13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door Luk »

Voor de langverwachte heropstart van het nieuwe seizoen erg weinig reacties blijkbaar...

Teveel aan het studeren? :silent:

De Testedoenecrew verdient nochtans alle lof voor deze ijsbreker: een toegankelijke muziekquiz voor een ruim publiek.

De nadruk bleef liggen op lichtere genres (lees hit/feestmuziek en wat zich daarrond situeert), maar het geheel wat toch wel goed uitgebalanceerd richting moeilijke oldies en wat minder gehoorde Stubruhitjes))...

Extra respect voor de presentator Rubby die in nogal woelige omstandigheden het hoofd koel hield en alles met zijn reeds getormenteerde stem alsnog in rustige banen leidde!
Uiteraard ook een compliment voor de jury en de bediening, die voor zo'n groot publiek ook zeker alles moest geven...

In de marge ook een :handgestures-thumbupright: voor de prijzentafel, die volgens mij zeker bovenmaats was in vergelijking met andere quizzen voor zo'n grootschalig publiek...

De uitslag (alvast top 3):

1. WAG-team ( = helft Scary Monsters of helft Would-be-monkees en deze keer 2 Dannies on the 4th floor ;-) )
2. Fab 4
3. Bruce Horny & the Rest
stimpy
Lead Singer
Berichten: 185
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 18:38

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door stimpy »

De Stimpy's vonden het opnieuw zeer leuk daar op de Bellemse feestenquiz! Altijd een aangename opener van het nieuwe quizseizoen. Zoals altijd veel dansbare / foute muziek! :banana-dance:

Respect voor de hele crew van Bellem/Testedoene die ons nu al zoveel jaren aangename quizavonden bezorgen! :handgestures-thumbupright: Merci daarvoor!

Tot de volgende! :music-listening:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2833
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door Jorgen VG »

Zoals steeds dik in orde daar in Bellem.
Dikke pluim voor het feestcomité, die ons weer een aangename avond bezorgden.

De zaterdaghoofdpijn tgv het lawaai (hoe hou je 54 ploegen stil ?) nemen we er graag bij.

Proficiat ook voor het WAG team, die ons verhinderden onze titel te verlengen...
Volgend jaar volgt de revenge ;)
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door guylan »

ook wij van '2 of A kind' vonden het dit jaar een super geslaagde quiz.
Het lawaai moeten we erbij nemen, het is trouwens een FEESTENquiz.
Respect voor Rubby, ik zou ook moeite gehad hebben om er mijn hoofd bij te houden.
Groetjes Guylan
CyCo
Fan
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 19:02

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door CyCo »

Wij vonden het ook een van de meest geslaagde muziekquizzen die we al gedaan hebben :clap:

Toch enkele opmerkingen: (Niet te veel belang aan hechten hoor, commentaar en kritiek geven is altijd makkelijk, en al zeker via Internet ;))

* Hoe gebeurt de toekenning van de nummers/tafels? Wij schreven in als 41e, maar kregen toch nummer 54, van de 54 ploegen. Daardoor zaten we (voor de 3e keer op rij :p) helemaal in de hoek, vlak aan de box (die gelukkig iets minder stoorde dan de vorige jaren). Hierdoor natuurlijk wel pas helemaal op het einde bij de afrekening enzo.
* Hoe gebeurt het ophalen na elke ronde? Elke keer werd ons blad als een van de eerste 3 opgehaald. Een paar rondes heb ik het getimed (in de gaten gehouden gewoon), en het duurt ongeveer 2 minuten om alle bladeren op te halen. 2 minuten maal 12 rondes is toch een 24 minuten meer denktijd die de laatst-opgehaalde-teams krijgen... ;)
* In de aankondiging stond; "fragmenten van de jaren 60 tot nu". Er zat (minstens) één vraag bij uit 1959! ;)
* En dan wat ik het meest erg vond; teams die gaan "kijken" naar de prijzentafel voor het bekendmaken van de resultaten. Probleem was dat het voor minstens een handvol mensen niet bij kijken bleef. Ik zag mensen heel mooie prijzen gewoon meenemen... Die hebben natuurlijk waar voor hun geld :o Toppunt was dat sommigen daarvan slechts bij de laatste 10 eindigden, en als het hun eigenlijke beurt was dan ook nog eens naar de prijzentafel gingen...
Beetje zielig vind ik, en vooral jammer voor de ploegen die wel verdiend vooraan eindigen en hierdoor dan geen kans maken op de mooiste prijzen.

* Verder vraag ik me ook af of we geen uitslag kunnen zien van de "bierbeker" :p Om te weten hoeveel meer we volgende keer nog moeten drinken :p En is het enkel een bierbeker of alle consumpties, en zijn in dat geval chips/hotdogs daar ook bij? :)


Soit, keep up the good work daar in Bellem ;) Wij komen terug.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door Rubby »

Uitslag van de quiz op 380 punten in totaal

1 WAG TEAM 359
2 FAB 4 354
3 BRUCE HORNY &THE REST 350
4 SYMPATHY VUR DEN DUVEL 346
5 ROCK MONSIEUR 340
6 TESTEDOENE 339
7 DE JEUGD VAN TOEN 335
8 SPEK & BONEN 334
9 NO ID 328
10 STARBUK & APOLLO 327
11 2 OF A KIND 323
12 DIAMOND DOGS 322
13 DE KLUIZENAARS 312
14 D.O.A. 307
15 DE STIMPY'S 301
16 JD KINKY AND THE BALLERINAS 300
17 XENOS 298
18 DE BENDE VAN ARTHUR EN TILDE 296
19 KWISSETIERS 296
20 B4'S 291
21 DE SCHELDEVISSERS 291
22 DE FAMILIE DIETENS FEATERING PEEGEE 291
23 MEMORYSTICK 290
24 TROONOPVOLGERS 282
25 ABEELKEN 281
26 DE KNASPERS 278
27 THE ROLLING WHO 274
28 HET GARNIZOEN 269
29 HAI RYLEGS 269
30 EDYTORS 268
31 DE FILIP SNEYERS FANCLUB 267
32 AMADEUS MODERATO 264
33 NANO FERO 257
34 KENNY FAMILY 252
35 BELLEM BRUG 251
36 DOSKO 250
37 4 GHENT 241
38 AUGIAS 241
39 DE EENDAGSVLIEGEN 232
40 THE FOUR HORSEMEN 222
41 DAMES VOETBAL AALTER 1 217
42 WASP 216
43 VERSTAND OP NUL 214
44 ALIUNDE 213
45 T KOTJE 202
46 QUIZTEAM 1 200
47 DAMES VOETBAL AALTER 2 198
48 DE GROENTJES 198
49 DE VRIENDEN VAN DE PRESENTATOR 179
50 AJAJAJAJA PUERTO RICO 177
51 CLUBHUIS 175
52 QUIZET NOCHTANS 159
53 WAREMASI 89
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door Rubby »

Bedankt voor de positieve en leuke reacties die we ontvangen hebben (ook via mail) :handgestures-thumbupright:
Het was een drukke avond, maar alles is uiteindelijk goed afgelopen (dacht ik toch :think: )
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door Rubby »

CyCo schreef:* Hoe gebeurt de toekenning van de nummers/tafels? Wij schreven in als 41e, maar kregen toch nummer 54, van de 54 ploegen. Daardoor zaten we (voor de 3e keer op rij :p) helemaal in de hoek, vlak aan de box (die gelukkig iets minder stoorde dan de vorige jaren). Hierdoor natuurlijk wel pas helemaal op het einde bij de afrekening enzo.
Jammer dat jullie opnieuw in de hoek zaten :(
Wat de verdeling van de tafels betreft moet ik altijd wat rekening houden met de wensen van lokale ploegen die soms gezamelijk inschrijven of mij achteraf laten weten dat ze graag dicht bij een bepaald team willen zitten voor de sfeer en ambiance :banana-dance:
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik "ploegen uit het circuit" wat centraler in de tent probeer te plaatsen om te vermijden dat ze teveel last zouden hebben van het lawaai.
Helpt niet altijd veel, want vrijdag werd ik daar terug constant over aangesproken, ideale plaats is er niet denk ik op ons dorpsplein :mrgreen:
Ik weet ook niet altijd welke ploegen meer voor sfeer, lawaai en andere overlast zullen zorgen vooraf , de namen van de ploegen maken dit niet altijd duidelijk :?
Soit , mss moet ik volgend jaar gewoon iedereen laten plaatsnemen volgens de datum van inschrijven :think:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door Rubby »

CyCo schreef:* Hoe gebeurt het ophalen na elke ronde? Elke keer werd ons blad als een van de eerste 3 opgehaald. Een paar rondes heb ik het getimed (in de gaten gehouden gewoon), en het duurt ongeveer 2 minuten om alle bladeren op te halen. 2 minuten maal 12 rondes is toch een 24 minuten meer denktijd die de laatst-opgehaalde-teams krijgen... ;)
Oeps ,dat mag inderdaad niet , normaal moeten de ophalers per ronde wisselen van kant.
Heb ik niet gemerkt (had het al heel druk :teasing-blah: )
Dat mocht je gerust komen melden of beter nog, noteren op het antwoordblad.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door Rubby »

CyCo schreef:* In de aankondiging stond; "fragmenten van de jaren 60 tot nu". Er zat (minstens) één vraag bij uit 1959! ;)
klopt, nonkel Hugo kan het niet laten :mrgreen: , maar meestal is dit ook het gevolg van het gekozen thema.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door Rubby »

CyCo schreef:* En dan wat ik het meest erg vond; teams die gaan "kijken" naar de prijzentafel voor het bekendmaken van de resultaten. Probleem was dat het voor minstens een handvol mensen niet bij kijken bleef. Ik zag mensen heel mooie prijzen gewoon meenemen... Die hebben natuurlijk waar voor hun geld :o Toppunt was dat sommigen daarvan slechts bij de laatste 10 eindigden, en als het hun eigenlijke beurt was dan ook nog eens naar de prijzentafel gingen...
Beetje zielig vind ik, en vooral jammer voor de ploegen die wel verdiend vooraan eindigen en hierdoor dan geen kans maken op de mooiste prijzen.
Dit is inderdaad heel erg :evil:
Normaal vraag ik wat helpers om dit in de gaten te houden maar vrijdag stonden die op dat moment net buiten en was het kwaad al geschied blijkbaar.
Ik heb inderdaad een trappistenpakket zien verdwijnen en zag dit bij een team staan maar was dan niet zeker of ze deze al dan niet gewonnen hadden in de tombola.
Moeilijk om dan de ganse tent op zijn kop te zetten als je het niet hebt zien gebeuren.
Maar ongelooflijk dat mensen zomaar dingen meenemen, gelukkig stond de prijzentafel dan nog achter mij want anders was ze al leeg voor dat de quiz gedaan was denk ik :D
Beste voorbeeld was tijdens de pauze, we proberen een technisch probleem op te lossen ( ik vraag vooraf om niet naar de prijzentafel te komen) en dan komen er toch paar af die mij en mensen van de jury gewoon op zij duwen om te kunnen kijken :shock: , één van onze laptops lag bijna van de tafel, als je dan vraagt om weg te gaan krijg je nog een boze blik :roll: :x
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door Rubby »

CyCo schreef:Verder vraag ik me ook af of we geen uitslag kunnen zien van de "bierbeker" :p Om te weten hoeveel meer we volgende keer nog moeten drinken :p En is het enkel een bierbeker of alle consumpties, en zijn in dat geval chips/hotdogs daar ook bij? :)
Een bierbeker is er niet echt.
Paar lokale ploegen maken er een sport van om een redelijk wat consumaties te halen tegen het einde van de avond :dance:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door vinceluka »

Rubby schreef:
CyCo schreef:* En dan wat ik het meest erg vond; teams die gaan "kijken" naar de prijzentafel voor het bekendmaken van de resultaten. Probleem was dat het voor minstens een handvol mensen niet bij kijken bleef. Ik zag mensen heel mooie prijzen gewoon meenemen... Die hebben natuurlijk waar voor hun geld :o Toppunt was dat sommigen daarvan slechts bij de laatste 10 eindigden, en als het hun eigenlijke beurt was dan ook nog eens naar de prijzentafel gingen...
Beetje zielig vind ik, en vooral jammer voor de ploegen die wel verdiend vooraan eindigen en hierdoor dan geen kans maken op de mooiste prijzen.
Dit is inderdaad heel erg :evil:
Normaal vraag ik wat helpers om dit in de gaten te houden maar vrijdag stonden die op dat moment net buiten en was het kwaad al geschied blijkbaar.
Ik heb inderdaad een trappistenpakket zien verdwijnen en zag dit bij een team staan maar was dan niet zeker of ze deze al dan niet gewonnen hadden in de tombola.
Moeilijk om dan de ganse tent op zijn kop te zetten als je het niet hebt zien gebeuren.
Maar ongelooflijk dat mensen zomaar dingen meenemen, gelukkig stond de prijzentafel dan nog achter mij want anders was ze al leeg voor dat de quiz gedaan was denk ik :D
'k Zag twee ploegen trappistjes stelen
o het was een schande!
't Was een schande boven schande
dat die ploegen stelen konden.
Hi hi hi, ha ha ha
'k stond erbij en ik keek ernaar.

Dat dacht ik net voor het afroepen van de uitslag aan de prijzentafel waar ik onze quizburen elk een sixpack trappisten van de prijzentafel zag meegraaien. :o
Dat leek me iets te vroeg om juist te zijn en heb dat feit onmiddellijk gemeld bij Rubby, die me echter antwoordde dat dit tombola-prijzen waren. :think:
Nu, als de organisator dat zegt dan zal dat wel zo zijn, al vond ik het toch vreemd dat 10’ na de uitreiking nog tombola-prijzen opgehaald werden temeer deze midden de quiz-prijzentafel stonden.

Afgaande op jouw reactie nu op het forum lijk je daar precies zelf ook minder van overtuigd en als het dan toch klopt dan is dat zeker niet netjes. Ik veronderstel immers dat je deze ploegen persoonlijk kent want gedurende de quiz scandeerden ze ettelijke keren uw naam en werd je erdoor getrakteerd. Fanclub Rubby zeg maar :mrgreen:

Het waren ook dezelfde ploegen die de naam van de quiz alle eer aandeden, door luidkeels mee te zingen, de polonaise te dansen, op de stoelen te gaan staan en mede de percussie te verzorgen op de wanden van de tent.
Buiten dat laatste (wat er toch over is) vond ik het bijzonder amusant om dat allemaal gade te slaan en zulke toestanden verwacht je trouwens ook als je naar dergelijke quizzen afzakt.
Echter, een geluk dat op deze quiz geen titels geraden hoeven te worden en dat de kwaliteit van het geluid meer dan degelijk was anders was het onmogelijk geweest om te quizzen naast deze “ambiance”-ploegen.

Wat de quiz zelf betreft kan ik korter zijn, de Testedoene crew heeft al meermaals bewezen dat ze hun publiek telkens een quiz op maat kunnen aanbieden, en dat was ook nu weer het geval. :handgestures-thumbupright:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
CyCo
Fan
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 19:02

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door CyCo »

Rubby schreef:
CyCo schreef:Verder vraag ik me ook af of we geen uitslag kunnen zien van de "bierbeker" :p Om te weten hoeveel meer we volgende keer nog moeten drinken :p En is het enkel een bierbeker of alle consumpties, en zijn in dat geval chips/hotdogs daar ook bij? :)
Een bierbeker is er niet echt.
Paar lokale ploegen maken er een sport van om een redelijk wat consumaties te halen tegen het einde van de avond :dance:
Wordt dat bijgehouden? Indien ja; eindstand graag! :P
Volgend jaar komen we meedoen voor die fictionele bierbeker! ;)

Dank voor de antwoorden en reacties alvast ;)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 13° Bellemse muziekquiz - 16-08-2013

Bericht door Rubby »

vinceluka schreef:
Rubby schreef: Dat dacht ik net voor het afroepen van de uitslag aan de prijzentafel waar ik onze quizburen elk een sixpack trappisten van de prijzentafel zag meegraaien. :o
Dat leek me iets te vroeg om juist te zijn en heb dat feit onmiddellijk gemeld bij Rubby, die me echter antwoordde dat dit tombola-prijzen waren. :think:
Nu, als de organisator dat zegt dan zal dat wel zo zijn, al vond ik het toch vreemd dat 10’ na de uitreiking nog tombola-prijzen opgehaald werden temeer deze midden de quiz-prijzentafel stonden.
Afgaande op jouw reactie nu op het forum lijk je daar precies zelf ook minder van overtuigd en als het dan toch klopt dan is dat zeker niet netjes. Ik veronderstel immers dat je deze ploegen persoonlijk kent want gedurende de quiz scandeerden ze ettelijke keren uw naam en werd je erdoor getrakteerd. Fanclub Rubby zeg maar :mrgreen:
Even ter verduidelijking !!!
Toen je kwam melden dat er prijzen aan het verdwijnen waren was ik niet zeker of die gasten winnaars waren van de tombola of deze gestolen hadden.
Ik probeer veel in de gaten te houden , maar kan helaas niet alles zien (toch heb ik soms het gevoel dat bepaalde mensen dit wel verwachten :( )
Direct hulp gehaald om dit op te lossen maar blijkbaar reeds te laat.
We weten inderdaad wie de trappist gepikt heeft (één pakket , door één ploeg !)en het waren niet de vrienden van de presentator maar wel de naburige tafel waarvan ik trouwens maar twee personen ken als dorpsgenoten het zijn zeker geen persoonlijke vrienden .
We zullen hier als feestcomité passend gevolg aan geven :x .
Toevallig bleek één daarvan een werkmakker te zijn van één van de deelnemers van de vrienden van de presentator (kon ik niet voorzien bij de tafelschikking).
Wat het scanderen van mijn naam betreft: de vrienden van de presentator zijn inderdaad vrienden/voetbalouders van het ploegje waar mijn zoon bij speelt.
Ik werd maar door één ploeg traktaties aangeboden en dat was die tafel, naast de taart die ze meegebracht hebben (de kids hadden deze 's middags gemaakt, maar ik had er nog geen gekregen wegens druk bezig met voorbereidingen :cry: )
Dat die andere ploeg ook mijn naam riep is niet moeilijk , ze riepen gewoon mee met hun buren en daarnaast denk ik dat 3/4 van de tent mij wel kent in Bellem :mrgreen:
Plaats reactie