4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door aLEEce in chains »

Gisteren met niet al te hoge persoonlijke verwachtingen (qua teamprestatie) afgezakt naar de quiz van de Espen. We zitten niet echt met een eurodance kenner in onze ploeg en vreesden een beetje met de inbreng van de vijfde Espe (welke Espe ben jij trouwens M?) dat het aantal beats nog de hoogte in zouden gaan. In de praktijk viel dit vrij goed mee. Met de terugkeer van Parma Espe hadden we gehoopt op een streepje meer hardere nummers, doch ook dit viel (misschien in ons nadeel?) mee. We speelden voor het eerst met B, die nogal new-wave minded is, maar hij bleek toch veel meer dan dat te kennen. De quiz begon mooi op tijd en het tempo zat er voor mij goed in. Themarondes (de afstandbediening/tv-series) werden afgewisseld met mixrondes en we kregen ook een superronde. Als we het scorebord (overzichtelijk en leuk om te zien wie in plaatsen steeg of daalde) in de gaten hielden moet die superronde ons in vergelijking met de andere ploegen meer kwaad dan goed gedaan. Het tempo bleef goed aangehouden (zelfs een technisch defect met de micro juist voor de pauze kon hier geen roet in het eten gooien), waardoor de quiz op een zeer mooi uur afklokte. Als ik me niet vergis, werden de prijzen al uitgereikt rond 00u05. De onschuldige linkerhand van gekookte espe zorgde dat we onze naam van FC Tombola blijven aanhouden, waarvoor dank.

Conclusie: leuke avond, goeie bediening, geluid voor ons misschien soms iets te luid (heb wel al vernomen dat er volgend jaar misschien gekeken zal worden voor vier boxen), mooie prijzentafel en goede verbeteraars. Hopelijk volgend jaar weer het aantal ploegen die deze gasten en dame verdienen, zijnde een FULL HOUSE! Ik heb ook vernomen dat de analyse al gestart is :mrgreen:

Proficiat aan de winnaars Martha Wainwrong ain't right, tweedes Greatest Tits en de bronze plak Bruce Horny and the rest (die toch een ferme remonte hebben ingezet als ik het scoreverloop volgde). :clap:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
No ID
Popstar
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 11:43

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door No ID »

Niets dan lof voor deze quiz : veel variatie in de fragmenten, veel goede muziek gehoord, originele invalshoeken (de afstandsbediening, de superronde, …), duur vd fragmenten ideaal, goed geluid, leuke presentatie zowel vd presentator zelf als op het scherm (na elke ronde projectie vd tussenstand waar we zagen wie gestegen & gedaald was en met hoeveel plaatsen tov de vorige ronde :handgestures-thumbupright: ), verbetering ook niets op aan te merken, vlotte bediening , heel lekkere espe gegeten ook :)

Ook een pluim voor de doenbare moeilijkheidsgraad, want de laatste tijd is er toch een trend om quizzen alsmaar moeilijker te maken. Maar hier werden moeilijkere & makkelijkere nummers heel goed afgewisseld. Eigenlijk verwonderlijk dat hier niet meer gelegenheidsteams aanwezig zijn. Deze quiz verdient inderdaad echt wel een volle zaal!

Proficiat ook aan de top 3 & aan Men in Black om die top 10 plaats alsnog te pakken :clap: , want spijtig genoeg voor ons zijn we de laatste ronde nog net uit die top 10 gevallen. Deel 3 (waaronder de favorietenronde) ) lag ons duidelijk minder dan de teams die ons achtervolgden. Maar dat kon onze pret niet bederven. De volgende editie komen we gewoon terug om opnieuw te strijden voor die top 10 & vooral om ons weer te amuseren
accuphase
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 18:26

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door accuphase »

Ik heb niks dan lof voor deze evenwichtige quiz. Veel variatie, goeie klank, mooie prijzentafel. De dansmuziek was niet echt ons ding, maar we hebben er ons doorgetrokken. Jammer dat er niet meer ploegen waren.

Zij die afwezig waren hadden ongelijk... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door Schalckske »

Bij deze willen wij eerst en vooral alle deelnemers bedanken voor hun opkomst. Ook de eerste goede commentaren doen erg veel deugd, zeker nadat de zenuwen bij de organisatie plots bijzonder strak gespannen stonden vanwege de problemen met de microfoon...

Bij deze toch al de uitslag van gisteren (kwestie van de schande van vorig jaar een beetje uit te wissen ;) ). Deze werd ook al ingegeven op muziekquizzen.be...

1. Martha Wainwrong Ain't Right 400 (op 432)
2. Greatest Tits 389
3. Bruce Horny & The Rest 386
4. Paris Hilton Look-a-Likes 383
5. De Rechte Bananen 380
6. Kas & The Holly's 373
7. Starbuk & Apollo 359
8. De Stimpy's 357
9. Bellem Brug 356
10. Men In Black 350
11. No ID 349
12. Gebird 343
13. De Jeugd Van Toen 337
14. 4 sLEEpless Horsemen Of The Apocalypse 328
15. Los Locos 323
16. Testedoene 318
17. Spek en Bonen 317
18. Willy's en Minetten 311
19. Kannienarhuisgaanders 311
20. JD & The Kinky Ballerina's 311
21. My Dying Pride 280
22. Abeelken 279
23. De Knaspers 260
24. Wat Was De Vraag Nu Alweer? 236
25. Oempa-Loempa's 209
26. Sven @ The Ladies 164


Een volledige analyse volgt waarschijnlijk vanaf vanavond, maar eerst de zaal gaan opkuisen zodat de Aalterse jeugd morgen weer naar school kan :)
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door PEKEBO »

Leuke avond, gezellige sfeer (zeker achter ons bij een dronken bende uit de streek van Willebroek :P ), aangename tafelgenoten (eindelijk eens.. :mrgreen: ), knappe organisatie. :handgestures-thumbupright:

Slecht uit de startblokken geschoten maar toch nog goed aangekomen na een lastige remonte tegen sterke ploegen, dus zeker tevreden met onze podiumplaats. Een overwinning zoals vorig jaar zat er deze keer nooit in na de sterke prestatie van Martha & Co. :clap:
Ook Greatest Tits feat. Swedisch Hendrik Mafia kwamen sterk voor de dag.

Nu al gewapend voor volgend jaar, Gunther D's Botsautomix :character-beavisbutthead: meegenomen van de prijzentafel (sorry Keiem :teasing-neener: ).

Espen en populaire presentator, bedankt voor de geweldige avond!
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door Schalckske »

Start van de quizanalyse

Net zoals alle voorbije edities kozen we voor een combinatie van mixrondes, themarondes (binnen 1 overkoepelend hoofdthema) en een aantal speciale rondes (favorieten, x-tro's, en dit jaar voor het eerst een superronde die wij gepikt hebben van het algemene quizcircuit, waar we dat zelf altijd erg graag spelen). Het overkoepelende hoofdthema dit jaar was "Een avondje TV". Met de vijf themarondes hebben we getracht de chronologie van wat voor (sommige van ;) ) de Espen een ideaal avondje TV is.

Ronde 1

De eerste ronde van de avond was al onmiddellijk een themaronde, getiteld "Geeft Da Bakske Nen Keer Ier". Als tip gaven we de afbeelding van een Telenet-afstandsbediening weer. Wie goed heeft opgelet, kon zien dat het opschrift van alle knoppen van deze afstandsbediening werd gewist, behalve deze waarnaar een verwijzing in één van de fragmenten of de lyric zat.

1. Huey Lewis & The News (24) - The Power Of Love (26)
2. Eddie Cochran (21) - Three Steps To Heaven (25)
3. Goose (22) - British Mode (18)
4. Public Enemy (15) - Rebel Without A Pause (6)
5. David Bowie (21) - 5 Years (26)
6. Jennifer Lopez (20) - Play (24)
7. The Hollies (22) - Bus Stop (24)
8. MN8 (12) - I've Got A Little Something For You (25)
9. Billy Swan (22) - I Can Help (26)
10. DJ Fresh (ft. Sian Evans) (18) - Louder (24)
11. Billy Ocean (22) - Red Light Spells Danger (20)
12. The Jayhawks (18) - Blue (22)
13. (Franki Valli) & The Four Seasons (18) - Sherry (24)
14. Artful Dodger (ft. Craig David) (13) - Re-Rewind (20)
15. Crowded House (26) - Better Be Home Soon (26)

Lyric: Coldplay (23) - Yellow (22)

Algemene conclusies:

- In deze ronde werden over het algemeen hele hoge scores behaald. Martha Wainwright Ain't Wrong en Kas & The Holly's behaalden beiden een maximum, gevolgd door een pelotonnetje van 5 ploegen met 31 op 32. Slechts 1 ploeg gebuisd deze ronde.

- We hebben er bewust voor gekozen om, gedurende de ganse quiz, heel veel titels te laten horen, wat misschien ook een deel van de hoge scores verklaart.

- Op de titel "Rebel Without A Pause" na, werden alle fragmenten door minstens 10 ploegen gevonden.

- Zoals we zelf ook op voorhand hadden verwacht, werd MN8 bijzonder vaak met Backstreet Boys verwacht. In de lijn van het thema werd ook een aantal maal op 5ive gegokt (maar op het tipblad was deze knop niet aangeduid).

- Lyrics zijn niet altijd evident. De toch wel hoge scores verrasten mij persoonlijk toch enigszins (in positieve zin uiteraard)
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door SpeedKing »

Sjonge, jonge, wat een vaart zat er in deze quiz. Traditiegetrouw is deze quiz inhoudelijk te ver van het bed van Los Locos, en ook dit jaar weer, maar de quiz verliep zo geolied dat je daar de avond zelf alvast niet kon over kniezen. En als het al eens ver van ons bed is, dan is het af en toe ook nog eens grappig, in een Espequiz zit een soort zottigheid / fungehalte ingebakken.

De mengeling aan genres was nog bonter dan ooit waardoor we na een superstart helemaal bont en blauw werden teruggeslagen naar de buik van het peloton. Verleden keer vond ik het soms nog wat eenzijdig ver van mijn bed, dit jaar was het veelzijdig ver van mijn bed ;). Als het dan wel eens in mijn straatje was, was het ook steengoed: Soldier Of Fortune van Deep Purple is zowat ook mijn favo DP nummer, Mott The Hoople (nooit verwacht van Parma Espe), Iced Earth en vooral ook Breadfan van Budgie was genieten!

Superprojectie, makkelijk te volgen scoreverloop, en de check op de laatste ronde. Alle fouten uit het verleden vakkundig weggewerkt!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door Schalckske »

Ronde 2

De tweede ronde van de avond was de eerste mixronde. Traditiegetrouw zitten er een 4-tal mixrondes in een Espequiz, waarbij we 15 vaste rubrieken kiezen en in elke mixronde 1 fragment per rubriek vragen. De 15 rubrieken dit jaar waren: 50's , 60's , 70's , 80's , 90's , 00's , 10's , ambiance , anderstalig , Espedance , nederlandstalig , ntwadarter , singer-songwriter , tegelplakkers en ultratop.

1. Anouk (24) - Everything (5)
2. Gilbert Bécaud (24) - Et Maintenant (26)
3. Supertramp (22) - School (15)
4. Channel Zero (22) - Fool's Parade (22)
5. The Me In You (16) - Girl In Armour (18)
6. Confetti's (26) - C-Day (13)
7. Nirvana (24) - Frances Farmer Will Have Her Revenge On Seattle (2)
8. Ramses Shaffy (25) - Laat Me (23)
9. Labrinth feat. Emeli Sandé (17) - Beneath Your Beautiful (21)
10. Stargazers (3) - I See The Moon (5)
11. Danny Fabri (23) - Ca C'est La Vie (26)
12. Al Stewart (22) - On The Border (23)
13. Aretha Franklin (23) - I Say A Little Prayer (24)
14. Showtek + Justin Prime (11) - Cannonball (11)
15. David Gray (16) - This Year's Love (9)

Hoes: Crosby, Stills, Nash & Young (22) - Déjà Vu (20)
Foto: Milli Vanilli (26)

Algemene conclusies:

- De topscore in deze ronde werd opnieuw behaald door Martha Wainwrong Ain't Right met 31/33. Zij misten enkel de titel van Nirvana en de titel van de Stargazers. Slechts 2 ploegen waren gebuisd.

- De overgrote meerderheid van de zaal herkende Anouk. De titel was echter minder voor de hand liggend. Enkel Martha Wainwrong Ain't Right, Kas & The Hollies, Starbuk & Apollo, JD & The Kinky Ballerina's en de Kannienaarhuisgaanders hadden de titel correct. Ik zag behoorlijk vaak Jerusalem passeren.

- Een soortgelijk verhaal voor Nirvana, ook door de overgrote meerderheid van de zaal herkend. Ik zag zeker 15 verschillende Nirvana-titels passeren, maar enkel De Stimpy's en Los Locos haalden er de correcte titel uit.

- Het fragment van de Stargazers werd enkel volledig gevonden door Kas & The Hollies en Bellem Brug. Martha Wainwrong Ain't Right had enkel de uitvoerder correct. My Dying Pride, Oempa-Loempa's en Starbuk & Apollo hadden enkel de titel correct.

- Naast lyrics zijn ook albumhoezen over het algemeen niet evident, zeker niet voor gelegenheidsteams. Ook hier zijn we aangenaam verrast door de hoge scores voor de CSN&Y-hoes.
Gebruikersavatar
mieps
Fan
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 13:44
Locatie: 4 schelln espe

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door mieps »

Daarmee is de kop er voor mij ook af en ben ik (helemaal in de stijl van de laatste ronde) ontmaagd in het organiseren van een muziekquiz. Omdat het mijn eerste keer in de jury was, vloog de avond aan een sneltempo voorbij. Ik was achteraf dan ook verbaasd hoeveel momenten er aan mij voorbijgegaan waren zonder dat ik ze intensief had meegemaakt.
Daarom vind ik het heel leuk om alle positieve commentaren te horen/lezen. Het geeft mij in ieder geval een enorme boost om het niet bij deze eerste keer te houden.
Ik ben ook wel benieuwd naar de verdere analyse en meer nog naar de scores op de fragmenten die ik gekozen heb. Als trance-liefhebber was het niet makkelijk om mijn persoonlijke smaak in de quiz te smokkelen en daarom hoop ik ook stiekem een quizmastersolo te vermijden voor mijn fragmentjes.
Bedankt aan alle deelnemers en vrijwilligers en wat mij betreft tot volgend jaar!

Mieps aka Beenespe
---> Zaterdag 25 mei 2013: 4de "4 Schelln Espe" Muziekkwies in Aalter <---
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door Schalckske »

Ronde 3

De tweede themaronde van de avond kreeg de titel "En Anders? Geen Nieuws In Oaltre?" mee. Er werd getracht om de logische opbouw van het journaal (voor velen toch de opener van een avondje TV) te volgen: telkens drie fragmenten over politiek, de financiële wereld, sport, het weer en de lotto-uitslagen/kansspelen.

1. Bram Vermeulen (24) - Politiek (26)
2. Leonard Cohen (23) - Democracy (19)
3. Arcadia (15) - Election Day (25)
4. Barrett Strong (12) - Money (That's What I Want) (24)
5. DJ Fred & Arnold T. (6) - Wall Street (11)
6. Adventures Of Stevie V (17) - Dirty Cash (24)
7. Queen (26) - Bicycle Race (25)
8. Athlete (16) - Wires (17)
9. The Three Degrees (16) - The Runner (15)
10. Miike Snow (11) - Animal (14)
11. Bob Seger (& The Silver Bullet Band) (22) - Against The Wind (26)
12. Bobby Hebb (19) - Sunny (26)
13. The Magic Numbers (21) - Take A Chance (20)
14. Lene Lovitch (22) - Lucky Number (26)
15. Samson & Gert (26) - 10 Miljoen (26)

Lyric: 4 Non Blondes (26) - What's Up (26)

Algemene conclusies:

- Martha Wainwrong haalde opnieuw een maximumscore op deze ronde. Ook Greatest Tits haalde een maximumscore. Slechts 2 ploegen gebuisd.

- Op fragment vijf ("DJ Fred & Arnold T.") na, werden alle fragmenten door minstens 10 ploegen correct beantwoord.

- De lyric werd door de ganse zaal herkend.

- Daarnaast doet het ons deugd dat muziekminnend Vlaanderen zijn klassiekers nog kent. Samson & Gert werd door de gehele zaal herkend. Benieuwd wie de lucky bastard is die de vierdubbele greatest hits van Samson & Gert van de prijzentafel meenam :whistle:
Laatst gewijzigd door Schalckske op wo 29 mei 2013, 07:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door Schalckske »

De rest van de analyse volgt de volgende dagen. Voor vandaag hou ik het toch voor bekeken.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door Schalckske »

Ronde 4

De 4de ronde van de avond was de zogenaamde "superronde". Dit idee hebben we schaamteloos overgenomen uit het algemene quizcircuit. We kozen tien kleine deelthema's. Per thema werden drie fragmenten gespeeld, van makkelijk naar moeilijk (al kan men daar uiteraard over discussiëren). Het makkelijke fragment was 2 punten waard (1 voor de titel, 1 voor de uitvoerder), het middelste fragment was 4 punten waard (2 voor de titel, 2 voor de uitvoerder) en het moeilijke fragment was 6 punten waard (3 voor de titel, 3 voor de uitvoerder). De quizzers moesten zelf beslissen voor hoeveel punten zij wilden gaan.

Thema 1: "Eerste hulp bij ongevallen"

1. The Cure (15/15) - Friday I'm In Love (15/15)
2. Neil Young (2/2) - Ambulance Blues (2/2)
3. First Aid Kit (9/9) - The Lion's Roar (8/9)

Thema 2: "Tegengestelden"

1. Vengaboys (0/0) - Up And Down (0/0)
2. Cher (9/10) - All Or Nothing (10/10)
3. Armin van Buuren feat. Sharon Den Adel (15/16) - In And Out Of Love (16/16)

Thema 3: "Het Menselijke Lichaam"

1. Art Garfunkel (1/4) - Bright Eyes (4/4)
2. Philippe Robbrecht (7/7) - Vurige Tongen (7/7)
3. Flesh & Bones (14/15) - Rigor Mortis (15/15)

Thema 4: "Bedreigde Diersoorten"

1. Mud (5/6) - Tigerfeet (6/6)
2. Smashing Pumpkins (14/14) - Rhinoceros (13/14)
3. Cage The Elephant (6/6) - Shake Me Down (6/6)

Thema 5: "Meisjes !!!"

1. Billy Joel (3/3) - Uptown Girl (3/3)
2. Spice Girls (17/17) - Too Much (16/17)
3. Oingo Boingo (0/6) - Little Girls (6/6)

Thema 6: "Europese Hoofdsteden"

1. The Clash (4/4) - London Calling (4/4)
2. Liesbeth List (17/18) - Brussel (18/18)
3. Katzenjammer (4/4) - A Bar In Amsterdam (4/4)

Thema 7: "Rivieren"

1. Bobbejaan Schoepen (0/0) - De Lichtjes Van De Schelde (0/0)
2. Enya (26/26) - Orinoco Flow (26/26)
3. Nile (0/0) - Those Whom The Gods Detest (0/0)

Thema 8: "Soundtracks"

1. Simple Minds (14/14) - Don't You (Forget About Me)(14/14)
2. Chris Cornell (7/8) - You Know My Name (6/8)
3. Glen Hansard & Marketa Iglova (3/4) - Falling Slowly (4/4)

Thema 9: "Speciallekes"

1. The Specials (3/4) - A Message To You Rudy (4/4)
2. Percy Sledge (19/21) - My Special Prayer (19/21)
3. Special D (1/1) - Home Alone (1/1)

Thema 10: "Pijnlijk"

1. Nazareth (4/4) - Love Hurts (4/4)
2. Nine Inch Nails (15/16) - Hurt (15/16)
3. Brenda Holloway (5/6) - Every Little Thing Hurts (6/6)

Algemene conclusies:

- Topscores in deze ronde waren voor Greatest Tits en voor de Paris Hilton Look-a-Likes met 50/60.

- Deze ronde gaf ons de kans om in voor elk deelthema een minder voor de hand liggend fragment te vragen. Dit resulteerde in de laagste gemiddelde scores van heel de quiz. Ondanks dat waren slechts 3 ploegen gebuisd op deze ronde !

- Het is vrij moeilijk om algemene conclusies te trekken uit dergelijke ronde. Enerzijds zou men kunnen stellen dat de deelnemers zichzelf goed konden inschatten als je de hoge percentages correcte antwoorden ziet voor elk fragment. Langs de andere kant zou men even goed kunnen besluiten dat de deelnemers steeds het zekere voor het onzekere namen en slechts voor meer punten gingen als zij betrekkelijk zeker waren.

- Zoals verwacht, was Nile het moeilijkste der moeilijke fragmenten. Niemand waagde de gok. Het feit dat Nile werd voorafgegaan door een zekere 4 punten (Enya, 26/26 voor zowel titel als uitvoerder) is natuurlijk al een groot deel van de verklaring. Toch een eervolle vermelding voor Greatest Tits die Nile effectief op hun antwoordblad noteerden, maar door gebrek aan de titel uiteindelijk toch maar voor de 4 punten van Enya gingen.

- Naast Nile waren er nog een aantal andere 6-punten-fragmenten waar slechts weinigen de (al dan niet beredeneerde) gok durfden wagen:

- Special D (titel & uitvoerder) was een zuivere zaalsolo voor Martha Wainwrong Ain't Right :clap:

- Slechts 4 ploegen gokten op Katzenjammer. Paris Hilton Look-a-Likes, Martha Wainwrong Ain't Right, Los Locos en My Dying Pride haalden hier de volle 6 punten binnen (al was de fonetische spelling soms van doen).

- Ook op Glen Hansard en Marketa Irglova werd slechts 4 maal gegokt. Greatest Tits, Paris Hilton Look-a-Likes en Testedoene haalden de volle 6 punten binnen. De 4 sLEEpless Horsemen of the Apocalypse luisteren goed en vulden een correcte titel in maar gokten niet onverdienstelijk op the Frames (met Glen Hansard als zanger). Niet onlogisch gezien zij zelf The Frames vroegen op hun laatste quiz. Eervolle vermelding voor Bruce Horny & The Rest die dit ook hadden ingevuld maar toch voor Chris Cornell gingen.

- Slechts 6 ploegen gokten op Oingo Boingo. Opmerkelijk was dat geen enkele van deze ploegen de uitvoerder correct had. Dit is dan ook de eerste echte quizmastersolo van de avond. Veelal werd hier op XTC gegokt als uitvoerder.

- De beide dancefragmenten voor 6 punten (Armin van Buuren feat. Sharon den Adel en Flesh & Bones 8-) ) bleken de meest doenbare moeilijke fragmenten. In beide reeksen werd dan ook nauwelijks gegokt voor het makkelijkste van de drie fragmenten.

- Daar tegenover staan de soundtracks. Meer dan de helft van de zaal (14/26 ploegen) koos voor de zekerheid van de Simple Minds.

- Persoonlijk ben ik toch vrij benieuwd naar de appreciatie van een dergelijke ronde op een muziekquiz. Niet alleen kennis maar ook durf, zelfinschatting en het daarbijhorende geluk (zie bv. Bruce Horny die Glen Hansard & Marketa Iglova wel wist maar daar niet voor durfde gaan en dus ook geen punten kreeg) spelen een rol bij de uiteindelijke score. Zoals reeds vermeld, spelen wij dergelijke rondes enorm graag op algemene quizzen, maar bij mijn weten werd dit nog maar zelden of nooit overgenomen in een muziekquiz.
Laatst gewijzigd door Schalckske op di 28 mei 2013, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door Schalckske »

Ronde 5

De vijfde ronde van de avond was opnieuw een mixronde. Fragmenten uit dezelfde 15 eerder vermelde rubrieken (maar niet noodzakelijk in dezelfde volgorde) werden gevraagd.

1. Daft Punk (feat. Pharell Williams) (26) - Get Lucky (26)
2. Paul Anka (22) - Diana (26)
3. Michael's Beatbox (7) - Toeternietoe (13)
4. Marco Borsato (26) - Dochters (14)
5. Budgie (1) - Breadfan (3)
6. Judith (3) - You (4)
7. Mariah Carey (23) - Against All Odds (26)
8. The Osmonds (22) - Crazy Horses (26)
9. Dalida (24) - Gigi L'Amoroso (26)
10. Fischer-Z (25) - Marliese (26)
11. Andrea Bocelli (26) - Con Te Partiro (26)
12. Christina Aguilera (23) - Genie In A Bottle (24)
13. Bruce Springsteen (26) - Human Touch (25)
14. Led Zeppelin (22) - Babe, I'm Gonna Leave You Now (11)
15. Saybia (15) - The Day After Tomorrow (15)

Hoes: Waterboys (13) - Fisherman's Blues (13)
Foto: Katy Perry (25)

Algemene conclusies:

- Martha Wainwrong Ain't Right en De Rechte Bananen haalden met 30 op 33 de topscores van deze ronde. Voor Martha Wainwrong heb ik me laten vertellen dat daar in principe één punt meer in zat (zie verder). Opnieuw 2 ploegen gebuisd, maar beiden erg nipt.

- Deze mixronde was globaal gezien één van de makkelijkste ronden van de quiz. Ze werd daarom niet toevallig na de niet voor de hand liggende Superronde geplaatst, kwestie van een eventueel slecht gevoel onmiddellijk weg te spoelen... Maar liefst 4 uitvoerders en 7 titels werden door de ganse zaal geraden.

- Gekookte Espe is bijzonder gecharmeerd over het feit dat toch 7 ploegen Michael's Beatbox er uit haalden. Eeuwig respect van hem daarvoor.

- Budgie was een zaalsolo voor Los Locos :clap: . Naast hen haalden ook De Stimpy's en Willy's En Minetten de titel er uit.

- Martha Wainwrong Ain't Right, De Rechte Bananen en Greatest Tits konden als enigen nog op Judith komen. Naast deze drie ploegen hadden ook Willy's en Minetten de titel correct.

- Bruce Springsteen zat voor het derde jaar op vier edities in de quiz en even veel keer werd hij door de ganse zaal herkend!

- Opnieuw geen slagveld op de albumhoes.

- De mooie ogen van Katy Perry, zoals Kevin het treffend verwoordde, zijn parate kennis geworden voor vele muziekquizzers.

- Bij deze wil ik ook even mea culpa slaan voor wat betreft het Led Zeppelin fragment. Wij hadden intern besloten om het systeem van o.a. de Men In Black en de 4 sLEEpless Horsemen of the Apocalypse over te nemen: een "x" op het antwoordblad plaatsen indien de titel van het fragment wordt afgespeeld. Voor "Led Zeppelin - Babe, I'm Gonna Leave You Now" werd de tweede strofe afgespeeld:
Baby, baby, I don't wanna leave you,
I ain't jokin' woman, I got to ramble.
Oh, yeah, baby, baby, I believin',
We really got to ramble.
I can hear it callin' me the way it used to do,
I can hear it callin' me back home!
Zuiver letterlijk gezien werd de titel dus niet afgespeeld, maar logischerwijs bracht het ontbreken van een "x" op het antwoordblad wel de nodige verwarring met zich mee voor sommige ploegen. Op de avond zelf werden wij hier (waarschijnlijk terecht) op aangesproken door een aantal ploegen.
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door Luk »

Schalckske schreef:Ronde 4

De 4de ronde van de avond was de zogenaamde "superronde". ...

- Persoonlijk ben ik toch vrij benieuwd naar de appreciatie van een dergelijke ronde op een muziekquiz. Niet alleen kennis maar ook durf, zelfinschatting en het daarbijhorende geluk (zie bv. Bruce Horny die Glen Hansard & Marketa Iglova wel wist maar daar niet voor durfde gaan en dus ook geen punten kreeg) spelen een rol bij de uiteindelijke score. Zoals reeds vermeld, spelen wij dergelijke rondes enorm graag op algemene quizzen, maar bij mijn weten werd dit nog maar zelden of nooit overgenomen in een muziekquiz.
Persoonlijk ben ik wel fan van zo'n rondes, op voorwaarde dat ze uitgebalanceerd zijn qua genres. En in jullie quiz vond ik dat toch wel geslaagd... :clap: Over de moeilijkheidsgraad van de 1-2-3-punters kan je steeds discussiëren, maar schat dat eens op voorhand eens in... :oops: :roll: Nu ja, voor herhaling vatbaar, denk ik! :handgestures-thumbupright: De volgende keer kan het ons kraken, maar liever door dat dan euh... door video's zonder klank (of zoiets). :twisted:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 4 schelln espe - Aalter - 25 mei 2013

Bericht door Luk »

Schalckske schreef:Start van de quizanalyse
Reeks 1

Lyrics: "Coldplay - Yellow"

- Lyrics zijn niet altijd evident. De toch wel hoge scores verrasten mij persoonlijk toch enigszins (in positieve zin uiteraard)
Wij waren gestart met dé ongelooflijke blunder om hier met veel overtuiging de oplossing van de lyrics van reeks 3 neer te pennen "4 Non Blondes - What's up"...

Opgave niet meer gelezen, en zelfs iemand aan tafel horen zeggen: we missen een fragment voor geel op die afstandsbediening , maar "Yellow" van Coldplay komt niet meer in aanmerking, want dat volgt nog in reeks 3 !

Euh... :oops: :oops: :oops: :oops:
In reeks 3 na enige "Rechte Bananen"-like (naar het schijnt) "tafelcommotie" toch maar wéér "4 Non Blondes - What's up" opgeschreven...
En dat was nog juist ook ! :roll:
:twisted:
Plaats reactie