08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Plaats reactie
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door Keiem »

Voor het eerst in België: de Popquizmarathon. Een concept dat zijn succes reeds bewezen heeft in Nederland. En ook hier een groot succes met 73 ploegen. Die moesten de ganse avond minstens 3 thema's uitkiezen in tenminste twee verschillende locaties. Om 1u werd dan de winnaar bekend gemaakt in café De Vooruit. En dat dit concept verrassingen in petto kan hebben werd reeds in deze editie merkbaar met een onverwachte, maar welverdiende winnaar in Los Locos. Proficiat mannen! De truc is dus duidelijk: probeer perfect in te schatten waar je sterk in bent en waar je denk de concurrentie aan te kunnen. Waar sommige thema's erg moeilijk bleken (leestekens) en de tradionele topploegen elkaars punten afpakten kon Los Locos het slim aanpakken met thema's als 'Rockballads' en '2000' die Ludo, espe Dimitri Sven en companen de overwinning schonken. Daaronder eindigde Martha, wij, Would-be Monkees en nog een reeks bekende teams. Wij waren in ieder geval erg blij met onze derde stek.
Ik zou graag hopen dat hier op zijn minst de opgaves per ronde verschijnen (Piet?), maar ik weet niet of dit gedaan wordt bij deze organisatie. Ik ben alvast benieuwd naar besprekingen van de ronde's, dus hopelijk horen we nog de ervaringen van andere teams.
Ons parkoer:
ZWART-WIT (Defoo)
Platenhoezen op een apart blad in zwart wit. Hier zaten we samen met Bruce Horny (of 'Blues Honey' zoals de speaker bij de uitreiking zei). Mijn prognose: 46/50 en gelijk/nipt verloren of gewonnen met Bruce. Klank: 7/10
AUX CHAMPS ELYSEES (Gruut)
Franse klassiekers al zat er modern werk ook bij zoals Noir Desir of Axelle Red. Prognose: gewonnen (Rock monsieur als dichtste concurrentie). Klank: 7/10
SONGTEKSTEN (de Vooruit)
We moesten kiezen tussen 'Redelijk recent' en deze maar de keuze was vlug gemaakt toen de Depot vol zat (met bekenden). En het bleek een goede keuze want het lag ons wel. Ik vermoed alles juist te hebben hier (ook de drie gokjes). Geen bekende teams gezien. Klank: 9/10
BRITISH BEST (de Ploeg)
Volgende keer vermijd ik deze locatie. Te rumoerig en slechte installatie. Daardoor wel wat punten laten liggen. Het was opnieuw een albumronde (uitvoerder en album). Andere ploegen waren Starbuk en Rock Monsieur dus geen idee wat hier de winnaars waren. Klank: 3/10
LEESTEKENS EN ACCENTEN (Depot)
Moest je alles op voorhand weten dan kiest iedereen (behalve Los Locos?) wel ergens een andere route. Wij hadden deze en British Best best links laten liggen ten voordele van 90's intro's of 2000 pop. Te luid in het café en te moeilijk. Klank: 5/10
NOG NIET GEHOORD VANAVOND (de Ploeg)
Afsluiter waar je op de koppen kon lopen. Een ronde minder doen ten voordele van een rustiger parkoer is de beste tip die ik kan geven voor komende edities.

Ik wil meer hiervan!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door PEKEBO »

8 mei 2013, het stond in de sterren geschreven dat dit een speciale dag zou worden! Het oordeel van Ludo & Co! Afrekenen met alle muziekquizzers in Gent. ;)

Ode aan mijn vrienden van Los Locos :clap: :bow-yellow:

http://www.youtube.com/watch?v=btF_4k6_Xg8
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door rino »

Voor het eerst in België en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Een uniek concept waar je zelf je parcours kan uitstippelen en je wat geluk moet hebben met de moeilijkheidsgraad van je gekozen thema en het aantal sterke tegenstanders die je er terugvindt.
Er waren 4 locaties in wat wij het Noorden noemden (rond de Vooruit) en 4 in het Zuiden (rond Overpoortstraat). Wij kozen er voor in het Noorden te blijven kwestie van niet te veel tijd te verliezen met weg en weer lopen. Ons centraal punt werd 'De Ploeg', jammer genoeg bleek de klank daar allesbehalve optimaal.

Ons parcours:

1) DE ZELF AANKONDIGENDE PLAAT (De Ploeg)
Een ronde zoals Kuifje er ook elk jaar één maakt, waar je in het begin van het nummer de titel hoort passeren. Titels moesten we hier niet noteren, enkel de uitvoerders (50 fragmenten). Na 13 fragmenten haperde de installatie en het duurde toch wel een 10-tal minuten eer alles hersteld was. Eerder makkelijke ronde in de bomvolle locatie én nogal wat bekende tegenstanders (Monkees, MWAR, Rock Monsieur,...). Later bleek dat we hier 45/50 scoorden, anderen haalden hier zeker het maximum. (Klank: 6/10)
2) REGGAE COVERS (Depot Central)
Moeilijke ronde met allemaal reggae versies van bekende en minder bekende songs. Hier hoorden we nogal wat recente brol passeren, wat ons zoals geweten helemaal niet ligt. Zouden we hier wel 40/50 gehaald hebben? I doubt it... (Klank: 6/10)
3) PAOLA (De Ploeg)
Terug naar onze uitvalbasis 'De Ploeg', waar tot onze grote verrassing slechts één ander team zijn opwachting maakte. Jammer genoeg was het dit keer een aartsmoeilijke ronde rond het thema 'koninginnen' (groepen/titels met queen of een voornaam van één of andere koningin). We wonnen deze ronde dus wel maar scoorden slechts 37/50. Met de bonuspunten als rondewinnaar betekende dit dus 47/50. (Klank: 3/10)
4) BRITISH BEST (De Ploeg)
We besloten, ondanks de belabberde klank, na de hectiek van de eerste 3 rondes in 'De Ploeg' te blijven om op 't gemak een pintje te kunnen drinken en de antwoorden te beluisteren van rondes 1 en 3. 'British Best' bleek dan weer een heel populair thema. Zoals Keiem al zei een heel rumoerig café met abominabele klank. Enkele kuitenbijters ook, wij gokken op een score van 45/50... (Klank: 2/10)
5) ROCK BALLADS (Gruut)
We begonnen aan 'Leestekens en Accenten', maar na enkele fragmenten bleek ook dit weer een heel moeilijke ronde te zijn, waar alle uitvoerders correct moesten worden opgeschreven (inclusief de leestekens in groepsnamen als Godspeed You! Black Emperor). We hielden het al vlug voor gezien (heel zware tegenstand ook hier).
Op dus naar 'Rock Ballads' voor onze laatste ronde voor bekende en minder bekende hardrock ballads. Hier moesten we de uitvoerders noteren + een antwoord op een theorievraagje over het fragment. Gesneden koek voor Johan Facteur en Dirk Kwistedadde. We haalden 44/50, klopten hiermee Rock Monsieur maar helaas voor ons scoorden Los Locos 46/50. Heel mooie, rustgevende locatie. Nog een extra vermelding voor de prima Gruut-pint die hier geserveerd werd! (Klank: 9/10)

Terug naar de drukte van De Vooruit (hadden liever wat langer in de Gruut gebleven, maar moesten ten laatste om 23.45 uur terug zijn). Daar was het nog behoorlijk lang wachten op het eindverdict (om 1 uur). Uiteindelijk toch wat ontgoocheld met onze 7de plaats en verrast door de onverwachte maar daarom niet minder verdiende winnaars 'Los Locos'. Proficiat mannen. :clap:
Wij zijn er volgend jaar zeker opnieuw bij!
eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door eLMO »

Wij zijn precies de sportiefste ploeg geweest met 6 rondes, zowel in het Noorden als het Zuiden :-)

Ons parcours:
1) De Zelf-aankondigende Plaat (De Ploeg): Het was toen al behoorlijk druk in De Ploeg, maar nog doenbaar en de muziek viel toen nog te horen. Zoals reeds gezegd begonnen alle nummers met de titel zelf. Een leuke en gevarieerde ronde.
2) Reggea-covers (Depot Central). Het 3de nummer was net bezig toen we binnenkwamen. Sowieso 2 dingen laten liggen dus, maar nog wel meer ook. :-)
3) Open Upon A Time in the West (Defoo). Ditmaal hebben we pas ingepikt bij het 4de nummer (en nadien hebben we besloten toch geen aansluitende rondes meer te doen ;-) ). Wel een toffe ronde: 25 West-vlaamse artiesten en je moest telkens uitvoerder en titel geven, maar ook uit welke stad of gemeente ze komen.
4) 80s Zangers (Bar Jan Cremer): Een ronde waarbij ik zelf niets kon bijdragen, maar de teamgenoten hebben zich uitgeleefd met de 50 foute jaren 80-nummers. :-D
5) Leestekens en accenten (Depot Central): Een ronde die me goed lag. Ik vond hem dus best doenbaar. Wel jammer dat ik niet op Los Campesinos! kon komen. Los stond op het antwoordblad, maar niemand kon me helpen met het Spaans voor boeren. :-)
6) Nog niet gehoord vanavond (De Ploeg): Teveel volk (ook veel niet-quizzers) en teveel rumoer dus. Sommige fragmenten waren niet of nauwelijks te horen waar wij zaten. :(

Ik wil volgend jaar in elk geval terug meedoen. Vind het een vree plezant concept.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door peegee »

Ook wij hebben er 6 gedaan, hoor, Elmo ;-) Bijna hetzelfde parcours als jullie afgelegd...

Ook van ons uit een dikke proficiat voor de welverdiende winnaars LOS LOCOS. :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:
Ondanks het feit, dat wij deze quiz al eens gespeeld hebben in Rotterdam, wisten zij het tactisch het best te spelen, want daar ging het gisteren effectief om...

Ons parcours:

1) DE ZELF AANKONDIGENDE PLAAT (De Ploeg)
Inderdaad, zoals Rino het wist te omschrijven: daar begon het effectief met het sterkste deelnemersveld. Wat het geluid betreft, ben ik het niet met Rino eens; toen (in het begin van de avond) was het nog goed, ofwel zaten wij gewoon op de goed plaats (perfect in het midden) (Klank: 9/10)

2) REGGAE COVERS (Depot Central)
Door het oponthoud in De Ploeg kwamen wij juist op tijd binnen, terwijl de uiteindelijke winnaars pas inhaakten bij fragment 3 :-(
Hier hebben wij niet veel gemist, doch daar moesten wel degelijk de originele artiesten gegeven worden; bij het afroepen van de antwoorden een beetje verbaasd, dat er toch een coverende artiest werd vermeld (o.a. "unchained melody" van the Righteous brothers); dit is door de organisatie wél rechtgezet, waarvoor namens mij een grote pluim voor de organisatie, die het toch wel razend druk hebben gehad met minstens 219 antwoordblaren te controleren :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :clap: :clap: :clap: (Klank: 7/10)
Verder nog een tip voor de organisatie: bij het vragen naar originelen best 3-dubbel-checken

tussendoor: PAOLA (De Ploeg) én ONCE UPON A TIME IN THE WEST (Defoo)
niet gehaald, wegens communicatiemisverstand in ons team; Paola was de bedoeling, maar onbekend is onbemind, Defoo kwamen we uiteindelijk binnen bij fragment 7....
Dus lekker op ons gemakje op café in de uiteindelijke lokatie 3), een open, klein barretje aan het Kremerspleintje

3) EIGHTIES ZANGERS (Bar Jan Cremer)
Ondanks dat we, toen we daar nog practisch alleen zaten, de muziek niet al te best hoorden, bleek dat wel mee te vallen (Klank tijdens de quiz: 7/10)
Daar kunnen maar een 10 - 14 teams binnen en ligt nogal in een uithoek, alhoewel UrGent lag nog verder; zijn er daar teams gaan quizzen, btw???
Quiz was niet overdreven moeilijk, enkele kuitenbijters die het verschil konden maken; 50 mannelijke solisten uit de jaren 80, van Phil Collins, over Chris Rea naar Jermaine Stewart en Orange Juice Jones; wij haalden daar het maximum van de punten

4) NINETIES INTRO'S (café Vooruit)
Was eigenlijk niet de bedoeling, omdat die direct aansloot bij onze 3)
Toch waren we intijds, en geprobeerd van mee te doen; allemaal jonkies rond ons, die duidelijk in hun sas waren en blijkbaar alles kenden...
Omdat we eigenlijk wel graag die Leestekens wilden spelen, zijn we op deze quiz bij fragment 14 afgehaakt (Klank: 9/10)

5) LEESTEKENS EN ACCENTEN (Depot Central)
Ons begin was al verschrikkelijk, maar hebben niet geswitched zoals de mannen van Starbuk; zijn gewoon blijven zitten in de volgens ons moeilijkste ronde van de avond; omdat het daar boemvol zat was het ook moeilijker om de artiesten te herkennen en dat was al de eerste essentiele stap naar een antwoord; daarenboven moest nog ieder streepje of accentje op de goed plaats staan. Hebben het er toch redelijk afgebracht, maar wel héél benieuwd wie daar het best heeft gescoord (Piet?) (Klank 4/10)

6) NOG NIET GEHOORD VANAVOND (De Ploeg)
Terug naar af, naar het café waar het voor ons deze avond was begonnen. Hopende dat het technisch allemaal goed zou gaan, maar niets was minder waar. De fragmenten bleven wel komen, maar het geluid was abominabel; Ik vond dat wel aardig, een soort extra moeilijkheidsfactor, maar als je bij het voorlaatste fragment toevallig nog "It's raining men" herkent, maar niet kunt uitmaken of het the Wheatergirls zijn die zingen of Gerri Halliwell, dan is dat wel kl*** :-( Klank 1/10)

Voor de rest was het toch wel spijtig, dat er hier en daar tijdens het quizzen ook niet quizzers aanwezig waren; langs de ene kant niet erg, langs de andere kant niet plesant als het dan blijkt dat die intussen als 5e, 6e en 7e man/vrouw werden ingeschakeld om het blad in te vullen... Plus dat je als quizploeg binnenkwam (zoals in onze 6e quiz) en amper kon bewegen in het café, en dan helemaal op het einde bleek dat er een clubje van 20 - 25 niet quizzers dan toch ineens in hun hoofd kregen om plaats te maken.... Te laat, helaas... Wij waren bijna gesmolten :roll:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door gekookte espe »

Uitslag staat online:

Los Locos 172
Martha Wainwrong Ain't Right 171
De Paris Hilton Lookalikes 164
Would Be Monkeys 154
Bruce Horny & The Rest 153
Quiz Team Aguilera 139
Starbuck & Apollo 136
Vinyl Junkies 133
Rock Monsieur 132
JD & The Kinky Ballerinas 131
A Tribe Called Wuk Est 128
Artrithic Monkees 127
Whatever 122
Rote Armee Fraktion 119
De Smerige Cavia's 118
Geen Idee 117
The Jacksons 116
De Natte Druif 114
Democrazy On Air 110
Nevermind The Small Brains 109
Team Coulissen Menen 109
Douze Points 107
David Hasselhoff 105
Sounds Like Amnesia 104
The Jokers 102
Wahnsinn! 101
Weird Combination 100
Without Temptation 99
De Sollende Lassies 98
The Joe Roxy's 98
@visser 97
Chinezen Met Ronny 97
Team Zonder Tom 97
Olive & The Popeyes 96
Goedkoop Zat In Het Halve Maantje 96
Team Tamara 95
The Four Horsemen 94
Altijd Te Laat 94
D' Hopvoeders 93
Bazinga 92
Tiet Stoelmans 91
Zure Mann 91
Quiz Kross 90
NVA Jeugd 90
Joe Cover Liberation Front 90
Team Roel 90
De Kruideniers 89
Fvackie & Friends 89
De Massokanen 88
Nu Of Nooit 86
Agence Tous Risques 85
Spaghetti Carbonara 85
Al Beton 84
De Max Havelaars 82
Shazam 82
De Petrus 81
De Monroes 81
The Be Sharps 76
Minelli 75
Spaghetti & Cheese 73
Wafel 7 73
Nordic Walking Club De Kwartelkoning 73
De Hèsderms 68
Red De Zebra 64
The Inquizibles 62
Een Kleintje Met Mayonnaise 60
Zatti Smith 59
2 Vedett & 1 Duvel 58
Roll Me Maybe 57
2 Duvels & 1 Vedett 51
Alex In A Red Dress 50
3+1 gratis 44
D'onnozelaars 43
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door piet b »

Een gans gedoe deze organisatie, maar min of meer tot een goed einde gebracht, oef. Weliswaar met hier en daar een paar, vooral technische, werkpuntjes maar met 24 rondes, 8 cafés elk met hun eigen geluidssysteem, ongeveer 40 medewerkers, een pak jurywerk,... was het af en toe een gezellige heksenketel backstage.
Vooraf was een technicus van Democrazy alle zaken gaan bezoeken om alle technische zaken af te stellen. Hij had toen al opgemerkt dat De Ploeg niet over een al te beste installatie beschikte maar had alles nog min of meer kunnen afregelen. Helaas waren er dus toch technische mankementjes daar ; gelukkig was de zaak dicht bij Vooruit gelegen zodat wij in extremis een laptop konden gaan aansluiten tijdens de 20u ronde aldaar ; de slechte geluidskwaliteit lag echter enkel en alleen aan de ietwat aftandse installatie.
In de Geus van Gent is er in extremis nog een iPod geïnstalleerd aangezien de CD-speler het kort voor affluiten liet afweten.
In Vooruit Café is er in een ronde ook een probleem opgedoken met een CD en ook daar in allerijl een laptop aangesloten.
Enfin, gezonde stress...
Een echte evaluatie kunnen wij jullie jammer genoeg niet aanbieden. Alle antwoordbladen worden ter nazicht opgestuurd naar de originele organisatoren in Rotterdam. Wat zij er achteraf mee doen, weet ik zelf niet. Ik denk ook dat ze daar niet happig zijn om alle reeksen bekend te maken want ik meen dat ze gedeeltelijk gerecupereerd worden voor andere kwissen in NL.
De rondes zelf waren voor een groot deel opgesteld door de mensen van Rotterdam, maar hier en daar "vervlaamst" door ons + een paar eigen rondes (Aux Champs Elysées, Democratie, Paola en Once Upon A Time in the West).
Wel weet ik dat er aan de top van het klassement af en toe veranderingen waren in de loop van de avond. Zo stonden zowel Paris Hilton als Martha Wainwrong even aan kop om dan finaal afgetroefd te worden door Los Locos.
Afijn, wij zijn alvast van plan om er volgend jaar een vervolg aan te breien en ook in Antwerpen is men geïnteresseerd om een Popquizmarathon te organiseren.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door SpeedKing »

Wat een avond voor Los Locos! Ik heb al altijd gezegd dat we gewoon 1 recent werk / dansbaar spul-kenner in huis moeten halen willen we af en toe eens de top 10 induiken, daar waar we er meestal maar tegenaanschurken in de reguliere quizzen, en ziedaar, met de Espe aan boord is mijn vermoeden meteen bewaarheid! Sven was outstanding in (en buiten) zijn discipline.

Zelfs stond ik op scherp voor de rock ballads, en daar ligt meteen de verklaring voor onze totaal onverwachte overwinning: met slechts 3 thema's die meetellen, kan je met een stelletje vakidioten (die dan nog dingen lusten die weinig anderen binnen het circuit lusten) binnen dit concept ver komen, daar waar we het in een brede muziekquiz zwaar zouden moeten afleggen tegen de hele top 10.

Keiem stipte onze strategie al aan, en ik denk dat zijn redenering wel grotendeels klopt, maar: we hadden geen strategie. Maandag een mailtje gestuurd naar de teammakkers: wat wil je spelen (voorkeursronde en alternatief). Uit die 2 voorkeuren heb ik een democratisch parcours gepuurd zodat iedereen in onze ploeg eens aan zijn trekken kwam. Oorspronkelijk hadden we dus gewoon 4 quizzen op het programma, en per abuis zijn we op tijd op de reggea covers versukkeld geraakt die ons nog bleken te liggen ook (veel in Sven zijne winkel). En op de quizzen die we speelden, hebben we ook per toeval de grote kleppers ontlopen en zo drie rondewinsten gepakt. De hele avond is dus zonder enig besef of strategie in ons voordeel uitgedraaid. Het enige besef dat ik nu heb is dat dit nooit moor zo mooi in zijn plooi zal vallen.

Ons parcours:
- ZELFAANKONDIGENDE PLAAT (De Ploeg)
Leuke gevarieerde ronde, maar we hebben die zeker niet gewonnen. Toch een paar gaten op ons blad. Geluid was nog ok, behalve dat het een goeie 5 minuten uitgevallen is.

- REGGEA COVERS (Depot Central)
Zijn hier maar juist op tijd binnengevallen en hebben deze ronde per toeval gespeeld. Hier kan een serieus boompje over opgezet worden allicht, want ik vermoed dat niet altijd de échte originelen goedgekeurd zijn. Ik heb ook de intro op die ronde niet gehoord: vroegen ze echt naar de originele uitvoerder of naar degene die er een hit mee scoorde (want een tweetal keer geëxpeciteerd was). Ik vrees echter wel dat we die gewonnen hebben... terecht of onterecht - laat ons zeggen dat we hier een buitenspelgoal gescoord hebben, maar zoals in het echte voetbal beslissen die wel over eindresultaat.

Aan de organisatie: opletten met coverrondes. Mss niet altijd naar de originals peilen, maar jaartal van die andere bekende hitversie meegeven. Dan is er (minder/geen) discussie meer mogelijk.

- REDELIJK RECENT (Depot Central)
Aan onze eindscore te zien is deze ronde gesneuveld, ondanks dat Sven zeer goed op de hoogte was van het recent werk. Losse scores per ronde zouden nog wel eens leuk zijn ter inzage. Maar: hoe goed je ook bent in recent werk, het is moeilijker te omvatten denk ik dan pakweg een 90s intro ronde. De dingen moeten ook allemaal tijd hebben om zich in je hersenpan te nestelen. Ontegensprekelijk zaten hier flutnummers en artiesten in die je binnen 5 jaar echt niet meer kent en niemand nog met jou. Dat heb je minder bij een 90s ronde denk ik.

- 90s INTRO (Vooruit)
Een makkie die we zonder tegenstand speelden denk ik. We waren hier allemaal wel wat in thuis dus moesten bijna niks laten liggen. Het geluk van de avond, vermoed ik.

- ROCK BALLADS (Gruut)
Dé locatie van de avond, en voor mij ook de ronde van de avond. Meer in mijn winkel kan niet, iemand schreef bekende en minder bekende, maar ten huize Verhaege-Majieva zijn deze 25 fragmenten regelrechte hitparade ;). Laat mij dan nog overrulen terwijl ik toch wel echt zeker was van Badfinger, maar het heeft niet geschaad, dus geen erg. Toegegeven, die theorie was niet altijd van de poes. Kan me wel inbeelden dat leken zich hier zwaar op verslikten. En om nu te weten dat de bassist van 3 Doors Down op 19 april een auto-ongeval had. Nee, dat ging ook mijn petje te boven: een Humo Pop-poll-achtig vraagje vond ik dat toch. Vragen uit welke stad bands afkomstig zijn, dat vind ik ook al redelijk zwaar (eentje wist ik, eentje niet).

Slotsom: legendarische avond voor ons, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook wel inzie dat dit concept geen waardemeter is voor je brede algemene muziekkennis. Ik vermoed dat de volgende edities dan ook veel verschillende winnaars zullen kennen. Het is zeker geen concept voor elke week, maar kom, 1 keer per jaar een variatie op de aanpak gaan we nu niet betreuren ;).

De stunt zullen we volgend jaar wel niet kunnen herhalen, maar we hebben plechtig gezworen in dezelfde bezetting weer aan te treden!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door piet b »

Foto's staan online op Facebook pagina van Democrazy : https://www.facebook.com/democrazy.gent?fref=ts
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door bart depauw »

piet b schreef:Foto's staan online op Facebook pagina van Democrazy : https://www.facebook.com/democrazy.gent?fref=ts
Zo weinig :-(
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door piet b »

Plaats reactie