INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
Tonyvdb schreef: - Oh Oh Oh (titel Luna Twist) : 5x : Kristof DJ / Luk DC / Ivo P / Marc Dooms / Ronny VA
Had ik deze ook niet? Of heb ik het in extremis geschrapt voor iets anders?
je hebt het tussen haakjes gezet en 'Golden Inside' ingevuld, wat een ander nummer is.
Maar ik zie ook dat de jury mild was :-) ... maar niet net goed genoeg om het verslagje te halen ;)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:
rino schreef:
Tonyvdb schreef: - Oh Oh Oh (titel Luna Twist) : 5x : Kristof DJ / Luk DC / Ivo P / Marc Dooms / Ronny VA
Had ik deze ook niet? Of heb ik het in extremis geschrapt voor iets anders?
je hebt het tussen haakjes gezet en 'Golden Inside' ingevuld, wat een ander nummer is.
Maar ik zie ook dat de jury mild was :-) ... maar niet net goed genoeg om het verslagje te halen ;)
:angry-banghead: :angry-banghead:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door kasenco »

Als ik zie wat ik nog gemist heb: Thin Lizzy ipv Phil Lynott, Linda Ronstadt (heb zelfs de single), Front ni herkend, Les Rita Mitsouko..... allemaal dingen die ik thuis liggen heb....
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door kuifje »

Hulde aan Tony voor dit knap werkstuk ! Een IQ mag geen eigenzinnige quiz worden, maar moet een goeie mix brengen van hits (ook de minder gekende, jawel) en alternatief, en daar is hij m.i. met onderscheiding in geslaagd ! Hoed af voor alle deelnemers, en een diepe, respectvolle buiging aan Marc Vermeiren die bewijst dat hij op meer dan één front zijn mannetje kan staan :clap: Op basis van de playlist had ik vooraf Luk DC getipt, of zelfs een Vince / Johan Vermeiren, maar dit vind ik toch wel héél straf van Marc ! Eéntje om in te kaderen...
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef: - Michael Schenker : 1x : Eddy Medaerts :clap: :clap: :clap:
- Armed & Ready (titel Michael Schenker) : 1x : Eddy Medaerts :clap: :clap: :clap:
Chance dat ik er nog op kwam... zo heb ik toch nog "mijn moment" :music-rockout:
Classic rock is blijkbaar niet populair bij de individuele muziekquizzers... :mrgreen:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Chris M »

Big Banana schreef:
Tonyvdb schreef: - Michael Schenker : 1x : Eddy Medaerts :clap: :clap: :clap:
- Armed & Ready (titel Michael Schenker) : 1x : Eddy Medaerts :clap: :clap: :clap:
Chance dat ik er nog op kwam... zo heb ik toch nog "mijn moment" :music-rockout:
Classic rock is blijkbaar niet populair bij de individuele muziekquizzers... :mrgreen:
nog een geluk dat ik er niet was,
ben ooit eens 2 dagen roadie geweest bij Schenker, onmogelijk mens maar 'The time of my life'
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Marc VA »

Herstellend van een week griep en hoge koorts, graag nogmaals mijn felicitaties overmaken aan winnaar Marc Vermeiren. :clap:
Evenveel gelukwensen aan de winnaars van de nevenklassementen en eigenlijk aan iedereen die er zaterdagavond bij was.
Zelf was ik even teleurgestesteld met behaalde resultaat ( want zou zo graag de IQ nog eens organiseren ), maar ondertussen verteerd en méér dan content met mijn podiumplaats.
Blijkbaar was Ronny VA voor velen een surprise, voor mij alleszins niet. Zeker niet wanneer zijn favorieten zoals Peter Gabriel, Associates, Japan, … voorbijkomen. Wellicht is hij ook degene die alle songs van Led Zeppelin kent. Bewees dit onlangs nogmaals in Credit to the 80s quiz vol 2 waar hij een zaalsolo scoorde met ‘fool in the rain’. Indien hij vrij is, zal Ronny er bij de volgende editie van de IQ opnieuw bij zijn.
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Marc VA »

solo's e.d.
- Fifteen Years (titel Levellers) : 10x (16, 50, zelfs 100 years gelezen )
ik vroeg mezelf af hoelang het moest duren vooraleer ik deze niemendal nog eens wou horen, vandaar mijn antwoord 100 years ;)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door Lars »

Marc VA schreef:Wellicht is hij ook degene die alle songs van Led Zeppelin kent. Bewees dit onlangs nogmaals in Credit to the 80s quiz vol 2 waar hij een zaalsolo scoorde met ‘fool in the rain’.
Schitterende single uit 1979, maar dit geheel terzijde. :)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door vinceluka »

Lars schreef:
Marc VA schreef:Wellicht is hij ook degene die alle songs van Led Zeppelin kent. Bewees dit onlangs nogmaals in Credit to the 80s quiz vol 2 waar hij een zaalsolo scoorde met ‘fool in the rain’.
Schitterende single uit 1979, maar dit geheel terzijde. :)
Ok maar haalde zijn hoogste positie in billboard
100 in februari 1980 (21ste plaats)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door marc »

Zoals Tony al aangaf en ikzelf al eerder als samensteller mocht ondervinden: het blijft lastig om in elk decennium de moeilijkheidsgraad gelijkwaardig te krijgen. (16 spelers halen méér dan 50 punten in de '70, slechts 2 doen dat in '00…) Ligt de collectieve kennis van 60’s en 70’s toch hoger dan samenstellers inschatten? Is het de versplintering – meer kanalen, meer genres, meer narrowcasting, minder ‘canonvorming’ - die blijft toenemen en die zich het duidelijkst manifesteert +2000? Of wordt er minder ‘doorgevraagd’ naarmate de fragmenten ouder worden? :think:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ : zat. 2 maart 2012 SINT-NIKLAAS

Bericht door marc »

oeps
Plaats reactie