11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Rubby »

REEKS 9 : en nu reclame

Hier kreeg men als extra een blad met 15 reclamelogo's , te linken aan titel of uitvoerder.

1. Kent Music non stop (2000)
2. Aqua Barbie girl (90)
3. Madonna Vogue (90)
4. King Love and pride (80)
5. The Editors Papillion (2000)
6. Pavement Data W Ikea (90)
7. Ferari Sweet love (70)
8. The Coral Dreaming of you (2000)
9. Bush Glycerine (90)
10. The B-52's Channel z (80)
11. The Beach Boys Little honda (60)
12. Fake Blood Mars (2000)
13. Smashing Pumpkins Zero (90)
14. Japan Gentleman take polaroids (80)
15. Dj Casper Cha cha slide (2000)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Rubby »

REEKS 10 : Red devils

Hierbij een blad met 10 foto's van rode duivels, ook te linken aan titel of uitvoerder

1. Axel Rudi Pale Valley of sin (80)
2. Enzo Ik ga de nacht in (90)
3. Don Mclean Vincent (70)
4. Bat For Lashes Daniel (2000)
5. Sister Sledge Frankie (80)
6. Eden My boat (90)
7. Raymond Van Het Groenewoud Het verschil met mijn vriend Jan(70)
8. Jelle (Cleymans) Alles is leuker (2000)
9. Roger I want to be your man (80)
10. Louis Neefs Benjamin (70)
11. Mega Mindy Toby Toby (2000)
12. Marc Almond Jacky (80)
13. Ria Valk Leo (70)
14. Anouk Michel (2000)
15. Della Bossiers Jefke (70)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Rubby »

De Rode Duivels waren:

1/ Axel Witsel
2/ Enzo Scifo
3/ Vincent Kompany
4/ Daniel Van Buyten
5/ Frankie Vercauteren
6/ Eden Hazard
7/ Jan Vertonghen
8/ Jelle Van Damme
9/ Rover van Gool
10/ Benjamin de Ceulaer
11/ Toby Alderweireld
12/ Jacky Munaron
13/Leo Van Der Elst
14/ Michel Preudhomme
15/ Jef Mermans
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Rubby »

REEKS 11 : Favourites

15 clips (met geluid) :mrgreen: , netjes verspreid over de jaren , af en toe livefragmenten

1. The smal faces Itchycoo park
2. the herd from the underworld
3. the walker brothers the sun ain't gonna shine anymore
4. Bruce Springsteen Darkness on the edge of town
5. Slade my friend stan
6. the police the bed's too big without you
7. A flock af seagulls whishing
8. Ozzy Osbourne Crazy train
9. the (mighty) wah ! the story of the blues
10. Fountains of wayne red dragon tattoo
11. One More Time Highland
12. Travis Sing
13. Hammerfall natural high
14. The scabs robbin' the liquor store
15. the vaccines i always knew
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door DVNO »

CyCo schreef: Ik denk dat als een quiz bestaat uit veel verschillende genres dat het ook veel moeilijker wordt om heel hoog te scoren. Astronomisch hoge scores zoals je nu zag zullen zich niet meer voordoen. Of misschien net wél, en zitten daar dan de echte muziekkenners? ;)
Daar heb je het helaas mis :) , er zitten hier een paar 'abnormale' (in de extreem beste betekenis van het woord) mensen tussen die op alles goed scoren. Ik vermoed dat het bepalen van een moeilijkheidsgraad in dezelfde categorie ligt als een regeringscoalitie vormen in dit land ;)
Maar tof dat jouw mening te horen is op dit forum!

Merci Keiem om wat reclame te maken voor onze quiz: Beste Cyco, deze gaat dit jaar door op 25 mei in het Emmausinstituut in Aalter. In het verleden passeerden daar al artiesten als: Red 5, Jay Z, ATC, 2 brothers on the 4th floor, Vengaboys, All Saints, LA Style, Dj Peter Project, Thunderball, Natural Born Deejays, Different Gear, Da Boy Tommy, ... Ik kan enkel nog zeggen: Komt dat zien, komt dat horen!!! ;) :handgestures-thumbupright: (Thread wordt weldra geopend)


On topic:
Op één of andere manier was dit toch wel één van de leukere quizzen die ik hier de laatste tijd gespeeld heb. Toffe muziek, af en toe een specialleke...
Toch nog even zeggen voor alle duidelijkheid dat we de tombolafakkel hebben overgedragen aan 'The 4 Sleepless Horsemen of the Apocalypse', altruïstisch als we zijn gunnen we onze 'leerlingen' ook wel iets :D :P
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door vinceluka »

Een quiz met links en tips vind ik altijd super om te spelen.
Toch kom ik telkens met gemengde gevoelens naar Bellem's schoolquiz afgezakt.
Omdat de quiz in mijn ogen altijd eindigde met een anti-climax, de videoclips zonder geluid.
Persoonlijk blij te constateren dat men ook in Bellem (als één der laatsten?) met die traditie lijkt te breken. :handgestures-thumbupright:

Tijdens deze toffe quiz werden we ook nog getrakteerd met live beelden van het WK cyclocross, good move :handgestures-thumbupright:
alsook op de voetbaluitslagen die door Rubby afgeroepen werden
Ze werden ook geprojecteerd op het scherm, leek mij van de vrt site te komen want merkte een sporza logo op.

uitslagen in Bellem :
AA Gent - Beerschot 2-1
Lierse - Lokeren 0-3
Cercle Brugge - Zulte-waregem 1-4

Groot was mijn verbazing toen er in stadion de zondagochtend iets minder werd gescoord ;)

Proficiat aan Martha met hun overwinning :clap:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
CyCo
Fan
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 19:02

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door CyCo »

gerookt_espe schreef:Daar heb je het helaas mis :) , er zitten hier een paar 'abnormale' (in de extreem beste betekenis van het woord) mensen tussen die op alles goed scoren. Ik vermoed dat het bepalen van een moeilijkheidsgraad in dezelfde categorie ligt als een regeringscoalitie vormen in dit land ;)
En toch lijkt het mij geloofwaardiger om te stellen dat het moeilijker is om van alle genres veel te weten dan van bepaalde genres.
Nuja, ik weet wel dat er enkele 'freaks' bij zitten die zo goed als alles weten. Eeuwig respect voor die mensen :D
Maar ik denk dat er afgelopen zondag veel ploegen waren die nagenoeg alles wisten, en dan verlies je de quiz als iemand in je team eens op iets niet kan komen of iets verkeerd invult. Mij lijkt het toffer als je de quiz kan winnen met 10 punten voor, net omdat je meer weet van een bepaald niche-genre dat er toevallig bijgesleept werd :)

Nuja, ik wil hier geen hele polemiek starten hoor, maar neem dezelfde quiz binnen 30 jaar en ik denk dat er amper nog teams gaan zijn die meer dan 75% scoren.
Veel van de huidige ploegen weten volgens mij ook voor een deel bepaalde zaken gewoon omdat ze er mee opgegroeid zijn. Wij waren allemaal nog niet geboren, en dan is het heus niet zo evident ;)
Vergeet niet dat het voor gelegenheidsquizzers niet altijd makkelijk is :p De rode draad invullen halverwege de ronde als je maar 1 fragment van de eerste 5 met zekerheid wist is helemaal niet eenvoudig :p
Dingen als Tomorrowland scoren zodanig goed tegenwoordig bij het jonge volk en het grote publiek dat ze van mijn part wel welkom zijn op een muziekquiz, al zullen inderdaad de meeste (top)ploegen wel vloeken. Maar misschien leuk om hen eens een uitdaging te geven. Dan hebben zij ook weer werk aan de winkel en moeten ze gaan studeren :p Nu weten ze 'alles' en is er ook niet zo veel meer aan.
Misschien moet er aan de toekomst gedacht worden en een extra effort'ke gedaan worden om de jeugd weer warm te maken voor muziekquizzen? :)
Ik durf van mezelf zeggen dat ik redelijk wat weet van muziek in het algemeen, maar tegen zo goed als iedereen van afgelopen zondag kan ik zeker op dit moment niet op :p Moest ik mij daarentegen kunnen meten met andere mensen van m'n leeftijd wordt het misschien wel leuker ook, al is het maar strijden om de 30e plaats ofzo.

Als de top zo dicht bij elkaar zit als nu het geval is, dan is volgens mij de quiz te makkelijk, of moet je het format ietwat gaan bijschaven (bv. door een rondje Eurodance er bij te steken, of gangsta rap, ik zeg maar wat :)).
Deze quiz 'moeilijker' gaan maken op gebied van niveau van de vragen lijkt mij niet echt een optie omdat het om een "All Round muziekquiz" gaat met "Quizniveau voor iedereen". Als het "all round" en "voor iedereen" is, dan hoort volgens mij alle muziek er thuis. Dan ga je volgens mij ook eens rondes hebben waar iemand uit de achterhoede hoog scoort terwijl de toppers net eens wat steken laten vallen. Niet dat de toppers de quiz daardoor gaan verliezen, want voor iedereen komt dan wel eens iets aan bod waar ze minder van weten.
In mijn ogen zouden de leukste en spannendste quizzen die zijn waar het verschil tussen de winnaar en de laatste het kleinste is, en als ik ooit eentje organiseer wordt dat m'n streefdoel ;)
Als je 30% haalt terwijl de winnaar 98% haalt, dan weet je ook dat je de volgende editie ook nog niet zal winnen ;) Als het daarentegen bv. 80% tov. 60% is wordt het al aanlokkelijker om het jaar daarop nog eens te proberen om hoger te eindigen (en die kans zou ook bestaan, stel dat je het geluk hebt dat er net enkele rondes bijzitten van jouw favoriete muziekgenre(s)).

Ik vind het een leuke discussie :) Don't shoot me now.

@Espe; thanks voor de info, staat aangestipt op de kalender ^^
Komen de 'grote kleppers' daar ook op af? Als die daar ook astronomisch hoog op scoren terwijl er ook andere genres uitgebreid aanbod komen, zoals je aangeeft, dan verdienen ze een pintje van mij ^^
Laatst gewijzigd door CyCo op di 05 feb 2013, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door SpeedKing »

Rubby schreef:2000: 44 (zonder reeks 6 de leerjaar :shock: )
Valt nog mee dus, overgrote deel van de quiz kwam dus wel uit de laatste 25 jaar, mss dat het anders aanvoelde :think: [/color]
Thumbs up aan de organisatie en tot volgend jaar (of in augustus reeds)
SUPER !!!!
[/quote]

Ik vrees dat je perfect een quiz kan maken met muziek uit de laatste 25 jaar waar jongeren helemaal niet op scoren. Als je er bijvoorbeeld de laatste single van Bruce Springsteen in draait of van David Bowie, dan kom je naar jongeren toe geen stap verder.

Ik denk dat Cyco's vrienden vooral snakken naar muziek die bij de jongeren echt 'leeft'. En daar zit een pak in dat niet naar de meug is van de gevestigde muziekquizzer. 't Is inderdaad allemaal een kwestie van aankondigen. Maar Cyco moet misschien inderdaad eens zelf zo'n nichequiz in elkaar steken voor zijn vrienden - misschien worden de klassieke muziekquizploegen dan wel eens het vuur aan de schenen gelegd?

Leuke playlist overigens, lijkt me precies leuker dan de edities die ik al meemaakte - het gevoel van Vince Luka kan ik onderschrijven, zonder dat ik de quiz ooit slecht vond toch nooit breedsmilend buitengekomen. Volgend jaar laat ik me charteren door de Espen ;)
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
CyCo
Fan
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 19:02

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door CyCo »

SpeedKing schreef: Ik vrees dat je perfect een quiz kan maken met muziek uit de laatste 25 jaar waar jongeren helemaal niet op scoren. Als je er bijvoorbeeld de laatste single van Bruce Springsteen in draait of van David Bowie, dan kom je naar jongeren toe geen stap verder.
Die zouden wij nu wel juist gehad hebben, maar ik snap wat je bedoelt ;)
Daartegenover kan ik volgens mij ook makkelijk een quiz opstellen waar de top 3 van zondag de helft niet op haalt ;)
SpeedKing schreef:Ik denk dat Cyco's vrienden vooral snakken naar muziek die bij de jongeren echt 'leeft'. En daar zit een pak in dat niet naar de meug is van de gevestigde muziekquizzer. 't Is inderdaad allemaal een kwestie van aankondigen. Maar Cyco moet misschien inderdaad eens zelf zo'n nichequiz in elkaar steken voor zijn vrienden - misschien worden de klassieke muziekquizploegen dan wel eens het vuur aan de schenen gelegd?
Dat denk ik ook ja. Ik wil er geen drama van maken hoor, maar de quiz die aangekondig werd als "all round" en "voor iedereen" was volgens mij niet helemaal zo. (Op dat vlak vond ik de quiz van 12 januari 2013 in Lotenhulle, waarvan ik weet dat sommigen hier er ook waren, beter toeganklijker.)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Keiem »

Ha, CyCo, check ook eens de Popallure kwis! Die is gespecialliseerd op recent werk. Hier de opgaves van vorig jaar.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door rino »

Een rustige, stressloze en supertoffe quizavond beleefd zaterdag. Een ware verademing na het Humo debacle van vorig weekend. Dat we ons dit jaar eens niet konden mengen in de strijd om de overwinning, deerde ons helemaal niet. Uiteindelijk werden we immers nog mooi 4de.
Wij misten dit jaar de aardrijkskundige tips die ons de voorbije jaren telkens net wel of net niet de overwinning bezorgden. Dit jaar had je qua algemene kennis enkel een voetbalkenner van doen, al zagen we ook daar niet de moeilijkste voetballers passeren.

Verder niets dan lof voor de ook dit jaar weer vlekkeloze Testedoene organisatie.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door kasenco »

CyCo schreef: Daartegenover kan ik volgens mij ook makkelijk een quiz opstellen waar de top 3 van zondag de helft niet op haalt ;)
hmm, even aanpikken bij wat een van de 'Espen' reeds zei: vergeet niet dat daar 'abnormale' mensen tussen zitten die muziek kennen van ABBA tot Zappa, van Justin Bieber over Nicki Minaj tot 3M8S en van Milk Inc over Dimitri Vegas & Like Mike tot Zongamin.....
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door peegee »

Rubby schreef:REEKS 8 : RODE DRAAD RONDE

Nog eens speciale vermelding voor quizteam "de jeugd van toen" , die wisten na fragment 1 al direct het juiste antwoord :shock: :clap: :clap: :clap:
Ik had nog voor de ronde begon aan mijn teamgenoten gemeld, dat we pas bij fragment 5 mochten inleveren !!! (een soort voorgevoel)

Wij wisten het al bij fragment 2 8-) maar hoopten een beetje speling te hebben, en hebben effectief bij fragment 5 ingeleverd ;)
We wilden inderdaad niet hetzelfde voorhebben dat die avond bij Bruce Horny gebeurd is.... Daarop kun je één of meerdere plaatsen verliezen op een quiz... Dat kan (net als bij de Luce enkele jaren geleden) het verschil maken tussen plaats 1 of plaats 4 :evil:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door PEKEBO »

peegee schreef: hoopten een beetje speling te hebben
We wilden inderdaad niet hetzelfde voorhebben dat die avond bij Bruce Horny gebeurd is.... Daarop kun je één of meerdere plaatsen verliezen op een quiz.
Wij mochten eigenlijk ook nooit het risico nemen om na fragment 2 al af te geven, we stonden voor de rode draad ronde op een gedeelte 2de plaats met Paris Hilton. Dom, dom, dom... :doh:
Vanaf toen liep het in sommige rondes op de koop toe ook nog verschillende keren mis door andere fouten (op foto's) die we maakten door onoplettendheid.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 11de All round muziekquiz Taborschool Bellem 02/02/13

Bericht door Keiem »

PEKEBO schreef:Dom, dom, dom... :doh:
Vanaf toen liep het in sommige rondes op de koop toe ook nog verschillende keren mis door andere fouten (op foto's) die we maakten door onoplettendheid.
Afbeelding
Plaats reactie