08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door Keiem »

Er zullen wel wat mensen hiervoor interesse hebben, daarom post ik het hier:

Afbeelding

Meer info op deze Facebookpagina
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door piet b »

Keiem, de man die sneller post dan zijn schaduw !

Wordt een leuke bedoening, iets tussen Popquiz en Kroegentocht met deelname van 7 locaties in Gent. Inschrijven en prijsuitreiking gebeuren in de Vooruit waarna teams van maximum 5 personen uitzwermen om in cafés in de buurt korte kwisjes te gaan doen.
Het niveau is zodanig dat, naast de doorgewinterde kwisser, ook de instapper er iets aan heeft. €20 inschrijving per ploeg van max 5 personen.
Heel wat meer info kan je al vinden als je op Facebook "Popquiz Marathon Gent" intikt. Bij tijd zal ik ook alle info hier posten.
Inschrijven kan over een week bij www.democrazy.be of bij www.popquizmarathon.be
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door peegee »

Ja, dat is de die waar we 2 jaar geleden meededen in Rotterdam en door een stomme onnozelheid (geen fout van ons) 6e werden ipv 1e :oops:
Vorig jaar deden the Fab 4 (of onder de naam Silent Dolphins ?) mee in Eindhoven en werden uiteindelijk 1e; over heel Nederland lukte het hen om 2e te eindigen !!!

Tof, lekker dichtbij; ik denk dat we daar nog wel eens aan meedoen ;-) Hopelijk met minder frustraties op het einde van de dag dan 2 jaar geleden

Is trouwens een initiatief van Minke uit Rotterdam, ik las onderaan de website: "Popquiz Marathon / Rock 'n' Roll Highschool 2010 - 2013", en dat is van haar...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door Keiem »

piet b schreef:Keiem, de man die sneller post dan zijn schaduw !
Oeps, sorry als ik je primeur gestolen heb. Zit jij mee in de organisatie, Piet?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door peegee »

Keiem schreef:
piet b schreef:Keiem, de man die sneller post dan zijn schaduw !
Oeps, sorry als ik je primeur gestolen heb. Zit jij mee in de organisatie, Piet?
Ik vermoed van niet; dit is een volledig Nederlands initiatief (ben ik wél trots op) ;-)
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door piet b »

Ik zit inderdaad mee in de organisatie in Gent, samen met enkele vrienden van Democrazy en van Gentle. 't is inderdaad een concept uitgedacht door Minke en Tom van RockandRollHighchool in Rotterdam welke intussen in 6 verschillende Nederlandse steden gespeeld wordt. Gent is de eerste Belgische stad waar dit zal doorgaan ; als alles meezit, volgend jaar ook in Antwerpen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door peegee »

piet b schreef:Ik zit inderdaad mee in de organisatie in Gent, samen met enkele vrienden van Democrazy en van Gentle. 't is inderdaad een concept uitgedacht door Minke en Tom van RockandRollHighchool in Rotterdam welke intussen in 6 verschillende Nederlandse steden gespeeld wordt. Gent is de eerste Belgische stad waar dit zal doorgaan ; als alles meezit, volgend jaar ook in Antwerpen.
Sorry, Piet, voor mijn onlogische redenatie.
Vorig jaar waren er een 10-tal plaatsen, die meededen in Nederland; dit jaar (voor zover ik heb gelezen) slechts 5 (met Gent erbij: 6 !!!)
Ik tel de uurtjes af tot de 20e om ons te kunnen inschrijven.
Maybe we see each other there ;-)
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door bart depauw »

Arthritic Monkees proberen voor deze gelegenheid nog eens een comeback te doen. Een kroegentocht in onze hometown, én er worden muziekvragen gesteld, daar moeten we bij zijn :-)
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door progres »

Hoe gaat dit precies in zijn werk?
moet je in elk café een ronde spelen?
heb wel zin om eens mee te doen daar

is op een woensdag maar dag nadien is feestdag
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door Chris M »

progres schreef:Hoe gaat dit precies in zijn werk?
moet je in elk café een ronde spelen?
heb wel zin om eens mee te doen daar

is op een woensdag maar dag nadien is feestdag
ja, en moet er overal gedronken worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door bart depauw »

progres schreef:Hoe gaat dit precies in zijn werk?
moet je in elk café een ronde spelen?
zie de site , maar alvast dit heb ik gevonden in het reglement

- Elk team moet aan minimaal 3 rondes op 2 verschillende locaties hebben meegedaan om te kunnen winnen
- Als een team aan meer dan 3 rondes heeft meegedaan, tellen de laagste ronde scores niet mee
- Alleen teams die hun (volle) stempelkaart voor 23:40 inleveren bij de Vooruit maken kans op de overwinning
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door peegee »

Als het gaat zoals vorige jaren, dan kun je kiezen om zelf een soort "toer" samen te stellen aan de hand van de thema's die ze op voorhand opgeven,
bvb "eighties alternatief" om 20 u in de Vooruit, maar tegelijk bvb. "dance" in de Ploeg, etc etc...

Elke ronde duurt +/- 25 minuten, ge krijgt 25 geluidsfragmenten voorgeschoteld en kunt per ronde maximaal 60 punten winnen. 25 x 2 (titel + artiest) en 10 punten extra voor de bestscorende ploeg voor die ronde; eindigen meerdere teams ex-aequo op dezelfde ronde, dan moeten zij die punten onderling verdelen dwz 2 teams scoren best: elk 5 extra, etc etc

Na iedere ronde kun je opteren om van lokatie te veranderen om dus in een andere lokatie verder te spelen.

Dus de hoogste score, die gehaald kan worden voor een team die alles juist heeft op 3 rondes én telkens enige winnaar is, is 180 punten !!

Soms kan het zijn dat ge als enig team speelt in een café, omdat het onderwerp verraadt, dat het te moeilijk is, maar dan hebt ge wél de 10 extra punten binnen (en hopelijk ook niet teveel foutjes...)
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door Rock Monsieur »

piet b schreef:Keiem, de man die sneller post dan zijn schaduw !

Wordt een leuke bedoening, iets tussen Popquiz en Kroegentocht met deelname van 7 locaties in Gent. Inschrijven en prijsuitreiking gebeuren in de Vooruit waarna teams van maximum 5 personen uitzwermen om in cafés in de buurt korte kwisjes te gaan doen.
Het niveau is zodanig dat, naast de doorgewinterde kwisser, ook de instapper er iets aan heeft. €20 inschrijving per ploeg van max 5 personen.
Heel wat meer info kan je al vinden als je op Facebook "Popquiz Marathon Gent" intikt. Bij tijd zal ik ook alle info hier posten.
Inschrijven kan over een week bij http://www.democrazy.be of bij http://www.popquizmarathon.be
Veel tegenstrijdige informatie over deze popquizmarathon. Op facebook en op dit forum is er sprake van max. 5 personen per ploeg. Op de website www.popquizmarathon.be is er sprake van max. 4 personen per ploeg. Ook de inschrijvingsprocedure is mij niet duidelijk. Als ik het goed heb moeten we vooraf kaarten kopen.
Op dit forum staat dat de kaarten vanaf volgende week beschikbaar zijn, op de website staat dat er vanaf 13/3 kaarten kunnen gekocht worden via www.democrazy.be
Op die laatste site vind ik echter nog geen link voor de kaartenverkoop terug.

Hoe zit het nu precies Piet?
HET REGLEMENT
- Per team heb je één deelnamebewijs nodig
- Een team mag uit maximaal 4 personen bestaan
- Een team kan alleen meedoen met een geldige stempelkaart
- Elk team moet aan minimaal 3 rondes op 2 verschillende locaties hebben meegedaan om te kunnen winnen
- Als een team aan meer dan 3 rondes heeft meegedaan, tellen de laagste ronde scores niet mee
- Het gebruik van telefoons en/of computers is ten strengste verboden, dus geen Shazam of Soundhound!!
- Alleen teams die hun (volle) stempelkaart voor 23:40 inleveren bij de Vooruit maken kans op de overwinning
- Het team dat een ronde wint krijgt 10 bonuspunten. Het loont dus de moeite op zoek te gaan naar de rustigste locaties.

Tickets á 20 euro/team (max. 4 personen) zijn vanaf woensdag 13 maart te koop via www.democrazy.be.
piet b
Popstar
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 10:52
Locatie: Gavere

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door piet b »

Goeie analyse die je hebt gemaakt, Peter !

Filip : er wordt gespeeld met teams van 5 personen en er kan vooraf ingeschreven worden via http://www.democrazy.be. Over een paar dagen kan je beginnen inschrijven. En er wordt gewerkt volgens het systeem van ticketing van concerten (Democrazy's core business) en dus op voorhand te betalen, al zal er ook nog wel mogelijkheid zijn om op de dag zelf in de Vooruit in te schrijven.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 08-05-2013 - Popquizmarathon - Gent

Bericht door Keiem »

peegee schreef:Soms kan het zijn dat ge als enig team speelt in een café, omdat het onderwerp verraadt, dat het te moeilijk is, maar dan hebt ge wél de 10 extra punten binnen (en hopelijk ook niet teveel foutjes...)
Piet, schrijf ons maar in voor "Tuvaanse keelzanghits", "Indische Bollywoodmusicals" en "Underground Raggacore".

:lol:
Plaats reactie