schreef: Ik leefde op bij een vleugje Sheila Divine, Emotional fish of 3 Doors Down (bij deze laatste ook aha-erlebnis gehoord bij d'Espen) en we lieten ons dan weer nekken door Touch of joy, Kid Coco en consoorten.
Dat ging over iets anders, op dat moment beseften we nl. iets ivm verkeerde invulbladen ed. :)
3 doors down is een standaardvraag op het toelatingsexamen van de espen.
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door gekookte espe »

gerookt_espe schreef:
Popinger Bart schreef: Ik leefde op bij een vleugje Sheila Divine, Emotional fish of 3 Doors Down (bij deze laatste ook aha-erlebnis gehoord bij d'Espen) en we lieten ons dan weer nekken door Touch of joy, Kid Coco en consoorten.
Dat ging over iets anders, op dat moment beseften we nl. iets ivm verkeerde invulbladen ed. :)
3 doors down is een standaardvraag op het toelatingsexamen van de espen.
:)


Singles herkennen van Westlife daarentegen :oops:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: za 24 augustus 2013, Bavegem, 6e Quiz-Up Los Locos

Bericht door SpeedKing »

Wie het moeilijk verteerbaar vond, goed nieuws: na 3 van de 6 edities in duo en 3 solo te hebben getrokken, wordt de Los Locos-quiz vanaf volgend jaar een effort van de 4 inmiddels reguliere Locos. Dat zal betekenen dat de quiz gevarieerder wordt en meer naar het midden zal opschuiven richting eenieders meug. 1/4 zal echter wel enigszins de Speed King-touch blijven behouden.

Wie zich kon uitleven op deze quiz: het plezier zal volgend jaar 3/4 minder zijn ;).

We nemen een doorstart door een Best Of te brengen van de leukste rondeconcepten van de afgelopen 6 edities. Maar dan nu ingevuld door de 4 Locos.

Kortom: de 7e Los Locos Quizup zal lopen onder de noemer: "Meer van hetzelfde, maar dan anders".

De aanvraag is ingediend voor zaterdag 23 augustus. Zodra bevestiging wordt alles aangekondigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Plaats reactie