JRK Muziekquiz 4th Edition [4 mei 2013]

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

JRK Muziekquiz 4th Edition [4 mei 2013]

Bericht door DVNO »

Ok, dan steek ik maar van wal.
Zoals nu al voor de 4e keer blijkt, is dit wel een kwisje voor ons bekkie. Zelfs zonder de door ons zo geliefde 'hits for kids'-ronde konden we mooi volgen in het peloton, met een verdienstelijke eindsprint als gevolg. (in alle bescheidenheid uiteraard :oops: )

Het recept was dit jaar dus lichtjes gewijzigd met heel wat ouwe gouwe hits van toen die de 9 gevreesde 'hits for kids'-fragmenten moesten vervangen. Verder bleek de basisstructuur van de kwis terecht ongewijzigd: iedere ronde een mix van jaartal-gebonden onderdelen aangevuld met mooie categorieën als hits van toen (voor de looprek-liefhebbers onder ons), intro, gitaarsolo, soundtrack... waarbij telkens een aantal fragmenten nog eens onderling gelinkt waren door een centraal thema. Zeer gevarieerd en goed uitgebalanceerd naar mijn mening.
Ook leuk gevonden waren de 'eigen ingezongen' fragmenten waarbij een Nederlandstalige versie werd gebracht van bekende Engelstalige hits (The Voice heeft er voor volgend jaar al direct een ganse lading nieuwe kandidaten bij :P )
Qua praktische organisatie zit dat ieder jaar nog snorder dan het jaar ervoor, dus ook daar voor mij geen bemerkingen. Ik hoop dat jullie voldoende bij elkaar gesprokkeld hebben voor een leuk kamp!

Enig puntje van 'opbouwende' kritiek misschien: sommige uitleggen waren wel heel erg lang, waardoor er naar mijn mening niet direct schwung kwam in de kwis. Al kan dit natuurlijk ook zo bedoeld geweest zijn mits het grote aantal gelegenheidsteams.
Dat kon de pret niet bederven, graag volgend jaar een jubileum editie aub!

P.S. Proficiat aan de winnaars en alle achtervolgers :) (ik hou zelf geen lijstjes bij, maar de einduitslag volgt hier ongetwijfeld wel)
P.S.2 Leuk gevonden 'schiftingsvraag' waarbij in elke ronde op een aantal jaartallen van fragmenten moest gegokt worden. Wie op het einde het meeste jaartallen juist gegokt had, kreeg bij gelijke stand het voordeel van de twijfel. VERDER ZIJN WIJ VOOR DE VOLLEDIGE AFSCHAFFING VAN DERGELIJKE VRAGEN OP MUZIEKQUIZZEN!!! Ik wist amper dat we zaterdag 5 mei waren :oops: :P
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: JRK Muziekquiz 4th Edition [4 mei 2013]

Bericht door PEKEBO »

gerookt_espe schreef:
Enig puntje van 'opbouwende' kritiek misschien: sommige uitleggen waren wel heel erg lang, waardoor er naar mijn mening niet direct schwung kwam in de kwis.
Inderdaad, de Yoeri kan soms een flink stukske zagen. :D

Anderzijds, alweer een leuke editie :handgestures-thumbupright: , die voor ons op een sisser uitdraaide. :(

Dat we brave mensen binnen ons team hebben is al lang geweten, we brachten daar afgelopen zaterdag geen verandering in.
Ook deels onze schuld dat we de overwinning lieten liggen, we moeten maar beter leren luisteren dat er een feat. gevraagd werd bij het recente nummer van Daft Punk. :?
Natuurlijk kennen wij die, maar die vraag van Yoeri was ons blijkbaar ontgaan en er stond ook niets op het blad om 2 namen in te vullen. Misschien in de toekomst dit ook vermelden op het antwoordenblad!
Fout gerekend en weg punt. Juiste antwoorden schrappen is ook een specialiteit van ons. Vooral de single hoezen deden ons de das om. Bij Madonna en Prince werd het juiste antwoord, like a prayer en when doves cry, uiteindelijk nog veranderd. Weg punten.
"Paar De Koning" ipv "Duo De Koning" opgeschreven en ook weg punt.. enzzz
Nee, we hebben het serieus verkloot in Wachtebeke :P, en zo de kans laten liggen om de wisselbeker definitief op Xavier zijn kast te zetten (de enige die er zot van is). Ik had medelijden met mijn vriend toen hij het ijzeren stuk moest afgeven. :mrgreen:
Nu, een beetje muggenziften mag altijd maar anderzijds natuurlijk bakken respect voor deze organisatie. Het concept van de quiz is leuk, houden zo! Ook de prijzentafel was alweer geweldig! :clap:
Spannend tot het laatste fragment en uiteindelijk deze top 3:

1. Martha WAR 282 ptn. :clap:
2. Bruce Horny & The Rest 281 ptn.
3. Vlassenbroek 2000 277 ptn.

De rest van het klassement weet ik niet meer maar daar zal de organisatie wel voor zorgen.

We komen alvast volgend jaar terug om het nog eens te proberen. Bedankt aan de organisatie voor de fijne avond.
JRK Moerbeke
Lead Singer
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 00:19
Locatie: Moerbeke

Re: JRK Muziekquiz 4th Edition [4 mei 2013]

Bericht door JRK Moerbeke »

Hey Iedereen,

Even tijd voor zelfreflectie :-)
Onze 4de editie was alweer voor ons een zeer geslaagde, zeker qua opkomst en opbrengst. Onze minder bedeelde jeugd kan weer mee op kamp, waarvoor dank.
Het was ook de eerste editie in een iets grotere ruimte waardoor het wat zoeken was en de nodige stress met zich meebracht maar is toch goed gelopen. Techniek en zeker de klank was volgens ons weer dik in orde.

Zoals steeds koos ik voor ons eigenste concept: een heel gevarieerde quiz met zowel horizontaal (in elke ronde) als verticaal (in 1 ronde) thema's verwerkt, waardoor alles uitgebreid aan bod kwam. We hebben ons kostelijk geamuseerd en de jury heeft toch andermaal zijn best gedaan vind ik (zeker wetende dat het 4 muziekleken zijn, maar open communicatie is toch een troef van hen vind ik zelf).

Er komt zeker een 5de editie, hiervoor heb ik toch enkele puntjes bijgeleerd om discussie te vermijden en iets sneller gedaan te hebben: samples in playlists (zodat er niet zoveel tijd tussen zat, wint tijd en moet niet heel de tijd tussen zeveren ;) ), featurings en duetten aanhalen op antwoordenblad, en nog duidelijkere manier van invullen van theorievragen. Dit laatste was uit de antwoorden raar genoeg alleen bij quizploegen gebleken :-) Misschien door afwijkende manier dan anders of zo. De manier van schifting is een onthoudertje ;)

één ding was zeker een spannender editie kunnen we ons niet voorstellen. Tot de laatste ronde was nog alles mogelijk om de wisselbeker in de wacht te slepen. Uiteindelijk ging Martha nipt met de overwinning lopen :clap: . Dit wil zeggen dat volgende editie twee ploegen kansmaken voor onze vaste beker want zowel Martha Wainwrong als Brucy Horny hebben nu elk 2 keer gewonnen... :P

Allemaal bedankt voor jullie aanwezigheid en hopelijk tot volgende editie!

De top 5 (op 315)
1. Martha Wainwrong ain't right: 282
2. Brucy Horny and the rest: 281
3. Vlassenbroek 2000: 277
4. Rock Monsieur: 276
5. Gebird: 267
JRK Moerbeke
Lead Singer
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 26 feb 2010, 00:19
Locatie: Moerbeke

Re: JRK Muziekquiz 4th Edition [4 mei 2013]

Bericht door JRK Moerbeke »

en dan is het tijd voor de statistieken:
alles staat in de excelfile die je naar believen kunt filteren, sorteren, berekenen, ... (gezipt want xls is hier niet toegestaan)

Maar dit zijn de headlights:
Slechts enkele nummers werden door iedereen volledig herkend maar daar heeft de heel goed drinkende maar weinig wetende laatste gelegeheidsploeg iets mee te maken:
  • abba dancing queen
    michael jackson beat it
    peter maffay
    elvis presley return to sender
Er zijn in totaal 6 solo's gescoord: toch straf!
  • kas & the holly's: titel van Moody blues - king and queen (en was nochtans hint naar de thema's)
    the sweets: willeke alberti
    vlassenbroek: duo de koning - zij draagt een ring (hoewel bruce er dicht bij zat
    abeelken: wisten als enige lykki li met possobility
    martha wainwrong wisten als enige dat the way it goes van Gillian welch is
    en bruce horny bewees hun ouwe gouwe kennis door als enige henk de bruyn - daar bij die molen te herkennen
Het gemiddeld slaagpercentage ligt op 72% (zonder de laatste ploeg gerekend zelfs op 74%)
Het makkelijkste thema bleek de intro's te zijn, de moeilijkste hoe kan het ook anders de moeilijke :-)

Hopelijk hebben jullie er iets aan! Wij alleszins wel :-)
Bijlagen
jrk muziekquiz 2013.zip
zipfile met excel met alle resultaten, nummers en percentages
(36.83 KiB) 210 keer gedownload
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: JRK Muziekquiz 4th Edition [4 mei 2013]

Bericht door peegee »

JRK Moerbeke schreef:solo
the sweets: willeke alberti
Dat werd bij ons geopperd, doch ikzelf heb dit overruled, omdat de stem "té vlaams" klonk :oops: :angry-banghead: :angry-banghead:
Plaats reactie