Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Bericht door One good reason »

Gisteravond in Willebroek één van mijn favoriete quizzen gespeeld.
Dit uiteraard vanwege de bekende troeven: de zaal :o , de presentator zelf (cooler kan haast niet! :lol: ) en de overdosis aan HITS.

Kon eindelijk nog 'ns aantreden met "The Four Reasons", hoewel we met "Five" waren (amai, nog zo één en 't regent!) :lol: .
En, ik zou nog 'ns kunnen ervaren hoe een popquiz eigenlijk zou moeten zijn :mrgreen:
Dat begon al met een foutloze ronde 1, waarop we de volle 20 punten scoorden ... samen met 4 andere ploegen? :lol:
Maar dat was het "opwarmertje", want ronde 2 bleek al vlug iets gepeperder.

Persoonlijk lag ik daar niet van wakker, maar zo begon aan onze tafel eventjes de topic "moeilijkheidsgraad gelegenheidsploegen".
Blijkbaar een onderwerp dat gevoelig ligt bij de laatste "hitquizzen".
Ook de presentator verontschuldigde zich bij z'n publiek, tijdens het voorlezen van de scores.

Maar de ambiance aan onze tafel was :handgestures-thumbupright:
2 van onze collega's, zonder al te veel muziekquiz-ervaring, hebben zich rot geamuseerd.
Dansen, rare bewegingen zitten maken :music-rockout: en gegesticuleerd dat het niet meer normaal was :lol: .
Wat mij betreft was de opzet dus meer dan geslaagd.

Ik probeer enkel de tombola zo vlug mogelijk te vergeten, alsook die ene gast die zowat 5x naar het podium kwam om een prijs op te halen.
Ik kan geen Lipton meer horen of zien :mrgreen:

Een welgemeende proficiat voor deze editie.
Niets op aan te merken hier. :handgestures-thumbupright:
"The Four Reasons" komen volgend jaar hoogstwaarschijnlijk terug in deze formatie.

En euhm ... bravo aan de "Kwissetiers" voor hun eerste plaats. :clap:

Maar de oscar voor "gast met de grootste ballen" is voor "Kas & Co".
Die speelde zo goed alleen dat ie 3de of 4de is geëindigd????? :o :o :o :clap: :clap: :clap:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Bericht door peegee »

One good reason schreef:Ik probeer enkel de tombola zo vlug mogelijk te vergeten, alsook die ene gast die zowat 5x naar het podium kwam om een prijs op te halen.
Was het Four x of "Five" x :lol: :lol:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Bericht door One good reason »

peegee schreef:
One good reason schreef:Ik probeer enkel de tombola zo vlug mogelijk te vergeten, alsook die ene gast die zowat 5x naar het podium kwam om een prijs op te halen.
Was het Four x of "Five" x :lol: :lol:
Ja! lap! 't regent! :lol:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Bericht door peegee »

One good reason schreef:
peegee schreef:
One good reason schreef:Ik probeer enkel de tombola zo vlug mogelijk te vergeten, alsook die ene gast die zowat 5x naar het podium kwam om een prijs op te halen.
Was het Four x of "Five" x :lol: :lol:
Ja! lap! 't regent! :lol:
Wablief? Hier sneeuwt het :lol: 8-)
Roberto1
Rock Legend
Berichten: 1087
Lid geworden op: di 25 jan 2011, 22:12

Re: Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Bericht door Roberto1 »

Inderdaad leuke quiz daar in Willebroek, zoals elk jaar trouwens.

Dit keer geen volledig team bij mekaar gekregen, maar mijn dochter ging graag mee en mijn zoon deed zijn quizdebuut. Nooit geweten dat hij zo goed was in muziek over de laatste decennia ! Men moet al eens gaan quizzen om zijn kinderen beter te leren kennen...
Met ons trio Kluizenaars werden we nog onverwacht 9de :)

Wel verbaasd dat er een pak minder ploegen aanwezig waren dan voorgaande jaren. Deze quiz verdient beter!

Wat ons betreft graag tot volgend jaar.
xtc
Roadie
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 17 aug 2012, 18:39
Locatie: stabroek (class of 1987)

Re: Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Bericht door xtc »

ik sluit onmiddellijk aan bij de positieve commentaren. het was gisteren mijn eerste kennismaking met deze muziekquiz maar zeer de moeite waard ; wondermooie zaal, uitstekende presentator en hitgevoelig materiaal dus wat zou iemand meer nodig moeten hebben om geslaagde avond te beleven.

zoals steeds is het ook uitermate fijn vertoeven aan tafel bij de four reasons, fun verzekerd van begin tot einde. (alhoewel ik toch lichtjes ongerust begon te worden toen ik om 20.04 h. nog altijd alleen aan de tafel zat want een muziekquiz alleen spelen is voorlopig voor mij nog niet aan de orde). echter net op tijd vielen de mannen binnen en eens aangekomen schudt roberto sowieso een heleboel solo's uit zijn mouw. we hadden even gehoopt om de top iets langer het vuur aan de schenen te kunnen leggen maar dat was ijdele hoop, alhoewel we maar weinig dingen echt hebben laten liggen.

meerdere moeten erkennen is geen schande dus proficiat aan de winnaars en inderdaad ook aan handen-op-mekaar voor diegenen die quasi alleen de strijd aangaan (en dan nog bijna iedereen naar huis spelen). :clap:
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Re: Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Bericht door bicky »

Voor de floppy's is dit één van de topkwissen. Wij zijn al jaren fan van de kwis van Yves & Betty. Hits, hits en nog eens hits, met regelmatig een hoofdbreker. Aan onze tafel 2 mensen, waarvoor de1X in Willebroek, en ze hebben al toegezegd voor volgende jaar, dit zegt genoeg over de kwis.
En inderdaad deze kwis verdient veel meer ploegen, maar de reden is simpel...10 km. verder in Hombeek is ook een muziekkwis van ongeveer hetzelfde kaliber, en nu moeten de ploegen kiezen waar naar toe. Dus nog 1X een oproep naar de beide organisators van BGW & HOJE...spreek eens af, om niet dezelfde datum te kiezen...dan kunnen wij als kwisploeg beide kwissen meedoen, en hebben jullie beide een volle zaal. Iedereen wint hier bij.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Bericht door Keiem »

bicky schreef:Dus nog 1X een oproep naar de beide organisators van BGW & HOJE...spreek eens af, om niet dezelfde datum te kiezen...dan kunnen wij als kwisploeg beide kwissen meedoen, en hebben jullie beide een volle zaal. Iedereen wint hier bij.
Wie mij tijdig de datum laat weten komt reeds terecht in mijn kwiskalender. Daarop kunnen andere organisatoren hun kwis dan aanpassen om de best mogelijke datum te hebben. Zeker interessant in drukke kwismaanden als maart.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Bericht door One good reason »

Ondertussen het scoreblad ontvangen en heeft men me verzocht dit te posten.
Op een totaal van 280 punten:

1. KWISSETIERS 270 - 96%
2. GEBIRD 267 - 95%
3. DIAMOND DOGS 259 - 93%
4. KAS & CO JUNIOR 252 - 90%
5. THE FOUR REASONS 244 - 87%
6. FLOPPY'S 242 - 86%
7. STARF***ERS INC. 242 - 86%
8. SILLY WOMMERS 217 - 78%
9. KLUIZENAARS 216 - 77%
10. KWOUDAKETWIST 214 - 76%
11. THE PLANET 212 - 76%
12. EX-KVWM JEUGD 204 - 73%
13. FUN LOVING CRIMINALS 189 - 68%
14. MASSAGESALON CHANTAL 188 - 67%
15. WHO KNOWS 180 - 64%
16. APU & THE BOLLYWOOD BANANAS 173 - 62%
17. DOE MAAR NET ALSOF 173 - 62%
18. 4 KAARTERS EN DE SCHEERS 165 - 59%
19. SJOWTIME 165 - 59%
20. CAP & THE GANG 163 - 58%
21. DE SCHATTEMANNEN EN COUVREURS 156 - 56%
22. TEAM D'OR 140 - 50%
23. TEAM ARMAND 134 - 48%
24. KOEN EN CO 114 - 41%
25. IK KWAM ER NIET OP 108 - 39%
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Vr 22/03/2013: BGW Muziekquiz te Willebroek

Bericht door One good reason »

Houd ons verder op de hoogte van de volgende editie aub. :banana-dance:

Graag een tafel voor:

"The Four Reasons"

En Yves ... je hebt rekening gehouden met mijn opmerking/klacht van vorig jaar.
Je hebt je fragmenten wat laten uitfaden :handgestures-thumbupright:
Mijn oren zijn bespaard gebleven. :clap:
Plaats reactie