Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vrij !

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem/Diksmuide

Bericht door Keiem »

De voorlopige inschrijvingslijst:

01. Metal Mickeys
02. Starbuk & Apollo
03. Kas Horny & The Fabs
04. Martha Wainwrong ain't right
05. de Rechte Bananen
06. 4 sLEEpless Horsemen of The Apocalypse
07. de Stimpy's
08. Jan Piet Joris en Sam Gooris
09. Lou Reed in Vélo
10. Los Locos
11. Tequila Overdrive

Nog plaats voor 1 ploeg:
12. ???


Inmiddels is de quiz volledig opgesteld en ik kan jullie vertellen dat het een straffe line-up geworden is. Zo zullen heel wat bekende smaakmakers uit het woelige decennium passeren, meestal met minder bekende songs. Ook heel wat one-hit wonders (of in sommige gevallen zelfs 'no-hit' wonders) en uiteraard ook een erg gevarieerd mengelmoes van stijlen: singer-songwriter, hardrock, hiphop, pop, electronica, maar vooral heel wat gitaren uit de indierock. Veel klassieke bands hebben dan weer de quiz niet gehaald want het zal een jaren 90 gebeuren worden ZONDER usual suspects als Oasis, dEUS of Nirvana. En jullie zijn ongetwijfeld al de volledige zomer bezig met het herbeluisteren van jullie afrekeningscd's? Wel, dat zal helaas verloren moeite zijn, want als je die avond twee songs daaruit hoort, dan zal het veel zijn. Ik heb vooral gekozen voor de -uit het oog verloren- pareltjes die nooit meer de radio halen en zelden of nooit aan bod kwamen op eerdere quizzen. Er waren twee grote voorwaarden bij het selecteren van de tracklist: "Vind ik het leuk (zelfs na zovele jaren)?" en "Is het nog niet te vaak gevraagd?". Het leeuwendeel van de songs werd gedraaid op de radio, maar een drietal keer passeert een albumtrack.
Met deze gratis quiz is het dus enerzijds de bedoeling dat we op zoek gaan naar de beste kenners van de jaren 90, maar hopelijk ook lekker nostalgisch te doen en misschien enkele artiesten te (her-)ontdekken. Ook zal ik eens kijken of ik nog enkele prijsjes kan vinden zodat er voor de top 3 toch iets kan uitgedeeld worden (tweedehands jaren 90 cd's?).
De quiz werd inmiddels al eens voorgetest door Marc Vermeiren die (op zijn ééntje!) heel gevarieerde scores behaalde. Hoe dichter we kwamen bij de eeuwwisseling hoe moeilijker het werd voor hem. Dit kwam duidelijk door de hoeveelheid electronica die daar wat meer aanwezig was. Hij haalde er dan wel songs uit waarvan ik weet dat het erg harde noten zijn. We zijn ook allebei van mening dat de winnaars wel ergens rond de 80-85% zullen uitkomen, want er zijn veel herkenbare artiesten en ook wat titels betreft ben ik gul geweest. En er zijn enkele interessante samenwerkingen in de ploegsamenstellingen: Martha ft Guess Who, Kas ft Fab & Horny, Starbuk ft Paris Hilton, Los Locos ft Sympathie, ... Maar ook traditionele ploegen zullen hier erg sterk staan zoals Tequila of JPJSG en ik denk dat er nog enkele verrassingen zullen tussen zitten. Pronostieken mogen altijd uiteraard.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem/Diksmuide

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef: Pronostieken mogen altijd uiteraard.
Geen idee hoe de coalities zijn gevormd, dus aan een pronostiek waag ik mij niet...
Benieuwd hoe ver en hoe dicht Dimitri het gaan zoeken is, wij kijken er naar uit, al hadden we (vooral dan onze Baaigones) nog liever een 90s-quiz gehad, met wat hits uit die periode, al kan ik de keuze voor enkel 'alternatief' zeker begrijpen !

Wij vinden trouwens de naam van het café, ttz 'De Kroeg', heel erg OK :-)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door SpeedKing »

Doe maar Sympathy For Locos of zo, want het is 50-50% en geen featuring!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door Luk »

Greatest Locos lijkt nog juister...

Of Locos Tits?

;)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door Keiem »

Luk schreef:Greatest Locos lijkt nog juister...

Of Locos Tits?

;)
Weet je wat, vechten jullie het de avond zelf onderling uit en schrijf de gekozen naam gewoon op het eerste antwoordblad :D
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door rino »

Hey Gianni, ik stuurde je daarnet een pb...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door Keiem »

rino schreef:Hey Gianni, ik stuurde je daarnet een pb...
Zijn huiskamer is momenteel een werkplaats (schilderwerken) en hij heeft dus even geen internet.
Ik stuur je een bericht met zijn telefoon.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door rino »

Keiem schreef:
rino schreef:Hey Gianni, ik stuurde je daarnet een pb...
Zijn huiskamer is momenteel een werkplaats (schilderwerken) en hij heeft dus even geen internet.
Ik stuur je een bericht met zijn telefoon.
Ah, merci. :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door SpeedKing »

Uitvechten, alsof ik niet akkoord zou zijn met een ploegnaam met tits in de naam? Peace, love, hoor Keiem, zonder bloedvergieten: Loco Tits it will be! Een ploegnaam waar vele andere teams nog een puntje kunnen aan zuigen! (Onze prestatie daarentegen)....
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door kasenco »

geen idee hoe de ploegen zijn samengesteld (vind bv Vince nergens terug, zal wel ergens onderdak hebben gevonden), dus hou ik het gewoon bij een 5e plaats voor onze ploeg ;)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door vinceluka »

kasenco schreef:geen idee hoe de ploegen zijn samengesteld (vind bv Vince nergens terug, zal wel ergens onderdak hebben gevonden), dus hou ik het gewoon bij een 5e plaats voor onze ploeg ;)
Ingeschreven met Would-be monkees maar doordat Phon moest afzeggen drong een naamsverandering zich op,
het zijn de Metal Mickeys geworden, dan weet je ook direct wie zijn vervanger wordt. ;)
Gelukkig vorig weekend nog samen gequizt, toen bleek immers dat deze afspraak ontbrak in zijn agenda. :pray:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door Tonyvdb »

met Ludwig erbij lijken Vince/Johan/Kubb mij zo goed als onklopbaar ... als zij al gaten in hun 90s-kennis hadden, dan zal Ludwig die wel vakkundig opvullen.

Dus mijn pronostiek : 1. Metal Mickeys

Maar, dat wil niet zeggen dat wij ons als makke lammetjes naar de slachtbank zullen laten leiden !
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door Keiem »

Er zitten verrassende samenstellingen in. Kas Horny & The Fabs is een naam die duidelijk laat weten wie er in het team zit, maar ook Martha is versterkt met Geert Huys, dus zelfs met drie staan die sterk. Starbuk krijgt wat hulp van mijn 90s festivalcompagnon Gianni, dus dat zal ook wel wat punten opleveren. Los Locos gaat een blind date aan met Sympathie en er zijn nog de vele klassieke teams waar ik veel van verwacht: de Bananen staan ongetwijfeld hun mannetje bij al die indierockfragmenten, en afgaande op de individuele van Marc VA zal hij zich zaterdag ook wel in zijn sas voelen, en verder ziet ook JPJSG de quiz erg zitten verneem ik. Maar ook ik kan niet ontkennen dat Metal Mickeys topfavoriet zijn. Aan jullie om het tegendeel te bewijzen...
:lol:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:met Ludwig erbij lijken Vince/Johan/Kubb mij zo goed als onklopbaar ... als zij al gaten in hun 90s-kennis hadden, dan zal Ludwig die wel vakkundig opvullen.

Dus mijn pronostiek : 1. Metal Mickeys

Maar, dat wil niet zeggen dat wij ons als makke lammetjes naar de slachtbank zullen laten leiden !
sluit me hier volledig bij aan
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Re: Zat 7 Sept - Alt 90 muziekquiz - Keiem - nog 1 plaats vr

Bericht door (KUB) »

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:met Ludwig erbij lijken Vince/Johan/Kubb mij zo goed als onklopbaar ... als zij al gaten in hun 90s-kennis hadden, dan zal Ludwig die wel vakkundig opvullen.

Dus mijn pronostiek : 1. Metal Mickeys

Maar, dat wil niet zeggen dat wij ons als makke lammetjes naar de slachtbank zullen laten leiden !
sluit me hier volledig bij aan
Een beetje minder mag ook, hoor. Een 'b' bijvoorbeeld. ;)
Plaats reactie