HUMO Popquiz finale 27/01/13

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door kasenco »

Kings of the Stone Age wint nipt voor Would-Be Monkees, Tequila Overdrive op 3.
Wij strandden op de 13e plaats op een handvol punten van de 10e.

De slechtste vraag ooit op een popquiz passeerde vandaag toch de revue.
Teachers van Soulwax werd afgespeeld en we moesten alle genoemde artiesten in JUISTE volgorde noteren......
Na protest mocht de volgorde willekeurig zijn. Dit heeft totaal niks met muziekkennis te maken, maar met luisteren naar onverstaanbare klanken en zeer rap kunnen schrijven. Deze ronde ging op 60 punten en gelukkig voor de winnaars was deze ronde niet beslissend!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door Keiem »

kasenco schreef:Deze ronde ging op 60 punten
Wow... :shock: Inderdaad een inspiratieloze vraag. Al zou ik hier wel weg mee gekunnen hebben omdat ik dat nummer goed ken. Ik heb er foto's op gemonteerd voor Scary Monkey 3.
Benieuwd naar alle verdere reacties. Dit keer WEL mooie prijzen, heb ik al vernomen.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door kasenco »

Iedere deelnemer ging naar huis met een Humo-koptelefoon en een fleece deken. De winnaars kregen duotickets voor Werchter, Pukkelpop, Les Ardentes en Graspop. De 2e ging naar huis met een Samsung Galaxy smartphone en voor de 3e 100 euro AB-tickets en 50 euro AB-drankbonnen. Iedereen kreeg ook nog een soort van abonnement op Belgacom Music, wat dat ook moge zijn.
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door tony servi »

Nipt vierde geworden. De tien singer-songwriters nekten ons. Na drie fragmenten waren we in slaap gevallen.

Heb een foto getrokken en op Instagram/Twitter gezet:
Afbeelding

de rest:
12. Bruce Horny & The Rest - 190
13. Kas en the Holly's - 186
14. De Serieuze Serviërs - 185
15. Enola 1 - 173
16. 1969's ok - 163
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door kasenco »

en dan waren er nog de ghost-teams die meer kabaal produceerden dan punten scoorden..... ;)
hier won de ploeg van Humo: ze zouden 15e of zo zijn geëindigd moesten ze in de volledige stand mee worden opgenomen
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door kasenco »

ook nog het vermelden waard: drank was gratis en er waren ook nog broodjes voorzien :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door One good reason »

't is sterker dan mezelf, maar ik MOET het weten.
Kwam er in de voorronde of in de hele quiz zelf ook maar 1 fragment in voor van de groep "Mixed Emotions"? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Richard zonder Linda
Superstar
Berichten: 522
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 19:34
Locatie: Koekelare-city

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door Richard zonder Linda »

One good reason schreef:'t is sterker dan mezelf, maar ik MOET het weten.
Kwam er in de voorronde of in de hele quiz zelf ook maar 1 fragment in voor van de groep "Mixed Emotions"? :mrgreen:
You want love?
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door PEKEBO »

kasenco schreef: Deze ronde ging op 60 punten en gelukkig voor de winnaars was deze ronde niet beslissend!
Voor ons was deze ronde juist wel beslissend :( . We stonden tot die slechtste ronde ooit altijd tussen plaats 5 en 8, wat ook onze ambitie was, na "Teachers" 5 plaatsen moeten inleveren :o :roll: .

Zeer vreemde quiz/finale beleefd...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door Tonyvdb »

Toch wel met behoorlijk gemengde gevoelens het pand verlaten gisteren...
Ons doel bereikt (top vijf), daar tevreden over, maar sommige rondes/onderdelen van de quiz waren echt van heel bedenkelijke makelij.
De klapper was de ronde waar je de 60 namen moest noteren die je hoorde in één of andere Soulwax-mashup ... zowat de slechtste ronde die ik ooit heb gespeeld op een quiz : nerveus, schrijfkrampy, oninteressant en (persoonlijke mening) lelijke muziek.
Verder nog bvb. rechts- of linkshandige artiesten 'gokken', en - godbetert - een dictee (je moest artiestnamen juist spellen, en dat ging dan meestal over trema's of kleine of hoofdletter) : mja ...
De quiz begon - zoals in Leffinge - met een mash-up/montage/aaneenschakeling/potpourri/noem-het-zoals-je-wil van drum-intro's en aanverwanten (waarschijnlijk ook uit de Soulwax-stal : nooit het geniale van die mannen ingezien, paar leuke singeltjes maar verder laat het me Siberisch, maar dat is persoonlijk alweer natuurlijk) een soort ronde waar weinig quizzers zitten op te wachten : de schrijfkramptoon was gezet.
Gewone luisterfragmenten waren er nauwelijks, nog minder dan in de voorronde in Leffinge (dat ik een stukken betere quiz vond, terzijde)
De tafelrondes vond ik - ondanks dat we er zwak op scoorden - ok (lettertypes/logo's van labels), al had 20 van elk niet gehoeven.

Prachtige setting, gratis drank en professionele organisatie stonden in schril contrast met een (te) groot deel van de quiz zelf : alsof je een WK-voetbal zou organiseren in prachtige stadions, met de beste catering en omkadering, maar dan de voetballers uiteindelijk zou laten shotten met een strandbal, doen 'bakken' (tafelvoetballen) of 'Chinees voetballen'...
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door PEKEBO »

De nagel op de kop, Tony. Waardeloze finale met veel zinloze theorie. Deed me meermaals denken aan een schoolexamen. De organisatie/omkadering zelf was anderzijds top.

Proficiat aan het podium :clap: , waren ook mijn 3 kandidaten voor winst.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door rino »

Ook de allerlaatste ronde was een 'specialleke'. We kregen 4 keer 5 theorievragen, de eerste 5 vraagjes mocht je met zijn vieren beantwoorden. Daarna moest één teamlid de zaal verlaten, na ronde 2 nog iemand en de laatste 5 vraagjes waren dan enkel voor de teamkapitein.
Verder sluit ik me volledig aan bij de commentaar van Tony. Een echt waardeloze, onzinnige voorlaatste ronde. Du jamais vu. Ik denk dat de inspiratie of de zin bij organisator Jan Delvaux volledig op was en hij die ronde er dan maar insmeet om er vanaf te zijn.
Ook sneu voor de velen die voor de finale nog eens het Belpop boek doornamen of de podia van de Rock Rally van buiten leerden, dit keer geen vragen daarover of daaruit...

En proficiat natuurlijk aan het podium en de heel sterke Tony Servi Big Band. :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door SpeedKing »

Hoe verbeter je overigens 60 namen die uitendelijk dus niet chronologisch moesten? Kan me niet inbeelden dat de puntentelling daarvan feilloos is verlopen....

Ook eens meegemaakt op een metalquiz: een doek vol logos geprojecteerd en dan moest je daarvan er zoveel mogelijk opschrijven in 3 minuten.

De ronde is gespeeld toen, maar in de einduitslag geschrapt: nogal wiedes, want de jury moet dan ook al die name uit het hoofd kennen, anders kan je dat niet verbeteren...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Smintjes
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 12:28

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door Smintjes »

Veertiende van de zestien, derde laatste dus

Erg erg moeilijk, sommige rondes hadden we nagenoeg niets. Logoronde minder dan de helft, alleen bij de lettertype-tafelronde hadden we er maar twee fout.

Meer zat er echt niet in, voor ons als first time quizzers was het een categorie te hoog. Maar chapeau aan de organisatie: het was leuk, fijne vragenrondes (behalve die afschuwelijke spellingronde en de Teachers-ronde), free booze and food was een meesterzet, snelle verbetering, ... Mager resultaat maar een superzondag gehad.

Alleen die onuitstaanbare kloothommel bij de spookploegen die heel de tijd aan het roepen en zich aanstellen was (één of andere manager heb ik begrepen), wat een irritante LUL!
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: HUMO Popquiz finale 27/01/13

Bericht door One good reason »

Richard zonder Linda schreef:
One good reason schreef:'t is sterker dan mezelf, maar ik MOET het weten.
Kwam er in de voorronde of in de hele quiz zelf ook maar 1 fragment in voor van de groep "Mixed Emotions"? :mrgreen:
You want love?
Willen we dat uiteindelijk niet ALLEMAAL? :lol:
Plaats reactie