Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door Keiem »

De muziekkwissen beginnen eindelijk wat dichter bij huis te komen! Slechts tien minuutjes rijden is een luxe die me nog niet eerder te beurt viel. Waarvoor een eerste keer dank aan de Stimpy's :D
Ze vulden voor hun eerste editie de mooie Balluchon in Koekelare met maar liefst meer dan 40 ploegen! Of ze allemaal tevreden naar huis gingen is twijfelachtig want meer dan twintig ploegen haalden de helft niet :o . Het is hier al vaker aangehaald dat (zeker op een eersteling) het niveau inschatten het moeilijkste is aan het opstellen van kwissen.
De kwis had als uitgangspunt 'nummer één hits'. De lijsten waarin deze songs de topplaats haalden varieerde van de Ultratop tot de Canadese Indie Charts :lol:. Maar de moeilijkste songs bleken uiteindelijk toch in hun eigen favorieten te zitten. Daar werd geregeld een albumtrack of obscure single genomen waar meestal nog de titel niet te horen was. Dat zal veel ploegen genekt hebben. Ook de theorie was aartsmoeilijk, want we zochten niet meteen 'classic albums' of zeer herkenbare gezichten. En er was een vreemd moment toen een ons onbekende ploeg in de eerste 4 ronde's iedereen naar huis speelde met telkens bijna maximums.
Nu, we gaan zeker niet negatief doen over deze eerste kwis. Dat is altijd een serieuze leeroefening. De zaal was top, de klank behoorlijk, de antwoordbladen en visuele projectie subliem en de kwis bevatte toch heel wat moois. Het was zeker een kwis met een eigen gezicht. Que vergelijkingspunt nog het best naast die van de Flosseklosser te leggen. Ik hoorde veel ploegen zuchten over de serieuze brok pretpunk en Nu metal (jawel, zo heette dat), maar bij momenten lag dit ons vreemd genoeg wel (Filip was sterk bezig!).
Een beetje schaven aan de varieteit en moeilijkheidsgraad en het komt helemaal in orde.
Het podium:
01. Paris Hilton Look-a-Likes
02. Martha Wainwrong ain't right (met 3)
03. Starbuk & Apollo (ft Vinceluka)
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door Killerr »

Stimpy's proficiat met jullie eersteling. Wij vonden het goed, een gebalanceerde combinatie van moeilijke en gemakkelijke fragmenten. De tafelrondes vonden we dan weer aartsmoeilijk, de platenhoezen waren doenbaar maar de foto's waren nogal gepeperd.

Enige minpuntje vond ik de lengte van de quiz, 180 fragmenten is voor ons des guten zuviel.

Wij komen volgende keer zeker terug.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Zo 10/3 - de Stimpy's Koekelare

Bericht door rino »

Gisteren het debuut meegemaakt van een nieuw absoluut top team: Monkey 47. Ware het niet dat Vinceluka bij ons meespeelde dan hadden we gezworen dat het een afsplitsing was van de Would Be Monkeys.
Na 4 (niet zo makkelijke) rondes hadden ze zo'n 10 punten voorsprong op bvb. Martha Wainwrong, Paris Hilton, Starbuk & Apollo en JPJ&SG. Op een heel moeilijke tafelronde slaagden ze er in 20/20 te halen, waar andere (top) teams het moesten stellen met 9, 10 of 11/20.
Een heel moeilijke muziekronde scoorden wij, Martha, Paris en JPJ&SG zo'n 21-22-23/32, zij maar liefst 29/32.
Hadden ze zich vergaloppeerd? Sloeg de stress toe? Te veel gedronken? Wie zal het zeggen, in alle geval stonden ze een paar rondes verder opeens 10 punten achter. Daarna gingen ze blijkbaar voor etappe (lees: ronde) winst, want op de ene ronde scoorden ze barslecht, op een andere ronde lieten ze dan weer iedereen achter zich. Toen we na de quiz die mensen toevallig tegen het lijf liepen, vertelden een trotse mama en papa (50'ers) dat vooral hun dochter (30'er) de drijvende kracht van het team was. Ben ik wel niet vergeten het telefoonnummer te vragen van die dochter, zeker. :angry-banghead: Om alle misverstanden te vermijden, om haar te kunnen contacteren als we nog eens iemand mankeren bij Starbuk & Apollo. ;)
Enfin, de quiz zelf vond ik best leuk, de organisatie was top en we hebben ons prima geamuseerd. Misschien hoorden we net iets te veel van die Amerikaanse pretpunk groepjes passeren, maar hey, iedereen is vrij zijn/haar accenten te leggen.
Heel spannend ook (na het plotse afhaken van Monkey 47, that is). Met uiteindelijk verdiende winst van Paris Hilton, voor Martha Wainwrong (met 3 man), wij en JPJ&SG. Proficiat aan winnaars en runners-up. :clap:
Quiz die zeker meer topteams verdient (te meer daar hij toch wel iets te moeilijk was voor de voornamelijk gelegenheidsteams die daardoor volgend jaar wel eens zouden kunnen afhaken). Good job, Stimpy's. :handgestures-thumbupright:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door PEKEBO »

Beste Stimpy's,

2de editie niet op een zondag aub! Vrijdag of zaterdag mag ik altijd buiten :D .
Benieuwd naar de playlist (en het verslagje van beautiful freak ;) ).
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door aLEEce in chains »

Heb mij gisteren goed geamuseerd op de eersteling van de Stimpy's. Inschatten van een moeilijkheidsgraad blijft de moeilijkste taak aan het opstellen van een quiz. Vooral de gekozen nummers door Freddy waren voor ons nogal pittig. Gelukkig hadden we op het laatst toch nog één gevonden met The Screaming Trees. Ook de coverbands vonden we nogal moeilijk. Aan de andere kant ligt zo'n eerder guitargetinte quiz me beter dan de quiz in Zandvliet, waar ik met de Espen toch ook serieus heb moeten zwoegen. Soms vond ik het geluid niet altijd even goed (vooral bij het op zoek gaan naar de titel), maar voor de rest geen klagen hé ;)

In aanloop naar deze quiz mocht ik al horen dat het mogelijk bij deze eerste worp blijft, ik hoop dat ze van deze gedachte terugkomen. Een quiz in de regio met een (voor mij toch leuk) gezicht, wil ik graag behouden zien.
Ik doe wel een klein schietgebedje dat het niet meer zal doorgaan op een zondagmiddag, want 19h30 thuiskomen is toch wat aan de late kant, temeer ik een sms kreeg van Mevr. aLEEce met de vraag een brood mee te brengen. Mijn arme kindjes hebben zo lang op een boterham moeten wachten :oops:

Ik hoop dat ze hun talrijk opgekomen gelegenheidsploegen toch nog terugzien bij een tweede editie, maar ik vrees er een beetje voor. Al mag een topper als Monkey 47, die er vlotjes Mariqueen Maandig aka Mevr. Reznor en zangeres van How to destroy angels uithaalt, niet ontbreken :lol: Laat ik die verdikke toch wel zelf liggen door niet meer te kijken naar de foto en door mijn teamgenoten te volgen bij hun Vanessa Mae :evil:

Proficiat Stimpy's en ook proficiat PHiLA met jullie overwinning :clap: (en kom, met pijn in het hart, proficiat Pale Riders of Philadelphia :lol: )

Ben benieuwd naar de anaLEEse
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door aLEEce in chains »

Keiem schreef: Que vergelijkingspunt nog het best naast die van de Flosseklosser te leggen.
Moest daar ook aan denken, al zat er bij Flosseklosser nog iets meer boenke boenke in en gingen de Stimpy's toch nog iets alternatiever (was toch mijn aanvoelen).
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door Tonyvdb »

inderdaad een quiz met 'muziek in' :roll: ... enfin, met toekomst ...
Vlot en professioneel georganiseerd en gepresenteerd : proficiat
De Stimpy's lusten blijkbaar wel een nu-metal, pretpunknummertje en/of -covertje, want ze hadden niet op één of twee meer of minder gekeken.
Pech voor mijn want het is een blinde vlek in mijn muzikale smaak/kennis, dus voor mij persoonlijk zijn het allemaal Sum 182's, Blink 41's, Lits en andere Bowling For Soupen ... mijn ploegmaats kenden er daar wel een paar van, zo nu en dan, gelukkig, zodat we toch tot het einde konden meedoen voor het podium.
Een flink aantal andere genres of subgenres kwamen dan helemaal niet of nauwelijks aan bod, maar laat dit als een opbouwende opmerking doorgaan.
En dat is nog te nemen of te laten, want zo als algemeen geweten, doet elke quizmaster wat hij wil : voila !

Jan Piet Joris zowel als Sam Gooris beleefden een fijne namiddag en komen bij leven en welzijn volgend jaar misschien terug naar Koekelare, niet in het minst om terug op het plaatselijke plein een soortement Chinees paviljoen te komen bewonderen, dat daar zo gewoon staat, en dat geen beetje tot onze verbazing !
Samen met de tank van het Wasoetie-plein, voorwaar het vreemdste quizzaalpleinobject, dat we kennen.
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 11 mar 2013, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door Richard zonder Linda »

"Jan Piet Jan, zowel als Sam Gooris beleefden een fijne namiddag en komen bij leven en welzijn volgend jaar misschien terug naar Koekelare, niet in het minst om terug op het plaatselijke plein een soortement Chinees paviljoen te komen bewonderen, dat daar zo gewoon staat, en dat geen beetje tot onze verbazing !"

Het is een Thais Paviljoen !! Er is in Koekelare verder nog Thaise club ook, die de goede relaties tussen Koekelare en het naburige Thailand onderhoudt.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door Tonyvdb »

Richard zonder Linda schreef:"Jan Piet Jan, zowel als Sam Gooris beleefden een fijne namiddag en komen bij leven en welzijn volgend jaar misschien terug naar Koekelare, niet in het minst om terug op het plaatselijke plein een soortement Chinees paviljoen te komen bewonderen, dat daar zo gewoon staat, en dat geen beetje tot onze verbazing !"

Het is een Thais Paviljoen !! Er is in Koekelare verder nog Thaise club ook, die de goede relaties tussen Koekelare en het naburige Thailand onderhoudt.
zie je wel dat je bijleert op elke muziekquiz :handgestures-thumbupright:
Dank Richard voor de info !
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door Tonyvdb »

Proficiat trouwens aan de Hiltons, een welkome verfrissing aan de top van het muziekquizfirmament en dan nog West-Vlamingen !
:clap:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door Keiem »

een andere vorm van cultuur op het muziekkwisforum :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door Richard zonder Linda »

Tonyvdb schreef:
Richard zonder Linda schreef:"Jan Piet Jan, zowel als Sam Gooris beleefden een fijne namiddag en komen bij leven en welzijn volgend jaar misschien terug naar Koekelare, niet in het minst om terug op het plaatselijke plein een soortement Chinees paviljoen te komen bewonderen, dat daar zo gewoon staat, en dat geen beetje tot onze verbazing !"

Het is een Thais Paviljoen !! Er is in Koekelare verder nog Thaise club ook, die de goede relaties tussen Koekelare en het naburige Thailand onderhoudt.
zie je wel dat je bijleert op elke muziekquiz :handgestures-thumbupright:
Dank Richard voor de info !
Het paviljoen is trouwens niets meer dan een electriteitskabine.

Het verhaal doet hier trouwens de ronde dat iemand van de Thaise ambassade uitgenodigd was voor de opening van dit paviljoen, maar dat deze boos de ceremonie verlaten heeft toen hij doorhad dat het maar om een electriteitskabine ging.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door Tonyvdb »

Een electriciteitskabine?
Schittelend !!
Wij gokten op een frietchinees :D

Het indrukwekkendste 'quizmonument' is toch de 'Koningin van de Schelde' te Eine (op een rotonde op de ring langs/van Oudenaarde) niet ver van waar vroeger de quiz van JH Respons plaats vond)

Soit, terug naar de quiz, wil geen boze Stimpy's achter mij aan :twisted:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door DVNO »

Tonyvdb schreef:
Het indrukwekkendste 'quizmonument' is toch de 'Koningin van de Schelde' te Eine (op een rotonde op de ring langs/van Oudenaarde) niet ver van waar vroeger de quiz van JH Respons plaats vond)
Lokaal beter bekend als de 'Witte Piemel'. Inwijkelingen vertrouwden mij trouwens daarover toe dat het eigenlijk best wel een mooi monument was in 'maquette-vorm', over de 1:1 versie laat ik u zelf beslissen :)
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Stimpy's muziekkwis - Koekelare - 10/03/13

Bericht door DVNO »

Prachtig multimediaal werkstukje gisteren in Koekelare, het was trouwens geleden van in de tijd toen ik door mijn ouders meegesleurd werd naar wandelingen dat ik hier nog geweest was. ’t Zag er nog altijd even pittoresk uit vond ik :)
Maar vooraleer we te veel afdwalen in nostalgische mijmeringen, twas dus wel degelijk een goed in elkaar gestoken quiz met een semi-professionele organisatie die (behalve een ietwat dof geluid met momenten) uitstekend was.

Achteraf bekeken vond ik de quiz inhoudelijk ook wel heel goed. Iedereen heeft zo wel zijn voorkeurgenres en als dat nu toevallig nu-metal, ‘pretpunk’ (eerste keer dat ik deze term hoorde trouwens dit weekend) is, dan konden die nu-metallers en pretpunkers onder ons gisteren alleen maar juichen. Elk quiz heeft zijn eigen gezicht en die genres komen eigenlijk niet al te veel voor op andere quizzen.
Het feit dat veel van de covers door dergelijk ‘redelijk onbekende’ (voor mij toch) groepen gebracht werden, vond ik dan weer minder. Naar mijn gevoel geeft dat weinig meerwaarde aan je quiz, zelfs al zijn de ‘originals’ niet overdreven moeilijk. Ook een gelegenheidsploeg heeft daar weinig aan denk ik. Met alle respect gezegd, maar zij zitten soms al te zwoegen mochten ze die originelen horen. Uiteindelijk vinden ze die dan misschien wél mochten ze het origineel horen en zo heb je toch een grotere kans op ‘succes’ bij een breder deel van je publiek.
Langs de andere kant mag ik mij ook niet te veel laten leiden door het feit dat covers voor mij nog steeds het minst interessante onderdeel van een quiz allertijden is.

Wat die favorieten betreft, geen nood, da’s typisch. Ook wij dachten eens wat ‘verschilmakers’ in onze eerste favorietenronde te steken, een licht bloedbad :violence-pistoldouble: :violence-rambo: was het gevolg :)
Iets meer voor de hand liggende fragmenten kiezen in ’t vervolg en alles komt vanzelf in orde.

Het enige waar wij inhoudelijk wel wat meer op gehoopt hadden, was dat er wat meer muziek ‘in onzen hof’ zou ingezeten hebben. Op andere quizzen hadden wij dikwijls een gelijkaardige vibe gevoeld met de Stimpy’s wanneer er favo-genres als eurodance en andere luchtigere muziek passeren :music-listening: . Helaas hebben we die vibe gisteren niet mogen ervaren.

Afsluiten zou ik ook graag doen met dezelfde oproep als vele van mijn “collega’s”. Volgend jaar graag opnieuw, maar dan op een vrijdag- of zaterdagavond!
Plaats reactie