2e Muziekquiz Massagesalon - Sint-Niklaas - 14/06

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Philip b
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 13:15

2e Muziekquiz Massagesalon - Sint-Niklaas - 14/06

Bericht door Philip b »

De einduitslag (maximum 270 pt):

1 SYMPATHIE VUR DEN DUVEL 258 :clap: :clap: :clap:
2 KAS & THE HOLLY'S 256 :clap: :clap:
3 KOERIER 252 :clap:
4 BRUCE HORNY & THE REST 250
5 DE HIJSBEREN 239
6 DE BENDE VAN SARDONIS 239
7 OESJE 237
8 PRETTY PARACETAMOL 237
9 INTERSTELLAR OVERDRIVE 232
10 FLOPPY'S 230
11 DE KWISSETIERS 226
12 4 PINTJES VOOR TAFEL 7 OP KOSTEN VAN DE JURY 226
13 DE PROEFKONIJNEN VAN PROF. DR. H.S. UIT TEMSE 211
14 WESTBEST 195
15 TROGLODYTES 188
16 JEZUS HAD OOK LANG HAAR 184
17 ABSOLUTE BEGINNERS 180
18 VAN ABBA TOT GAGA 177

Fijne 2e editie van onze Sint-Niklase collega's!
Aangenaam niveau met hier en daar een pittig fragment om het voor de betere ploegen uitdagend genoeg te maken en mensen met kinderen waren een beetje in het voordeel tijdens de laatste 'Disney-ronde'... ;)
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: 2e Muziekquiz Massagesalon - Sint-Niklaas - 14/06

Bericht door Quasimodo »

Laatste quiz van ons seizoen en ...afknapper van jewelste !
zaal(tje) waar pakweg 50 man in kan met de gevolgen van dien...
geroezemoes, lawaai en weet ik veel met gevolg bijna niet te verstane muziek (?)
Blijkbaar werkten er 2 boxen niet (gelukkig voor het gevolg van Bruce en Co want anders waren die nog doof vandaag)
Over de keuze van de quizmaster ga ik mij niet uitlaten want dat is ieder zijn meug maar kwestie van omgeving een ramp in quadraat !
Bediening helemaal geen klagen maar van geluid ...
Met alle respect maar heb de laatste jaren al overal gezeten (van tenten, schuren tot containers) maar van klank was dit een absoluut dieptepunt !
Herhaal nogmaals: van muziekkeuze geen klagen, ieder zijn meug maar sorry zoiets hoeft voor mij niet meer !

Is zoals gezegd de laatste van ons seizoen (als we nog verder bestaan) dus schiet mij maar af om deze negatieve maar gerechtvaardigde kritiek ! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 2e Muziekquiz Massagesalon - Sint-Niklaas - 14/06

Bericht door Luk »

Het is "ook rechtvaardig" te zeggen dat je een hele quizorganisatie niet enkel mag beoordelen op de "klank"-kwaliteit.

Akkoord, tijdens de eerste twee reeksen fronsten wij ook onze wenkbrauwen, maar dat werd toch later bijgestuurd (ook de richting van onze onze oogbeharing 8-) ).
Net als bij de (eigenlijk in de aanvang (enkel op dat punt !) nog veel meer desastreuze quiz in Merksem vorige week (ook na enkele reeksen bijgestuurd tot best aanvaardbaar niveau...).

Het is een nachtmerrie voor elke organisator: weken, maanden voorbereiden, uitdokteren en bijsleutelen en dan op de avond tot de constatatie komen dat het "gewoon niet overkomt" wegens technische mankementen of de akoestiek van de zaal.
Zelfs héél ervaren organisaties als deze van Rock Monsieur en Testedoene hebben hiermee te maken gehad, herinner ik me.

Natuurlijk heeft niemand dit als ploeg graag: intens moeten luisteren naar wat als opgave boven het geroezemoes uit komt, en ja, dat was ook op deze quiz (zoals gezegd volgens mijn ervaring tijdelijk zoals bij de Antwerpse quiz) het geval. Ook wij hielden toen ons hart vast voor een hele avond op dat geluidsniveau.

Maar er zat veel meer in deze quiz na de bedenkelijke geluidsstart - die volgens mij toch wel werd gecorrigeerd.

Ook aan onze tafel werd luidop geopperd dat dit een opzet en een organisatie was die wellicht heel wat meer regelmatige muziekquizzers zou bekoren: een mix tussen vele genres, met wat speels gebrachte themareeksen (masochisme, masturbatie en sex, bijvoorbeeld... goed gevonden) en de links rond de Billboard-hitparade.

Om een door de organisatie gekozen reden wordt er weinig reclame gemaakt rond deze quiz (wat werd aangekondigd was wél correct qua moeilijkheidsgraad en wat je kon verwachten - facebookpaginagewijs).
Naar ik hoorde zou het om fundraising gaan om de kas van een algemene quizploeg te steunen.
Zet deze quiz (met uitgebreider jury en personeel) in een grotere zaal (met goede klank vanaf reeks 1) en je hebt een fijne instapquiz waar heel veel ervaren ploegen ook van zullen smullen...

Enfin, dat is mijn mening.
Niet steeds de meest gedeelde :twisted: , maar soit...

Van mij dus wel proficiat aan de organisatie, ook voor de bijsturing van de klank of het volume na de slechte start!
Bedankt voor een mooie avond quizzen en genieten van jullie vindingrijkheid! :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: 2e Muziekquiz Massagesalon - Sint-Niklaas - 14/06

Bericht door Magic »

Hé mannen, het verhaal van het geluid klopt en in deze zaal moet echt wel beter mogelijk geweest zijn, maar ach
Vorige week in Merksem had John mij gevraagd om voor het geluid te zorgen. Ik zag 's middags pas voor het eerst de zaal en wist onmiddellijk dat het moeilijk zou worden. Ik blijf erbij dat in de zaal in St Niklaas betere mogelijkheden waren, maar het kan perfect zijn dat de verantwoordelijke van het geluid ook hier pas op het nippertje tot de vaststelling kwam.

Onze frustratie en dus ook die van Stef zat 'm ook wel in de spijtige afloop. Van een zo goed als zekere 5de plaats vielen wij plots terug tot plaats 8 en wij merkten onmiddellijk dat we minstens een punt te weinig kregen. Dat scheelde idd maar 1 plaats, maar ook dat was niet 100% zeker. Bovendien werden de antwoorden van de zogenaamde puzzelronde niet gegeven. Toch wel jammer.

Bovendien is zoals Stef het zegt onze ploeg niet meer wat ze was en moeten wij dringend gaan zien wat we volgend seizoen zullen doen.
Dus schuld ligt volledig aan ons :D

Goeie quiz dus met enkele leuke items, maar zoek volgend jaar een betere zaal en laat die F*cking Disney films voor wat ze zijn :D (voor de filmquiz dus :D )
Als we nog bestaan, zijn we er dan volgend jaar wel terug bij, ondanks Stef zijn gebrom :lol:
VanGrauwel
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:42

Re: 2e Muziekquiz Massagesalon - Sint-Niklaas - 14/06

Bericht door VanGrauwel »

Bedankt voor jullie reacties, zowel de positieve als de negatieve. Wij proberen hier zeker onze lessen uit te trekken!

Wij beseften zelf ook dat het geluid niet goed zat hoor. Vorig jaar hadden we al geleerd dat 2 luidsprekers onvoldoende waren voor deze zaal, dus hadden we er nu 4 gevraagd. De installatie wordt ook gebruikt voor scoutsfuiven, en normaal gezien is daar ook wel 'geroezemoes' :D . Tijdens de week alles prima getest, en ook om 19.00u werkte alles naar behoren. Dan plots, om 19.45u: groot alarm, want die ene box in de hoek geeft geen geluid meer! Ondertussen is de zaal aan het vol lopen, en kun je niet veel meer doen. De bekabeling wellicht, maar die was al vastgetapet achter de stoelen en tafels door ... je zit vast. En dan moet je bijsturen: de klankbalans is uiteraard uit evenwicht, en dat probeer je te herstellen met de 3 overige luidsprekers. Probeer maar eens, terwijl je een quiz aan het presenteren bent en zelf niet 'in het geluidscentrum' zit en het dus niet kunt beoordelen.

Zelf vraag ik me nu af of de zaal qua akoestiek wel geschikt is. Het blijft raar dat je het geroezemoes zo moeilijk kon overstemmen. Maar zo'n zaaltje van een café is wel gemakkelijk als je maar met 2 organisatoren bent, dan moet je je niets aantrekken van de catering en de bediening. De bedoeling was inderdaad om de kas een beetje te spijzen van onze eigen (algemene) quizploeg.

De quiz is inderdaad enkel via Facebook aangekondigd, en dat bleek voldoende om volzet te raken. En op die manier konden we vele gelegenheidsploegen uit onze vriendenkring de kans geven. Het idee van de puzzelronde vind ik zelf nog steeds goed, maar er kon geschaafd worden aan de uitwerking: geen 3x laten horen, misschien bonuspunten als je sneller afgeeft ... Ik heb bewust nagelaten om de 80 antwoorden af te lezen, want ik had het gevoel dat ik de volledige aandacht van de zaal niet meer had op dat moment. En vele ploegen hadden sowieso alles juist :D . En bij Disney hadden we misschien uitvoerder + film kunnen vragen.

Het is leergeld, maar zoals je ziet stellen we ons zeker open voor opbouwende kritiek! Laat maar komen!
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 2e Muziekquiz Massagesalon - Sint-Niklaas - 14/06

Bericht door Buddy59 »

Knap quizke mannen, goe in elkaar gestoken, proficat :clap: :clap: :clap:
Proficiat ook aan de winnaars Sympathie Vur Den Duvel :clap:
Wim & co, volgend jaar zijn wij er terug bij ;)
Plaats reactie